Golf ja mukautuvat led ajovalot

Aloittaja janppa78, 18.02.18 - klo:18:21

« edellinen - seuraava »

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 26.03.18 - klo:20:52
Nyt kun on tulossa kesä niin olishan valojen kääntyily hyvä saada pois. Turhaa kuluu mekanismit. Ei ole todellakaan halpaa sitten kun takuu loppuu jos menee rikki. Kumminkin aika herkästi palaa ajovalot jos on vähänkin pilvinen keli.
Eikös adaptiivisuuden saa valoista pois ihan radion näytön kautta rasti pois ruudusta? Vaihtoehtoisesti valokytkinmestä käsipelillä.

Kääntyvää mekaniikkaa siellä ei tietääkseni ole kulumassa, vaan adaptiivisuus toteutetaan sytyttämällä / sammuttamalla led-moduuleja, ja säätämällä niiden kirkkautta.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

janppa78

Tuossa mukautuvien led valojen umpiossa kyllä kääntyy koko lyhyiden valojen yksikkö sivusuunnassa. olen katsellut youtubesta videoita niin umpioista on monta moottoria. No selviää itselle valojen toiminta kohta kun saan oman pirssin ajoon. Tuntuu vaan aika tyhmältä jos valoja ei saa auton valikoista näyttämään ihan normaalikuviota. Käytännössä koko kesänä ei edes yöllä ole valoista mitään hyötyä näkemisen kannalta, niin turhaa ne siellä kääntyilisi. Ei tohon Golfiin löydy mistään käyttöohje kirjaa, niin pääsisi etukäteen tutustumaan varusteiden toimintaan?

golffari_

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 01.04.18 - klo:17:12
Tuossa mukautuvien led valojen umpiossa kyllä kääntyy koko lyhyiden valojen yksikkö sivusuunnassa. olen katsellut youtubesta videoita niin umpioista on monta moottoria. No selviää itselle valojen toiminta kohta kun saan oman pirssin ajoon. Tuntuu vaan aika tyhmältä jos valoja ei saa auton valikoista näyttämään ihan normaalikuviota. Käytännössä koko kesänä ei edes yöllä ole valoista mitään hyötyä näkemisen kannalta, niin turhaa ne siellä kääntyilisi. Ei tohon Golfiin löydy mistään käyttöohje kirjaa, niin pääsisi etukäteen tutustumaan varusteiden toimintaan?

Brittisivulta löytyy manuaali luettavaksi englanninkielellä http://www.volkswagen.co.uk/owners/manuals
Tuolle sivulle pitää syöttää brittiläinen rekisterinumero, tässä poimittuna yksi joltain käytettyjen autojen sivulta WG67KSU

heller

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 01.04.18 - klo:15:24
Eikös adaptiivisuuden saa valoista pois ihan radion näytön kautta rasti pois ruudusta? Vaihtoehtoisesti valokytkinmestä käsipelillä.

Kääntyvää mekaniikkaa siellä ei tietääkseni ole kulumassa, vaan adaptiivisuus toteutetaan sytyttämällä / sammuttamalla led-moduuleja, ja säätämällä niiden kirkkautta.

Taitaa muuten saadakin ihan valikosta pois myös.

Kääntyvään mekaniikkaan repostaan oman videoni: https://youtu.be/6MY-7pDiFhs - eli kyllä ne liikkuu. Lisäksi säätyy erillisillä ledeillä
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

heller

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 01.04.18 - klo:17:12
Tuossa mukautuvien led valojen umpiossa kyllä kääntyy koko lyhyiden valojen yksikkö sivusuunnassa. olen katsellut youtubesta videoita niin umpioista on monta moottoria. No selviää itselle valojen toiminta kohta kun saan oman pirssin ajoon. Tuntuu vaan aika tyhmältä jos valoja ei saa auton valikoista näyttämään ihan normaalikuviota. Käytännössä koko kesänä ei edes yöllä ole valoista mitään hyötyä näkemisen kannalta, niin turhaa ne siellä kääntyilisi. Ei tohon Golfiin löydy mistään käyttöohje kirjaa, niin pääsisi etukäteen tutustumaan varusteiden toimintaan?

Linkkaas joku video missä näkyy sisuskaluja
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

janppa78

Tässä yksi linkki on kylläkin passatin valoihin mutta eipä ne toiminnaltaan eroa. On muuten ihme kun eivät osaa säätää valoja huollossa kohdalleen vaikka on näin hyvät ohjeet valmistajalta.
https://youtu.be/ktduT9gWJRQ

heller

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 06.04.18 - klo:22:32
Tässä yksi linkki on kylläkin passatin valoihin mutta eipä ne toiminnaltaan eroa. On muuten ihme kun eivät osaa säätää valoja huollossa kohdalleen vaikka on näin hyvät ohjeet valmistajalta.
https://youtu.be/ktduT9gWJRQ

Ton olenkin joskus nähnyt. Nihkeästi näkyy liikkuvat osat, tai liikuttavat osat.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

janppa78

Laitan vielä toisen videon kun löydän sen internetin syövereistä. Harmi kun ei tullut laitettua linkkiä muistiin.

gsv2018

#38
Minulla on toukokuussa hommattu Golf Sportsvan Comfortline 96kW "älykkäillä" led- valoilla. Mittarissa n. 5000km.
Ensimmäistä kertaa pääsin kokeilemaan valoja tullessani yöllä lentokentältä Lahteen. Yleisvaikutelmana pettymys. Olin kuvitellut valoissa olevan mukautuvan valokeilan mutta tarkemmin tutkittuna näin ei pitänytkään olla. Oma moka. Olisi vaatinut vielä "kuljettajan mukavuuspaketin". Ei taida jälkikäteen tuollaista lisävarustetta enää saada.

Automaattinen valonvaihto kaukovaloilta lähivaloille toimii huonosti. Vastaan tulevan auton lähestyessä lähivalot vaihtuvat turhan aikaisin ja vastaavasti auton mentyä ohi kestää useita sekunteja ennekuin kaukovalot vaihtuvat. Lyhyet vaihtuvat myös ajaessa kaarretta vasemmalle, jos vataantulijoita. Tällöinhän moottoritiellä ei ole tarvetta vaihtaa lyhyille.

Valot vaihtuvat lyhyiksi, kun edellä menevän auton takavalot kiiluvat jossain kilometrin päässä edessä. Todella "älykästä".

Lyhyet näyttävät aivan keulan eteen, niillä ei uskalla ajaa. Pitänee käydä Laakkosella, jos säädöissä olisi jotain pielessä. Osaavatkohan he säätää näitä ledejä?

Jottei nyt aivan haukkumiseksi mene, niin kaukovalot vaikuttivat tehokkailta.
Golf Sportsvan 1.5 96kW DSG Comfortline 2018

mfroberg

 Tuollaiset valokuviota vaihtavat valot ovat Golfissakin todella hyvät, vaimon autossa on sellaiset. Onko sinulla liikennemerkkien tunnistusta Sportvanissasi? Jos ei ole niin kamera(taustapeilissä) on ilmeisesti huonompilaatuinen ja valonvaihto toimii huonommin. Itselläni on Leonissa tuo merkkien tunnistus ja automaattinen valonvaihto, ja ainakin itselläni se toimii erittäin hyvin. Ainoa pikkumiinus on tosiaan se, että saisi vaihtaa takaisin pitkille hieman nopeammin.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

gsv2018

Ei ole liikennemerkkien tunnistusta. Kuuluu Golfeissa ilmeisesti tähän Kuljettajan mukavuuspakettiin. Autoni oli jo Suomessa kaupantekohetkellä, joten lisukkeita en päässyt enään klikkailemaan.
Golf Sportsvan 1.5 96kW DSG Comfortline 2018

janppa78

Lainaus käyttäjältä: gsv2018 - 30.08.18 - klo:11:44
Minulla on toukokuussa hommattu Golf Sportsvan Comfortline 96kW "älykkäillä" led- valoilla. Mittarissa n. 5000km.
Ensimmäistä kertaa pääsin kokeilemaan valoja tullessani yöllä lentokentältä Lahteen. Yleisvaikutelmana pettymys. Olin kuvitellut valoissa olevan mukautuvan valokeilan mutta tarkemmin tutkittuna näin ei pitänytkään olla. Oma moka. Olisi vaatinut vielä "kuljettajan mukavuuspaketin". Ei taida jälkikäteen tuollaista lisävarustetta enää saada.

Automaattinen valonvaihto kaukovaloilta lähivaloille toimii huonosti. Vastaan tulevan auton lähestyessä lähivalot vaihtuvat turhan aikaisin ja vastaavasti auton mentyä ohi kestää useita sekunteja ennekuin kaukovalot vaihtuvat. Lyhyet vaihtuvat myös ajaessa kaarretta vasemmalle, jos vataantulijoita. Tällöinhän moottoritiellä ei ole tarvetta vaihtaa lyhyille.

Valot vaihtuvat lyhyiksi, kun edellä menevän auton takavalot kiiluvat jossain kilometrin päässä edessä. Todella "älykästä".

Lyhyet näyttävät aivan keulan eteen, niillä ei uskalla ajaa. Pitänee käydä Laakkosella, jos säädöissä olisi jotain pielessä. Osaavatkohan he säätää näitä ledejä?

Jottei nyt aivan haukkumiseksi mene, niin kaukovalot vaikuttivat tehokkailta.
Itsellä on golf ja siinä on led valot kaikilla herkuilla ja ne ovat huonommat valoteholtaan kuin noi sinun valot. Asia on ihan testattu kahden auton voimin missä on eri valot. Mukautuvissa valoissa tulee pitkille lisää ainoastaan valoa lisää uloimmasta linssistä. Kun tavallisessa ledivalollisessa tulee valoa lisää myös heijastimesta linssin vierestä.
Näissä parhaissa valoissa sisemmästä heijastimesta ei tule valoa lisää pitkille vaan sen valokuvio on pelkkä suora viiva, kun katsoo seinästä linssivalo peitettynä.
Itselle valot olivat suuri pettymys, toki ruuhkaisessa liikenteessä pimeässä näyttää paremmin kuin tavalliset led valot. Lisäksi valot ovat muutenkin huonosti suomen oloihin sopivat, maantiellä valokuvio nousee maksimiinsa noin 105km/h jälkeen. Talvella koska valoja tarvitaan niin rajoitukset on 80 km/h niin pitkät valot näyttävät liian alas maassa näkyy kaksi kirkasta viivaa. Mielestäni hienoa tekniikkaa, mutta valoteho on ollut toisarvoinen tekiä suunnittelioille.
Ei kannata surra, eipä mennyt rahat hukkaan dynaamisiin led valoihin jos teho ajovaloissa on tärkeä tekiä.
Kun kirjoitit, että valot näyttävät ihan eteen niin eivät ne kauas voi näyttääkää. Golffin ajovalot ovat niin lähellä maata, että 1% alenemalla (umpiossa kyseinen luku) esim valon keskipiste maasta 57 cm niin valon vaaka viiva näyttää 57 metriä. Siihen kun lisätään terävä kuvio missä ei ole hajavaloa käytännössä yhtään. On yhtälö valmis mäkisessä maastossa ei oikein uskalla ajaa sallittua nopeutta.
Tälläkin foorumilla on hehkutettu kyseisiä valoja että  kuinka hyvät ne ovat. Itse ihmettelen kyllä paljon sitä kun omasta mielestä valot ovat huonoimmat auton valot millä koskaan olen ajanut. Nyt puhun pelkästään puhtaasti valotehosta mitä näissä valoissa ei kyllä ole. 250â,¬ saa taakulampun tänä päivänä minkä valoteho hakkaa 10-0 nämä auton valot.
Tekniikka kehittyy mutta auton valot senkun huononee teholtaa vuosivuodelta.

gsv2018

Kaukovalot valaisivat mielestäni pitkälle, nopeutta oli rapiat 120km/h. En älynnyt kokeilla pienemmällä nopeudella. Jos keila sitten 80:llä lyhenee, niin ei hyvä, se on varmaan sitä "dynaamisuutta". Sportsvanin valaisimet saattavat olla jonkin sentin korkeammalla kuin tavallisen Golfin. Mutta ei meikäläisen lyhyet kyllä näyttänyt kuin ehkä 20m, en meinannut motarilla kaistalla pysyä, onneksi motarilla ei ole pahoja mutkia. Valon raja on tosiaan jyrkkä/terävä. Olisi varmaan pitänyt ottaa halogeeneilla oleva auto.
Golf Sportsvan 1.5 96kW DSG Comfortline 2018

janppa78

Eipä niissä valoissa ole kun perussäätö alenemalle jos se on kohdallaan niin kyllä niiden yli 60 m pitäisi näyttää ja siihen sitten plus epäsymmetrisyysalue lisää oikeanpuolen penkalle. Se on erikoista jos pitkät näyttävät kuitenkin hyvin. Näissä dynaamisissa versioissa on enemmän noita valokuviotiloja. Mutta perussäätö niissäkin on 1% alenema. Tarkista säädöt itse seinää vasten tasaisella maalla. Auton valot seinästä viisimetri ja mittaa ajovalon keskipisteeseen korkeuden ja siitä pois 5cm ja siinä valon vaakaviivan korkeus seinässä. Jos on laaseri käytössä helpottaa hommaa vielä lisää. Sitten merkkaat teipillä jäljet seinään ja otan kuvan ja marssit huoltoon. Kuva auttaa että ei jää mitään epäselvää jos valot ovat suunnattu väärin. Tullut tapeltua huolloissa tästä valoasiasta ja säädöistä, harvassa paikassa ei ymmärretä edes perusasioita ajovalojen säätöjen osalta. Omassa autossa olivat valot täysin säädöissä tehtaanjäljiltä.

gsv2018

Valittelin taannoin -18 mallisen Golf Sportsvanin valoista. Käytin autoa paikallisella Laakkosella valojen säädön tarkistuksessa. Olivat kuulemma näyttäneet liian alas. Lyhyen koeajon jälkeen lähivalot näyttivät selvästi pidemmälle, nyt autolla uskaltaa jo ajaa pimeässä. Valojen vaihtoautomatiikka toimii kaksikaistatiellä paljon paremmin kuin moottoritiellä.

Uudessa TM:ssä oli juttua autojen valoista ja mm. vakio Golf VII:n valokuviot halogen/led- valoilla. Kaukovaloissa halogeenit pärjäsivät hyvin mutta lähivaloissa ledit olivat paremmat. En tiedä eroavatko SV:n valot normi Golfista.
Golf Sportsvan 1.5 96kW DSG Comfortline 2018

janppa78

Lainaus käyttäjältä: gsv2018 - 05.10.18 - klo:13:21
Valittelin taannoin -18 mallisen Golf Sportsvanin valoista. Käytin autoa paikallisella Laakkosella valojen säädön tarkistuksessa. Olivat kuulemma näyttäneet liian alas. Lyhyen koeajon jälkeen lähivalot näyttivät selvästi pidemmälle, nyt autolla uskaltaa jo ajaa pimeässä. Valojen vaihtoautomatiikka toimii kaksikaistatiellä paljon paremmin kuin moottoritiellä.

Uudessa TM:ssä oli juttua autojen valoista ja mm. vakio Golf VII:n valokuviot halogen/led- valoilla. Kaukovaloissa halogeenit pärjäsivät hyvin mutta lähivaloissa ledit olivat paremmat. En tiedä eroavatko SV:n valot normi Golfista.
Olipas se TM lehden testi surullista luettavaa juurikin golffin valojen osalta. Kalleimmat versiot näyttävät huonommin kuin perus ledit. Kirjoittelinkin aiemmin kyseisestä asiasta minkä olin huomannut jo omin silmin kun testattiin perus ledit vastaan dynaamiset. Valoista puuttuu yksinkertaisesti tehoa, onneksi ei tarvitse ajaa paljoa pimeässä. Dynaamiset led valot ovat käytännössä todella surkeat. Uuden octavian led valot ovat testin mukaan huomattavasti paremmat teholtaan.
Mutta ei uusi focus sen paremmin loistanut valoillaan.

Kale

Sportsvanin tilaus tässä mietin että otanko dynaamiset ledit vai en. Kääntyvyyttä en kaipaa. On ollut kahdessa volkkarissa ja yhdessä ei. Mitä noissa dynaamisissa sitten tulee mukana?

[PXB] Dynaamiset Led -ajovalot 333,20â,¬

    [8Q5] Dynaaminen ajovalojen etäisyyden säätö. Kääntyvät ajovalot (kaarreajovalot)
    [8IX] Dynaamiset led-ajovalot ja päivaajovalot

gsv2018

Led- valoja taitaa olla kolmenlaisia. Highline varustetasossa tulee käsittääkseni perusledit (ilman dynaamisuutta) vakiona. Dynaamiset säätävät valokeilan kantamaa nopeuden mukaan ja kääntää valoja kaarteessa.

Mukautuva valokeila saadaan kruksaamalla Kuljettajaa avustavat järjestelmä- paketti mukaan. Nämä esim. sammuttavat vasemman puolen ledejä vastaantulijan lähestyessä. Lisäksi valokeila säätyy nopeuden mukaan.

Minulla on comfortline, johon otin led- paketin (ledit+kessy). Nämä ovat dynaamiset mutta valokuvio ei muutu ajotilanteen mukaan, Lisäksi valot kääntyvät kaarteessa. Lisäksi on vielä staattinen kulmavalotoiminto ja kaukovaloautomatiikka.

Joku kirjoitti täällä, että mukautuvan valokeilan tarjoavat "huippuledit" ovat teholtaan huonommat kuin pelkät dynaamiset ledit.

Kaukovaloautomatiikka toimii kaksikaistatiellä paremmin. Moottoritiellä liian "herkkä".

Uudessa TM:ssa normi Golfin valot testattu.

Olipa sekava sepustus.


Golf Sportsvan 1.5 96kW DSG Comfortline 2018

janppa78

Lainaus käyttäjältä: gsv2018 - 12.10.18 - klo:17:49
Led- valoja taitaa olla kolmenlaisia. Highline varustetasossa tulee käsittääkseni perusledit (ilman dynaamisuutta) vakiona. Dynaamiset säätävät valokeilan kantamaa nopeuden mukaan ja kääntää valoja kaarteessa.

Mukautuva valokeila saadaan kruksaamalla Kuljettajaa avustavat järjestelmä- paketti mukaan. Nämä esim. sammuttavat vasemman puolen ledejä vastaantulijan lähestyessä. Lisäksi valokeila säätyy nopeuden mukaan.

Minulla on comfortline, johon otin led- paketin (ledit+kessy). Nämä ovat dynaamiset mutta valokuvio ei muutu ajotilanteen mukaan, Lisäksi valot kääntyvät kaarteessa. Lisäksi on vielä staattinen kulmavalotoiminto ja kaukovaloautomatiikka.

Joku kirjoitti täällä, että mukautuvan valokeilan tarjoavat "huippuledit" ovat teholtaan huonommat kuin pelkät dynaamiset ledit.

Kaukovaloautomatiikka toimii kaksikaistatiellä paremmin. Moottoritiellä liian "herkkä".

Uudessa TM:ssa normi Golfin valot testattu.

Olipa sekava sepustus.
Uusimmassa TM:n testissä oli useamman sivun artikkeli auton ajovaloista. Testissä oli mitattu Golfin valot ja todettiin kalleimmat  ledi valot teholtaan huonommaksi kuin perusversiot. Muutenkin kun vertaili valokuvioita Golf versus muut merkit niin vaikutti, että volkkarin valot ovat valoteholtaan huonoimmat mitä tällä hetkellä on tarjolla uusiin autoihin. Lisäksi mukautuvat ledit eivät sovellu suomen nopeusrajoituksille kovinkaan hyvin. Ajovalot näyttävät vasta 107km/h nopeuden jälkeen tarpeeksi ylös maantiellä sitä alhaisemmassa nopeudessa valokuvio näyttää liian lähelle ja estää pitkälle näkemistä. Liikaa valoa auton eteen ja se vaikeuttaa pitemmälle näkemistä kun silmät sopeutuvat liikaan kirkkauteen.
Ota ehdottomasti auto koeajoon yön yli ja aja sillä maantiellä pitkä matka. Sittenhän tiedät pidätkö valoja rahanarvoisina.
Itselle mukautuvat ledit ovat suuri pettymys valoteholtaan, ihmettelen mitenkä näin surkeita valoja edes viitsitään tehdä.

Golf

Onpa erikoisia kokemuksia osalla porukasta, omat kokemukseni 7 variantista comfortline tason led-paketilla ovat täysin päinvastaisia. Erittäin hyvät ja kirkkaat valot, vertailukohteena samainen aiempi golf 7 variant bi-xenoneilla. Jo kävelyvauhdilla parkkiksella näyttävät erittäin pitkälle eikä märkä asfalttikaan ime juurikaan valotehoa huonommaksi. Samoin kulmavalotoiminto valaisee erittäin kirkkkaasti. Pitkiä kokeillut ainoastaan mökkitiellä mutta valoa tuntui riittävän ihan kiitettävästi. Joko on käynyt vaan erittäin hyvä tuuri ja valot säädetty täysin oikein, tai sitten vaan olen väärässä. Mutta omaan käyttööni riittää se, että näen hyvin ja täytyy kyllä sanoa että olen tyytyväinen valintaani, ihan muutenkin kuin vaan valojen puolesta.

Golf

Vielä unohtui lisätä että pidän valokatkaisijaa aina auto asennossa, jos sillä nyt mitään merkitystä on niiden käyttäytymiseen, tuskin. Ja omassani muuten palavat takapään leditkin ilmeisesti aina, en ole kertaakaan nähnyt niitä pimeinä vaikka aurinkoisella kelillä käynyt tarkistamassa suorassa auringonpaisteessa.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Golf - 12.10.18 - klo:19:58
Onpa erikoisia kokemuksia osalla porukasta, omat kokemukseni 7 variantista comfortline tason led-paketilla ovat täysin päinvastaisia. Erittäin hyvät ja kirkkaat valot, vertailukohteena samainen aiempi golf 7 variant bi-xenoneilla. Jo kävelyvauhdilla parkkiksella näyttävät erittäin pitkälle eikä märkä asfalttikaan ime juurikaan valotehoa huonommaksi. Samoin kulmavalotoiminto valaisee erittäin kirkkkaasti. Pitkiä kokeillut ainoastaan mökkitiellä mutta valoa tuntui riittävän ihan kiitettävästi. Joko on käynyt vaan erittäin hyvä tuuri ja valot säädetty täysin oikein, tai sitten vaan olen väärässä. Mutta omaan käyttööni riittää se, että näen hyvin ja täytyy kyllä sanoa että olen tyytyväinen valintaani, ihan muutenkin kuin vaan valojen puolesta.
Niin ne perus ledivalot näyttävät testinkin mukaan yli 15 metriä pitemmälle lyhyillä, ne mukautuvat ovat huomattavasti huonommat. Itsellä on valot suunnattu ja tarkistettu ne vaan ovat mielestäni luokattoman tehottomat. Muuttuuko valojen suuntaus perusvaloissa nopeuden mukaan? TM:n testissä osassa autoja halogeeni valokin ovat huomattavasti parempia kuin Golfin ledit. Rahalle ei saa mitään vastinetta valojen osalta tässä tapauksessa.

Golf

Joo, itse en ole tekniikan maailmaa lukenut aikoihin joten en ole nähnyt mitä ovat saaneet tuloksiksi. En ole ihan varma siitä muuttuvatko nopeuden mukaan, tai jos muuttuvat niin erittäin huomaamattomasti koska olen kaikissa nopeuksissa todennut ne hyviksi. Omalla kohdallani edellisen golf 7 variantin xenonit taas olivat mielestäni valoteholtaan surkeat, näyttivät tosi lähelle vaikka niitäkin säädettiin oikeisiin arvoihin, ja jos vertailukohtana ovat nämä nykyisen ledit, niin nämä ovat ihan eri maata. Kyllähän se harmittaa aina jos ei ole johonkin tyytyväinen.

Kale

Alkuvuodesta oli jo Sportsvan highline dynaamisilla ledeillä yön yli ajossa ja en niissä mitään vikaa havainnut. Hyvin valaisivat, toki silloin oli lunta. Kääntyvissä valoissa en ole mitään iloa omalla kohdalla nähnyt kahdessa autossa missä ne ovat olleet joten taidan jättää ruksimatta.

Golf

Piti ihan tarkistaa mitkä omassani on, siis ne jotka omasta mielestäni ovat osoittautuneet hyväksi valinnaksi.

Dynaamiset led-ajovalot, ajotilanteen mukaan säätyvät, lisäksi samaan pakettiin tuli avaimeton lukitus ja kaukovaloautomatiikka.

En tiedä mikä versio tuo noista valoista sitten on, mutta ei valittamista. En tiedä onko valoissa sitten jotain eroa riippuen automallista, golf, sportsvan tai variant. Mutta joo, omat kokemukset siis hyvät joten ei tähän asiaan löydy oikein muuta mielipidettä.

hannuvir

Itsellä on myös se parempi versio ledeistä Golf Variant VII:ssä. Eli huonommassa versiossa on kaukovaloissa varjostustoiminto ja kaukovaloa tuotetaan
vain uloimmalla valoyksiköllä.
Minun versiossa kaukovaloa tuottaa molemmat yksiköt. Olisiko tämä syynä huonompaan kaukovaloon?
Niin versiossani on kaarrevalot ja kaukovaloautomatiikka, eli lienee sama kuin sinulla nimim. Golf.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: hannuvir - 13.10.18 - klo:17:19
Itsellä on myös se parempi versio ledeistä Golf Variant VII:ssä. Eli huonommassa versiossa on kaukovaloissa varjostustoiminto ja kaukovaloa tuotetaan
vain uloimmalla valoyksiköllä.
Minun versiossa kaukovaloa tuottaa molemmat yksiköt. Olisiko tämä syynä huonompaan kaukovaloon?
Niin versiossani on kaarrevalot ja kaukovaloautomatiikka, eli lienee sama kuin sinulla nimim. Golf.
Hyvin kirjoitit, että paremmassa versiossa ei ole kaukovalojen varjostustoimintoa. Rahallisesti asia on vain nurinkurin. Elikä Golfin kalleimmat ledivalot ovat teholtaan kaikkein huonoimmat. Se tässä risoo kun itsellä on juurikin ne kalleimmat versiot ja ne ovat luokattoman huonot. Se valojen vastaantulijan pitkien valojen rajailu on yhtä tyhjänkanssa kun valoteho on niin heikko. Kymmenen vuotta vanhassa focuksessa missä oli xenon valot niin ne näyttivät noin kaksikertaa pitemmälle ja leveämmälle. Siihen verrattuna nämä ovat kuin kynttilät.
Muutenkin koko Golf variant on osottaitunut joka osaalueella täys susi yksilöksi ja pettymykseksi, mutta se on toinen tarina.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 13.10.18 - klo:18:43
Hyvin kirjoitit, että paremmassa versiossa ei ole kaukovalojen varjostustoimintoa. Rahallisesti asia on vain nurinkurin. Elikä Golfin kalleimmat ledivalot ovat teholtaan kaikkein huonoimmat. Se tässä risoo kun itsellä on juurikin ne kalleimmat versiot ja ne ovat luokattoman huonot. Se valojen vastaantulijan pitkien valojen rajailu on yhtä tyhjänkanssa kun valoteho on niin heikko. Kymmenen vuotta vanhassa focuksessa missä oli xenon valot niin ne näyttivät noin kaksikertaa pitemmälle ja leveämmälle. Siihen verrattuna nämä ovat kuin kynttilät.
Muutenkin koko Golf variant on osottaitunut joka osaalueella täys susi yksilöksi ja pettymykseksi, mutta se on toinen tarina.
En tiedä mikä sinun autoasi vaivaa, mutta en monessa autossa ole noin hyviä valoja nähnyt, mitä ne VII korin dynaamiset ovat:

https://www.youtube.com/watch?v=Mqqws2Xde7Y
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

janppa78

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 15.10.18 - klo:11:49
En tiedä mikä sinun autoasi vaivaa, mutta en monessa autossa ole noin hyviä valoja nähnyt, mitä ne VII korin dynaamiset ovat:

https://www.youtube.com/watch?v=Mqqws2Xde7Y
Tossa videossa tulee valojen ongelma hyvin esiin. Kaksi kirkasta pistettä auton eteen pitkillä valoilla. Normaalissa maantieajossa huomattavasti leveämmällä tiellä valot ovat täysin tehottomat. Kuvio on niin kapea lyhyillä ja pitkillä valoilla, että hirvittää ajaa lainsallimaa nopeutta. Mukautuva toiminto pelastaa hieman tilannetta, mutta kun vastaantulioita ei ole tilanne on surkea yksinajaessa. Tekniikanmaailman testi kannattaa lukea ja todeta, että Golffin ledit ovat lähes heikoimmat uusista autoista tällä hetkellä. Omakohtainen kokemus tukee myös testitulosta.
Jos olisin tiennyt auton tilausvaiheessa valojen kalleimmat versiot heikkotehoisimmiksi niin olisi jäänyt ottamatta.
Muuten ei kai autoa vaivaa muu kuin että, sattui surkea yksilö. Valoihin sillä yksilöllä ei ole tekemistä, vaan suunnittelu pöydällä niistä on surkeat tehty.

Enhancer

Muuttuuko käytös mitenkään, jos otat dynaamisuuden pois ja / tai käännät valokatkaisijan päällä-asentoon?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy