Touran -04 Jarrujen päivitys

Aloittaja Jysca, 07.03.18 - klo:11:17

« edellinen - seuraava »

Jysca

Terve !
Pitäisi tuohon kulkupeliin uusia jarrupalat/-levyt.
Sopiiko eteen helposti 288mm tilalle 312mm levyt ?
Sopiiko taakse helposti 256mm tilalle 282mm levyt ?

o.b.

Sopii vain jos vaihdat myös jarrusatulat kiinnikkeineen samalla. Muutoin ei yksinkertaisesti mahdu pyörimään. Saattaa myös vaatia isommat vanteet?

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Jysca - 07.03.18 - klo:11:17
Terve !
Pitäisi tuohon kulkupeliin uusia jarrupalat/-levyt.
Sopiiko eteen helposti 288mm tilalle 312mm levyt ?

Kyllä, mikäli jarrulevyn paksuus pysyy samana ja hankit 312mm levyille tarkoitetut kannakkeet.

Lainaa
Sopiiko taakse helposti 256mm tilalle 282mm levyt ?

Ehkä, mikäli levyn paksuus pysyy samana ja offset ei muutu kovin rajusti alkuperäisestä ja hankit 282mm kannakkeet.


Satuloihin ei tarvitse muutoin koskea, niiden pulttijako on standardi joten ne käyvät ristiin toisten kannakkeiden kanssa, ainoa määrittävä tekijä on levyn paksuus.

Myös kuten yllä mainittiin, etupäähän mahtuu tuon operaation jälkeen minimissään 16" vanne.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

SNG

Saattaa muuten tulla aika tyyriiksi nuo kannakkeet jos et käytettyinä löydä. Jotain 100-150â,¬ luokkaa kipale.

Jarrukilvet pitää vaihtaa. Hintaa noin satkun kipale.

Mietin kanssa jarrupäivitystä. mutta orkkisosilla mentiin.

Jultsu

Ei kilpiin kyllä tarvitse koskea jos levyn offset ei muutu niin dramaattisesti että se tuleekin kilven kohdalle. Katsurille riittää että kilvet on, ei se välitä siitä ovatko ne liian pienet.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

SNG

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 07.03.18 - klo:14:56
Ei kilpiin kyllä tarvitse koskea jos levyn offset ei muutu niin dramaattisesti että se tuleekin kilven kohdalle. Katsurille riittää että kilvet on, ei se välitä siitä ovatko ne liian pienet.

OK, mutta mun pääviesti oli että yllättävän kalliiksi voi tulla.

Jysca

Aiheeseen liittyen.
Mistä selviää jarrujärjestelmän valmistaja ??
Joskus tuo luki rek.otteessa.
Onko merkitystä, jos käyttää Lucas -järjestelmän osia ATE -järjestelmässä ??

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Jysca - 25.04.18 - klo:11:55
Aiheeseen liittyen.
Mistä selviää jarrujärjestelmän valmistaja ??
Joskus tuo luki rek.otteessa.
Onko merkitystä, jos käyttää Lucas -järjestelmän osia ATE -järjestelmässä ??

Ainakin noissa omissa -08 RS Octaviassa ja -09 Superbissa on edessa ATE ja takana Lucas järjestelmän satulat. Se on käsittääkseni tuo tapa mite ne on rakennettu ja näin ollen ei käy osat ristiin. Palat on eritavalla kiinni ja muutenkin rakenne eroaa. Itse olen noita osia hakenut huoltokirjan etusivun tarrasta löytyvillä kolme merkkisillä varustekoodeilla. Ja varmistanut vielä mittaamalla jarrulevyjen halkaisijat autosta. Toistaiseksi osunut kohilleen.

Superbin takajarrukilvistä sellainen huomio jos levyjä on vaihtamassa niin kannattaa tarkistaa kilpien kunto samalla eteenkin kiinnitysruuvien kohdalta. Omastani kilvet vaihtoon kun ylemmän ruuviin ympäriltä aurinko paistaa vaikka kilvet muuten hyvässä maalissa ja ruosteettomat. Marmorilla 50e/kpl, maailmalta alkaen parilla kympillä pari tarvikkeena.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy