Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit

Aloittaja Nifa, 07.02.18 - klo:15:43

« edellinen - seuraava »

Nifa

Hetkellinen hairahdus iski ja laitoin Octavian tilaukseen. Takana 10 vuotta harrastamista Bemareiden parissa. (snif).
Onneksi voihan niitä näitäkin harrastaa. Samasta konsernista oli muutakin harkinnassa (S4 B8 farkkuna), mutta hallitus tahtoi jotain uudempaa ja takuulla.

Nahkojen puutehan tuossa eniten askarruttaa.



Speksejä:
Laitettu tilaukseen helmikuussa 2018, arvioitu luovutus toukokuun alussa.
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style manuaali MY18
Värinä Pacific Blue. Pacificci poistui tuotannosta, vaihdettiin Corrida rediin.

Lisävarusteet:
Sport-paketti (alusta, 18" Golus, alustan suojalevyt)
Sport-ratti
Dynamic-paketti (sport-istuimet musta/puna)
Winter-paketti (weba, läm.tuulilasi yms.)
Irroitettava vetokoukku
Matkustamon ja tavaratilan välinen väliverkko.

Canttonin poppeja harkitsin hetken, mutta kuultuani soinnin totesin ne laimeaksi esitykseksi.

- Talvivanteet. Mieli tekisi 19-tuumaista kesärenkaiksi ja noita Golusseja talvikiekoiksi, mutta lopullisia päätöksiä ei ole vielä tehty. Todennäköisesti Nokian kitkoilla.
Edit: Kesävanteiksi tuli Superbin 18" modukset. Golusit jää talveksi.


Edit 2020: Hankittu ja asennettu:
Konepellin kaasujouset
Konepellin äänieriste
Korrek pro cure pinnoitus
Kyynärnojan nahkasuojus punaisilla tikkauksilla & vaihdekepin pussi punaisilla tikkauksilla.
Ovet, paksi, lokasuojat yms lisä-ääneneristetty
Match DSP 62 vahvari, 4x 6,5 Rainbow midit. 8" match P&P elementti itsetehdyssä kotelossa.
RS:n polkimet ja lepuuttaja
RS:n takalippa takaluukun päällä.

Edit 2020: Modaukset:
Moottorikartat ohjelmoitu
Eibach Pro-kit 40/30
Edessä isommat 312mm levyt
Dieselgeek:in "High Performance VW Shifter SHAFT Bushing" / Heinäkuu 2020

Suunnitteilla ja hankinnassa:
Bilsteinin B6 iskarit
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

tsihman

Harkitse vielä noita Cantoneita! Jos kuuntelit pakkaskeleissä elementit ovat kankeat, eivätkä anna kunnolla ääntä. Uudessa autossa joutuu hetken aikaa soitaamaan, että saa säädettyä itselle sopivaksi.

Occu14

#2
Mullan ollut Octavia fl nyt käytössä lähes vuoden. Parhaimmat lisävarusteet mulla on ehdottomasti lämmitin, Cantonit ja Columbus. Lasikattokin on kiva mutta enemmän arvostan noita kolmea ensimmäistä. Aika lailla sama paketti mullakin on kun mitä olet suunnitellut. Cantonit todellakin kannattaa tuohon rahaan ottaa! Soi hyvin ja varsinkin kun hetken soittaa niillä.

Niin, ja tietysti adaptiivinen vakkari pitää ottaa! Se on käytännössä aina päällä! Kummasti se aina kasvaa halu varusteita ottaa lisää mutta vielä tässä vaiheessa se on helppoa. Puolen vuoden päästä voi ottaa aivoon kun jotain jäi raksimatta...

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Nifa

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 07.02.18 - klo:16:59
Mullan ollut Octavia fl nyt käytössä lähes vuoden. Parhaimmat lisävarusteet mulla on ehdottomasti lämmitin, Cantonit ja Columbus. Lasikattokin on kiva mutta enemmän arvostan noita kolmea ensimmäistä. Aika lailla sama paketti mullakin on kun mitä olet suunnitellut. Cantonit todellakin kannattaa tuohon rahaan ottaa! Soi hyvin ja varsinkin kun hetken soittaa niillä.

Niin, ja tietysti adaptiivinen vakkari pitää ottaa! Se on käytännössä aina päällä! Kummasti se aina kasvaa halu varusteita ottaa lisää mutta vielä tässä vaiheessa se on helppoa. Puolen vuoden päästä voi ottaa aivoon kun jotain jäi raksimatta...

Nykyisessä on lasikatto ja yleensä valitettavasti verho on edessä (välkyntä ei ole kaikkien matkustajien mieleen).
Mitä taas tulee Cantoneihin, niin tuossa samaisessa on H/K hifit ja laskeskelin saavani huomattavasti puhtaammin soivan kokonaisuuden 600,:llä kun kasaan sen itse. Ja toisaalta jos sen olisi ruksinut, niin olisi jäänyt vähemmän harrastettavaa. Sinänsä ehkä mielenkiintoinen lähestymistapa, että tilata nyt uusi auto ja suunnitella välittömästä sisustan purkamista atomeiksi, mutta eiköhän näitä kohtalotovereita löydy.
Adaptiivisen olisi voinut toki ottaa, mutta eipä sitä täällä isojen kaupunkien ulkopuolella juurikaan tarvitse.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Pihistelijä

Ihan mielenkiinnosta tiedustelisin, miksi päädyit juuri 1.4 TSI:hin. Saman tehoinen 1.5 TSI olisi edullisempi ja kuluttaisi vähemmän. Vai saitko tingittyä 1.4:n hintaa enemmän?

1.4 TSI Style
- 5,3 l/100 km
- 124 g/km
- 29 193,15 ,

1.5 TSI Style
- 5,0 l/100 km
- 115 g/km
- 28 874,29 ,
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

Se oli varmaan tuo Winter-paketti, jota ei saa kaupan päälle 1.5 TSI:hin?
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 08.02.18 - klo:08:30
Nykyisessä on lasikatto ja yleensä valitettavasti verho on edessä (välkyntä ei ole kaikkien matkustajien mieleen).
Mitä taas tulee Cantoneihin, niin tuossa samaisessa on H/K hifit ja laskeskelin saavani huomattavasti puhtaammin soivan kokonaisuuden 600,:llä kun kasaan sen itse. Ja toisaalta jos sen olisi ruksinut, niin olisi jäänyt vähemmän harrastettavaa. Sinänsä ehkä mielenkiintoinen lähestymistapa, että tilata nyt uusi auto ja suunnitella välittömästä sisustan purkamista atomeiksi, mutta eiköhän näitä kohtalotovereita löydy.
Adaptiivisen olisi voinut toki ottaa, mutta eipä sitä täällä isojen kaupunkien ulkopuolella juurikaan tarvitse.

Aamen tolle hifien omatoimiparantelulle. Itsekin pitäis jaksaa, vaan olen niin laiska etten taida kuitenkaan.

Mitä tulee adaptiiviseen, niin pitää muistaa että siinä on myös turvallisuusaspekti.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Nifa

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 08.02.18 - klo:08:56
Ihan mielenkiinnosta tiedustelisin, miksi päädyit juuri 1.4 TSI:hin. Saman tehoinen 1.5 TSI olisi edullisempi ja kuluttaisi vähemmän. Vai saitko tingittyä 1.4:n hintaa enemmän?

1.4 TSI Style
- 5,3 l/100 km
- 124 g/km
- 29 193,15 ,

1.5 TSI Style
- 5,0 l/100 km
- 115 g/km
- 28 874,29 ,

Juuri näin. 1.4:ssa oli huomattavasti paremmin tinkivaraa plus sai vielä tuon Wintterin päälle. Vielä kun menin lukemaan appiukon uudesta Skoda-magazinestä sen uuden 1.5:n ominaisuuksia niin alkoi vähän hirvittämään, kun oli tarkoitus autoa kuitenkin muutaman vuoden takuun jälkeen pitää. Ja ainakin omalla perstuntumalla 1.4 tuntuu pirteämmältä kuin tuo 1.5, vaikka paperilla niissä onkin samat arvot.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

mfroberg

Kerro muillekin miksi uusi 1.5 TSI on epäilyttävämpi kuin vanha 1.4 TSI?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Nifa

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 08.02.18 - klo:10:36
Kerro muillekin miksi uusi 1.5 TSI on epäilyttävämpi kuin vanha 1.4 TSI?

ACT, suurempi ruiskutuspaine ja sylinterien APS pinnoitus. Toki ACT on jo aika testattua tekniikkaa. Näistä mikään ei varmaan ole sellainen asia, millä olisi minkään valtakunnan merkitystä pertti perusautoilijalle. Keikuttivat itsellä kuitenkin venettä vanhemman tekniikan puolelle. Lähinnä kun itsellä on mielikuva, että juuri kun tuo edeltävä sukupolvi on saatu karsittua lastentaudeista ja toimivaksi paketiksi, niin ympätäänpäs siihen jotain kivaa uutta. Kuluttajat sitten testaa.
Uudempaa pakettia olisi voinut toki harkita pitkin hampain, jos olisi tullut samalla esim. 10hp lisää, mutta saman verran tehoa ja vasta 500rpm ylempänä vrt 1.4TSI.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Petunet

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 08.02.18 - klo:08:30
Sinänsä ehkä mielenkiintoinen lähestymistapa, että tilata nyt uusi auto ja suunnitella välittömästä sisustan purkamista atomeiksi, mutta eiköhän näitä kohtalotovereita löydy.

Löytyy.   ;)
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Nifa

No niin.
Golussit jää talvivanteksi. Kesävanteiksi tuli Superbeissa esiintyvä Modus-vanteet. (8x18" et44).
Tarkotus pyöräyttää Golussien mukana tulevat 225/40 kumit noihin Moduksiin.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Nifa

Jaahas, pihin miehen ongelmia. Tuotantoviikko ei ole lukittunut ja Pacific Blue poistuu tuotannosta tässä keväällä ja kuulemma omakin pirssi olisi tulossa linjalta ulos Energy Blue:na.
Jotenkin vain huolestuttaa, kun tuo configuraattorin kuva on aika tumma ja näyttää siinä ihan suhteellisen ok:lta, mutta kun katsoo netistä Karoqin kuvia tuolla Pirtsakan sinisellä, niin onhan se melkein yhtä kirkas kuin Race Blue.. Jotenkin itsellä on viilis, että pitänee mennä kitisemään tarjousta metalliväristä.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 28.03.18 - klo:18:57
Jaahas, pihin miehen ongelmia. Tuotantoviikko ei ole lukittunut ja Pacific Blue poistuu tuotannosta tässä keväällä ja kuulemma omakin pirssi olisi tulossa linjalta ulos Energy Blue:na.
Jotenkin vain huolestuttaa, kun tuo configuraattorin kuva on aika tumma ja näyttää siinä ihan suhteellisen ok:lta, mutta kun katsoo netistä Karoqin kuvia tuolla Pirtsakan sinisellä, niin onhan se melkein yhtä kirkas kuin Race Blue.. Jotenkin itsellä on viilis, että pitänee mennä kitisemään tarjousta metalliväristä.

Eikö moottori mene muka vielä vaihtoon? Tutun konsernikauppiaan kanssa tuli puheeksi, tulee aika isoja muutoksia moottoripalettiin ja myös tuotantokatkoja kun varautuvat syksyn WLTP-kuvioihin.

1.4TSI ja 1.6TDI jää tämän jalkoihin jne, ymmärtääkseni auto pitää saada ennen elokuun alkua rekisteröityä ja muuta mukavaa.

Itsellä Race Blue tilattuna, ja olisi hyvinkin voinut tämä Energy Blue kiinnostaa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 28.03.18 - klo:18:57
Jaahas, pihin miehen ongelmia. Tuotantoviikko ei ole lukittunut ja Pacific Blue poistuu tuotannosta tässä keväällä ja kuulemma omakin pirssi olisi tulossa linjalta ulos Energy Blue:na.
Jotenkin vain huolestuttaa, kun tuo configuraattorin kuva on aika tumma ja näyttää siinä ihan suhteellisen ok:lta, mutta kun katsoo netistä Karoqin kuvia tuolla Pirtsakan sinisellä, niin onhan se melkein yhtä kirkas kuin Race Blue.. Jotenkin itsellä on viilis, että pitänee mennä kitisemään tarjousta metalliväristä.
Voit toki peruuttaa tilauksen jollei myyjä pysty toimittamaan sitä mitä on tilattu. Tai sitten pyydät toisen värin ja vaikka sen haluamasi nahkasisustan. Ei kai sitä nyt enempää kannata kukkaroa kaivella, kun vika ei ole sinun.

Nifa

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 28.03.18 - klo:20:09
Voit toki peruuttaa tilauksen jollei myyjä pysty toimittamaan sitä mitä on tilattu. Tai sitten pyydät toisen värin ja vaikka sen haluamasi nahkasisustan. Ei kai sitä nyt enempää kannata kukkaroa kaivella, kun vika ei ole sinun.

Toki vika ei ole tilaajassa ja tilaajalla on oikeus peruuttaa tilaus.
Sitten seuraavaksi asiaa tarkastelen yrittäjänä: Mainitsemasi nahkasisustan vaatiminen söisi ison osan myyjäliikkeen jäljellä olevasta katteesta, joten miksi he sellaiseen suostuisivat? (Tingitty käteiskauppa, ei vaihtoautoa). Asia erikseen, jos puhuttaisiin vaikka +80k , arvoisesta ajoneuvosta, johon olisi tilattu 3k , erikoisväri, joka poistuukin tuotannosta. Tälläisessä voisi "goodwillinä" saada normaalin nahkojen korotuksen johonkin seuraavaan. Mutta ei ihan 30k ovh hintaisessa autossa (jota käsitellään vielä myyjän puolella pöytää autoverottomana ja alv0%:na eli 20k ,), josta omansa haluaa tehdas, WV-grouppi, maahantuoja ja lopulta myyjä. Vielä kun ollaan tilanteessa, jossa puhutaan markkinajohtajan volyymimallista, niin he saavat kyllä sen kyseisen yksilön myytyä aivan samalla katteella eteenpäin, otti tilaaja sitä tai ei. Parhaassa tapauksessa vielä paremmallakin, jos tulee hyvä vaihtoauto ostajalta.

Välillä yritys (tai yrityksen edustaja) joutuu tekemään myös ikäviä ratkaisuja sen takia, että bisnes on bisnestä ja asioita pitää tarkastella myös juuri sen hetkistä tilannetta pidemmälle. Parempi ottaa firmalle sen tarvitsema kate, jonka arvioi siihen bisneksen pyörittämiseen tarvitsevansa ja jos asiakas ei siihen suostu, niin sitten tuotetteesta ei synny kauppoja (tai tilaus peruutetaan). Varsinkin pienillä paikkakunnilla jutut leviäisi nopeasti ja kohta "övereitä" alennuksia saisi olla antamassa kaikille tai kauppa ei kävisi ollenkaan. 

Toki mahdollisesti tilaaja pystyy bluffaamalla kiristämään perushintaisen metallivärin tuohon mukaan, ainoa miinus että kiristin jo normaalissa hintaneuvottelussa liikkeen katekynnyksen niin pienelle, että neuvotteluvara on erittäin ohut. Käytännössä niin ohut, että oli siinä ja siinä, että sain vaihdettua sen toiseen maksulliseen perusväriin.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 29.03.18 - klo:11:24
Toki vika ei ole tilaajassa ja tilaajalla on oikeus peruuttaa tilaus.
Sitten seuraavaksi asiaa tarkastelen yrittäjänä: Mainitsemasi nahkasisustan vaatiminen söisi ison osan myyjäliikkeen jäljellä olevasta katteesta, joten miksi he sellaiseen suostuisivat? (Tingitty käteiskauppa, ei vaihtoautoa). Asia erikseen, jos puhuttaisiin vaikka +80k , arvoisesta ajoneuvosta, johon olisi tilattu 3k , erikoisväri, joka poistuukin tuotannosta. Tälläisessä voisi "goodwillinä" saada normaalin nahkojen korotuksen johonkin seuraavaan. Mutta ei ihan 30k ovh hintaisessa autossa (jota käsitellään vielä myyjän puolella pöytää autoverottomana ja alv0%:na eli 20k ,), josta omansa haluaa tehdas, WV-grouppi, maahantuoja ja lopulta myyjä. Vielä kun ollaan tilanteessa, jossa puhutaan markkinajohtajan volyymimallista, niin he saavat kyllä sen kyseisen yksilön myytyä aivan samalla katteella eteenpäin, otti tilaaja sitä tai ei. Parhaassa tapauksessa vielä paremmallakin, jos tulee hyvä vaihtoauto ostajalta.

Välillä yritys (tai yrityksen edustaja) joutuu tekemään myös ikäviä ratkaisuja sen takia, että bisnes on bisnestä ja asioita pitää tarkastella myös juuri sen hetkistä tilannetta pidemmälle. Parempi ottaa firmalle sen tarvitsema kate, jonka arvioi siihen bisneksen pyörittämiseen tarvitsevansa ja jos asiakas ei siihen suostu, niin sitten tuotetteesta ei synny kauppoja (tai tilaus peruutetaan). Varsinkin pienillä paikkakunnilla jutut leviäisi nopeasti ja kohta "övereitä" alennuksia saisi olla antamassa kaikille tai kauppa ei kävisi ollenkaan. 

Toki mahdollisesti tilaaja pystyy bluffaamalla kiristämään perushintaisen metallivärin tuohon mukaan, ainoa miinus että kiristin jo normaalissa hintaneuvottelussa liikkeen katekynnyksen niin pienelle, että neuvotteluvara on erittäin ohut. Käytännössä niin ohut, että oli siinä ja siinä, että sain vaihdettua sen toiseen maksulliseen perusväriin.

Olet selvästikin hyvä asiakas myyjälle, kun jo valmiiksi tingit pois ostajan vaatimukset myyjän puolesta. Mutta pysy nyt vaan ostajan housuissa, äläkä sääli myyjää.
Ei ne katteet niillä satasissa liiku, kyllä siellä varaa on joustaa jos haluavat. Ja Skoda-liikkeitä kun on joka kulman takana, niin aina löytää haluamansa. Mutta kukin tyylillään, eihän tuossa ”häviä” kuin sinä, jollet saa sitä mitä halusit.

Nifa

Ehkä tällä viikolla auton luovutus.. Oli ollut lopulta tuotannossa VK 17.
Talvinakitkin kerkesivät jo saapua, valinta kallistui nokian kitkojen sijaan Goodyearin UltraGrip ice2:een. Oli talvella ajossa muutavan viikon noilla GY:n kitkoilla, tosin koossa 16" ja hyvät oli.
Tuli sitten tilattua sisälle "nahkaosia" punaisilla tikkauksilla sekä RST-pintaiset poljinpinnat ja jalanlepuuttaja. Niistä täytyy kyllä sanoa, että niissä on suomessa katteet kohdillaan. Nekin Kusti kerkesi jo polkea perille.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Nifa

"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Nifa



Nyt on sävy sävyyn. Oikeastaan tuota kun katsoo, niin ihmettelee vain sitä, että miksi eivät voisi tulla tuollaisena Dynamic-paketin kanssa.

Olipa melkoinen askartelu tuon vaihdekepin pussin ja nupin kanssa. Huomattavasti helpompiakin sovellutuksia tullut nähtyä.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Nifa



Eibach pro-kit 40 / 30 alla. Kuvassa vähän turhan kova vastavalo, pitää ottaa myöhemmin vähän parempia.
Alusta ei ole enää läheskään niin pintakova kuin alkuperäisillä jousilla.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Nifa

#21



edit:
kts. alempaa.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

seatts


Ehdottomasti kaikki mustaksi, itsellä ei ollut edes vaihtoehto ottaa niitä kromisina.

Omassa on mustat listat, kattokaiteet, maskinkehys, merkit ja se alalista puskurista.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

sepinki

Samaa mieltä seatts:n kanssa. Mustaksi vaan.

Itellä ei A6:n peräpellissä oo ees quatro merkkii et älä vaan laita sitä vrs merkkii :)

2 × A6 c7 quattro

clacson

#24
Mustat vanteet?
Styleenhän olisi saanut kehykset ja kaiteet mustana jo tehtaalta.
Meidän vm15 Elegance, väri Rio Red:

Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Nifa





Saksan konfiguraattori on nyt myös FL Octavialle ilmestynyt "Sport-Edition".
Oikeastaan aika lähellä noita omia ajatuksia + musta alalippa eteen.
Muokkasin tohon noi omat vanteet ja laitoin madalluksen. Tohon kevään mittaan pyritään, nyt pitää vaan alkaa metsästämään tuota FL:n "Sport" etuspoileria. 8)
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Nifa

#26
Vuosi meni että heilahti.
Moottorikartat ohjelmoitu uusiksi. Bilsteinin B6 iskarit suunnitteilla joka nurkkaan. Etujarrujen päivitys työnalla (->312mm). Matchin 8" subi elementti hankittu, subbarilaatikko odottaa kasaamista. ,,änieristeitä lisätty, pitää askarrella tuo B-pilari vielä.

Golfin GTE:n intaken osat tilattu. Audin vaihdevälinlyhentimet tilattu, keppiäkin voisi samalla hitusen madaltaa. VTA:n BOV odottaa hyllyssä asentamista, askartelen sen kiinni varmaan samalla kun nuo GTE:n osat saapuu.

Moottoripuolellekin on jotain suunnitteilla. Päästöt läpäisevä virtaavampi downpipe katilla on vähän hankalasti saatavilla tohon 1.4:een, mutta ainakin yks ECE-hyväksytty löytyi.

Tässä on suurinpiirtein mitä olen saanut ongittua tuosta uudemmasta 1.4:sta, ken ketään kiinnostaa:
Virtaavammalla downpipellä n. 200hp, siitä eteenpäin hybrid-turbolla n. 200-230hp, 230 yli tarvii jo oikean välijäähdyttimen ja sitten se hybrid alkaa olemaan oman tuottonsa rajoilla 240 hujakoilla. Tuosta eteenpäin samoilla hilppeillä muokattu IS20-ahdin, mutta tarvii sitten myös jo koko putkiston uusiks perälle asti. Ongelmaksi tuolla isommalle ahtimella tulisi tuon MQ250 manuaalilaatikon kesto, vääntöä joutuisi rajusti kuristamaan.

Edit:
Tosiaan infotainment päivitetty uusimpaan versioon huollossa. Vaikutti poistaneen bugeja. Niitähän siinä oli. Suosittelen päivityttämään omansa jos se sekoilee. Plus sai ohjelmonnin kautta Skodan virtual surroundin ja virtual subwoofer ominaisuudet. Tosin huonomman kuuloiseksi se ton Matchin kanssa meni, normivehkeillä kuulemma ihan ok. Tästä neuvosta isot pisteet b1mpo:lle.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

makelja


Nifa

Lainaus käyttäjältä: makelja - 28.05.20 - klo:13:18
Paljonko ohjelmoinnilla sait ulos tehoa?
n. 180hp. Sais vähän enemmänkin, mutta siellä alkaa vastapaine ahdistamaan. Vetää ihan erilailla punarajalle asti. Kun aikasemmin tuntu että se alkaa tukehtumaan siinä 4500 hujakoilla. On erittäin miellyttävä normaalissa ajossa vaikka ajelisi nätisti.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Nifa

Etujarrulevyt vaihdettu 312 mm. Menee pelkillä satulankannakkeiden, levyjen ja palojen vaihdolla. Kannakkeet on TRW:n kuten on myös männät.
Edessä männäthän on vakiona samat kuin 1.8 TSI ja RS. Noissa pikkumoottoreissa on vaan pienemmät levyt laitettu ja on itseasiassa aika rasittavat. Briteissä tiesivät volkkaristit kertoa, että olisi koko järjestelmä suunniteltu GTI:n ehdoilla, "skaalattu" vaan urposti muille. R:ssä sitten omat osat.
Nyt tuli jo ihan normaali jarrutuntuma ja toivottavasti alkaisi takalevykin tekemään töitä pikku hiljaa. On ainakin itsellä korostunut nappaamalla liiankin hanakasti kiinni kun on autoa ajanut hitaasti ruutuun tai muutoin pysäköinyt.
Kannakkeet on molemmilla puolilla muutoin identtiset, mutta toiselle puolelle pitää vaihtaa kannakkeen tapit toisin päin. Itse tilasin vasurin kannakkeet (TRW BDA1180) kun halvalla sain. ATE:n levyt ja palat.

Joussittamaton massa toki lisääntyy. Pitäs varmaan etsiä pari kiloa kevyemmät 19 tuumaiset.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy