Parempaa ääntä A4:seen(B9)?

Aloittaja Karrila, 04.03.18 - klo:17:19

« edellinen - seuraava »

Karrila

Mulla uusi A4 missä kommunikaatiopaketti, joka käsittääkseni sisältää tuon Audi Sound Systemin ja pitäisi olla perussointia parempi. No sehän on ihan surkeaa se äänenlaatu (verrattuna 2013 Audiin tai 2016 3-sarjan BMW hifikaiuttimilla). Basso kopsahtelee kuin pahvilaatikko, diskantti rasittaa korvia ja musiikki kuulostaa todella ohuelta vailla äänenpainetta. Onko muilla samat kokemukset äänenlaadusta vai onko tuo enemmänkin peruskaiuttimilta kuulostavaa?

Kokemuksia/suosituksia noiden kaiuttimien vaihdosta, jotta saisi parempaa ääntä autoon?

Qman

#1
Tämä nyt vaan on konsernin tapa. BMWn perusäänentoisto päihittää Audi Soundsystemin mennen tullen.
Jostain syystä nimenomaan tuo raakuus eli ylemmänkeskialuekorostus ja konsernin autoissa suunniteltu ominaisuus. Se auttaa kuulemaan puheen uutislähetyksissä mutta pilaa musiikin aivan täysin.
Kyse ei ole rahasta koska ääni on yhtä umpisurkea perusgolfissa kuin Audeissa.

Soundsystemin ongelma on keskikaiutin. Se on kojelaudan päällä ja sen äänestä puolet tulee suoraan ja puolet heijastuu ikkunasta tämä tekee keskialueen taajuusvasteesta zikzakkia. Sitä ei paranna millään equalisoinnilla. Tein minäkin virheen kun otin tuon soundsystemin. Perusäänentoisto on puhtaampi. Sitä paitsi tuon soundsystemin subbari on täysin turha farkussa. Sen bassokyvyt jää 3-sarjan peruskaiuttimille kuten muutenkin äänenlaatu vaikka 3-sarjankaan kanssa ei voi puhua minkäänlaisesta laadusta äänentoiston suhteen.

junu

Sorry lieväst väärä osasto, mutta en malttanut avautua. Laitoin tuonne A3 8v puolelle tekstiä ja kuvan kahden A3:n subbarielementistä. Kyselin asiaa maahantuojalta ja vastauksena "parannamme tuotteen laatua jatkuvasti joten eri vuosimalleissa saattaa olla eroja" ja muutama korulause perään. Eroja onkin, vm-13 kohtuullinen, vm-14 surkea ja vm -15 selkeästi paras tässä ryhmässä. Kyseessä kuitenkin sama korimalli ja kaikissa ASS. Samat kuvat ja kysely lähtivät myös ASS:n valmistajalle, mutta eipä ole mitään kuulunut. Oviverhoiluja en ole vielä purkanut, mutta taidan vilkaista nämä kaksi viimeistä vuosimallia kun ovat vielä taloudessa. Itseä kiinnostaisi kanssa suositukset hyvälaatuisista plug and play elementeistä, isompaan askarteluun ei ole osaamista ja viitseliäisyyttä. Tosin kun oviverhoilut purkaa niin vaimennusmattoa sinne voisi liimailla kohtuuden rajoissa. Vinkkejä?

Karrila

No nyt on Audiin vaihdettu etukaiuttimet (eli diskantit kojelaudan kulmissa A-pilarin vieressä sekä etuovien kaiuttimet) Alpinen B8:aan sopivilla kaiuttimilla. Kuulemma meni helposti paikalleen oviin ne 8" kaiuttimet ja diskantit asennettiin siististi orkkisdiskanttiverkon päälle. Kojelaudassa oleviin keskikaiuttimiin ei koskettu.
Muutos on kyllä iso kun nyt basso potkii paljon pehmeämmin ja diskantit eivät ole liian räikeät. Ei mitään superhifiä, mutta selkeästi parempi kuin mitä Audi sound systemin.

Muutoksen hinta oli n. 500, sisältäen kaiuttimet ja työn.

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Karrila - 15.04.18 - klo:09:08
No nyt on Audiin vaihdettu etukaiuttimet (eli diskantit kojelaudan kulmissa A-pilarin vieressä sekä etuovien kaiuttimet) Alpinen B8:aan sopivilla kaiuttimilla. Kuulemma meni helposti paikalleen oviin ne 8" kaiuttimet ja diskantit asennettiin siististi orkkisdiskanttiverkon päälle. Kojelaudassa oleviin keskikaiuttimiin ei koskettu.
Muutos on kyllä iso kun nyt basso potkii paljon pehmeämmin ja diskantit eivät ole liian räikeät. Ei mitään superhifiä, mutta selkeästi parempi kuin mitä Audi sound systemin.

Muutoksen hinta oli n. 500, sisältäen kaiuttimet ja työn.

Oliko siis tuollainen valmis B8 setti mikä asennettiin? Alpinen mukaan ei pelkkä 8” kaiutin+diskanttisetti sopisi sound systemillä varustettuihin, vaan pitäisi asentaa myös keskikaiuttimet ja vahvistin sisältävä sarja lisäksi? Modattiinko noi kaiuttimet sitten vaan sopimaan, itse olen samanlaista päivitystä miettinyt ja siksi utelias
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

vasara

En löytänyt kunnollista räjäytyskuvaa b9 ovipaneelien purkamiseen.. jos joku pähkäilee ruuvien paikkaa minun tavoin, niin oheisessa jutussa aika hyvin näkyy paikat..
https://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/diy-add-red-door-warning-light-remove-door-panel-b9-a4-2915685/

Vois nyt alkuun vaimentaa ovet, jolla jo yleensä saanut bassotoistoa hieman paremmaksi ja kattella elementtien vaihtoa paremmalla ajalla. Omassa autossa (avant -17) perusstereot ja edelläkin havainnoitu keskialueen korostus ja basson syvyyden puute vähän häiritsee.

vasara

Erkkasarjan asennus A4 B9:iin päättyi surkeasti. Midbasson tila on erittäin tiukasti mitoitettu ja siitä syystä alkuperäisten elemettien integroitu korotuspala on muotoiltu epäkeskoksi, jotta ei ota ovipahvin muoveihin kiinni. Standardi tarvike 8" pyöreä korotuspala ottaa kiinni reunasta ja resonoi basson mukana :(
Lisäksi tuohon on vaikea löytää settiä joka on läpimitaltaan juuri sopiva (tarpeeksi pieni) ja ei osuisi ovipahvin klipsuihin.

Jouduin lopulta pitkällisen viilaamisen jälkeen ruuvaamaan alkuperäiset takas paikoilleen. Ensimmäinen kerta stereoasennuksissa kun näin kävi ja olihan pettymys.
Käyttämällä alkuperäistä korotuspalaa ja juuri sopivaa elementtiä olisi onnistunut, mutta silloin olisi joutunut rikkomaan alkuperäiset elementit ja mahdollinen backup asennus optio olisi vaatinut uusien oem elemenettien oston.

Kun tähän vielä lisää sen, että diskanttien koloset on pirulliset jälkiasennuksen kannalta, niin suosittelen jättämään asennukset B9:iin suunnittelun asteelle.

hph

Jos taitoa ja intoa riittää, niin kyllä B9:in saa esim. tämän setin
https://www.ebay.de/itm/ETON-Front-Lautsprecher-Set-Kompo-fur-AUDI-A4-Typ-B9-8W-ab-2015/282188086412?hash=item41b3b87c8c:g:nfkAAOSwq61amBgz  istumaan aivan hyvin. Ovikaiuttimille jouduin tekemään 10mm korotuspalat uusien soviterenkaiden lisäksi. Kojelaudan kaiuttimille tein muovilevystä vastaavanlaisen kiinnityslevyn, kuin alkuperäinen, johon tuli diskantit. Ei tuo asennus mitään tähtitiedettä ollut, eikä rämise ovet mistään kohtaa  ;)

vasara

Lainaus käyttäjältä: hph - 29.07.18 - klo:09:21
Jos taitoa ja intoa riittää, niin kyllä B9:in saa esim. tämän setin
https://www.ebay.de/itm/ETON-Front-Lautsprecher-Set-Kompo-fur-AUDI-A4-Typ-B9-8W-ab-2015/282188086412?hash=item41b3b87c8c:g:nfkAAOSwq61amBgz  istumaan aivan hyvin. Ovikaiuttimille jouduin tekemään 10mm korotuspalat uusien soviterenkaiden lisäksi. Kojelaudan kaiuttimille tein muovilevystä vastaavanlaisen kiinnityslevyn, kuin alkuperäinen, johon tuli diskantit. Ei tuo asennus mitään tähtitiedettä ollut, eikä rämise ovet mistään kohtaa  ;)
Jep.. Tuo linkkaamasi 6,5" setti olisikin ollut parempi valinta.. Yritin siis saman kokoisilla midbassoilla, kuin alkuperäiset, eli 8". Toisekseen ei ole intoa, eikä työkaluja tehdä siistejä korotuspaloja alkuperäisiä pienemmälle setille. Lopulta jäi siis kiinni vain korotuspaloista, jotka otti kiinni ovipahviin.. itte rakennetuilla olisi voinut muotoilla nekin sopiviksi.. noissa perus muovipaloissa on aika hintsusti hiomavaraa. Katsotaan ny jos vielä innostuu.. Focalin setti jää muuten käyttämättä.

Flat

Osta ebaysta perusmankan kajarisetti muutamalla kympillä ja tee niistä adapterit?

vasara

Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.07.18 - klo:06:30
Osta ebaysta perusmankan kajarisetti muutamalla kympillä ja tee niistä adapterit?
Tuo on yksi vaihtoehto.. Ostamani Focalin setti ei ihan heittämällä mene alkuperäiseen korotuspalaan.. Jos mahtuu ollenkaan. Alkuperäinen midbasso ja koropala on yhtä könttia.. Dremelillä siitä selviää, mutta uuden elementin kiinnitys kunnolla on epävarmaa. Pitää ny miettiä.. no tulipa edes ovia pikkasen vaimenneltua. Dynamat, Dynamat superlite ja Dynaliner oli vaimennusmatskuina.

-karppa-

Mitäs jos tekisi, teettäisi tai ostaisi uudet paremmat korotuspalat johon focalit midit saisi kiinni?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vasara

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.07.18 - klo:18:00
Mitäs jos tekisi, teettäisi tai ostaisi uudet paremmat korotuspalat johon focalit midit saisi kiinni?
Tekisi ei ole optiona, kun ei ole sellaisia työkaluja, että olisi siistit..ostaisi ei onnistu, kun valmiit palat on pyöreitä.. Teettäisi on yksi mahdollisuus käyttäen originaaleja mallina.

Flat

Tietysti jos viet autosi ja uudet kajarit paikalliseen autohifi liikkeeseen, niin pian pääset nauttimaan paremmasta äänentoistosta alta aikayksikön. Veikkaan että olet jo valmis maksamaan pikkaisen että saat projektin loppuun? Ei tuon homman ihan hirveitä pitäisi maksaa?

-karppa-

Mä väitän, että valmiita soviterenkaita saa suoraan liikkeestä, jos viitsii kysyä.

Autoviihde ja powerset ilmaisena vinkkinä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vasara

^A4:seen tarkoitetuilla valmiilla sovitusrenkailla asennusta kokeilin.. tuossa edellä koitin selittää, että "alkuperäisten elemettien integroitu korotuspala on muotoiltu epäkeskoksi" => saadaan enempi tilaa soviterenkaan ja ovipahvin väliin. Valmiit muoviset soviterenkaat sensijaan on pyöreitä, myös Autoviihteen ja Powersetin myymät.

Tuossa on lopulta vaikea sanoa mistä kohtaa lopulta otti kiinni ovipahviin, koska ovipahvi kyllä meni ok paikalleen, mutta resonointia tuli. Saattoi ottaa kiinni myös itse elementin metallisesta ulkoreunasta.. Ongelmana on se, että sitä ei enää näe, kun ovipahvi on paikoillaan. Kenties ainoastaan itse elementit oli sopivuudeltaan väärät ko. autoon.. vaikka Hifitalo noita ko. elementtejä & sovitusrenkaita autoon suositteli. (Mainitsen Hifitalon nimeltä siksi, että eivät vaivautuneet kommentoimaan mitään kun valitin ko. suosituksen huonoudesta).

Kaikkien ovien vaimennuksesta oli (taas kerran) selkeää hyötyä äänentoistoon.. se sentään pikku vaivanpalkkana :)
Katotaan ny jaksaako ja onko aikaa yrittää uudelleen.. periaatteessa aivan hitunen dremelöintiä voisi auttaa, kun sen saa kohdennettua oikeaan paikkaan.

-karppa-

No jos korokerengas ei ole kunnolla pultattu peltiin kiinni, niin varmana resonoi. Toinen on, että jos uuden midbasson liikerata on pidempi voi ottaa johonkin kiinni.

Ei noiden asentaminen mitään rakettitiedettä ole. Jos ei itsellä onnistu, niin käsi lompakkoon, niin ammattilainen asentaa alle tunnissa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vasara

^Jep, jep :) .. niin ne on menneet omissakin asennuksissa aiemmin heittämällä, mutta nyt vaan sattui sellainen kolo olemaan ovessa johon ei onnistunut ihan yhtä helposti. Tuskin ammattilainenkaan rakentaisi 2 kpl. custom koropaloja tunnissa?

Toki tässä voi syyttää vain itseään.. olisi pitänyt mitata kolo tarkemmin ja ostaa & asentaa pienempi setti, eikä luottaa 'ammattilaisen' suositukseen, että nämä sopii. Tai.. ei nettiostona, vaan ovipahvi irroitettuna hifiliikkeeseen ja myyjän kanssa tilanteen zoomailu olisi ollut tällä kertaa kannattavaa.
Btw. niitä samoja koropaloja ne tyrkytti 3 eri kotimaisessa nettikaupassa.

Kunnolla oli kiinni.. 4 x pultti.. ei heilu, vaikka potkisi kylkeen.

Tää nyt on tätä jälkiviisastelua.. mittatappiona yksi erillissarja jää pölyttymään, joten eiköhän tästä toivu :)
Ja ties vaikka uuden toimeliaisuuden puuskan vallassa se vielä menisi paikoilleen.

hph

Oletko irroittanut sen kaiutinritilän ovesta? Sieltä näkee kyllä hyvin, miten kaiutin istuu kyseisessä reiässä.

vasara

Lainaus käyttäjältä: hph - 31.07.18 - klo:21:36
Oletko irroittanut sen kaiutinritilän ovesta? Sieltä näkee kyllä hyvin, miten kaiutin istuu kyseisessä reiässä.
En irroittanut.. kaiutinritilän kiinnitysklipsut on mallia aukeaa rikkoutumalla. Varmaan ne saa ehjänäkin auki jos malttia on. Pitää kattoa vielä jos ehtii.. vähän niitä zoomailin ja hentosia on. Btw. Focalin etuosastaan leveämpi elementti otti niihin ritilän klipsuihinkin kiinni ja pari piti veistää matalammaksi, että ovipahvin sai paikalleen.

KMan

Lainaus käyttäjältä: Karrila - 04.03.18 - klo:17:19
Mulla uusi A4 missä kommunikaatiopaketti, joka käsittääkseni sisältää tuon Audi Sound Systemin ja pitäisi olla perussointia parempi. No sehän on ihan surkeaa se äänenlaatu (verrattuna 2013 Audiin tai 2016 3-sarjan BMW hifikaiuttimilla). Basso kopsahtelee kuin pahvilaatikko, diskantti rasittaa korvia ja musiikki kuulostaa todella ohuelta vailla äänenpainetta. Onko muilla samat kokemukset äänenlaadusta vai onko tuo enemmänkin peruskaiuttimilta kuulostavaa?

Itsellä on samanlaiset kokemukset:
A6 2010 ASS:llä oli hyvä
A4 2013 perussoittimella oli Ok
Q5 2018 ASS:llä on todella huono

Tämä viimeisin on kyllä iso pettymys!

vasara

^Uuden auton sointi pikkasen paranee ajan kanssa, kun elementit on sisäänajettu.. tai sitten korva vaan tottuu :)
Bassopäätä saa jämäköitettyä vaimentamalla ovet.

Oma metodi oli laittaa midbasso elementin taakse ulkopeltiin Dynamattia ja sen päälle pehmeämpää Dynalineria. Samoin elementin ympäristöön sisäpellin puolelle Dynamat & Dynaliner.. sama satsi myös elementin korotuspalaan.
Sisäpellin Dynamatit asensin niin, että sitä on myös korotuspalan alla, joten elementin tiiviste asettuu sen 2,5 mm tiiviimmin ovipahvin 'vastakappaletta' vasten.

Ovipahviin Dynalineria ja paksumpaa Gladen Aero-Wave vaimennusmattoa sen mukaan mitä mihinkin mahtuu. Tämä paksumpi Aero-Wave täyttää koko ovipahvin ja sisäpellin välin hieman tiivistyen, joten se osaltaan vaimentaa ovipahvin värinöitä.

Takaovista lisähuomiona, että diskantit heilui omissa koloissaan.. niiden kiinnityksen tiivistin.
Ei välttämättä olisi kovin iso vaiva / lisäpaino, jos ovet tehtäisiin hieman paremmin jo tehtaalla.. mutta kun ei.. ja sama se on kaikissa autoissa.
Omatoimi vaimennus on äärimmäisen helppo tehdä, joten samapa tuo.
Ainakin A4 B9 ovipahvin klipsut (metallitappi pellissä & vastaava kolo ovipahvissa) on jämäkkää tavaraa, joten niiden rikkoutumisesta ei ole huolta. Lisäksi 3 pulttia, joista yksi näkyvissa ja 2 kpl. koristelistan alla.

mcmurry

Sain eilen valmiiksi oman projektin, jossa perus stereoilla varustellun avantin äänentoistoa hieman paransin. Etuoviin vaihdoin 6.5" elementit ja kojelaudan diskantit nostin kaiutinritilän päälle. Diskantit myös vaihtui samalla parempilaatuisiin. Takakontin oikean puolen verhoilun/tavaralokeron tilalle tuli 8" subbari. Dsp vahvistimen asensin akun takapuolelle vararengaskoteloon.

Homma eteni vähän vaiheittain, joten voin sanoa suurimman muutoksen tulleen uusista diskanteista. Vakio ovibassojen kanssa sointi oli jo melko miellyttävä. Napakkuus bassontoistosta tietysti puuttui ja sointia vaivasi tietynlainen loudnessmaisuus. Lopputulos ovibassojenkin vaihdon ja säätötyön jälkeen miellyttää omaa korvaa. Ero vakio äänentoistoon on valtava.

Karrila

Mun farkku b9:iin laitettiin Alpinen sarja joka tarkoitettu B8:iin. Menivät käsittääkseni pauttiarallaa heittämällä paikoilleen. Diskantit asennettiin nykyisten ritilöiden päälle ja asennus on siisti.
Tarkoitus oli vaimentaa myös etuovet, mutta B8 poiketen ovet ovat aika umpinaiset ja valmennusta ei juurikaan pystytty asentamaan. ,,änen lastu parani huimasti ja on nyt on tasolla.

vasara

Pitkän tovin jälkeen oli aikaa palata kaiutinasiaan. Perhana toinen elementti (toisen vain ehdin koeasentaa) olikin rikki, eikä sen kehys mihinkään enää viimeisessä asennuksessa kiinni ottanut. Basso pärisee, kun kokeilin käyttäen kotistereoita äänilähteenä. Että semmonen tapaus :-[ Takuusta tulee uudet ja asennus sitten milloin lie kerkiää.

batman14

Nyt olen itse myös ajanut jonkun verran vm -18 A4 quattrolla jossa on tämä Audi Sound System. Kerrassaan surkea esitys audiojärjestelmäksi. Bassoa ei ole nimeksikään, ja tuntuu että ääni tulee kännykän kaiuttimesta. Kyydissä olevat ovat myös kehuneet itse autoa, mutta pohtineet että ei ole häävi äänentoisto...

Arcca

Olen vetänyt bassosäätimen pykälää vaille kaakkoon, kyllä sieltä sitten hieman kuuluu alapäätäkin. (ASS siis mullakin).

Jännä juttu, että muissa autoissa on yleensä saanut ensitöikseen hillitä bassoja jotteivat jumputa liikaa.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

TLU13

Nämä vaatii sisäänajoa, tai ainakin rinkulalasit silmillä totuttelua surkeaan äänenlaatuun.  ::) Hieman kovemmalla volumella ja diskanttia muutaman napsu pois sekä bassoja pari neljä lisää niin kuulostaa laadukas äänilähde jo ihan siedettävältä.  ;)
Jokatapauksessa kuulostaa paljon paremmalta kuin ensikuuntelulla. Keskialueesta kun saisi pari pykälää korostusta ja honotusta pois niin auttaisi paljon, mutta eipä ole tuolle säätöä.

B&O 3D systeemiä tuli myös käytyä kuuntelemassa, ja loppupeleissä kuulosti lähes samalta kuin ASS, toki parempi bassotoisto mutta diskantti vielä ylikorostuneempi kuin Soundsysteemissä ja repi korvat rikki. Tuntui myös että jokainen kappale vaati omat säätönsä että kuulosti hyvältä.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

-karppa-

Valitettava tosiasia on, että moni kalliskin äänentoistopaketti tehtaalta on täyttä kuraa hintaansa nähden. Surullista sinänsä miten asiakkaita koijataan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

remuli

Pieni kysymys tähän aihepiiriin liittyen.

Kohteena on A3 tämän vuoden mallina ja mukana on parjattu ja kehttu ASS.

Siinä missä laitteisto on käytettävyydeltään ja liitettävyydeltään suorastaan erinomainen, on yksi pieni ongelma. Nimittäin tykkään aika-ajoin luukuttaa kovalla volyymilla rokkenrollimusiikkia ja havaintoni ovat seuraavat:

Radiolähetys = ei havaittavia ongelmia

CD/USB/BT = kun volkat nostaa tarpeeksi lujalle, sellaisten orkestereiden kuin Stam1na ja Children of Bodom, musiikista huippukohdat, etenkin bassot, ikäänkuin nielaistaan. Aivan kuin laitteisto yrittäisi säästää itseään ja kovimmat soitannat yhtäkkiä himmenevät. Huomattavaissa varsinkin raikkaiden rumputykitysten ja osin bassorallien kohdalla. Mistä hitosta tämä johtuu? Olen viettänyt unettomia öitä kuskin paikalla musiikkia soittaen ja järjestelmää säätäen, vaan ei onnistu.

Tämä ongelma tulee esiin siis siinä vaiheessa kun volyymi nousee jonnekkin 3- tai 4/5 - tasolle siinä palkissa.

Vaikka pääosin kuuntelenkin vain sivistyneesti YLE Puheen poliittikkaradiota, on välillä tarve muullekin, mutta nyt siitä ei saa iloa.

Osaako joku auttaa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy