Vaihteet katosi kokonaan

Aloittaja aiza, 13.02.18 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

aiza

1.8t golffista, mikäköhän mahtaa olla osan nimi? Ja onko kuinka helppo vaihtaa itse?

Nugetti

Vähän hämärää kuvassa, mutta roikkuuko tuo osa sen vaijerin päässä? Näyttäisi ainakin siltä. Yhdistää siis vaijerin siihen valitsin"torniin" siinä lootan päällä. Lukkorengas auki (se jousiviritteinen systeemi siinä) ja vedät vaan vaijerin päältä pois. Esim. YouTubesta hakusanalla "02J manual transmission linkage" löytyypi säätöohjeet yms.

aiza

Juu roikkuu,vaikuttaa siltä että tuo alempi osa murtunut?ja pitääkö sen olla kiinni tuossa ylemässä osassa?vaihdekeppiä kun koittaa niin ei minkäänläista vastusta

Nugetti

#3
Jep murtunuthan se. Eli normaalisti tuon murtuneen "käpälän" sisällä olisi pusla, joka puolestaan siirtäjämekanismissa kiinni.

EDIT: Noissa on sitten eroja riippuen vuosimallista. Alkupään malleissa olikohan 99.5 asti valmistetuissa vähän erilainen koko systeemi kuin uudemmissa. Ja vissiin -03 eteenpäin taisi olla joku toinen päivityskin noihin vaijerienpäihin.

aiza

Osaisitko neuvoa oikean osan? Valmistenumero WVWZZZ1JZXB152789 ja Käyttöönottopäivä 18.10.1999


o.b.

1J0 711 265 B olisi mun veikkaus. Ota välilyönnit pois, niin löytyy paremmin käytettyjä osia esim eBay.de:stä.

Kannattaa ehkä etsiä kokonainen vaihdekeppi vaijereineen käytettynä euroopasta...

10. merkki X VIN-koodissa tarkoitta että 1999 malli. 2000-vuoden mallissa (Y) sitten ihan erilainen.


Nugetti

#7
Melkeinpä helpompaa kysellä nettivaraosasta/purkaamoilta tms. joskos saisi vain sen vaijerinpään, näyttää tältä irroitettuna:

E: Tosin kuten o.b. sanoi niin ei se huono ajatus ole ostaa koko hässäkkää. En itse ole asiaan tarkemmin perehtynyt, mutta ilmeisesti tuon vanhanmallisen vaihtajasysteemin voisi korvata päivitetyllä versiolla jos vaihtaa sen vaihdekeppiin kiinnittyvän boksin vaijereineen ja lootan päällä olevan siirtäjätornin.

o.b.

Ei taida olla irtopäitä tuossa. Vaijereiden säätö tehdään vaihdekepin luota ja silloinkin säädetään vaan sivuttaissuunnassa.

Itse vaijerin vaihtokin on aika iso työ kun pitää purkaa keskikonsoli, avata pakoputken liitoksia ja purkaa lämpösuojukset pois ennen kuin vaihdekepin vaijerineen saa alakautta irroitettua autosta...

TT:hen tuon juuri tein, mutta siinä on irroitettavat nuo päät ja nekin on pallokantoihin puristettavat. Jossain vaiheessa niiden tilalle tuli lukkosokalliset... Vaijerit + päät olisivat kyllä joutilaina jos joku tarvii. Itse vaihdekeppi oli väännetty väkisin alaspäin painamatta pakille ja muoviosa poikki >:(

aiza

Juu purin tänään vähäsen että näin osat kunnolla



Mites osaatteko sanoa käykö Bora 2002 verneet kiinni golffii? näyttäisi samalta



Olisi myynissä

o.b.

Ei käy, ellet vaihda myös paljon noita muita vipuja...

Golf -99:



B0ra -02:



aiza

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 14.02.18 - klo:20:37
Ei käy, ellet vaihda myös paljon noita muita vipuja...

Golf -99:



B0ra -02:


Kiitos tiedosta, etsintä jatkuu

aiza

Kertokaa ihmiset listaa mistä autoista lähden etsimään, vaihdekeppi + vaijerit komboa , esim sopiiko tästä audi a3 vm.2000 1.6i? Ja pitääkö olla sama moottori koodi esim agu?

o.b.

Audi A3 -97 tai -98 TDi tai 1.8 - 2.3 bensa
Octavia -97 ... -99 osassa autoja
Toledo -99 osassa autoja
Golf -98 tai -99 osassa autoja

Kaikki tieto isolla varauksella. -00 tai sitä uudemmissa tuota lienee turha etsiä.

Kannattaa kysellä myös tuolta nettivaraosasta:
https://www.nettivaraosa.com/haku?id_vehicle_type=1&id_make=191&id_model=1641&yfrom=1999&yto=1999

aiza

Osa tulossa,saas nähdä miten sopii?Luulis purkaamojen tietää kun heitin auton tiedot,sanoivat kyllä että käy


Kiitokset o.b. ja Nugetti

aiza

Auto kunnossa!ensiksi lähettivät väärän vaihdekepin ja vaijerit :)Mutta toisella kertaa onnisti ;DKiitokset vielä avusta osallistuneille

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy