Tiguan Allspace 18->

Aloittaja arskas_s, 17.03.18 - klo:11:12

« edellinen - seuraava »

arskas_s

Uusi Tiguan Allspace on tilavampi versio monipuolisesta suosikista. Sen hinnat on nyt julkaistu.
https://www.volkswagen.fi/fi/mallit/tiguan-allspace.html
16.3.2018 (Istuinpaikat kaikissa malleissa 5)
BENSIINI
Comfortline 1,4 TSI 110 kW (150 hv) ACT DSG-automaatti 42 553,61
Highline 2,0 TSI 132 kW (180 hv) 4MOTION DSG-automaatti 55 010,85

DIESEL
Comfortline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) DSG-automaatti 44 098,33
Comfortline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) 4MOTION DSG-automaatti 48 371,27
Comfortline 2,0 TDI SCR 140 kW (190 hv) 4MOTION DSG-automaatti 52 959,89
Highline 2,0 TDI SCR 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG-automaatti 61 572,58
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Herr K

Kolmas penkkirivi näyttää olevan saatavilla lisävarusteena
VW Passat Variant GTE

arskas_s

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 17.03.18 - klo:13:28
Kolmas penkkirivi näyttää olevan saatavilla lisävarusteena
Kaksi erillistä istuinta (Max matkustajan pituus 1,60 m) + n.900â,¬
LISÃ,,VARUSTEHINNASTO

Miten nuo hinnat/varusteet asettuvat kilpailijaan Å KODA Kodiaq verrattuna?
LISÃ,,VARUSTEHINNASTO
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

arskas_s

Volkswagen Tiguan Allspace nyt myynnissä
Uusi Volkswagen Tiguan Allspace on pidempi akselivälinen versio Volkswagen Tiguanista. Tiguan Allspace sijoittuu Volkswagenin mallistossa Tiguanin ja Touaregin väliin.

Uuden Volkswagen Tiguan Allspacen akseliväli 2 787 mm on 110 mm pidempi kuin Tiguanin. Tiguan Allspacen pituus 4 701 mm on 215 mm pidempi kuin Tiguanin. Suomessa Tiguan Allspace on vakiona viisipaikkainen mutta lisävarusteena saatavilla myös seitsenpaikkaisena versiona. Viisipaikkaisessa versiossa tavaratila kasvaa lisäpituuden ansiosta 145 litralla verrattuna Tiguaniin ja on 760 litraa. Takaistuinten ollessa kaadettuina tavaratila kasvaa aina 1 920 litraan asti.

Kaikissa Tiguan Allspace 4MOTION-malleissa on 4MOTION Active Control -nelivetotilan valinta ajoprofiilinvalinnalla: Onroad, Offroad, Snow sekä Offroad individual, joista kuljettaja voi kiertokytkimellä valita maasto- ja sääolosuhteisiin sopivimman. Onroad-nelivetotilan ajoprofiilissa kuljettaja voi valita neljästä ajoprofiilista: Normal, Sport, Eco ja Individual. Mikäli autossa on mukautuva alustansäätö DCC (vakiovaruste Highline / lisävaruste Comfortline), valittavissa on myös Comfort-ajoprofiili.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

janike

Pitkästä aikaa vag auto joka aiheuttaa omistamisen halua, sekä soveltuisi omiin tarpeisiin riittävän tavaratilan ansiosta.

Mutta, miksi ihmeessä kaikki vaihtoehdot ovat automaatteja? Myöskään isommalla bensakoneella ei saa nelivetovaihtoehtoa muuten kuin huippuvarusteiden kanssa.

Uskoisin että olisi muitakin jotka haluaisivat auton tehokkaalla moottorilla ja perus voimansiirrolla ja varusteilla. Hintakin saataisiin varmasti järkevämmäksi, tällähetkellä hinnoittelu saa todennäköisesti paljon asiakkaita kääntymään Nissaniin yms. valintoihin. Puhumattakaan verotusarvon laskemisesta jolloin ne olisivat useammalle myös vaihtoehto leasing autoksi.

Jos hinta halutaan pitää korkeana premium statuksen vaalimiseksi niin sitten panostettaisiin ihan oikeisiin maasto ominaisuuksiin, kuten alennusvaihteisto, lukot, alustan suojaus.. Näitä muovikippoja on jo jokamerkeillä pilvin pimein, tarvetta oikeille maastureille takuulla olisi.
Näi se o.

Sokota09

Uusi automalli, joten kaikki voimalinjat ja varustetasot eivät ole vielä saatavilla. Nyt myydään hätähousuille ja malttia käyttävät ostavat sitten myöhemmin, kun vaihtoehtoja tulee lisää...

arskas_s

Olisikohan GTE myös tulossa? Kokosin laskurilla Tiguan Allspace Highline, niin autoveroa (CO2 172 g/km) tuli 18000â,¬ ja kokonaishintaa reilusti 62kâ,¬. Tuosta voisi muutaman 1kâ,¬ saada pois hybridi versiolla.  ::)
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Herr K

VW Passat Variant GTE

vasara

Lainaus käyttäjältä: janike - 21.03.18 - klo:09:28
Pitkästä aikaa vag auto joka aiheuttaa omistamisen halua, sekä soveltuisi omiin tarpeisiin riittävän tavaratilan ansiosta.

Mutta, miksi ihmeessä kaikki vaihtoehdot ovat automaatteja? Myöskään isommalla bensakoneella ei saa nelivetovaihtoehtoa muuten kuin huippuvarusteiden kanssa.

Uskoisin että olisi muitakin jotka haluaisivat auton tehokkaalla moottorilla ja perus voimansiirrolla ja varusteilla. Hintakin saataisiin varmasti järkevämmäksi, tällähetkellä hinnoittelu saa todennäköisesti paljon asiakkaita kääntymään Nissaniin yms. valintoihin. Puhumattakaan verotusarvon laskemisesta jolloin ne olisivat useammalle myös vaihtoehto leasing autoksi.

Jos hinta halutaan pitää korkeana premium statuksen vaalimiseksi niin sitten panostettaisiin ihan oikeisiin maasto ominaisuuksiin, kuten alennusvaihteisto, lukot, alustan suojaus.. Näitä muovikippoja on jo jokamerkeillä pilvin pimein, tarvetta oikeille maastureille takuulla olisi.
+1.
Vaikkei olisi oikealle maasturille edes kunnollista ja jatkuvaa tarvetta, niin ostohaluja kyllä, jos tarjolla olisi muita kuin G-mersu hintaluokan laitteita.
Luulen, että monet kalamiehet, mettämiehet ja muut luonnon helmaan halajavat yhtyvät samaan kuoroon.
Vaikka mestoille useimmiten pääsisi muillakin kulkupeleillä, niin harrastuksia ja elämäntapaa huokuva ajoneuvo olisi monelle mieleen.
Kunnon stereoita lukuunottamatta kaikki sähkö hilavitkutimet ja avustimet voisi jättää 'country' Allspace:sta pois :)

vasara

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 21.03.18 - klo:14:23
Tämän artikkelin perusteella hybridi voisi hyvinkin olla tulossa pian: https://www.carscoops.com/2018/03/vw-tiguan-gte-scooped-plenty-plug-hybrid-badging/
Toivotaan.. Vuonna 2015 jo juttua väännetty GTE tigusta.. eli ainakin mietintämyssyssä ollut sen verran pitkään, että voisi kohta jo nähdä päivänvalon.
https://www.carscoops.com/2015/09/vw-tiguan-gte-is-fwd-pre-production/

Herr K

Volkkari esitteli Kiinassa uuden Touaregin ensiesittelyn yhteydessä myös Tiguanin PHEV-mallia, mutta se on ilmeisesti tulossa myyntiin vain Kiinassa (artikkelin lyhyen jutun mukaan)

https://www.motor1.com/news/237054/vw-10-new-suvs-china/

Lisäksi esiteltiin myös Atecan/Karoqin pohjalle tehtyä hieman pienempää SUV:ia sekä Atlaksen lyhyempää versiota, mutta nekään eivät ole tulossa Eurooppaan. Uusi Touareg sen sijaan on tulossa Eurooppaankin ja näytti kyllä omaan silmään hyvältä. Kokoa on ja hintaakin varmasti piisaa, mutta hieno varsinkin sisältä.
VW Passat Variant GTE

V-O

Onkos tämä pikkuhiljaa kilpailija Skodan Kodiakille?

Konttiko pikkasen lyhempi, muuten taitaa olla samaa kokoluokkaa?

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: V-O - 23.03.18 - klo:17:43
Onkos tämä pikkuhiljaa kilpailija Skodan Kodiakille?

Konttiko pikkasen lyhempi, muuten taitaa olla samaa kokoluokkaa?

Eikö tuo mene aika yksi yhteen Kodiaqin kanssa ja kontti on litroissa mitattuna 40 litraa suurempi.

V-O

Kattos vaan, tsuumailin kontin kokoa ihan väärin. Noniin, siis kisa on käynnissä  :)

jaiksi

Se perus Tiguani olikin jotenkin typistetyn näköinen.
Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG vm. -17
Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI man. vm. -15

janike

Niinku nykyään nämä kaikki citymaasturit. Kaikista on leikattu justiin se 20cm nimenomaan tavaratilasta pois, ja farkuista uhrattu tavaratila muotoilun alttarille kallistetulla takalasilla. Ainakin näin koira ihmisen näkökulmasta.
Näi se o.

jarkko_h

Janike,
Tuo on täysin totta. Lyhyeenkin tiguun olisi samalla akselivälillä mahtunut helposti 10 cm pidempi tavaratila. Sopisi heti monelle koira-ihmiselle ja lapsiperheille paljon paremmin. Pieni perän pidennys tuskin olisi pilannut ulkonäköä.

Allspace on hieno auto, mutta Meksiko valmistusmaana voi vähentää kiinnostusta.

James Bond

Nythän tämä on Suomessakin esillä. Kertokaapa jotain kokemuksia, kun olette käyneet katsomassa ja mahdollisesti koeajamassakin. Miten pärjää suhteessa Skoda Kodiaqiin?

Hopeapaa

Allspace tuntuu ajossa tukevalta - saattaa kestää materiaalien puolesta käyttöä. Aika näyttää.

Itsellä Kodiakista tulee vähän sellainen kevennetty land rover -fiilis, kun Allspace tuntuu enemmän paisuneelta Passatilta. Volkkarin tyyli on enemmän omaan makuun.

Varusteista riippuen aika lähelle osuu hinnat - varsinkin nyt Allspacen launch editionin runsaalla varustelulla Skodaan saa ladata hieman ekstraa että vastaa toisiaan.

Koeajon perusteella isompi Tiguan on hiljainen ja rauhallinen käytökseltään. Tilojen puolesta numerot kertoisivat volkkarissa olevan isompi tavaratila, paitsi siinä tilanteessa kun lisäpaikat on otettu käyttöön.

käfer et al

Mitenkäs tuo pienin bensakone riittää tämän kokoiseen autoon?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy