2011 2.0 tdi ja Check ad-blue, vikakoodit P20EE00, P229F00

Aloittaja kilipakimmo, 04.01.18 - klo:20:39

« edellinen - seuraava »

kilipakimmo

Eli tauluun syttyi ihana check ad-blue ja kaksi koodia P20EE00, P229F00 antaa, toinen nox sensoriin. Onko joku putsannut kyseistä sensoria, onko helpossa paikassa? Ja oliko putsauksella apua ad-blue toimintaan?

Timba

Oma kävi juuri kolmannen kerran korjaamolla ad-blue error -tilanteen johdosta.
Ad-blue lämppäri jo vaihdettiin. Nyt vikakoodit viittaa NOX-anturiin, mutta vika ei taas ollut päällä, joten tuli aikalisää asiaan.
Onneksi huoltokin on ottanut aktiivisen asenteen asian selvittämiseen.
Seat Alhambra 2,0 TDI Style 4WD 7p
Ex. VW Polo 1,3 / Golf IV Variant 1,6 & 1,9 TDI / Skoda Octavia Scout 2,0 TDI

Timba

Neljäs korjaamokerta tuotti lopulta tulosta (vai autoa ja lopputulosta en olekkaan vielä nähnyt livenä).

Viallinen NOX-anturi ja siitä aiheutunut vika!
Kokonaishintalappu 1100e, josta vastaantulon jälkeen 150e maksettavaa.

Rakastan TODELLA suuresti tuota AD-Blue -vikaan liittyvää laskuri, joka lopulta estää auton käynnistämisen!
Seat Alhambra 2,0 TDI Style 4WD 7p
Ex. VW Polo 1,3 / Golf IV Variant 1,6 & 1,9 TDI / Skoda Octavia Scout 2,0 TDI

niksa

Jaaha, aika liittyä tähän kerhoon...

Check adblue -> Lisäys tien päällä, meni 1L -> Herja poistui näytöstä -> 100km ajoa ja katalysaattorin häiriövalo päälle.

Car: Seat Alhambra
Year: 2014
Engine: CFFB 103 kW (140 HP) 2.0 l

P229F00 - NOx Sensor Circuit Range/Performance Bank 1 Sensor 2 static
Date: 2058-12-29 13:56:10
Mileage: 47043 km

14.1. tarkempaan diagnoosiin, onko nox-anturi vaiko adblue-syöttöongelma...
Vastaantulokeskustelua on mukava hoitaa, kun myyjäliikkeellä ei ole enää merkin edustusta.

Timba

Tukeva kannatusääni NOX-anturille, noilla spekseillä.
Itsellä ainakin Ad-blue -lämppärin viat olivat selkeällä vikakoodiviitteellä.
Toisaalta omassa parsittiin ensin lämppäri ja heti perään NOX-anturi.

PS.
Alhambran kuskin sivuikkuna muuten maksaa 170e+työt, jos vaikka unohtaa kaikki avaimet autoon ja joutuu käyttämään lekaa, lukkosepän todettua projektin mahdottomaksi.
Seat Alhambra 2,0 TDI Style 4WD 7p
Ex. VW Polo 1,3 / Golf IV Variant 1,6 & 1,9 TDI / Skoda Octavia Scout 2,0 TDI

niksa

Lainaus käyttäjältä: Timba - 09.01.19 - klo:17:58
Tukeva kannatusääni NOX-anturille, noilla spekseillä.

Aivan kuten arvelimme. Korjaustoimenpiteenä NOX-anturin vaihto, listahinta tuo 1100, töineen.

niksa

Anturi vaihdettu.

Myyjäliikettä ei kiinnostanut ainakaan ilman pakkokeinoja enää osallistua, kun eivät olisi saaneet tehdä omana työnä kilpailukiellon takia.

Loppujen lopuksi maahantuoja kuittasi 100%.

Alehandro

Meidän 2014 vuotinen on nyt kahdesti antanut check ad-blue -laskurin, mutta se on kaikonnut ensimmäisen 30km ajokilometrin jälkeen poies. Mainitsivat myös NOXianturien koodeista viimeisimmän öljynvaihtohuollon jälkeen, näistä ei ole mitään näkynyt mittaristossa.

Onko maahantuojan vastaantulo näiden ongelmien kanssa ”automaatio” vai vaatiiko jonkun myyjäliiketakuun tjms? Vähän suolaisia nuo ketjussa mainitut hinnat ja kakkosauto on tällä hetkellä sellainen rahareikä, että...  :-X

Sheattii

Päätin poistattaa kokonaan adbluen käytöstä. Samalla ohjelmoitiin lisää tehoa koneeseen. Maksoi 550 euroa. Aito tuntuu nyt todella hyvältä ja vahvaa voimaa löytyy. Ei ole mitään älyä alkaa korjuuttamaan merkkiosilla tuhansilla euroilla yli 230000 ajettua 7 vuotta vanhaa autoa. Autosta poistettiin viime vuonna katalysaattorin sisukset, ne kun oli hajonneet ja auto hälytti DPF:stä vähän väliä. Sen jälkeen se puoli on toiminut moitteetta ja katsastuskin on läpäisty. Kyseessä siis 140 HP 2.0 TDI manuaali 4wd

pomo

Eikös noihin tullut käyttöön joku uusi mittaus tänä vuonna? Eli itse olisin hyvin pidättyväinen noissa opistoissa. Ja sehän on selvä, että jos adblue ei ole käytössä, seuraavaksi hajoaa katti. Ne on tarkoitettu toimimaan yhdessä...

Sheattii

https://www.a-katsastus.fi/palvelut-ja-hinnat/katsastukset-ja-paastomittaukset/paastomittaukset

Tuolta ja trafilta löytyy tietoa. Eli 2015 ja vanhemmissa dieselautoissa on vain savujen mittaus. Nuoremmissa sen korvaa OBD:n luku. OBD:stä luetaan vain tason kolme eri vakavat vikakoodit, ja niistä katsotaan päästöihin liittyvät viat, niin laitteistojen poistot ei näy jos koko toiminnallisuus on poistettu. Ts. siitä ei silloin tule vikakoodiakaan, joka näkyisi OBD:llä.

Noissa savumittauksissa ei DPF, EGR tai Adbluen puuttuminen aiheuta päästöjen hylkäykseen johtavaan nousua.

Bensiiniautoissa luetaan OBD aina 2001 autoihin saakka ja kymmentä vuotta vanhemmissa tehdään myös pakokaasutesti.

Nuo tiedot löytyy helposti - ei tartte mutua heitellä.

Ja ainahan autoon voi ostaa uudet kamppeet ja palauttaa tehdassoftan. Alhambran DPF on 2000, katalysaattori 2000, nox-anturit 1000 ja Adblue pumppu yli 1000, ja muut osat päälle. Eli maksaa varmasti pelkät osat 5-10 tuhatta. Että siitä vaan. Oma kärry lähtee siinä vaiheessa vaikka Angolaan hyötykäyttöön ennen kuin tuommoista investointia teen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy