Kirjoittaja Aihe: A6 vai Passat? 1.9 tdi, pwd vai 2.5 tdi?  (Luettu 1190 kertaa)

Poissa Rutku

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 65
    • Profiili
A6 vai Passat? 1.9 tdi, pwd vai 2.5 tdi?
« : 30.03.18 - klo:22:27 »
Haluaisin Audin a6c5 1.9tdi 110hp manuaalina koska jakajapumpullinen olisi mulle helppo huoltaa ja korjata. Niitä on kovin vähän tarjolla ja nekin jo paljon ajettuja. Passatissa vähän sama juttu, noi koneet tais jäädä pois faceliftin aikaan?

Mites noi pumpparit, onko versioilla kestävyydessä eroa? Miten ne nokkaongelmat meni? Ja tandempumppu, oireileeko ne mitenkään ja onko joku kriittinen kilometrimäärä jossa alkaa pettää? Suuttimille ei kai voi itse tehdä mitään.. onko niistä odotettavissa kustannuksia? Entä manuaalivaihteistot, oliko niissä olennaisia eroja?

Aa kutosta olis kovasti tarjolla 2.5tdi automaattina. Rullanokkainen kai parempi vaihtoehto ja osasetti näytti olevan n500€ nokille. Jakajapumppu laukeaa kai sähköisesti? Ja oliko jakohihnakin herkempi katkeamaan? Kone on kai suht peruskauraa korjata, oireileeko syöttöpumppu ennen hajoamistaan? Mitäs automaatti, millaisia viat on korjata? Ohjausboksin häiriöitä? Miten voimansiirto kestää kilomertrejä? Peräongelmia nelikossa?

A6 2.5 180hp neliveto on houkuttava kun pystyn tekemään remppaa ja ottaan vaikka koneen ja vaihteiston irti. Kilometrejäkään ei kerry valtavasti ja 2hlö paku mielessä. Mitä muuta olisi hyvä ottaa huomioon?

Poissa Alcocez

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: A6 vai Passat? 1.9 tdi, pwd vai 2.5 tdi?
« Vastaus #1 : 04.05.18 - klo:08:24 »
This forum helped me get to know a lot of information.

Poissa Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.777
    • Profiili
Vs: A6 vai Passat? 1.9 tdi, pwd vai 2.5 tdi?
« Vastaus #2 : 04.05.18 - klo:20:19 »
Ihan oikein tuumailet, pre-facelift jakajapumppudieselit on toimintavarmimpia. Kaikista PD-dieseleistä ei kulu nokka vaihtokuntoon, mutta hyvin todennäköisesti se on kulahtanut jos ostat sen nettiauton halvimman ajokin. Tandem kannattaa myös vaihtaa suosiolla jos PD:n ostat ellei sitä ole vaihdettu 5 vuoden sisään. Ei tuo kokonainen nokkasatsikaan kaikkine tilpehööreineen ole kuin 200-300 euroa ebaystä.

V6 TDI:stä en tiedä sanoa. VP44 jakajapumpun aivot kypsyvät moottorin kuumuudessa ja hajoavat jossain välissä. Voi viedä jatkojohdolla kauemmas. Torsen on ikuinen (kunhan siellä on öljyä) ja sama koskee perämurikkaa.

Halpaa se omistaminen ei ole missään tapauksessa, oli siinä v6 automaattidieselissä takapenkit tai ei.
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi