Octavia Combi (Corrida Red) MY18 /// Eibach Pro-kit

Aloittaja Nifa, 07.02.18 - klo:15:43

« edellinen - seuraava »

tonis_t

Oh, ymmärsin väärin, suomi ei ole mun ensimmäinen kieli. Ajattelin, että puhut näistä sivussa olevista takaluukun tukikappaleista. Tiedän, että niistä on tullut ulos joku uudempi versio. Takakontin lattia on se  matalampi versio. Mene vaan sinne ja lyö nyrkillä siihen paneelin keskelle mikä on varapyörän ja takaistuimien välissä. Aika hieno vibraatio sieltä tulee vaikka on mulla bituumenia koko pelti täynnä.

Nifa

Lainaus käyttäjältä: tonis_t - 22.09.20 - klo:11:57
Oh, ymmärsin väärin, suomi ei ole mun ensimmäinen kieli. Ajattelin, että puhut näistä sivussa olevista takaluukun tukikappaleista. Tiedän, että niistä on tullut ulos joku uudempi versio. Takakontin lattia on se  matalampi versio. Mene vaan sinne ja lyö nyrkillä siihen paneelin keskelle mikä on varapyörän ja takaistuimien välissä. Aika hieno vibraatio sieltä tulee vaikka on mulla bituumenia koko pelti täynnä.

Ookkei, noi on aika hankalissa paikoissa, että en varmuudella näe että mitkä on noiden mun omien osakoodit, pitäs purkaa ne irti.
Muistelen hämärästi itsekin lukeneeni, että niissä alkupään osissa oli tuon takaluukun kanssa jotain ongelmaa.

Eli Body -> Rear Lid:
Stop Buffer, eli se mikä on takaluukussa antaa esim. vm 2014 autoon tälläset:
11      5E9827499   stop buffer, adjustable - 2
D >> - 19.05.2013
(11)      5E9827499A   stop buffer, adjustable - 2
D - 20.05.2013>> - 17.08.2014
(11)      5E9827499B   stop buffer, adjustable - 1
D - 18.08.2014>>      

Vm 2018 autoon:
11      5E9827499B   stop buffer, adjustable - 1

En tiedä miksi kappalemäärä on muuttunut 2 -> 1, mun mielestä siellä on samanlainen kuitenkin molemmilla puolilla. Oemvwshop.com sanoo tolle "5E9827499B" lisätiedoissa, että "left & right", että varmaan noissa catalogeissa virhe.

Sitten se musta L-muotoinen vastakappale mikä on kiinni autossa, eikä luukussa, on vm 2014 ja 2018 autoissa sama:
14      5E9827240   locking wedge

Mut tosiaan, mulla ei takaluukku kolise. Ja en tiedä mikä noissa on muuttunut. Vika voi myös olla, että toinen on säädetty väärin. Tosin joku vikahan niissä alkupään omissa on varmaan ollut, kun siitä on tullut korvaava osa.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

tonis_t

Kiitos. Jos netistä kuvia katson niin samanlaisilta näyttävät.

Nifa



ASR Off / ESC sport koodattu OBD11:lla. En nyt oikein tiedä vieläkään, että kannattaisko XDS:ää laittaa tiukemmalle vai ei.
Nyt pitää vielä keretä laittaa ESC-off nappi kanssa paikalleen. Toi ASR off auttaa jo aika paljon liikennevalolähdöissä.  :P
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 23.09.20 - klo:17:26


ASR Off / ESC sport koodattu OBD11:lla. En nyt oikein tiedä vieläkään, että kannattaisko XDS:ää laittaa tiukemmalle vai ei.
Nyt pitää vielä keretä laittaa ESC-off nappi kanssa paikalleen. Toi ASR off auttaa jo aika paljon liikennevalolähdöissä.  :P
XDS ei auta liikkeelle lähdössä ja sen tiukentaminen saattaa nostaa painetta sekä särkeä jotakin, ainakin olin lukevinani jostain. XDS on kaarreajossa kyllä hyvä juttu, kun auto ohjautuu kaasulla paremmin. EDL(tms.) on sitten taas liikkeelle lähtiessä sutivaa jarruttava ominaisuus, eikä sille ole käsittääkseni eri säätöjä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Nifa

Tälläisen sain ja laitoin vähän STP:sää:

"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

tonis_t

Onko hiljainen se paneeli tai pitääkö meteliä?

Nifa

#67
Lainaus käyttäjältä: tonis_t - 13.10.20 - klo:08:08
Onko hiljainen se paneeli tai pitääkö meteliä?

Sain nyt vasta asennettua, kun oli paikallisen TI-hallin nosturi kauan aikaa remontissa.

Ei ainakaan 80 km/h vauhdissa huomannut pitävän mitään ääntä, tosin mulla on siinä taka-akselissa nyt se uusi muovi ja laitoin varmuuden vuoksi tuohon osaan StP:n silveriä (kts. kuvat).
Huomenna menossa motarille, raportoin jos se vaikuttaa siellä väpättävän.





Jäin vain miettimään, että tulikohan noissa uusissa MQB:ssä paremmin muotoiltu mukana, kun ainakin uuden  Leonin hatcpäkin räjäytyskuvassa on erinäköinen toi muovi ja tukirauta vaikuttaa samalta. Tohon jää kieltämättä apukuljettajan puolelle aika ammottava aukko. Kuljettajan puolella olevan kolon tukkii takavaimennin tehokkaasti. Kuva alla. Pitäisi käydä nappaamassa valokuva Octavia 4:ta tuolleen samalla lailla takarenkaan takaa viistosti taka-akselille päin niin ehkä selviäisi.



Sellanen pieni muovi uusista MQB:stä siihen akselin etupuolelle ei mennyt paikalleen, sille ei ole mitään kiinnityspisteitä. (Edit: paitsi jos se tuleekin polttoainesäiliön kanssa samoihin kiinnikkeisiin ja sille on joku oma tukirauta..) Samaten apukuljettajan puolelle sellainen tavallaan L-muotoinen oli n. 5cm liian pitkä, pitää vielä tutkia osanumeroita, että olisko ollut mun tilamaa kuitenkin hätchpäkkiversion, kun toi oli uuden Leonin osaluettelosta.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Nifa

#68
Ja keulan iso moottorin alapuolella oleva muovisuoja näkyy tässä kuvassa keulalla. Jos on pienet kädet niin menee eteen tulevat raudat paikalleen ilman puskurin irroitusta alakautta (Pre-facelift voi ottaa sumarit irti ja laittaa sitäkautta ruuvit paikalleen). Mutkalla oleva rauta tulee apukuljettajan puolelle.



Etu-akselin apurungon päälle on vielä suunnitteilla Tiguanin (muokattu) muovisuoja. Kun en taas kerrasta uskonut ohjeita, että kai se nyt menee hyvästi Tiguanin virallisilla osilla, niin ei ollut taas hyvä ratkaisu.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Nifa

Lainaus käyttäjältä: tonis_t - 13.10.20 - klo:08:08
Onko hiljainen se paneeli tai pitääkö meteliä?

En huomannut GPS:n mukaan vähän yli 120km/h nopeudessa mitään ylimääräisiä ääniä. Mun auto ei ole mikään järeästi lisä-äänierstetty. Tosin moottoritien asfaltti oli uusittu 3kk sitten, eli aika sileä.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Nifa

Odottavan aika on pitkä. Eipä sitten ollut noille uudemmille 722G-loppuisille puhaltimille valmista ratkaisua. 713N-loppuisille olisi saanut Kreikasta parannusta, mutta ilmeisesti hukkaportin ohjauksessa jotain eroa turbojen välillä (tai niin ainakin päättelin), niin en viitsinyt lähteä kokeilemaan. .

No kyselin sitten pitkin eurooppaa ja lopulta onnisti. Tosin GotTuned:kin, josta puhaltimen eilen kotiovelle sain, sai ilmeisesti oman kehitystyönsä vasta nyt huhtikuussa valmiiksi. Ei löydy vielä edes keltään dynolappuja ja kuulema 3 muulle oli jo mennyt. Nyt sitten odotellaan tiivistesarjaa.

Imupuoli on vielä vähän auki. Ajatuksissa on (lopulta) laittaa 2.0 TSI:n suodatinkotelo (USA Jetta vm 2020-> löytyy vastaava 1.4 TSI:ssä). Ei vain ole taas ihan valmista ratkaisua imuputkille (pl. jenkkiversion putket). Jenkkilän Jetassa on vain jotain ihme lisäilma-putki turbo inletissä, että sitten pitäisi se tulpata. Ja taas jokin ahdistaa. No suunnitellaan taas.. Ehkä laitan väliaikaisratkaisuksi sitten kuitenkin tolle alkuperäiselle ilmanputsarikotelolle vähän silikoniletkua ilmanputsarilta turbolle. Europaasta onneksi saisi ihan pätevän näköistä ratkaisua. Siinäkin ilmeisesti se turbossa kiinni oleva mutkahässäkkä eniten aiheuttaa ahdistusta.

Mitäs sitten? Varmaan FMIC, tosin meinasin pitää vesijäähdytyksen myös. Ja wavetrackiä on myös katseltu sillä silmällä. Pitäs vaan löytää hyvä paja minne viedä.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

pegg0

Niin millaisia piuhoja pitäsi vedellä, jotta nuo napit (ESC ja ASR) saisi toimimaan?
Koodaus kai se helpoin osa, mutta mistäs ohjeet piuhojen vetoon ?





Lainaus käyttäjältä: Nifa - 16.09.20 - klo:12:52


Sekä
5E1927132H WHS seuraavaa retrofrittaus ajankohtaa odottelemaan.
Tämä kertonee tarpeeksi:
https://www.oemvwshop.com/5e1927132h-whs-control-panel-with-pushbuttons-satin-black-white-skoda-octavia-5e-p292932/
TPMS on ABS yksiköllä sisäänrakennettuna, odottaa vaan 12v ohjauspiuhaa tolle napille, ei koodaus tarvetta. Tekee siis saman napin kautta, kuin mitä saa sieltä valikoista.
ESC off muutama piuha + vaatii koodauksen. Koodauksella saa tosin samalla laitettu 2 vaiheiseksi, kuten Golf GTI & R (varmaan sama RS:ssä):

Short press = ASR OFF, short press again ASR ON.
Press & hold for 3-5 seconds = ASR OFF & ESC ON “Sport”.
Short press again = ASR ON & ESC ON “Normal”.

Nifa

Lainaus käyttäjältä: pegg0 - 05.02.22 - klo:22:17
Niin millaisia piuhoja pitäsi vedellä, jotta nuo napit (ESC ja ASR) saisi toimimaan?
Koodaus kai se helpoin osa, mutta mistäs ohjeet piuhojen vetoon ?

Oiskohan täältä löytynyt:
https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/how-to-retro-fit-the-traction-control-esc-button-to-a-mk7-golf.320066/

Tolla sedällä on vähän pitkät jaaritukset ja rasittavat jutut pitkässä juoksussa. Koita kestää :D

Laitan tässä keväämmällä kuhan säät lämpenee jotain ohjeita, jos tarvit edelleen, kuhan saan ton oman kunnolla kiinni.
Pinnit ja liitoskohdat yms pitäs olla näissä MQB:ssä samat. Kuskin puolelta jalkatilasta A-pilarista alhaalta muistaakseni löytyy mötikkä, minne laitetaan kiinni.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Nifa

"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy