Kirjoittaja Aihe: 2.0tdi cr turbon vaihto 140hv->170hv  (Luettu 4144 kertaa)

Poissa pessi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
2.0tdi cr turbon vaihto 140hv->170hv
« : 24.01.18 - klo:16:58 »
Tuossa yetin 140hv koneessa on kkk/Borgwarner (bv40?), niin käykö sen tilalle suoraan  170hv:n Garrett GTC1549VZ ?. Yhdestä kolariautosta saisin vähän ajetun turbon budjetti ratkaisuksi ennen softausta.
Yeti 2.0tdi cr 4x4 -12
Citigo -13

Poissa Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.920
    • Profiili
Vs: 2.0tdi cr turbon vaihto 140hv->170hv
« Vastaus #1 : 24.01.18 - klo:19:48 »
Pelkällä ahtimen vaihdolla et saavuta mitään hyötyä, ainoastaan haittoja. Teho tuotetaan polttoaineella, ei ilmalla. Ilmaa tarvitaan vain savuttomaan palamiseen. Syöttöjen pysyessä vakiona et hyödy suuremmasta ilmamäärästä yhtään mitään. Lisäksi: Isompi ahdin ei ahda yhtään enempää kuin vanhakaan (koska ECU pyytää vain X määrän ahtopainetta) mutta herää huonommin alakierroksilla ja moottori saattaakin mennä vikatilaan vääränlaisesta ohjauksesta johtuen.

Ahtimen vaihto toisenlaiseen vaatii aina syöttökarttojen muokkauksen jotta siitä olisi mitään hyötyä.
« Viimeksi muokattu: 24.01.18 - klo:19:51 kirjoittanut Jultsu »
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Poissa pessi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: 2.0tdi cr turbon vaihto 140hv->170hv
« Vastaus #2 : 24.01.18 - klo:20:28 »
Anteeksi keskiarvoa huonompi ulosanti. Yritin vain kysyä sitä, onko kenelläkään tietoa siitä, käykö tuo Garretti suoraan alkuperäisen kkk:n tilalle. En kysynyt  vihjeitä jatkosta, saati siitä kuinka autoa "viritetään". Jatkojalostus on ns.hanskassa.
Yeti 2.0tdi cr 4x4 -12
Citigo -13

Poissa akk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 202
    • Profiili
Vs: 2.0tdi cr turbon vaihto 140hv->170hv
« Vastaus #3 : 24.01.18 - klo:20:45 »
^  Myös minä ymmärsin että tavoittena on tehon nosto 170 heppaan. Sitä en ymmärrä miksi noin pieneen tehon nostoon tarvitaan uusi turbo, eikö noita tehon nostoja tehdä hyvinkin yleisesti pelkällä softalla ? Vai onko alkuperäinen turbo rikki ?
Tiguan 1.4 TSI 150hv 4Motion dsg comfortline [W61,W62,9S8,WQ1,PM5,P14,WK4,WHA,1M6,PFX] -18

Poissa Count

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Vs: 2.0tdi cr turbon vaihto 140hv->170hv
« Vastaus #4 : 24.01.18 - klo:21:48 »
Kaksi 140 kaakin 2.0TDI CR:ää lastutettuani (APR ja celtictuning) voin sanoa, että kyllä saa pelkällä softallakin. Kyseessä toki Octaviat mutta sama rauta kyseessä kuitenkin.
Eri asia tietty jos rusetti on menossa rikki, enpä itsekään aio tuohon vakiota vaihtaa tilalle jos se joskus sattuu antautumaan.
Skoda Octavia G-TEC DSG farmari -18
Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 farmari -13
Smart Roadster-Coupe -04
VW Caddy 1.8i Automaatti -90

Poissa pessi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: 2.0tdi cr turbon vaihto 140hv->170hv
« Vastaus #5 : 25.01.18 - klo:06:47 »
Nyt tässä jatkuvasti vastataan kysymyksen vierestä.  Tuossa jo kerran pahoittelin huonoa kysymyksen otsikkoa.  Sen hyvin tiedän mihin tuo 140 heppasen vakiopilleri riittää, mutta kun dpf:n ajattelin tyhjentää niin miksi siinä samalla ei vaihtaisi
isompaa ahdinta tilalle. Sen verran ahdas tila, että mielelläni tekisin kaikki kerralla. Softaukseen se menee tietysti muutosten jälkeen.
Alkuperäinen otsikko johdatti väärille raiteille, en mielestäni kysynyt missään vaiheessa kuinka paljon tehoa saa tai miten auto softataan.. Siihen on omat viritys topicit.
Nyt vielä kerran se kysymys: Onko kellään tietoa, käykö 170 heppasen Garrett GTC1549VZ tuon alkuperäisen kkk:n tilalle?
« Viimeksi muokattu: 25.01.18 - klo:06:55 kirjoittanut pessi »
Yeti 2.0tdi cr 4x4 -12
Citigo -13

 







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi