Kirjoittaja Aihe: 4x4 170 dsg?  (Luettu 5138 kertaa)

Poissa skk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
4x4 170 dsg?
« : 16.01.11 - klo:19:16 »
Mikähän mahtaapi olla syynä, että 4x4 superbbia ei saa 170hp ja DSG laatikolla?

Poissa Markku J

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.401
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #1 : 16.01.11 - klo:19:23 »
Kesti aika pitkään ennenkuin VAG esitteli poikittais -diesel + Haldex + DSG -nelivetoyhdistelmän. Nythän sellaisen saa uuteen facelift -Passattiin. Lienee siis ajan kysymys milloin se on Superbissa. En uskoisi, että markkinoinnillisista syistä kannattaisi jättää Skoda ilman ko. pakettia, mutta kukapa tietää, mikä on strategiana VAGilla tässä.

Poissa Markku

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 540
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #2 : 16.01.11 - klo:19:28 »
Suattaapi olla sama syy jonka takia dsg + 4x4 tuli tarjolle vasta nyt. ::)
Konsernin Premiummerkeillä pitää olla jokin tekninen etumatka.
Saisikohan tehon lastuttamalla nostettua tuonne 170 hp paikkeille ja kestääkö voimansiirto sen ?
Passat 1,9 tdi -98
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -15
Pojalla Bora 2,0 -02

Poissa pomo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.783
  • Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #3 : 16.01.11 - klo:19:35 »
Voimansiirto kestää kyllä, mutta onko turbossa eroa?

Poissa Karvis

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 10.741
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #4 : 16.01.11 - klo:19:46 »
Kesti aika pitkään ennenkuin VAG esitteli poikittais -diesel + Haldex + DSG -nelivetoyhdistelmän. Nythän sellaisen saa uuteen facelift -Passattiin. Lienee siis ajan kysymys milloin se on Superbissa. En uskoisi, että markkinoinnillisista syistä kannattaisi jättää Skoda ilman ko. pakettia, mutta kukapa tietää, mikä on strategiana VAGilla tässä.

Saman voimalinjan saa myös koko Skoda mallistoon Fabiaa lukuunottamatta, taisi itseasiassa tulla ensin Skodaan ja vasta sitten volkkariin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Poissa Markku J

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.401
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #5 : 16.01.11 - klo:19:50 »
Onko Superbiin ollut jo pitkään saatavilla vastaava voimalinja 140 hv -koneen kanssa ? Minulle oli yllätys, että se on jo tarjolla. Itsellä on ollut pari kpl noita 140 hv koneita eri alustoissa, ja aika mukavasti sen teholla pärjäsi. Neliveto tuskin tuo isoja voimansiirtohäviöitä, mutta hieman kuitenkin.

Poissa tarzi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.590
  • Das Auto
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #6 : 16.01.11 - klo:19:51 »
Ei siitä taida olla Markku J. kuin pari kuukautta kun ilmestyi hinnastoihin.. Ocua ja superia löytyy 140 tdi dsg 4x4 mallina.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Poissa skk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #7 : 16.01.11 - klo:20:13 »
Ehkä pitää sitten tyytyä manuaalihämmennettävään versioon. Jos nyt edes vaihtaa. Sinänsä nykyisessä Mondeossa ei ole mitään muuta vikaa kuin että se vetää liian vähillä renkailla...

Poissa Karvis

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 10.741
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #8 : 16.01.11 - klo:20:37 »
Ei siitä taida olla Markku J. kuin pari kuukautta kun ilmestyi hinnastoihin.. Ocua ja superia löytyy 140 tdi dsg 4x4 mallina.

Pari-kolme kuukautta siitä taitaa olla, eli varsin tuore tapaus. Myös Yetiin saa tuon saman tekniikan :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Poissa tarzi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.590
  • Das Auto
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #9 : 16.01.11 - klo:21:16 »
Pari-kolme kuukautta siitä taitaa olla, eli varsin tuore tapaus. Myös Yetiin saa tuon saman tekniikan :)

Joo pahus, unehtu toi lumimies mainitsemastani listasta. Eli skodan nelivetoarmada on ihan kohdillaan, Fabiaa odotellessa??  ;D
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Poissa savolaiskollega

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.418
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #10 : 17.01.11 - klo:09:31 »
Oisko syynä 170 hv diesel-4wd-dsg:n "saamattomuuteen" sama kuin viime vuoden alussa siihen, ettei 140 hv:n dieseliin saanut lämmitettävää tuulilasia mutta 170-heppaiseen olisi saanut, eli ihan puhdas KETTUILU ? Konsernin sisäinen siis.... ;)

Poissa tmr97

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 547
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #11 : 17.01.11 - klo:13:06 »
Oisko syynä 170 hv diesel-4wd-dsg:n "saamattomuuteen" sama kuin viime vuoden alussa siihen, ettei 140 hv:n dieseliin saanut lämmitettävää tuulilasia mutta 170-heppaiseen olisi saanut, eli ihan puhdas KETTUILU ? Konsernin sisäinen siis.... ;)

Tai suomen maahantuojan. Eihän esim Passatin 90kW DSG:hen saa suomessa adaptiivista vakkaria, mutta saksassa saa. Ei herkkuja tuulipukukansalle :)

Poissa skk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #12 : 18.01.11 - klo:20:13 »
Tjoopa, sen verran sain lisäinfoa että 170hp konetta ei näillänäkymin tule 4x4 dsg skodaan  :(

Poissa savolaiskollega

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.418
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #13 : 19.01.11 - klo:11:08 »
Tjoopa, sen verran sain lisäinfoa että 170hp konetta ei näillänäkymin tule 4x4 dsg skodaan  :(


No tuopa ei sinänsä mikään kynnyskysymys olisi, jos nelivetoa olisi ostamassa. 140 hv riittää näille nopeuksille ihan hyvin... ;)

Poissa skk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #14 : 19.01.11 - klo:18:31 »
No tuopa ei sinänsä mikään kynnyskysymys olisi, jos nelivetoa olisi ostamassa. 140 hv riittää näille nopeuksille ihan hyvin... ;)

No kai se riittää, periaatteessa. Mutta kun on tottunut enempään ;)
Saako tosta 140:stä uudella softalla miten paljon tehoa niin että se pysyy vielä kasassa? (ja samoin dsg)

Poissa Samppari

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 113
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #15 : 19.01.11 - klo:18:56 »
No tuopa ei sinänsä mikään kynnyskysymys olisi, jos nelivetoa olisi ostamassa. 140 hv riittää näille nopeuksille ihan hyvin... ;)


Hevosvoimien tarve ei ole yksiselitteinen pelkkien Suomen nopeusrajoitusten suhteen - - -itselläni tulossa Yeti 125kW 4x4 TDI-masiina jonka ruksin nykyisen mk5 Golf Variant Sportlineen 103kW TDI:n kyllästyneenä. Golffin tehot OK normaaliajossa mutta isoa venettä vetäessä ei risteyksissä lähdöt sujuneetkaan enää niin mallikkasti. Traileri- / veneilijäkansalle / muutenkin 5hlö + 2x 50kg koirat perslävessä / anopinkuljetuslaatikko katolla täynnä tavaraa kuskaavalle ovat nuo lisähepat tarpeellisia turvallisuuden vuoksi. Mikäli autojen huippunopeus olisi jokin ostokriteeri niin Savolaiskolleegan auton pähkäily olisi kovin helppoa, eiköhän jokainen myynnissä oleva auto mene tuon laillisen nopeuden verran. Tarpeet ihmisillä ovat vain erilaiset kuin sinulla  ;D

EDIT: Savolaiskollega: Kolleega kirjoitetaan siis kahdella e:llä.
EDIT 2: Nähtävästi tarpeetonta kielenhuoltoa, peruskoulun äidinkielen opinnot joiltain Kukkasilta jääneet ilmeisesti välistä.
EDIT 3: http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/208271/onko_tyokaveri__golleega_kolleega_vai_colleega

Tässä laadukasta jatkopohdiskelua kieliopista murehtiville.
« Viimeksi muokattu: 19.01.11 - klo:20:07 kirjoittanut Samppari »

Poissa mol

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 664
  • C 300CDI T 4-Matic
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #16 : 19.01.11 - klo:19:20 »
EDIT: Savolaiskollega: Kolleega kirjoitetaan siis kahdella e:llä.

Kyseessähän on nimimerkki ja jokainen saa kirjoittaa nimimerkkinsä niin kuin haluaa...

Poissa Samppari

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 113
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #17 : 19.01.11 - klo:19:28 »
Kyseessähän on nimimerkki ja jokainen saa kirjoittaa nimimerkkinsä niin kuin haluaa...

Tämä ei liennyt ollut mailini pääpointti.

Poissa VAG!

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.294
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #18 : 19.01.11 - klo:19:43 »
aa
« Viimeksi muokattu: 17.02.11 - klo:11:40 kirjoittanut Kukkanen »

Poissa 765turbo

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 646
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #19 : 19.01.11 - klo:19:57 »
Eipä täällä niin hirveesti haittaa, jos vähän muutamat sanat vaihtaa muotoaan.
Itse käytän meidän Skodasta muotoa Sotka ja sehän onkin lintu ;)

http://www.translatum.fi/index.php?id=35&mod_action=show_news&mod_news_entry_id=352

Poissa savolaiskollega

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.418
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #20 : 19.01.11 - klo:21:57 »
Tämä ei liennyt ollut mailini pääpointti.

Pointti tai ei, nimimerkki kirjoitetaan juuri niinkuin minä sen haluan....ja skoda kirjoitetaan oikeasti SKEIDA.... ;)

Poissa chr

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.143
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #21 : 19.01.11 - klo:22:11 »
Pointti tai ei, nimimerkki kirjoitetaan juuri niinkuin minä sen haluan....ja skoda kirjoitetaan oikeasti SKEIDA.... ;)

Näin. Parhautta on toki, että joku a) nipottaa jonkun nimimerkin kirjoitusasusta b) on vielä väärässä. ;)

Niin, ja lisää hevosia vaan!

Poissa Qrmu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.237
    • Profiili
Vs: 4x4 170 dsg?
« Vastaus #22 : 19.01.11 - klo:22:15 »
Kolleega eli virkaaveli.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy