Kessy tjsp yms.

Aloittaja Skeida-Bob, 10.03.18 - klo:17:07

« edellinen - seuraava »

Skeida-Bob

Terve foorumi  :o

Hiljainen foorumi taitaa olla? No, tuli hankittua 2013 combi 4x4 ja dsg, taivaan putoamista odotellaan siis. Mutta tuo kessy, miten oven avaus ja sulkemislogiikka oikein menee? Manuaali kirjoittaa:

***************************
Lukituksen avaaminen
› Tartu etuoven kahvaan tai peitä anturi 2 » Kuva 15 koko kädellä » .

Lukitseminen
› Kosketa anturia 1 » Kuva 15 kaksi kertaa 2 sekunnin aikana sormellasi.



Varmuuslukituksen kytkeminen pois päältä
› Kosketa anturia 1 kaksi kertaa 2 sekunnin aikana sormellasi.



Auton lukitusta ei avata, jos samaan aikaan peität sekä anturin 2 ja 1 » Kuva 15.

Jos auto lukitaan anturilla 1 , sitä ei voi avata seuraavan 2 sekunnin kuluessa anturilla 2 - tarkoituksena suojata luvatonta avaamista vastaan.
***********************

Onko tuossa kaikki kunnossa? Ei voi avata 2 sekunnin kuluessa? Mikä virka tuolla? Ontuu tuo luvaton avaamisselitys sekuntitasolla.

Itsellä pääosin auto avautuu sisäkahvan anturilla ok luokse tullessa,  mutta autosta noustua kun sulkee sillä normiavainpesän kohdalla olevalla anturilla kerran koskettamalla, niin ei avaudu useammankaan sekentin päästä sisäkahvaa koskemalla.

Huomaan kyllä tuplakosketuksen eron, mutta nuo boldatut kohdat, miten ne pitää ymmärtää? Slivovitsiä oon ryypänny, myös suht. karseeta tsekkivinkkua valko/puna, mutta hitaasti meinaan tuon ajatuskoodauksen ymmärtää... Jelppiä?

Auto on nami ja toimii.

jo läks pazka pihasta.

jrinnes

Sen kahden sekunnin idea on siinä, että lukittuasi oven voit varmistaa kahvaa nykäisemällä että se varmasti on lukossa eikä lukitus avaudu tuosta "testinykäisystä".
Ohjekirja tarkoittaa luvattomalla avaamisella varmaankin sitä, että kukaan ei voi kytätä auton vieressä puskassa kun parkkeeraat ja lukitset auton ja sen jälkeen hyökätä kiinni kahvaan avaamaan lukituksen.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Skeida-Bob

Juu, sehän se tietty. Mutta muuten mulle alkaa avautua tuo käyttöoppaan hankaluus (niin juu onks pakko lukee...)  useissa kohdissa sotketaan asiat, kuten nuo boldatut kohdat, eli tekstin mukaan lukitseminen ja turvalukituksen poisto tapahtuu molemmat kahdella kosketuksella.

Leaving home - toiminnosta kerrotaan:
"LEAVING HOME
Valot eivät kytkeydy automaattisesti päälle, kun auton lukitus avataan radiokauko-ohjauksella.
Valot sammuvat 10 sekunnin kuluttua sekä auton lukitsemisen jälkeen."

Peilistä:
"Automaattisesti tummentuva peili
› Paina näppäintä D , merkkivalo C syttyy (peili aktivoituu) » Kuva 48.
Paina painiketta D uudelleen, jolloin merkkivalo C syttyy."

Etu- ja takasumareiden käyttö on molemmat otsikoitu etusumuvaloiksi, ja kytkimen vetämistä asentoihin 1 ja 2 kutsutaan kiertämiseksi...

No, tulipahan viikonlopun saivartelut suoritettua  ::)... Pitää vaan selvitellä vielä onko tuo 2 sekenttiä pidempi livenä, vai kummitteleeko mulla tuo homma.
jo läks pazka pihasta.

veejay

Skodan käyttöohjeiden suomenkieliset versiot ovatkin käsittämättömän laaduttomia. Tässä esimerkiksi ote Octavian uusimmasta käyttöohjekirjasta sivulta 8:
LainaaSeuraavaksi data avustinjärjestelmät kirjataan ajoneuvossa. Sen lisäksi, että tie-
to siitä, onko kyseinen järjestelmät tai siihen liittyvään aikaan sammutettiin, jos
ne vain osittain ollut käytettävissä tai ei ollut toimintaa, siellä on myös mahdol-
lisuus seurata, ovatko nämä ajoneuvon toimintoja ohjataan onnettomuuden ai-
kana ajoneuvo kiihdytetään tai abbremsten. Mukaan ajoneuvon laitteiden säh-
köiseen nämä toiminnot z. B.:
Koko sivu on konekäännös, jota kukaan ei ole viitsinyt edes oikolukea.

Skeida-Bob

Olin jo ladannut pdf-manuaalin, josta pääosin samat epäselvyydet löytyi, mutta englannin kielinen olikin paljon selkeempi ja enemmän oikein...  ::)
jo läks pazka pihasta.

Skeida-Bob

Niin tämä kummittelu sitten paljastui heikoksi avaimen paristoksi, otin toisen avaimen käyttöön ja toimi joka kerta ongelmitta; jännäilin jo johtosarjahommia. Nyt paristo vaihdettu molempiin ja pelaa, ei kaivannut edes sitä synkronointia jostain syystä?

Vielä seuraillaan parkkitutkan toimintaa, takaoikealle näyttävä anturi roikkui pakkasilla päällä pilleineen pakitellessa, nyt lauhemmalla näyttänyt toimivan paremmin. Antureita ei taida saada helman takaa ronkittua, jos putsaisi liitoksia, jos sellaiset noissa antureissa on...
jo läks pazka pihasta.

jabajee

Se on kuule talvella ihan normaali juttu, että skoda piippaa ja huutaa kuin palosireeni ;D
Suojakeli tai sisälämmittimellä/webastolla sulatettu lumi, niin anturit huutaa edessä ja takana.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy