Kirjoittaja Aihe: Transporter 2.0TDI -12, ei pyöritä starttia, eikä hehkun merkkivalo pala  (Luettu 2583 kertaa)

Poissa VeikkoH

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Eli löytyisikö vinkkejä T5-pulmaan. Eräänä aamuna ei pyörittänyt starttia ja hehku tosiaan hukassa. Autoa käytetty Espoossa pajalla, jossa tarkastettiin kuulemma maajohdot ja virtalukko. Mittaamalla selvittivät, ettei startille tule herätettä. Akku uusi ja tehdaswebaston akku myös kunnossa, kokeiltu kahtakin.

Webasto lähtee kellotaulusta käyntiin ja toimii, mutta kaukosäätimestä ei, liittyneekö tapaukseen?

Hinattiin viimeksi ajettaessa perävaunua, jossa sähköhäiriöitä. Toisessa tapauksessa tämä oli aiheuttanut kuskinpenkin alla ohuen maajohdon sulamisen, joka johti myös siihen ettei lähde käymään. Tässä autossa johdot näyttää ehjiltä.

Kiitos experteille jo etukäteen!

Poissa maketsu83

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 263
    • Profiili
onko jarruvalo katkaisin tarkistettu? voi aiheuttaa erinäisiä oireita. ensimmäisenä oireena saattaa hehkunvalo vilkkua sulakkeen palaessa. esiintyy juuri yleensä sähköviallista kärryä vedettäessä. virrat päälle ja kokeile toimiiko jarruvalot ollenkaan vai palaako koko ajan.

Poissa VeikkoH

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Terve,

Maketsu oli oikeilla jäljillä! Jarruvalot ei tosiaan toimi, ja sulakkeet on ehjät. Opin Youtubesta brittimekaanikolta, että jarruvalovirta ei mene suoraan polkimen ohjaamana polttimoille vaan "tietokoneen" kautta.

https://www.youtube.com/watch?v=_7ujCuHfbFQ

eli luultavasti mullakin vaunun valojen oikosulku teki tämän ongelman.

Otin jarruvaloanturin johdon irti jarrusylinteristä, ei kuitenkaan tullut muutosta: ei hehkun merkkivaloa, eikä auto käynnisty. Onkohan muuta sitten kärynnyt vai pitääkö vikamuistia päästä lukemaan?

Poissa VeikkoH

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Terve,

nyt tässä reilu kuukausi on tuon auton kanssa leikitty, välillä toimii ja välillä ei.
Nyt toimi taas viikon putkeen, lähti käymään kylmänä ja kuumana, Eberillä ja ilman. Tänä aamuna taas ei hehkunvaloa, ei pyöritä starttia.

Auto on ollut nyt jo kahdella pajalla, on vaihdettu rele 109, virtalukon pohja, ja lisämaadoitettu ym. Mitään vikakoodia ei VCDS:llä löytynyt vian ollessa päällä. Muutaman kerran vikaan on vaikuttanut pakkasesta lämpimään hinaus, pari tuntia sisällä ja toimii. Myös kerran kuivattelin ja lämmitin ECUa ja ympäristöä hiustenkuivaajalla, ja lähti toimimaan. Tänään ei vaikutusta.

Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia Vaggineista? Onkos kukaan vaihtanut ECUa, ja jos niin tiedättekö pajaa Etelä-Suomessa kuka sopeuttaisi uuden boksin tuohon ja oikean ohjelman yms.?

Poissa TDiih

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 556
    • Profiili
Mahtaisiko tässä olla vastaavaa vikaa mitä eräässä V Golfissa oli aikaisemmin? Tuossa taisi tosin startti pyöriä.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=37979.msg626335#msg626335
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Poissa sprint

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 264
    • Profiili
Ei vastaavaa ongelmaa, mutta multivan ei käynnistynyt. Vikakoodeja ei ollut. Lähetin http://www.hitzpaetz.de siellä ehjättiin. Mulla oli pin koodi tiedossa,mutta pystyvät varmaan kaivamaan kanssa.

Poissa VeikkoH

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Eli lähetitkö vanhan ECUn tuohon firmaan ja korjasivat sen? Minkähintainen palvelu? Uusi ECU merkkiliikkeessä kuulemma 1500-2000€, Saksasta löytyy 200-300€ nurkilla ja sitten lisäksi ohjelma ja sopeutus.

Tutkin autoa tänään jos löytäisin jostain muualta kuin ECUsta vikaa.

Kiitos TDiih vinkistä, saattais hyvinkin olla jokin releen pohja tai viallinen johto/liitin syypää ongelmiin.

Poissa sprint

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 264
    • Profiili
Juu lähetin ja korjaus hinta taisi olla n.400€. Olikohan pelkkä tutkiminen 80€. Kannattaa kysyä

Poissa VeikkoH

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Noniin, tämä tapaus saatiin myös onnellisesti hoidettua. Eli voin suositella Vantaalla, Virkatiellä toimivaa VAGFix-korjaamoa.

Auto kieltäytyi siis yhteistyöstä jälleen kerran ja hinattiin vakuutusyhtiön toimesta korjaamolle. Kuinka ollakaan, auto lähti korjaamolla taas käyntiin normaalisti! :D

Tämä vaikeutti vianetsintää, mutta parin tunnin mittailujen jälkeen vika löytyi hehkun releelle nousevasta neljän johdon paketista: suojaputken ja teippien alla oli yksi johto irtoamaisillaan. Sen jälkeen auto on toiminut kuin pitää. Toivottavasti selostus auttaa jotakuta tulevaisuudessa.

Kiitos jäsenille vinkeistä!

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi