Uusi V60, 2018

Aloittaja V-O, 16.01.18 - klo:22:45

« edellinen - seuraava »

joukose

Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.
Premiumiahan kukin saa varmaan määritellä miten haluaa.
Yleisellä tasolla premiumiksi automaalimassa katsotaan esikuvana E-sarjan mersua jossa auton koko on yksi tekijä.
Minulle premiumia on auton luotettavuus kaikissa suomen oloissa sekä helppokäyttöisyys. Sillä kun ajaa myös perheen naisväki.

S90 volvossani ilmastointia piti todella säätää koska auton väri oli musta jolloin aurinkoisella säällä ilmastointi piti säätää +19 C ja pilvisellä + 22 C jotta olo oli minulle mukava. Eli ilmastointi mustalle autolle ei ollut riittävän tehokas. Tosiaan autossani oli vetoakselivikoja joista tärinä johtui. Nyt on myös muiden autoihin ilmaantunut moottoririkkoja jonka vuoksi osa Helsingin volvo-taksareista on siirtynyt insigniaan. Aina voitte mennä vaikka taksitolpalle juttelemaan jos kiinostaa. T8 AWD:tä en suosittele mutkaisille ja jäisille sivuteille, muille teille kylläkin.

Jokaisessa automerkissä voi olla vikoja mutta eniten niitä on automalleissa jotka ovat aivan uusia. Siksi valitsin seuraavaksi autokseni A6:n joka saapuu minulle tällä viikolla. A6:sta tulee syksyllä uusi malli saataville. Tosin A6:n valintaan vaikutti myös poskettomat alennukset koska uusi malli tulee jo pian.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

jalkkis

Tuota,

Mitenkäs kokemasi 90:n ongelmat liittyvät uuteen 60:een?

Kyllähän siinä aikaisemmassa Vollessa teho riitti, jos kerta pienentämällä lämpätilaa 22->19 asia korjaantui. Automatiikka ei vaan ollut samalla kartalla? Siis softavika?

Ja nyt vaihdat jo (syksyllä hankkimasi?) Inkunkin Audiin. Mikäs vikaa Inkussa?

BMF

Ei minua ainakaan pelottaisi ostaa uutta mallia jos autot vaihtuu vuoden välein...Ja rahaa on...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

dwntime

Lainaus käyttäjältä: joukose - 26.02.18 - klo:13:06
T8 AWD:tä en suosittele mutkaisille ja jäisille sivuteille, muille teille kylläkin.

No nyt kun vielä kerrot että miksi? Voitko perustella muullakin kuin sillä että Esson baarissa tai taksitolpalla on niin sanottu?

Minä voin ihan KOKEMUKSELLA kertoa että kyllä tuolla uskaltaa mennä jäisille ja mutkaisille sivuteille. Helvetti, tuollahan uskalsi ihan ajaa umpihangessakin ja hyvin vaan eteni. Ja täällä pohjoisessa Suomessa kun tuota lunta ja liukasta on ihan pikkuisen enemmän kuin etelässä.
Autolla ajettu nyt reilu 8000 km ja mihinkään ei ole jääty kiinni ja auto etenee vakaasti ja varmasti kuten NELIVEDON kuuluukin.

On se helkkarin ihmeellistä tämä kuin ne ennakkoluulot istuu syvässä. Eihän se nyt voi toimia kun ei ole mekaanista yhteyttä etu ja takapään välillä. No kyllä se vaan toimii.

Pazimus83

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 24.02.18 - klo:22:39
Ei se volvo ole premium merkki kun nokalle ei saa 6 sylinteristä moottoria  ::)

Vajaa pyttyisiä nuo kutosetkin on, jos oikein tarkkoja ollaan ;)
Skoda Octavia 1.8 TSI DSG Style -16

mattinen

Lainaus käyttäjältä: joukose - 23.02.18 - klo:20:29
Huomauttaisn tähän väliin että Volvo ei edelleenkään ole premium merkki vaikka näin suomessa halutaan ymmärtää. Parhaiten eron huomaa auton käytettävyydessä ja turvallisuuspuutteissa.

Turvallisuuspuuteet:
- Automaatti-ilmastointi vedetty kosketusnäytölle, jolloin säätöä tehdessä katse poistuu tiestä

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.02.18 - klo:20:59
Noilla seikoilla ei ole kyllä mitään tekemistä premium kanssa tai sen puuttumisella. Aika sissi saa olla että osaa säätää automattiilmastointia fyysisellä nappullakaan siirtämättä katsetta tieltä.

Olen samaa mieltä siitä, että mainitut seikat eivät välttämättä ole ns. premiumin tunnusmerkkejä. Sen sijaan ilmastoinnin siirtäminen pelkästään kosketusnäytöllä käytettäväksi saattaa kyllä olla hieman problemaattista. Totta on, että fyysistenkin nappuloiden käyttäminen vaatii tiettyä katseen siirtämistä. Mielestäni nappulan kuitenkin "hapuilee" käsiinsä helpommin kuin kosketusnäytöltä löytää oikean kohdan mitä painaa. Ongelmia seuraa myös siitä, että kosketusnäytöllä on paljon muutakin tavaraa. Ilmastointinappuloista hoidetaan vain ja ainoastaan ilmastointia, mutta esimerkiksi ko. Volvon kosketusnäyttövalikoissa taitaa olla tuhat ja yksi asiaa. Eli ennen kuin pääsee ilmastointia säätämään, täytyy näytölle saada sitä koskeva valikko. En ole Volvon kosketusnäyttöjä kokeillut, joten en osaa sanoa, kuinka suuri probleemi tämä on. Ehkäpä siellä on jotkut fyysiset painikkeet, joista saa ilmastoinnin heti ilmestymään ruudulle.

Itse pidän kätevimpänä ratkaisuna näyttöä sekä pyöritettävää ja painettavaa rullaa. Tämä ratkaisu tuo mielestäni hyvin käyttöön "molempien maailmojen" parhaat puolet. Taitaa vain olla niin, että tämän hetken trendi suosii puhtaita kosketusnäyttöjä, eikä tästä muodista taida olla helppo jättäytyä pois. Siinähän on äkkiä ihan vanhanaikainen.

V60

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 26.02.18 - klo:16:34

Itse pidän kätevimpänä ratkaisuna näyttöä sekä pyöritettävää ja painettavaa rullaa. Tämä ratkaisu tuo mielestäni hyvin käyttöön "molempien maailmojen" parhaat puolet. Taitaa vain olla niin, että tämän hetken trendi suosii puhtaita kosketusnäyttöjä, eikä tästä muodista taida olla helppo jättäytyä pois. Siinähän on äkkiä ihan vanhanaikainen.

Nimen omaan juuri näin. Sen mitä itse olen ajanut autoja, joissa ym. toteutuksia, niin kosketusnäytön selaaminen ja täppääminen hankalampaa. Trendikkäin ei ole aina se paras.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

jamo75

en ole myöskään itse uudenpia käyttänyt mutta esim xc40 arvosteluissa tota käytiin läpi,
eli pitää mennä usean valikon kautta

skodassa on vielä ne mekaaniset nappulat ja niitä veivaamalla näyttö siirty oikeaan paikkaan mistä sitten voi säätää näytöstäkin mutta tosiaan toiminoja on ketjutettu tyyliin ratin lämmitys tulee aina ekaksi täysille ja kosketus näytöstä pitää vähentää

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 26.02.18 - klo:16:34
Olen samaa mieltä siitä, että mainitut seikat eivät välttämättä ole ns. premiumin tunnusmerkkejä. Sen sijaan ilmastoinnin siirtäminen pelkästään kosketusnäytöllä käytettäväksi saattaa kyllä olla hieman problemaattista. Totta on, että fyysistenkin nappuloiden käyttäminen vaatii tiettyä katseen siirtämistä. Mielestäni nappulan kuitenkin "hapuilee" käsiinsä helpommin kuin kosketusnäytöltä löytää oikean kohdan mitä painaa. Ongelmia seuraa myös siitä, että kosketusnäytöllä on paljon muutakin tavaraa. Ilmastointinappuloista hoidetaan vain ja ainoastaan ilmastointia, mutta esimerkiksi ko. Volvon kosketusnäyttövalikoissa taitaa olla tuhat ja yksi asiaa. Eli ennen kuin pääsee ilmastointia säätämään, täytyy näytölle saada sitä koskeva valikko. En ole Volvon kosketusnäyttöjä kokeillut, joten en osaa sanoa, kuinka suuri probleemi tämä on. Ehkäpä siellä on jotkut fyysiset painikkeet, joista saa ilmastoinnin heti ilmestymään ruudulle.

Itse pidän kätevimpänä ratkaisuna näyttöä sekä pyöritettävää ja painettavaa rullaa. Tämä ratkaisu tuo mielestäni hyvin käyttöön "molempien maailmojen" parhaat puolet. Taitaa vain olla niin, että tämän hetken trendi suosii puhtaita kosketusnäyttöjä, eikä tästä muodista taida olla helppo jättäytyä pois. Siinähän on äkkiä ihan vanhanaikainen.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

JPN_V70D3OR

>Taitaa vain olla niin, että tämän hetken trendi suosii puhtaita kosketusnäyttöjä

Näin se valitettavasti on. Autotoimitajat kirosivat nappulaviidakkoa, että nappulat pitää saada pois. No, saatiin mitä tilattiin.

Esim. V70:n käyttöliittymä on toivotettu kaukaisimpaan 'etelään'. En kyllä ymmärrä mitä pahaa on, että oman puolen penkin lämmittimen saa omasta napistaan päälle, tai äänensävyä pääsee rukkaamaan yhden nappulan takana olevasta valikosta sormituntumalla ???

Huojuvassa autossa, kosketusnäyttöön pitää oikeasti keskittyä.

Hyvät kytkimet ovat kalliita, 100 000 autoa, 10 kytkintä/auto, 1â,¬/kytkin Se on suoraan milli autotehtaan tuloksesta viivan alta pois.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

dwntime

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 26.02.18 - klo:16:46
en ole myöskään itse uudenpia käyttänyt mutta esim xc40 arvosteluissa tota käytiin läpi,
eli pitää mennä usean valikon kautta

Ai mihin pitää mennä usean valikon kautta?

Jos edelleen kyse ilmastoinnin säätämisestä niin ihan tarttee tökätä asteikkoa ja siitä senkun säätää. Penkin ja ratin lämmittimet toimii klikkailemalla niiden kuvakkeita. Ja nuo ovat koko ajan samassa kohtaa.

Että aikamoista schaibaa kyllä nyt kirjoitellaan.

Mitä tulee käytettävyyteen niin njaa, kyllähän tuota käyttää mutta olen samaa mieltä että fyysinen nappi tai nuppi on kyllä lämmönsäätöön parempi. Tosin ei noita sokkona väännellä missään kun pitää se lämpötilapyyntö kuitenkin jostain alempaa katsella.

Kaikkien asioiden vienti kosketusnäytön taakse vaan on tulevaisuutta. Pitää niitä säästöjä saada ja tuo on todella kustannustehokas tapa.

Taky

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 26.02.18 - klo:14:00
Mitenkäs kokemasi 90:n ongelmat liittyvät uuteen 60:een?

Ko yksilöstä tiedä mutta nykyinen V90 ja uusi V60 on 1-1 sama auto teknisesti, kori hitusen eri kokoinen/näköinen.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

V-O

Lainaus käyttäjältä: joukose - 26.02.18 - klo:13:06
Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.
Ok. Tolla sitten vaan.

Näillä keskustelu palstoilla on paljon eri mielipiteitä ja kaikkia kunnioitetaan. Kaikilla on omat mielipiteet ja se on mainiota.

Itse varmaan olen salatrollailija...

BMF

#42
Volvoa voi käydä ruoattalaisittain paketoimassa:

https://byggdinvolvo.volvocars.se/se/bilar/bygg-din-volvo/#/welcome?_ga=2.19801594.394876868.1519818076-98204035.1519280644

Halvimillaan näyttää olevan disukkana D3 manuaalina 317000kr eli rapiat 31kâ,¬ ja siihen autovero niin menee sinne 40kâ,¬ hujakoille. Bensakonetta ei saa kuin T6 versiolla nyt....

Sitten kun alkaa lisäilemään isompaa moottoria ja automaattilootaa, sekä muutamia mukavuusvarusteluja niin taitaa 50kâ,¬ raja paukkua pikaiseen.

Hauskinta on että tuota V90 saa myös melkein samaan lähtöhintaan 324000kr... Taitaa varustelut olla vaan aika erilaisia...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Sokota09

Kyllähän tuo aika hintavaksi näyttää muuttuvan, kun autossa on kunnon moottori nelivedolla ja automaatilla. Lisävarusteilla hinnan saa samoihin lukemiin kuin ns. oikeilla premiun merkeillä.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: BMF - 28.02.18 - klo:13:58
Volvoa voi käydä ruoattalaisittain paketoimassa:

https://byggdinvolvo.volvocars.se/se/bilar/bygg-din-volvo/#/welcome?_ga=2.19801594.394876868.1519818076-98204035.1519280644

Halvimillaan näyttää olevan disukkana D3 manuaalina 317000kr eli rapiat 31kâ,¬ ja siihen autovero niin menee sinne 40kâ,¬ hujakoille. Bensakonetta ei saa kuin T6 versiolla nyt....

Sitten kun alkaa lisäilemään isompaa moottoria ja automaattilootaa, sekä muutamia mukavuusvarusteluja niin taitaa 50kâ,¬ raja paukkua pikaiseen.

Hauskinta on että tuota V90 saa myös melkein samaan lähtöhintaan 324000kr... Taitaa varustelut olla vaan aika erilaisia...
Alkupään mallit ovat perinteisesti olleet kattavammin varusteltuja. Rakentelin V90 ja V60 pyrkin saamaan vastaavan varustetason, jonka perusteella hintaeroksi sain 50 000SEK. Tuon perusteella voisi hintaeron kuvitella muodostuvat 4-5kâ,¬
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

BMF

#45
Siitä kiva esittelyvideo https://www.youtube.com/watch?v=IwIZITJOchU

On se kyllä nätti ulkoa. Sisustakin menettelee...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Viicinki

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 26.02.18 - klo:17:06
Ai mihin pitää mennä usean valikon kautta?

Jos edelleen kyse ilmastoinnin säätämisestä niin ihan tarttee tökätä asteikkoa ja siitä senkun säätää. Penkin ja ratin lämmittimet toimii klikkailemalla niiden kuvakkeita. Ja nuo ovat koko ajan samassa kohtaa.

Että aikamoista schaibaa kyllä nyt kirjoitellaan.

Mitä tulee käytettävyyteen niin njaa, kyllähän tuota käyttää mutta olen samaa mieltä että fyysinen nappi tai nuppi on kyllä lämmönsäätöön parempi. Tosin ei noita sokkona väännellä missään kun pitää se lämpötilapyyntö kuitenkin jostain alempaa katsella.

Kaikkien asioiden vienti kosketusnäytön taakse vaan on tulevaisuutta. Pitää niitä säästöjä saada ja tuo on todella kustannustehokas tapa.

Kosketusnäytöt varmasti tulevat autoihin, mutta toteutuksiakin voi tehdä eri tavoin. Volvon tekemä toteutus hankalakäyttöisin (huonoin) mihin olen törmännyt. Esimerkiksi Volvon start-stop napin toteutus on luokaton. Jos Volvo lisäisi käyttäjän määrittelemiä pikatoimintoja x kpl, tilanne voisi parantua paljon.

Esimerkiksi Audin A6 ja A7 malleissa esittelemä kahden kosketusnäytön systeemi vaikuttaa selvästi käytettävämmältä (paremmalta), vaikka tuota ei ole itse päässyt käyttämäänkään. Tuossa kaikkiin asioihin ei tarvi mennä valikoiden kautta, vaan tärkeät asiat on näkyvillä jommalla kummalla näytöllä suoraan.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Viicinki - 08.03.18 - klo:10:08
Kosketusnäytöt varmasti tulevat autoihin, mutta toteutuksiakin voi tehdä eri tavoin. Volvon tekemä toteutus hankalakäyttöisin (huonoin) mihin olen törmännyt. Esimerkiksi Volvon start-stop napin toteutus on luokaton. Jos Volvo lisäisi käyttäjän määrittelemiä pikatoimintoja x kpl, tilanne voisi parantua paljon.

Ilmeisesti et kovin montaa ole sitten käyttänyt? Voin heti nimetä ainakin kolme muuta joissa toteutus on vieläkin huonompi.

Ja mikäs vika Volvon start/stop nappulassa on? Hauska yksityiskohta ja minusta hieno kunnioitus vanhoja Saabeja kohtaan. Mutta ole huoleti, XC40:ssä ja tulevissa CMA plättiksen Volvoissa on perinteinen nappi. Jos se reiän tökkiminen sormella on sun juttu.

Ihan kiva trolli.

Viicinki

Lainaus käyttäjältä: Viicinki - 08.03.18 - klo:10:08
Kosketusnäytöt varmasti tulevat autoihin, mutta toteutuksiakin voi tehdä eri tavoin. Volvon tekemä toteutus hankalakäyttöisin (huonoin) mihin olen törmännyt. Esimerkiksi Volvon start-stop napin toteutus on luokaton. Jos Volvo lisäisi käyttäjän määrittelemiä pikatoimintoja x kpl, tilanne voisi parantua paljon.

Esimerkiksi Audin A6 ja A7 malleissa esittelemä kahden kosketusnäytön systeemi vaikuttaa selvästi käytettävämmältä (paremmalta), vaikka tuota ei ole itse päässyt käyttämäänkään. Tuossa kaikkiin asioihin ei tarvi mennä valikoiden kautta, vaan tärkeät asiat on näkyvillä jommalla kummalla näytöllä suoraan.

Kuvien perusteella myös Jaguar i-Pacessa on kahden kosketusnäytön systeemi. Jaguar on myös pitänyt huolta turvallisesta käyttämisestä esimerkiksi jättämällä kierrettävät nappulat lämpötilan säädölle.

Erikoista, että turvallisuusmaineella ratsastava Volvo ei ole panostanut käytettävyyteen vaan mennyt kustannussäästölinjalla.

joukose

Niin kyllähän tuo olisi näpsäkkä auto vaimolle kaupunkiajoon mutta ne vaimon ajot tuovat omat rajoitteensa. Pelkästään kilomerin pätkäajoa jossa kone ei lämpene yhtään. Sitä ajoa ei mikään uusi kone kestä karstoittumatta.

Itse kyllä en osta enää vaimolle ja itselleni sitä viimeisintä uutta mallia. Passat 2015 vm, Volvo S90 vm 2017 ja Insignia vm. 2018 kyllä opettivat että paljon ajavan kannattaa kyllä ajella vanhoilla mallisarjoilla. Passatissa hajosi manuaaliaski jota merkkiliike ei osannut korjata, volvossa oli vikaa jo tehtaalta tullessa (tärinä nopeudella 115-140 km/h) ja inkkuun ei saanut tehetaalta varaosia muuta kuin ottamalla järeämmät keinot käyttöön. Eli nyt sitten ajetaan vanhakoppasella A6:lla (uusi malli jo esitelty genevessä) ja toivotaan ennen kaikkea että se dsg muunos laatikko kestää edes muutaman vuoden.

Ja täysin off topikkina soittautui muuten että uudenkarheiden autojen (joissa vielä tehdastakuuta jäljellä) parhaita käteisostajia ovat merkkien omat merkkilikkeet sen mukaan millaisesta autosta milloinkin pulaa sekä Kamux.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

jamo75

hinnat löytyy jos jotain kiinnostaa, eli halvin bensa automaatti alaken 47K EUR samassa linjassa nyky volvon statuksen kanssa

https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_V60.pdf
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

dwntime

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 13.03.18 - klo:15:48
hinnat löytyy jos jotain kiinnostaa, eli halvin bensa automaatti alaken 47K EUR samassa linjassa nyky volvon statuksen kanssa

https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_V60.pdf

Lähes samanhintainen kuin poistuva V60. Uusi malli on 900 â,¬ kalliimpi mutta paremmin varusteltu kuin poistuva Classic malli. Vertailtu siis Classic Summum ja Inscription. Ja huom! T5 on pienin bensakone toistaiseksi, T3 ja T4 tulevat myöhemmin kun tuotanto lähtee kunnolla käyntiin. Eiköhän tuo T3 ole lähempänä 40k kuin 50k lähtöhinnaltaan.

Ihan linjassaan poistuvaan mallin verrattuna hinta. Ei Volvo nyt kuitenkaan mikään Skoda ole.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 13.03.18 - klo:21:36
Ei Volvo nyt kuitenkaan mikään Skoda ole.
Ei niin, Skodalla sentään ajaa ihan mielellään.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

V-O

Eikä se Skodakaan nyt kuitenkaan mikään Volvo ole. Lähelläkään...

V-O

#54
Lainaus käyttäjältä: Viicinki - 08.03.18 - klo:10:08
Volvon start-stop napin toteutus on luokaton.
Ihan tosi? Aijaa, eipä ole tullut mieleenikään että ton paikka tosiaan olis luokaton.

Oma mielipiteeni on että toi on erittäin hyvä paikka - en koe lainkaan hankalaksi kun sitä ei tartte ajaessa näppäillä.

V-O

Lainaus käyttäjältä: Viicinki - 12.03.18 - klo:10:20
Jaguar on myös pitänyt huolta turvallisesta käyttämisestä esimerkiksi jättämällä kierrettävät nappulat lämpötilan säädölle.

Erikoista, että turvallisuusmaineella ratsastava Volvo ei ole panostanut käytettävyyteen vaan mennyt kustannussäästölinjalla.
Aijaa, eipä ole tullut mieleenikään että toi olis vaarallinen.

Hmmm... Milloinkohan olen itte tarttenu viimeeksi säätää automaattisen ilmastoinnin asetusta... Hmm... Joutuu nyt miettimään... Totanoin... Odotas nyt... Joo, nyt muistan! Se oli vuoden 2017 elokuussa kun ajoin Rukalta Kuusamoon ja tuli yllättäen joitain outoja kuumia aaltoja - silloin piti tiputtaa lämpötilaa.

Piru kun olin Pösöllä liikenteessä ja Pösön kosketusnayttö oli radio-tilassa. Piti näppäillä vissiin 9 kertaa ennekuin pääsin ilmastoinnin näyttöön ja sitten sieltä lukuisia nappauksia kylmemmälle lämpötilaa...

Siis tosi vaarallista on Pösöllakin liikkua.

Hawtin

T8 on kyllä houkutteleva hinnaltaan ja varusteiltaan, vielä kun lisukkeetkin on pienen veron takia siedettävän hintaisia. Ja sopusuhtaisempi ulkomuoto ainakin kuvissa paljon V90:ä miellyttävämpi. Harmi vaan, että turha mennä edes katsomaan, omaan käyttöön kontti on epäilemättä tolkuttoman matala V90 tapaan...niin ja latauskaan ei oikein nykyisessä asumismuodossa kotona pelitä, joten monesti olisi akut tyhjänä ja paljon turhaa painoa kulutusta nostamassa...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 14.03.18 - klo:08:00
niin ja latauskaan ei oikein nykyisessä asumismuodossa kotona pelitä, joten monesti olisi akut tyhjänä ja paljon turhaa painoa kulutusta nostamassa...

Jos lataus ei ole mahdollista niin silloin ei kyllä ole T6/T8 twin engine kovinkaan kannattava. Ei ole kovin taloudellinen auto pelkässä hybrid moodissa kun ladattua sähköä ei akustossa ole. Toki taloudellisempi kuin ilman hybrid järjestelmää mutta silti puhutaan 8+ l / 100km kulutuksesta.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: V-O - 13.03.18 - klo:22:30
Piru kun olin Pösöllä liikenteessä ja Pösön kosketusnayttö oli radio-tilassa. Piti näppäillä vissiin 9 kertaa ennekuin pääsin ilmastoinnin näyttöön ja sitten sieltä lukuisia nappauksia kylmemmälle lämpötilaa...

Onko siis niin, että Volvon uusia kosketusnäyttöjä yllä mainittu ongelma ei koske? Onko kosketusnäytön yhteydessä fyysisiä painikkeita, joilla pääsee yhdellä painalluksella lämmönsäätöön ilman, että pitää kelata viimeksi käytettyjä valikkoja? Vai onko kosketusnäyttö joillain muulla tavoin siten toteutettu, että lämpösäätimet ovat heti käytettävissä ilman valikkokahlauksia?

Taky

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 14.03.18 - klo:10:13
Onko siis niin, että Volvon uusia kosketusnäyttöjä yllä mainittu ongelma ei koske?

Yksi painallus niin on ilmastointi valikkoissa ja yhdellä fyysisellä takasin pää näyttöön Volvossa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy