Kirjoittaja Aihe: Audi A6 (2018-)  (Luettu 5108 kertaa)

Poissa Herr K

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Audi A6 (2018-)
« : 28.02.18 - klo:08:01 »
Uusi A6 julkaistiin eilen:

https://www.carscoops.com/2018/02/2019-audi-a6-revealed-look-close-might-see-new-model/

Nuotoilun osalta aika tutuilla linjoilla jatketaan. Alkuun on näköjään tarjolla vain 3-litraiset bensa- ja dieselkoneet, mutta lisää tulee varmaankin nopeasti.
VW Passat Variant 1.4 TSI -17

Poissa Ritzenhoff

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 470
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #1 : 28.02.18 - klo:08:37 »
Miksei Audi koskaan julkista ensialkuun muita kuin S-Linen uusista malleista.

Katsoin että 100% identtinen sisusta uuden A7 kanssa. Mutta ei ole ihme kun lienevät sama auto pitkälti muutenkin.

Noin muuten ihan OK, jos vertaa vaikka A4 hirvitykseen. Ihan sama se silti on miltä tämä näyttää, koska ei omalla lompakolla omalle pihalle koskaan kuitenkaan saavu.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Poissa Ifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #2 : 01.03.18 - klo:20:57 »
Jep, hieno on pirssi, paitsi nuo feikki pakoputki jäljitelmät takapuskurissa...
Sisusta myös upea ja uudenaikainen ja ulkoa ei ole kuitenkaan liikaa muutosta
vanhasta A6:sesta jotta tunnistaa mallin. :P
Koskahan näitä saadaan Suomeen näytille ?
A6 4G 2.0TFSI stronic q -16

Poissa evilk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 60
  • Pappabiili
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #3 : 10.03.18 - klo:23:47 »
Ihmettelen miksi ei samalla julkistettu plug-in hybridiä kun sellainen löytyy jo molemmilta saksalaisilta kilpailijoilta: BMW 530e ja MB E 350e. Vain lupaus että on "tulossa". Konsernilta löytyisi jo valmis voimalinja, mutta ehkä se olisi hieman noloa laittaa GTE Golffin voimalinja aakuutoseen.
Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15
EX: Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

Poissa Herr K

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #4 : 11.04.18 - klo:07:09 »
Nyt myös Avant julkaistu. Tutuilla linjoilla mennään:

https://www.carscoops.com/2018/04/2018-audi-a6-avant-looking-handsome-ever/
VW Passat Variant 1.4 TSI -17

Poissa KMan

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #5 : 03.05.18 - klo:09:14 »
Ihmettelen miksi ei samalla julkistettu plug-in hybridiä kun sellainen löytyy jo molemmilta saksalaisilta kilpailijoilta: BMW 530e ja MB E 350e.

Kaikissa uuden A6:n moottorivaihtoehdoissa on kevythybridijärjestelmä. Tämän sanotaan vähentävän polttoaineenkulutusta 0,7 l/100 km.

http://autobild.fi/uutiset/audin-avantgardistinen-a6-avant-kaantyy-kaikilla-pyorilla

Onkohan  tämä jonkinlainen väliaikaisratkaisu, että saadaan ylipäätään hybridi markkinoille? Ja onkohan samaa tulossa muihin malleihin ennen varsinaisia plug-in hybridejä? Aika diesel painotteisia on kaikki Audin lompakolle järkevät vaihtoehdot A4:sta ylöspäin muuten, vielä ensi vuonnakin. Ainakin quattroissa.

Poissa Mese08

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #6 : 30.06.18 - klo:19:23 »
Hinnastot tuli. Valitettavasti en osaa puhelimella liittää niitä tänne kuin screenshotteina,jospa noista sais jotain selvää.



E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

Poissa Mese08

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 47
    • Profiili
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

Poissa KMan

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #8 : 12.07.18 - klo:10:43 »
Nyt on Avantinkin hinnat julkaistu. Kaikissa hinnastoissa oleva "Launch Edition" versio tuntuu aika kohtuullisesti hinnoitellulta. Tehoa riisuttu 50hv mutta ymmärtääkseni sama 3.0 V6 kone kuitenkin periaatteessa ja varusteiltaan sama, mutta hintaa 15t vähemmän. Mahtaakohan tämä säilyä vai onko pelkästään julkistusmalli, jolla saadaan myynti hyvin liikkeelle? Hinta ainakin on kilpailukykyinen, esim. vanhakoppaiseen 3.0 V6:een verrattuna!
« Viimeksi muokattu: 12.07.18 - klo:10:48 kirjoittanut KMan »

Poissa sepinki

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #9 : 12.07.18 - klo:12:17 »
Tuon mainitun pienempitehoisen 3.0 TDI:n hinta tulee nousemaan (useita tuhansia Euroja) kunhan 2.0 TDI 150kw hinnoitellaan. Että jos kutoskone kiinnostaa kannattaa olla nyt liikkeellä.
Itseä kyllä kiinnostaisi, mutta lisävarustehinnoittelu vähän hillitsi tunnelmia (kuten Audin osalta yleensä muutoinkin). Tuskin on ihan lähiaikoina odotettavissa mitään sopivia kampanjamallejakaan kun myynti vasta alkamassa.

Edit; Toki tuo "LE"- malli on ns. kampanjamalli, mutta esim. Comfort- paketti, iso navi jne. on vielä melko suolaisissa hinnoissa.
« Viimeksi muokattu: 12.07.18 - klo:12:21 kirjoittanut sepinki »
2 × A6 c7 quattro

Poissa njs

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 421
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #10 : 12.07.18 - klo:13:54 »
Nyt on Avantinkin hinnat julkaistu. Kaikissa hinnastoissa oleva "Launch Edition" versio tuntuu aika kohtuullisesti hinnoitellulta. Tehoa riisuttu 50hv mutta ymmärtääkseni sama 3.0 V6 kone kuitenkin periaatteessa ja varusteiltaan sama, mutta hintaa 15t vähemmän. Mahtaakohan tämä säilyä vai onko pelkästään julkistusmalli, jolla saadaan myynti hyvin liikkeelle? Hinta ainakin on kilpailukykyinen, esim. vanhakoppaiseen 3.0 V6:een verrattuna!

Autostadiumilta lainattua: "Sitten kun 2.0TDI quattro tulee hinnastoon, nouseen Launchin hinta "normaalille" tasolle."
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=6271.msg506864#msg506864
Octavia III 1.4 TSI DSG - ex:  Octavia II 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Poissa sepinki

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #11 : 20.07.18 - klo:20:00 »
On sitten tullut rakenneltua Audin konfiguraattorilla uutta kutosta vastaavilla specseillä kun omat c7 mallit.

On sitten ihanan kallista, avant yli 80 k € ja sedani sen vajaa 4k € halvempi tuolla 45 le- mallilla....

Ellei 2.0 tdi quattrona ole ratkaisevasti halvempi pitänee seuraavassa autonvaihdossa alkaa katselemaan muita merkkejä (MB tai BMW).

Ja juu ei kannata ehdotella Skodaa tjsp vaihtoehdoksi, vaikka autona ok niin omalla rahalla hankittuja "jatkeita" ei kiinnosta downgreidata. Ihan muutaman merkkisiä autoja on itsellä ollut uutena hankittuna (foordia, pösöä, sitikkaa, volsua, toipottaa, volvoa, audia) ja käytettynä vielä useampaa. Yhteensä vähän alle 30 kiesiä. Ajo yms. yleinen tuntuma ikävä kyllä näissä ns premiumeissa on vaan vähän eri. Varsinkin kun kuskit on täysin eri kokoisia mitoiltaan. MB E- class on vaan vähän hankala valinta kun appiukolla on sellainen ja viiskymppinen ei halua olla "pappa" 😂

2 × A6 c7 quattro

Poissa Epes

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 961
  • A6 Business Sport MY17, Passat Variant MY16
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #12 : 26.07.18 - klo:11:41 »

.........Ellei 2.0 tdi quattrona ole ratkaisevasti halvempi pitänee seuraavassa autonvaihdossa alkaa katselemaan muita merkkejä (MB tai BMW)........


On se 2-litrainen quattro 6000€ halvempi eli tilanne ei hirveästi parane.
Itse kävin hieromassa kauppaa 3.0 launch editioniin jonka hinnaksi tuli varusteineen n.71000€. Vaihdossa menisi alle 50tkm. ajettu -17 mallin A6 business sport 110kW koneella ja webasto, koukku, 4-alue ilmastoinnilla. Välirahaa pyydettiin 40000€ eikä tuohon rahaan kuulunut vielä talvirenkaita. Ihanan kallista on. Jatketaan vanhalla...... ;D
If it ain’t broken, don’t fix it

Poissa joukose

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #13 : 26.07.18 - klo:12:16 »
Kyllä nyt lompakkoa lämmittää.
Ostin nimittäin vanhan mallisen A6:n ja sain sen 2.3.2018. Laskin huvikseni mitä vataavat lisävarusteet maksavat nyt uudessa.
Eli omat lisävarusteeni ovat nyt yhteensä 29000 € kalliimpia kuin tuossa minun vanhassa mallissa oli ostohetkellä. Johtuu siitä että silloin oli monta ilmaiskamppista ja järjetään kaikki muutkin lisävarusteet oli halvempia. Ajan siis varsin mielelläni vanhakoppasella kun säästöä tuli 29 k€. :)
Audi A6 Sedan S line Business Sport 2.0 TDI Black Edition 2018
Ford Fiesta 1996 1.3 ruisku 2d
Porsche 911 Turbo + power kit 2018
"Sitä saa mitä tilaa"

Poissa Epes

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 961
  • A6 Business Sport MY17, Passat Variant MY16
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #14 : 28.07.18 - klo:09:56 »
Kävin ajamassa 3.0:n tehokkaamman koneen. Auto on ajoltaan ihan samanlainen kuin vanhakorinen eli jämäkkä ja hiljainen. Ei yhtään huonompi mutta ei myöskään parempi. Audi mainosta kovin uusia liitettävyyksiä, digitaalista näkemystä, mutta edelleen Android Auton/Apple Car Playn saaminen kustantaa minimissään 2500€:n navin oston ja virtuaalimittaristo vaatii sen rehvakkaamman 5500€:n navin. mm. Skoda Rapidiin AA/ACP tulee vakiona.
 Moottorissa oli woimaa mutta myös omituinen viive. Liikkeelle lähdössä paikaltaan kesti hetken ennen kun reagoi kaasupolkimeen ja kun painoi lisää niin sitten hyökättiin. Ihan kuin kaasupolkimen liikkeessä olisi ollut tyhjää alussa. Rasittavaa kaupunkiajossa.
 Myyjä kertoi että launch edition on tuohon hintaan ainakin elokuun loppuun, ehkä jopa pidempään.
If it ain’t broken, don’t fix it

Poissa KMan

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #15 : 03.09.18 - klo:14:51 »
Ensimmäisiä havaintoja uuden veromallin mukaisista hinnastoista:

A6 Sedan Business Launch Edition (45 TDI 170 kW quattro): autovero +3500 eur
Q5 Business Sport (40 TDI 140 kW quattro): autovero +8000 eur

Nykykoneella olevan Q5:n hinnassa on siis jo >20teur veroja!

Aika huimia lukuja.

Poissa Popovice

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 115
  • Audi A4 Allroad 2.0TDI 140kW S-tronic LoQ 2015
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #16 : 03.09.18 - klo:16:07 »
Ensimmäisiä havaintoja uuden veromallin mukaisista hinnastoista:

A6 Sedan Business Launch Edition (45 TDI 170 kW quattro): autovero +3500 eur
Q5 Business Sport (40 TDI 140 kW quattro): autovero +8000 eur

Nykykoneella olevan Q5:n hinnassa on siis jo >20teur veroja!

Aika huimia lukuja.
Kyllä taitaa Audin meno tätä menoa hyytyä kokonaan Suomenmaalla. Ei plugareita, ei sähköautoja ja ei oikeastaan mitään kiinnostavia malleja viime aikoina tai ainakaan sellaisia joihin perus palkansaaja jantterilla on varaa ja nyt päälle vielä tämä järjetön autoveron lisäys. Ja mikä kauppiasta varmaan eniten harmittaa on se, että voluumimalleihin (A4) ei ole edes saatavilla ajantasaista hinnastoa :-[.

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.151
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #17 : 03.09.18 - klo:18:57 »
On jo aika huimia lukuja, varsinkin Q5 kohdalla.   Saksantuonti kiihtyy jatkossa...

Kyllä tää Suomi on aika toope maa......Pitäisiköhän Karpo kaivaa naftaleenistä esiin...

Eivät varmaan voi julkaista nelosen hintoja kun tietävät että myynti sakkaa ja kunnolla.
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, B&O, Daytona gray

Poissa Ritzenhoff

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 470
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #18 : 03.09.18 - klo:20:15 »
Sama tilanne se varmaan on vaikka mersulla ja bemmillä sekä kymmenillä muilla merkeillä. Hallitus vetää kaiken vituiksi. Luulis et suuret autotehtaat jos jotkin kyykyttää hallituksen ja boostaavat autoveron pois kokonaisuudessaan lähivuosina. Tämä alkaa muistuttaa jo vitsiä!
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Poissa nemos

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.165
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #19 : 03.09.18 - klo:21:38 »
Sama tilanne se varmaan on vaikka mersulla ja bemmillä sekä kymmenillä muilla merkeillä.

Q5 40TDI Business 57609->65912: +8303
X3 20d Business 61148->64619: +3471
GLC 250d Premium B. 61649->68095: +6446
XC60 D4 AWD Momentum 58400->61274: +2874

A6 50 TDI Business 76397->80834: +4437
530d xDrive Business 75801->76473: +672

BMW:llä näyttäisi olevan huomattavasti Audia pienemmät korotukset ja kilpailuasetelma muuttuu merkittävästi Audin tappioksi.
Volvo XC60 T8 Inscription

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.151
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #20 : 04.09.18 - klo:07:20 »
Onko jollain tietoa, että heijastuuko uudet kulutuslukemat samanlailla hintoihin kuin Suomessa ?

A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, B&O, Daytona gray

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.151
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #21 : 04.09.18 - klo:07:37 »
Onko jollain tietoa, että heijastuuko uudet kulutuslukemat samanlailla hintoihin kuin Suomessa ?

Siis muualla euroopassa....
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, B&O, Daytona gray

Poissa icemii

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Vs: Audi A6 (2018-)
« Vastaus #22 : 04.09.18 - klo:09:02 »
Monessa (autoilu) maassahan verotetaan auton käytöstä eikä ostosta joten luulen että uudet co2 arvot näkyvät vain vuotuisissa veroissa ja mahdolisesti vakuutuksissa.

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi