Kirjoittaja Aihe: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit  (Luettu 19346 kertaa)

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.362
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #30 : 01.07.20 - klo:10:46 »
Alumiinisella olkavarrella saisi painoa hitusen pois ja mukaan järeämmän laakerin, sekä iskarin.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Kjimi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #31 : 03.07.20 - klo:08:37 »
n. 180hp. Sais vähän enemmänkin, mutta siellä alkaa vastapaine ahdistamaan. Vetää ihan erilailla punarajalle asti. Kun aikasemmin tuntu että se alkaa tukehtumaan siinä 4500 hujakoilla. On erittäin miellyttävä normaalissa ajossa vaikka ajelisi nätisti.

Minkä merkkinen softa moottoriin tuli?

Oletko saanut jo asennettu tuon VTA BOV:n? Ilmeisesti GFB VTA T9430 kyseeessä?
Onko tuosta oikeasti havaittavissa muutakin iloa kun pelkät äänet? :D
Seat Leon FR Business 1.4TSI ACT DSG '17

Ex: Seat Leon FR 1.8TSI DSG '13
      VW Golf 1.6FSI Sportline '05

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #32 : 03.07.20 - klo:10:04 »
Minkä merkkinen softa moottoriin tuli?

Oletko saanut jo asennettu tuon VTA BOV:n? Ilmeisesti GFB VTA T9430 kyseeessä?
Onko tuosta oikeasti havaittavissa muutakin iloa kun pelkät äänet? :D

Juu kyseessä juuri tuo GFB BOV. Alan ehkä ensi viikolla asennuspuuhiin, kun alkaa loma. Ajattelin laittaa siihen jonkinlaisen äänenvaimentimen, ehkä musta silikoniputki + kartiosuodatin. Ei ollut äänet itsellä hakusessa, vaan lähinnä ettei se pamauta tuota painetta kompressorin siivekkeille., eikä mitään muuta fiksumpaa ratkaisua toistaiseksi ole tullut vastaan.

Softa on lisäätehoa.fi:n. Ainakin väittävät, että on jokaiseen ajoneuvoon customina tehtävä. Alkuperäinen imaistaan koneelle ja lähetetään Tampereelle jossa (paitsi jos käy tampereen toimipisteessä), sieltä tulee alkuperäinen muokattuna lankoja pitkin takaisin ja se ajetaan ecuun. Ja tältä se ainakin vaikutti, kun sitä vierestä seurasin, mutta mistäs noista varmuudella tietää.
Alkuperäinen softa jää heille jonnein turvaan, jos tarviikin ajaa se jostain syystä takaisin. Tosin näin olettaisin kyllä kaikkien toimivan. Tampereella jos käy niin samaan rahaan saa dynot. Ja ilmeisesti kuului tuohonkin, että saa Tampereella käyttää dynossa heidän toimipisteessään, mutta en nyt huvikseni kyllä Mansesteriin ajele.

Mutta mitä olen maailmalta lueskellut, niin heikon lenkki EA211:n kanssa on manuaalivaihteisto. Eikä niinkään kytkin, vaan rattaat. Muistaakseni jenkeissä oli jotkut kovimmat bensalenkkarit vaihtaneet sen EA888:kin käytetyn isomman M6 laatikon tilalle (ilmeisesti MQ350). Siinä oli jo vähän enemmän askartelua jos oikein ymmärsin.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #33 : 29.07.20 - klo:11:54 »
Dieselgeekin valmistamat vaihdekepin tangon puslat vaihdettu. Eroa ei alkuperäisiin helposti huomaa, kun alkuperäiset olivat vielä uuden veroiset. On se aavistuksen jämpäkämpi kun kumituteista pääsi eroon, ehkä ajossa huomaa selvemmin.
Kyseessä siis tämä tuote: https://www.dieselgeek.com/collections/vw-shifter-bushings/products/high-performance-vw-shifter-shaft-bushings-for-mk4-golf-jetta-new-beetle
Tautisen tiukassa oli tuota peruutusvaihteen jousta paikallaan pitävä musta prikka.

Nyt pitäisi vielä paikallistaa 42draftdesignin vaidelaatikon päähän tulevien vaijereiden mekanismien puslien vastaavat jostain, kun on pidemmän aikaa herjannut out of stock.
Ja tietenkään jenkit ei vaivaudu vastaamaan, että koska tulee lisää. http://www.42draftdesigns.com/vw-shifter-bushing-set-mk5-6s-my07/

Tuohon saisi toki alumiinista valmistettuja säädettäviä tangoja, mutta varmaan olisi ihan hyvä, että on edes vähän kumia mukana joustamassa.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #34 : 18.08.20 - klo:10:30 »
Tämmöistä saapui pohjois-amerikasta. Toimitus 2 pv:ssä Kanadasta by DHL, on ne kovia. Vielä pitäisi hyrskytin tilata.



Jos nyt ketään sattuu kiinnostamaan, niin vaikuttaisi tosiaan, että tuon MQ-250 laatikon "turvallinen" väännönkesto huitelee jossain 400 nm kieppeillä. Tämä siis ulkomaan foorumeilta.
 n. 450nm - n. 470nm on ratastot täyskaasu vedossa kolmosella antautunut (huom. ei kytkin.). Tosin järjestäen IS20 swappeja 1.8 TSI:ssä. Ei varmaankaan pitäs olla pelkoa tolla 1.4:lla.

Konehuoneesta räpsy, lähinnä toi koneen GTE muovisuoja, tilasin erikseen ton Skodan logon (vakiona volkkarin) ja otin TSI:n hopeiset värit pois:


« Viimeksi muokattu: 18.08.20 - klo:10:35 kirjoittanut Nifa »
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #35 : 09.09.20 - klo:13:27 »
Uutta osaa. Muutamat pohjaosat vielä matkalla ja yks olikin klonkswagenista, eli Octaviaan väärä. 5Q0825206J pitäskin olla 5Q0825206L . (Takapäähän pakoputkelle suoja).

Tämä on uusista MQB:stä. Multilinkille tuli omansa:


Näitä oli jo aikasemmin:
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa dey_ph

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #36 : 09.09.20 - klo:13:34 »
 8) alles gut! Ainoa miinus tietty siitä, että autoon tulee sitä pirkkasoftaa (celtic, lisäätehoa, optimoiautosi, rs-optimointi, quantum tuning jne.).
Lähinnä ollaan huomaattu kaikenlaista kivaa noiden tiimoilta ja tehon puolesta, nuo pirkka softat 1-5sek hitaampia 0-100, 60-120, 80-160, 100-200 ajoissa.

Mut ei siinä, kyllähän sitä jokainen ymmärtää, että halvalla saa vastaavaa tulosta. Eikä kaikki halua ottaa autosta tehoa, vaan hakee sitä käytännöllisyyttä ja pikkasen parempaa suorituskykyä. Joten eiköhän jokainen osaa itse päättää mitä haluaa ja millä rahalla. :) (eli älä ota pahalla, ihan loistavaa työtä oot auton kanssa tehnyt mun mielestä)

Poissa Petunet

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 527
  • Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 225 4x4 RS DSG -17
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #37 : 09.09.20 - klo:13:54 »

Tämä on uusista MQB:stä. Multilinkille tuli omansa:

Näitä oli jo aikasemmin:

Onko sinulla noiden osanumeroita, kiinnostelee.

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.362
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #38 : 09.09.20 - klo:15:15 »
Tässä on tukeva suoja moottorin alle, jos sellaista joku kaipailee. Itsellä tuollainen tuli, kun tehtaalta oli puuttunut moottorin alle "muovisuoja", vaikka sellaisen ruksinkin. Väittivät ettei webaston kanssa tule. Hyvin toimii. Vaimennusmattokin siinä on. 7 pultilla kiinni ja 7 torxia.
https://eshop.skoda-auto.sk/en_SK/bottom-protective-guard-of-the-assembly-octavia-iii/p/5E0071608D

Naapurin pojat laittaneet asennuskuvat.
https://www.drive2.ru/l/9248734/
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #39 : 11.09.20 - klo:10:59 »
Onko sinulla noiden osanumeroita, kiinnostelee.

Sulla oli varmaan multilinkki?

Golf MK8/Tiguan, Aero covers (splash guards):-
Item No.22:- 5Q0 501 733, MK8 aero cover (splash guard) left, black plastic, £11.07 (x1)
Item No.22:- 5Q0 501 734, MK8 aero cover (splash guard) right, black plastic, £11.07 (x1)

All require:-
Item No.23:- N 909 203 01, Rivet nut M6, £1.63 (x4)
Item No.24:- N 911 335 01, Hex head bolt M6x18mm with washer, £0.96 (x4)
Item No.25:- 8E0 825 267, Plastic spreader rivet, £0.24 (x4)

Tässä ohjeet ja kuvia:

https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/how-to-retro-fit-the-mk8-rear-suspension-aero-covers-or-stone-guards-to-a-mk7-golf.375175/

Ja tässä on noista muista uusista MQB-pohjamuoveista, viimesimmillä sivuilla:

https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/how-to-retro-fit-skid-trays-aerodynamic-under-trays-stone-guards-to-a-mk7-golf.320687/

Tää saattaa kans multilinkkiläisiä kiinnostaa, en tiedä onko Ocussa:
https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/how-to-retro-fit-the-rear-subframe-harmonic-damper-from-the-audi-a3-saloon-2013.369369/

Noi on ihan suht hyviä tuon GolfDaven ohjeet, olen tosin nähnyt parempiakin. Sen suhteen siis, että vois olla heti aluksi parempi listaus siitä, että mitä osia tarvii tilata.

Laitoin ton b1mbon linkkaaman keulasuojan tilaukseen. Ja ton oikeen Octaviaan soveltuvan takaosan suojan 5Q0825206L ..
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #40 : 11.09.20 - klo:11:11 »
8) alles gut!

Kyselin Finnturbolta uutta laakeripesää isommilla siivekkeillä tohon alkuperäiseen 3 vk sitten. Lupasivat selvittää ja palata asialle, 2 kertaa olen kyselly perään ja ei vieläkään vastausta.
Pitää vissiin lopettaa hengityksen pidättäminen kun alkaa raajat menemään puutumaan ja naama alkaa olemaan violetti..
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa tonis_t

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #41 : 13.09.20 - klo:16:35 »
Hei, olisiko sulla näiden muovisuijoen osaniumeroita? kiinnosta se mootorin suoja ja sitten alhalla se pakoputken suoja ja taka akselin suoja. Mulla on sama takaakseli kun sun autossa.

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #42 : 15.09.20 - klo:07:50 »
Hei, olisiko sulla näiden muovisuijoen osaniumeroita? kiinnosta se mootorin suoja ja sitten alhalla se pakoputken suoja ja taka akselin suoja. Mulla on sama takaakseli kun sun autossa.

Konehuoneen alla on nyt isoin suoja:
5E0071608D
Menee siis edestä apurungoon asti. Tämä on Skodan valmis setti missä on tukiraudat, asennusohjeet yms. Paikallinen Skoda liike laskutti tuosta jonku 93e, ulkomailta saa halvemmalla, mutta on aika iso paketti. Löytyy mm. tuosta b1mbon laittamasta linkistä.

Konehuoneen jälkeen (ei mulla vielä paikallaan) Tiguanin muovisuoja etu-apurungolle. Tämä ei ole ihan plug & play, vaan joutuu pikkasen sipasemaan tuosta suojasta ja etusuojasta mattopuukolla muutamia pokkauksia tasaiseksi ja pitää vissiin apurungosta riippuen poraamaan muutaman kiinnityspaikan. Tiguanin alumiinisessa apurungossa olis valmiit paikat.
Menee ehkä jo vähän hifistelyn puolelle:
Q0199110B -1kpl
N90324203  -2kpl
WHT000729A -2kpl
WHT008023 -3kpl

Kardaanitunneliin ennen putkiston keskivaimentajaa tuleva, heatshield-versio (sama kuin mulla):
5Q0 825 229 C -1kpl
N 038 549 4  - 4kpl, black push rivet

(Siellä on sellainen pieni muoviläpyskä vakiona, joka pitää ottaa tieltä pois. On kiinni noilla samoilla Push riveteillä, mut mä jouduin ihan voimalla repimään sen irti.)

Taka-akselin muovisuoja oli muistaakseni:
5WA 501 715A

(Ensin etupuolelta huullos paikalleen, osa 90 asteen kulmassa alaspäin. Sen kun saa kiinni, niin sitten alkaa vaan taivuttamaan sitä taaksepäin. Mulla yksi takaklipsu vähän ahisti:
Kannattaa tarkistaa että löytyy iskaritolppien alapuolelta takaa ne läpyskät kanssa, toi on uusi se keskiosa.


"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.362
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #43 : 15.09.20 - klo:09:11 »
Noi pushrivetit saa irti joskus painamalla vain läpi sen keskitapin. Joskus on kanta, jolloin pitää kammeta pois se tappi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa tonis_t

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #44 : 15.09.20 - klo:12:46 »
iskaritolppien alapuolelta takaa ne läpyskät kanssa?
 Onko näistäkin osanumeroita?
Sit Octavian sopiva  pakoputken suoja on 5Q0825206L. se menee vasemmalle, mikä numero mene bensatankista oikealle?

Lisäksi olen löytänyt, että on vielä aika kummallinen alasuoja takaakselin jälkeen.
https://skoda.7zap.com/en/svw/octavia+ming+rui/ocmr/2016-783/5/500-500020/

Positiot 24(suoja 5E0 501 247 A) ja 22 (kiinnitys takaakselin jälkeen pohjalevyyn)








« Viimeksi muokattu: 15.09.20 - klo:14:44 kirjoittanut tonis_t »

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #45 : 15.09.20 - klo:16:08 »
Okei tollasta en ollut löytänytkään vielä, olin kyllä melko varma että sellainen on olemassa. No pitää laittaa tilaukseen.
Niin sulta puuttu osanumerot niihin iskaritolppien alle tuleviin muoveihin torsion taka-akselille?

5Q0501559G left
5Q0501560G right

No sitten päivän suoritukseen:



Skodan alkp. vasemmalla

Vaihdoin Golffin tuulihaat. Ihan pikkasen pienempi maksimiaukaisu, mutta ai että kun nyt napsahtaa jämäkästi kiinni. Ei pitäs autoliikkeessä paiskoa autojen ovia, tulee liikaa ideoita. Vaihdoin vain eteen, tilasin kyllä Golffin omat myös taakse, mutta niissä ei ole kiskojen profiilissa noin paljoa eroa, kuin noissa etuovien vastaavissa. Otin tuosta videotkin ennen ja jälkeen.

"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa tonis_t

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #46 : 15.09.20 - klo:21:41 »
Sun aikaisempi posti:
Octavian sopiva  pakoputken suoja on 5Q0825206L. se menee vasemmalle.
Mikä numero mene bensatankista oikealle?
Ne on siis suojat ennen takaakselia mutta pitkijen sivusuojien jälkeen jos oikein ymmärsin.

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.362
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #47 : 16.09.20 - klo:07:30 »
Ei ole tullut sellaista vastaan. En tiedä onko sellaista? Onkohan scoutissakaan?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #48 : 16.09.20 - klo:08:30 »
Sun aikaisempi posti:
Octavian sopiva  pakoputken suoja on 5Q0825206L. se menee vasemmalle.
Mikä numero mene bensatankista oikealle?
Ne on siis suojat ennen takaakselia mutta pitkijen sivusuojien jälkeen jos oikein ymmärsin.

Jos viittaat tuohon osaan 5Q0825206L, niin sen suhteen siihen vasemmalle puolelle on ilmeisesti nyt noita uusia MQB-osia Golf 8 / Leon 4 / Octavia 4. Niiden istuvuudesta ei ole vielä takeita, kun noissa on uudet (ja eri muotoiset) isot pitkittäiset ovien alapuolella olevat muovit. Tilasin mielestäni yhden sinne vasemmalle, se ei kyllä kovin kummoinen pala ollut. Tosin viimeeksi kun auton alla olin, niin en ole ihan varma, että oliko siellä vasemmalla edes kiinnityspisteitä. Voin antaa koodit, kunhan kokeilen että onko mitään järjellisiä mahkuja saada sitä kiinni sinne noiden vanhojen isojen muovien kanssa.. :P

Tässä Leon 4:



Ja itseasiassa tässä näkyy toi taka-akselin jälkeinen pala, en ollut vain hahmottanut tästä:


« Viimeksi muokattu: 16.09.20 - klo:08:44 kirjoittanut Nifa »
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.362
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #49 : 16.09.20 - klo:08:44 »
Niin tuo leonin osa 49? Kävisikö myös kolmos taaviin?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #50 : 16.09.20 - klo:08:53 »
Niin tuo leonin osa 49? Kävisikö myös kolmos taaviin?

Toi on vähän hämäävä kuva, kun toi on Leonin hatchbäckistä ja Octavia 4 / Leon 4 farkku ja Golf 8 farkku on nyt tuolla samalla akselivälillä kuin tää nykyinen Octavia 3 liftbäkki & farkku. Mutta käytännössä ilmeisesti farkkuun on myös samat palat, mutta tuon 49 kanssa pitäisi laittaa osa 44. Noi on siis niitä uusia isoja ovien alapuolella olevia muoveja. Jossain kuvissa on vilahdellut, että noiden kanssa voisi olla vielä ala etu-tukivarsiin muovisuojat Mutta noiden kahden lisäksi (44 + 49) niiden perään tulee vielä tuollaisia pieniä kiilamaisia. Eli vissiin tuossa mallissa noiden kahden pitkän perään tulee toisella puolella toi osa nro setti 23 tai 19 ja toiselle puolelle tollanen samanlainen nro 15, kuin mitä on toi octavian osanumeron 5Q0825206L takana.

Ja jonkun noista jo tilasin, 23 tai 19 ja itseasiassa sen taka-akselin etupuolellekin oli joku pieni pala, kun siinähän on kanssa sellainen oikein aerodynaaminen monttu. Aukasen paketin tänään vielä ja nappaan niistä kuvat (ja koodit). :P
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #51 : 16.09.20 - klo:12:52 »
Kiitos tonis_t tuosta taka-akselin jälkeisestä härpäkkeestä, laitoin siihen liittyen tilaukseen:
5E0501247A (muovi + kiinnikkeet)
5E0501683 (kiinnitysrauta)
2x N0195307 (kiinnitysraudan kiinnikkeet)

Sekä
5E1927132H WHS seuraavaa retrofrittaus ajankohtaa odottelemaan.
Tämä kertonee tarpeeksi:
https://www.oemvwshop.com/5e1927132h-whs-control-panel-with-pushbuttons-satin-black-white-skoda-octavia-5e-p292932/
TPMS on ABS yksiköllä sisäänrakennettuna, odottaa vaan 12v ohjauspiuhaa tolle napille, ei koodaus tarvetta. Tekee siis saman napin kautta, kuin mitä saa sieltä valikoista.
ESC off muutama piuha + vaatii koodauksen. Koodauksella saa tosin samalla laitettu 2 vaiheiseksi, kuten Golf GTI & R (varmaan sama RS:ssä):

Short press = ASR OFF, short press again ASR ON.
Press & hold for 3-5 seconds = ASR OFF & ESC ON “Sport”.
Short press again = ASR ON & ESC ON “Normal”.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa tonis_t

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #52 : 16.09.20 - klo:12:59 »
On se mullakin tilauksessa. Vihjeen antaneltaa lontoolaiselta herralta tuli kans lisäystä, että se suoja tekee kuitenkin pikkasen ääntä. Kannattaa laitta jotain sound deadening tavaraa siihen ennen kun asentaa.

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #53 : 16.09.20 - klo:14:43 »
On se mullakin tilauksessa. Vihjeen antaneltaa lontoolaiselta herralta tuli kans lisäystä, että se suoja tekee kuitenkin pikkasen ääntä. Kannattaa laitta jotain sound deadening tavaraa siihen ennen kun asentaa.

Pääseeköhän ajoviima ottamaan tonne sivultapäin? Vai kopiseeko kivet tohon? Vai resonoikohan toi rauta siellä? Saatko kysyttyä lisäinfoa?
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa tonis_t

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #54 : 16.09.20 - klo:15:39 »
Jos näitä kuvia katso mitä laitoin tänne niin hänellä ei ole takaakselin alasuoja eikä näitä jousien alasuojia. Mahdolliseti nämäkin luovat turbulenssia ja lisävät ääntä. Hänen puheista kuitenkin ymmärsin, että mahdollisesti kappale on vaan aika ohut ja pehmeä ja tärise ajossa.
Tässä hänen sanat lontooksi:  but it vibrates like a drum so I think I will take mine off and fit sound deadening pads onto it- you can't easily fit them when it's underneath the car.

Jos rupeen miettimään omalta kannalta niin sit sieltä takapäästä tulee ainakin mun autolla niin helvitin paljon tärinää (takaluukku, takakontin varapyörän eteinen pelttipaneeli ja muut pinnat) että ei ole ollenkaan varma, että juuri se paneeli tekee ääntä. Mahdollisesti hän luule, että se on äänen lähde mutta se voikin olla jossain muualla. katson silloin kun tavarat tullut ja pystyyn sitten arvioiman tilannen.
« Viimeksi muokattu: 16.09.20 - klo:15:49 kirjoittanut tonis_t »

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #55 : 17.09.20 - klo:12:10 »
Jos näitä kuvia katso mitä laitoin tänne niin hänellä ei ole takaakselin alasuoja eikä näitä jousien alasuojia. Mahdolliseti nämäkin luovat turbulenssia ja lisävät ääntä. Hänen puheista kuitenkin ymmärsin, että mahdollisesti kappale on vaan aika ohut ja pehmeä ja tärise ajossa.
Tässä hänen sanat lontooksi:  but it vibrates like a drum so I think I will take mine off and fit sound deadening pads onto it- you can't easily fit them when it's underneath the car.

Jos rupeen miettimään omalta kannalta niin sit sieltä takapäästä tulee ainakin mun autolla niin helvitin paljon tärinää (takaluukku, takakontin varapyörän eteinen pelttipaneeli ja muut pinnat) että ei ole ollenkaan varma, että juuri se paneeli tekee ääntä. Mahdollisesti hän luule, että se on äänen lähde mutta se voikin olla jossain muualla. katson silloin kun tavarat tullut ja pystyyn sitten arvioiman tilannen.

Joo voi olla, että pääsee vähän ilmavirta ottamaan siihen ajossa. Jäin kyllä miettämään, että onkohan tohon tullut kuitenkin joku parempi malli näissä uusissa. Kun toi on ilmeisesti joku vanha osa, vai? Joka olisi vähän enemmän suljettu sivuilta.. No onneksi tohon voi STP -levyä aina laittaa.

Josta tulikin mieleen, että helpolla ja aika edullisesti noista saa tota takapään kuminaa kuriin. Vararengas kotelon ja takapenkin alustan kun vetää esim. tolla STP:n silverillä, niin auttaa kummasti.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa tonis_t

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #56 : 17.09.20 - klo:12:25 »
Ei auttanut kovinkaan paljon se bituumenmatto mun tapauksessa.
Vararengan edessä on paneeli joka kumise siitä huolimatta miten paljon mattoa sinne laitat. Tällä hetkellä on ratkaisuna se, että 4mm bituumen matto ja sitten sen päällä 10mm paksu kumimatto mitä laitetaan esimerkikksi pesukonen alle vibraatioita ja ääntä summuttamaan. Se on raskasta kumia ja sammutta metelia paljon paremmin.
Sit lisäksi takaluukun tuenta ainakin farmarissa ei ole mun mielestä riittävän hyviin ratkaistu. Ylhällä on nivelet, sitten kesekllä ne muovi/kumistopparit ja alhalla lukko. alareunan kulmat on ilman tuenta. Laitoin siitä samasta paksusta kumimatosta sinne reunoihin kumipalaset. Se auttoi kans aika paljon. Ehkä pystyisi  lukkoa ja kumipaloja säätämään paremmin mutta konseptin todistuksena toimi tämäkin konsti aika hyvin.

Silti jossain on paneeli joka tärise kun ajan huonompa tietä. Paljon parempi tilanne on kun alussa mutta sitä yhtä meteliä pitävä paneelia en ole vielä oikein löytänyt. Ainakin tällä hetkellä on minun mielestä isoin ongelma (autoon olen tehnyt täydet äänierstykset) edestä tuleva rengasmeteli. Karhealla asfaltilla on se aka ärsyttävä. Sitä edestä tulevaa meteliä yritän sit vähentää kans sillä, että laitan täydet muovisuojat pohjaan. Lisäksi maantieajolla kulutus varmaan putoa :)
Onko se takapaneeli uusi tai vanha osa, siitä ei ole aavistustakaan.

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #57 : 20.09.20 - klo:16:55 »
Ei auttanut kovinkaan paljon se bituumenmatto mun tapauksessa.
Vararengan edessä on paneeli joka kumise siitä huolimatta miten paljon mattoa sinne laitat. Tällä hetkellä on ratkaisuna se, että 4mm bituumen matto ja sitten sen päällä 10mm paksu kumimatto mitä laitetaan esimerkikksi pesukonen alle vibraatioita ja ääntä summuttamaan. Se on raskasta kumia ja sammutta metelia paljon paremmin.
Sit lisäksi takaluukun tuenta ainakin farmarissa ei ole mun mielestä riittävän hyviin ratkaistu. Ylhällä on nivelet, sitten kesekllä ne muovi/kumistopparit ja alhalla lukko. alareunan kulmat on ilman tuenta. Laitoin siitä samasta paksusta kumimatosta sinne reunoihin kumipalaset. Se auttoi kans aika paljon. Ehkä pystyisi  lukkoa ja kumipaloja säätämään paremmin mutta konseptin todistuksena toimi tämäkin konsti aika hyvin.

Silti jossain on paneeli joka tärise kun ajan huonompa tietä. Paljon parempi tilanne on kun alussa mutta sitä yhtä meteliä pitävä paneelia en ole vielä oikein löytänyt. Ainakin tällä hetkellä on minun mielestä isoin ongelma (autoon olen tehnyt täydet äänierstykset) edestä tuleva rengasmeteli. Karhealla asfaltilla on se aka ärsyttävä. Sitä edestä tulevaa meteliä yritän sit vähentää kans sillä, että laitan täydet muovisuojat pohjaan. Lisäksi maantieajolla kulutus varmaan putoa :)
Onko se takapaneeli uusi tai vanha osa, siitä ei ole aavistustakaan.

Onko sulla takapaksissa se 2-osainen säädettävä levy vai 1-osainen ja matalempi? Mulla on 1-osainen ja en ole huomannut että se erityisemmin ääntä pitäisi. Mulla mun mielestä kolisee se kattoon kiinnitettävä rullaverho jossain montuissa. Mulla takaluukku kyllä istuu erittäin hyvin, se ei nitise, kolise eikä natise.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa tonis_t

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #58 : 21.09.20 - klo:09:43 »
Mulla on 2 osainen säädettävä. ehkä kannataisi vaihtaa, mikä se osanumero voisi olla?

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit
« Vastaus #59 : 21.09.20 - klo:13:11 »
Mulla on 2 osainen säädettävä. ehkä kannataisi vaihtaa, mikä se osanumero voisi olla?


Mun oma on 5E9 863 463 AB WR9
Mulla on sitten siinä päällä tämä:
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-Combi-original-Skoda-DOUBLE-SIDED-cargo-boot-mat

Siinä on ehkä ilmeisesti eroja, että onko facelifti vai ei:
https://www.oemvwshop.com/5e9863463abwr9-luggage-comp-floor-covering-anthracite-p2194381/
vs.
https://www.skoda-parts.com/spare-part/5e9863463j1bs-trunk-carpet-skoda-32051.html

En tiedä onko tossa sitten väri muuttunut vai mitä.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy