Carplay/Netflix

Aloittaja Occu14, 27.01.18 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

Occu14

Laitan tännekkin vielä saman kuin yleiseen vag multimediaketjuun.

Onko joku onnistunut saamaan Netflixiä toimimaan uudessa Octaviassa? Mulla käytössä vanha iphone, joka hieman ohjelmallisesti muokattu. Iphone kiinni piuhalla ihan niinkuin Carplayssa kuuluukin. Kaikki muu toimii mutta jostain syystä en saa kuvaa näkymään netflixiin. Tekstityt ja äänet toimii. Jostain luin, että voi johtua uudesta app päivitytksestä ja mahdollisesti vanha versio netflix apista voisi toimia. En vain ole löytänyt 2016 may appia mistään

Muut toimii moittteettomasti kuten youtube, safari, katsomo, ruutu, areena yms...

Koodauksiahan tämä ei edes taida vaatia mutta nekin kuitenkin tehty ( VIM+mirror in move )

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Occu14

Ja pienen kokeilun jälkeen sain toimimaan ladatut elokuvat...edelleenkään ei onnistu netflixin normaali käyttö. Myöskään netflixin tukipalvelusta ei apua kun eivät löytäneet tai halunneet antaa vanhaa ohjelmistoversiota.
täydellisesti toimii seuraavat: areena, ruutu, safari, spotify  ( ihan huikeen hyvä kuvanlaatu areenassa ja ruudussa!!, spotify ei tarjoa mitään uutta. Safari on safari )
hieman ontuen; youtube ja netflix ( youtuben kohdalla joutuu usein klikkaamaan puhelimen kotinappia ja sit taas toimii koko pätkä minkä on laittanut pyöriin )
katsomoa en saa toimimaan ollenkaan ja useimmat sääohjelmat myös toimivat huonosti tai eivät ollenkaan.

Jos nyt joku innostuu aiheesta niin kannattaa aloittaa, jos 4 ylintä riittää tai jos haluaa välillä ottaa puhelimen kouraan niin kyllä kaksi seuraavaakin saa toimimaan.
Mulla käytössä ikivanha 30, iphone 5c, jolla homma menee ihan ok. Android olisi jossain määrin monipuolisempi mutta tämä on ehkä hieman vakaampi tapa. Puhelimen joutuu jailbreakkaamaan eli kannattaa joku romu valjastaa siihen käyttöön. Ohjeet löytyy youtubesta puhelinmallista riippuen.

Occu14

Nyt homma riittää mun tarpeisiin. Sain toimimaan myös dnatv:n eli telkan katselu onnistuu autossa oikein hyvin. Kuvan laatu todella hyvä ja kaikki kanavat näkyy, mitä kanavapakettiin kuuluu.

Nyt  käytössä: netflix, dnatv, youtube, chrome, spotify, areena, ruutu, sääohjelma ja tietysti radioplay/retroradio.
Muuta lisäohjelmatarvetta ei enään mulla ole. Saatavilla on jos jonkinmoista mittaristoa, ajanottoa, kalenteria, kelloa yms appstore väärällään.

Uskoisin, että boleroon ja amundseniin saa toimimaan samat appsit. Riittää kun on Carplay autossa.

Ja ennenkuin moraalisaarnaaja kommentoi, voin sanoa, että vaikka nuo toimii liikkuvassa autossa, käytän itse niitä vain parkissa ollessani. Muksuja reeneihin kuskailen ja odottelua n.6 tuntia/vk. Tuolle ajalle hyvää ajanvietettä

sakal83

Tämä kiinnostaa.
Alkaa toi oma Iphone 6 oleen jo sitä ikää, että voisi hyvin jailbreikata luurin.
Mitä muuta olet luurille tehnyt kuin breikkaamisen?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Occu14

Enpä juuri muuta joutunut tekemään. NGXplay apin joutuu lataaman Sydiasta ja on ilmainen. Tämän jälkeen kaikki ohjelmat saa asennettua helposti ja nopeasti carplayhin. Alla linkissä näytetään miten homma tehdään jo jailbreikatulle lurille
https://www.youtube.com/watch?v=g-79WBweqpI

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 28.01.18 - klo:15:44
Enpä juuri muuta joutunut tekemään. NGXplay apin joutuu lataaman Sydiasta ja on ilmainen. Tämän jälkeen kaikki ohjelmat saa asennettua helposti ja nopeasti carplayhin. Alla linkissä näytetään miten homma tehdään jo jailbreikatulle lurille
https://www.youtube.com/watch?v=g-79WBweqpI
Jep. Etsinkin vastauksen tässä samalla. Nyt vaan ongelma on että itellä luurissa ios11.2.5 ja kun ei jaksaisi lähteä tiputtelemaan tota ios10:n >:(
Näemmä cydia ja sitäkautta NGXplay ei ole saatavilla ios11+. Vielä...

Occu14

Peke

Mites nuo saadaan pelittää androidilla? :o
Samsung S8 ja Octavia -17 perussoittimella.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Occu14

En omista androidlaitetta joten saa muut neuvoa sen puolen. Alla linkki videoon jonka tärisevin käsin kuvasin omasta kokoonpanosta. Mielestäni paras yksittänen toimnto on Watson tv palvelulla.
Kuvanlaatu mun kuvauksessa ihan kuraa ja tekeminenkin aika heikkoa. Watsonin ja itseasiassa kaikkien muidenkin appien kuvanlaatu on oikeastaan hämmentävän hyvää.

Kaikki videolla näkyvät apit toimivat, vaikka osan kanssa joutuu kikkailemaan. Netflix pitää ensin puhelimesta käynnistää ilman piuhaa ja mennä lataukset valikkoon ja dnatv myös joutuu valitsemaan kanavat ilman piuhaa ja sitten vasta kytkemään piuhan päähän.

https://youtu.be/QhkCtTIFYG4

Occu14

japatus

Tämä menee vähän tämän otsikon ohi, mutta olen itse kokeillut mirrorlink ominaisuutta Samsung A3 2017 puhelimen kanssa.
Aluksi sain toimimaan puhelimen jotenkuten Skoda Octavia fl Columbus järjestelmässä esim. TomTom kameratolpat hyvin ilmoitti, ja kaikki mitä puhelimeen oli asennettu ohjelmat sai näkyviin Columbuksen näytöllä. Mutta sitten päivittyi puhelimeen uusi android versio sen jälkeen alkanut haasteet entisestään, ei halua enää lg mirrorDrive ohjelman sovelluksen kautta toimia puhelimen näytönjako Columbukselle. Olen saanut ainoastaan toimimaan nyt Sygic Car navigation, RockScout kautta esim spotifyn
Ajossa: MY18 Octavia Combi Style 1.0TSI, DSG, Candy White

Occu14

Edellinen video lakkasi näkymästä. Laitan uuden, jossa selviää enemmän.

https://www.youtube.com/watch?v=sm0CWy7R8H0

Käsittääkseni toi lg ohjelma Androidille on aika surkea ollut. En ole itse kokeillut mutta aika moni valittanut epävakautta. Niinkuin ylläkin olen maininut niin en osaa kyllä yhtään auttaa Anrdoid käyttäjiä tässä asiassa. Sama pelko on Applemiehilläkin aina päivityksissä ja siksi valkkasin luurin, johon ei enään tule päivityksiä. Samaa suosittelen muillekkin. Taitaa olla niin, että ainakaan 5 ja 5c ei enään saa päitityksiä 10.3.3 järjestelmään. Ehkä 5s:kin?

Nyt on reilu viikon ollu käytössä kyseinen kokoonpano ja ei ole ongelmia ollut. Emäntäkin on alun vastustuksen jälkeen ollut tyytyväinen kun löytyy helposti chromen selaimella kaupat ja sinne ajo-ohjeet vain klikkaamalla--->heittää googlemapsiin. Watson on todella kätevä nauhoitusmahdollisuudella. Helppo ajaessa emännän laittaa ohjelmia nauhottaan.

sakal83

fiksasin iphone 6 plussa lokiikkapiirin ongelman, joten saan siitä hyvästä pölliä vaimon iphone 5:n  ;)
Täytyypi testailla tolla kunhan saa breikattua luurin.

Ootko Occu käyttänyt vain oman luurin kautta omaa yhteyspistettä? vai onko sulla siinä "autopuhelimessa" oma sim-kortti?

Occu14

Autossa oma huawei 4g modeemi. Wifin kautta siis käytän

sakal83

Ok. Luuri breikattu ja NGXplay asennettu.
Nätisti tulee kyllä sovellukset näkyviin, mutta ilman VIM, poistoa ei ainakaan Leonissa anna kuvaa ruudulle. Itseasiassa en saanu kuvaa ollenkaan kuin vilahtamaan. Pitääkö auto olla täysin sammutettu että VIM asetus ei blokkaa?
Täytyy vielä jatkaa harjoituksia, jos vika olisi jossain muualla, mutta epäilen että VIM pitää olla koodattuna pois?

Mistäs VCP koodaaja tampereen seudulle  ;)

E: ja semmonen knoppi jos joku hamuaa katsella CanalGo sovellusta autossa, niin Applen kanssa se ei onnistu, koska sovellus ilmoittaa välittömästi jo puhelimessa että sovellus ei käynnisty, koska luuri on jailbreikattu ;D

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 15.02.18 - klo:19:20
Mistäs VCP koodaaja tampereen seudulle  ;)
VCP ei ole tuttu, mutta VCDS on näpeissä ;).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 15.02.18 - klo:20:13
VCP ei ole tuttu, mutta VCDS on näpeissä ;).
Mutta onnistuuko tuota VIM:iä säätämään VCDS:n avulla? Olen ymmärtänyt, että onnistuu vain VCP:llä?
Löytyy tuo VCDS itseltäkin, muiden ohjeilla onnistuu sen käyttö itseltäkin  ;D

Enhancer

Näinhän se MQB:ssä tosiaan onkin, ainakin toistaiseksi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

sakal83

Pienen googlettelun jälkeen olettaisin että tuon pystyisi mukamas OBDelevenillä muuttamaan? Onko näin?
Eihän se OBDeleven nyt kallis olisi, mutta kun löytyy jo tuo VCDS, niin jaksaisi hommata erikseen toista ”luku”laitetta.
Milläs virvelillä Occu14 tuon VIM:n säädätti?

Occu14

obdelevenillä koodasin

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 15.02.18 - klo:21:16
obdelevenillä koodasin
No voi ny video in motion.
On se kumma kun 300, softalla ei onnistu tekemään samaa kuin muutaman kympin ;D
Kai sekin palikka täytyy sitten vielä hommata.

Occu14

Obd11 on näppärä laite ja softa toimii ihan ok. Välillä pientä lagailua...ei kuitenkaan häiritsevästi. Todella simppelit koodaukset varsinkin valmiilla ohjelmilla. Niitä varten pitää kerätä coinsseja. Joka päivä kun sovellus avataan saa yhden. Esim vim koodaus maksaa 100 coinssia. Kikkailemalla saa lisää kun räpeltää puhelimen päivämäärän kanssa. En ole ikinä yhtään coinssia oikealla rahalla ostanut vaan tarvittaessa käyttänyt hieman aikaa ja naputellut päivämääräkikkailulla ilmaiseksi.

On vcds varmasti parempi mutta yhtään koodausta ei ole jäänyt tekemättä tollakaan.

sakal83

Harmi tai siis minun onnekseni olen nakannut noi androidin romut jo kauan aikaa sitten niin syvälle kuuseen, että en nyt oikein tiedä mitäköhän tuon obd11 palikan kanssa tekisi.
Ilmeisesti ios:n kanssa se ei oikein juttele?
Toki olisi mulla tuo yksi 2in1 winkkari pädi/läppäri joka tuli hommattua pelkästään tolle vcds:lle.
Toimiikos obd11 sen kanssa?
Niin ja riittääkö tuo ihan perus obd11 palikka? Näyttäisi olevan myynnissä myös jotain pro versiota 80, pintaan?

Occu14

Saat multa lainaan ton jos haluat. On pro versio. Mukana tulee vanha samsunki jossa kerätty coinsseja sen verran että saat koodattua vimin toimintaan.

Ei taida toimia millään muulla kuin androidilla

sakal83

Menee jo hieman ohi aiheesta, mutta ei olisi ensimmäinen topicci ;D
Toi 100 credittiähän kustantaa 12,. Tokkopa ilmaiseksi tuota lainaisit  ;)
VCP-kaapeli softalla on samaa luokkaa 12-20,(piraattina tosin), jolla saisi ainakin tuon VIM:n koodattua.
Vähän nyt kahden vaiheilla, tilaisiko tuollaisen piraattikaapelin vai ostaisiko itse tuon OBD11 palikan?
Kuten tosiaan sanoin, niin VCDS löytyy, niin mitä muuta hyötyä tosta OBD11 palikasta itselle olisi?

E: jahas, ja just huomasin, että piraatti VCP ei tue Win10, joka tossa omassa pädissä olisi ;D On tää kyllä...

BMF

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 16.02.18 - klo:09:45
VCP-kaapeli softalla on samaa luokkaa 12-20,(piraattina tosin), jolla saisi ainakin tuon VIM:n koodattua.
Vähän nyt kahden vaiheilla, tilaisiko tuollaisen piraattikaapelin vai ostaisiko itse tuon OBD11 palikan?
Kuten tosiaan sanoin, niin VCDS löytyy, niin mitä muuta hyötyä tosta OBD11 palikasta itselle olisi?

E: jahas, ja just huomasin, että piraatti VCP ei tue Win10, joka tossa omassa pädissä olisi ;D On tää kyllä...

Noita credittejähän saa 6kpl joka päivä kun jaksaa näpytellä niitä mainoksia. Itselläkin 300+ ylimääräisiä credittejä kun ei niille mitään käyttöä tunnu olevan. Enimmäkseen tekee sitten sopeutusten kautta säätöjä ja ne ei maksa mitään...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

dwntime

Toimii piraatti VCP win10:llä mutta mitään noita temppuja sillä et pysty tekemään. Been there done that ja loppupeleissä lähti takaisin ja minä ostin alkuperäisen VCP:n.

Piraatilla ei toiminut parametrisointi, ei VIM eikä mikään muukaan one click toiminto kunnolla. Ja on niin vanha versio jo tuo piraatti VCP että ei edes kannata. Unohda.

Occu14

Kuten tosiaan sanoin, niin VCDS löytyy, niin mitä muuta hyötyä tosta OBD11 palikasta itselle olisi

Ilmaseks lainaan. Ei ole creditit maksanut mulle mitään ja en niitä nyt enempää tarvi

sakal83

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.02.18 - klo:10:21
Toimii piraatti VCP win10:llä mutta mitään noita temppuja sillä et pysty tekemään. Been there done that ja loppupeleissä lähti takaisin ja minä ostin alkuperäisen VCP:n.

Piraatilla ei toiminut parametrisointi, ei VIM eikä mikään muukaan one click toiminto kunnolla. Ja on niin vanha versio jo tuo piraatti VCP että ei edes kannata. Unohda.
5.5.1 versiota näyttäisi tyrkyttävän. En tiedä yhtään kuinka uusi tai vanha versio tuo on, kun koko VCP ei ole yhtään tuttu  ;D

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 16.02.18 - klo:10:23
Ilmaseks lainaan. Ei ole creditit maksanut mulle mitään ja en niitä nyt enempää tarvi
Pistän sulle privaa

dwntime

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 16.02.18 - klo:11:05
5.5.1 versiota näyttäisi tyrkyttävän. En tiedä yhtään kuinka uusi tai vanha versio tuo on, kun koko VCP ei ole yhtään tuttu  ;D

8.4.x on uusin versio.

Tuo piraatti on siinäkin mielessä vaarallinen kun siinä parametrisoinnissa (mihin tuo VIM myös perustuu) flashataan tietty blockki uusiksi radiolta. Jos homma menee ns. reisilleen niin aika kallis verkonpaino on sitten käsissä.
Alkuperäinen toimii kuin junan vessa ja sillä voi jopa noita auton moduuleita päivittää. Itse olen päivittänyt CAN gatewayn isompaan indeksiin, front assistin kameran uudempaan indeksiin, samoin ilmastoinnin ja parkkitutkien ohjainlaitteen yms.
Toki paljon hitaampi kuin esim ODIS mutta hoitaa homman.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy