Polo GTI 2018

Aloittaja s-mod, 18.12.17 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

Polouni

Taitaa olla pösö sportimpi luonteeltaan ja on selvästi kevyempi. Sisätilat ja tekniikan käsittely ei saa kauheasti kehuja. Sitkeydessä pösö vie mennen tullen ja lienee ajettu polo manuaalitilassa, mutta automaatin etuhan on juuri tuo ettei tarvitse vaihdekeppiin koskea. Harva varmaan liikenteessä ajaa dsg manuaalitilassa.
Itsellä juuri polossa vakuuttaa tuo helppokäyttöisyys ja toimivuus arjessa. Joku sanoo tylsyys, mutta sillonhan pösö tai st fiesta ovat oikeita valintoja,

jesc

Mites muilla GTI Polon omistajilla on bensan kulutus asettunut?
Itellä on tullut pääosin lyhyttä kaupunkiajoa ja kertaakaan en ole vielä päässyt alle 10l/100km keskikulutukseen.
Tuntuu, että tankki hupenee ihan itsestään. Toki keskimääräistä kovempaan kulutukseen olen varautunut.
Maantieajossa en ole vielä ehtinyt Poloa testata.

Laitetaan vielä kuva autosta.



Esa N

Keskikulutus 7,6l, pääasiassa lyhyttä työmatkaajoa. espoo-hanko-espoo reissu 5,2l

Polouni

Itsellä 2600 km takana ja kulutus n, 7.3.  Jos skarppaat saat helposti kulutuksen pysymään tuossa. Toisaalta vähänkin raskaammalla kaasujalalla näkyy heti.  Miltä tuntuu 18 tuumaiset renkaat ne joilla on?

jesc

Noi kulutukset on sellasia mitä odotanki. Tosin itellä takana vasta vajaa 200km ja voi olla, että uutuuden viehätyksenä tullu mentyä vähä raskaammalla kaasulla. Ehkäpä seuraavan 2000km aikana toi asettuu.

Polouni

Juu ei sitä 200 km ajolla vielä ehdi liikaa johtopäätösten tekoon. Itsellä taustalla Polo blueGT, joka oli todellinen pihien pihi. Tai siis jos halusi ajaa alle 4.5 l maantiekulutuksella, niin oli helppoa.  Keskikulutus nykyisellä n. 1.2-1.5 l enemmän jos ajaa "normaalisti". Oleellista mielestäni on ettei kannata hankkia tällaista autoa jos ei hyväksy korkeampaa kulutusta.
Valkoinen sopii hyvin Poloon!

mjarviki

GTI:ssä nyt 1400 km mittarissa. Kulutus kaupunkipörräilyssä ollut 8.5-9.5 litran välillä. Eilen ajoin maantiellä 600km mutkan, josta 70 km oli motaria. Jonkun verran kaasuttelua ja muutamia ohituksia reippaammalla kaasulla, mutta pääosin leppoisasti acc päällä letkassa. Koko lenkin kulutus oli 5.7 litraa sadalla, mitä pidän varsin kohtuullisena. Keskinopeus oli 88 km/h. Renkaina nuo vakiokumit, eli Michelin Primacy 3 ja 17" vakiovanteet.

Polouni

Itselä samansuuntaiset kokemukset maantieajosta. Pääsee alle kuuden melko vaivatta. Motari nostaa kulutusta kesänopeuksilla n. litralla maantiehen verrattuna. Toki motarilla tuuli ja olosuhteet vaikuttavat vielä enemmän.

S#S

Osaisko joku sanoa mistä pääkaupunkiseudulla olis GTI koeajettavana?  :)

JyKKemus

Lainaus käyttäjältä: S#S - 11.05.18 - klo:19:28
Osaisko joku sanoa mistä pääkaupunkiseudulla olis GTI koeajettavana?  :)
Oiskohan Volkswagen Center Espoossa
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

Esa N

Lainaus käyttäjältä: mjarviki - 06.05.18 - klo:09:35Renkaina nuo vakiokumit, eli Michelin Primacy 3 ja 17" vakiovanteet.

Meikäläisellä on vakiokumit Contin Sportcontact 5  17"

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: S#S - 11.05.18 - klo:19:28
Osaisko joku sanoa mistä pääkaupunkiseudulla olis GTI koeajettavana?  :)
Herttoniemen vw centerissä on punainen GTI koeajettavana. Just pari viikkoa sitten kävin kokeilemassa.

gnomo

Harkinnassa ehkä uusi Polo GTI, mutta onko mahdollista saada auto ilman rumia GTI merkintöjä. Tarkoitus olisi siis hankkia auto, josta ei heti näkisi, että kyseessä tehokkaampi versio. Toinen vaihtoehto olisi Audi S3 samoilla edellytyksillä. Hintaluokka on tietysti eri.

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: gnomo - 18.05.18 - klo:16:53
Harkinnassa ehkä uusi Polo GTI, mutta onko mahdollista saada auto ilman rumia GTI merkintöjä. Tarkoitus olisi siis hankkia auto, josta ei heti näkisi, että kyseessä tehokkaampi versio. Toinen vaihtoehto olisi Audi S3 samoilla edellytyksillä. Hintaluokka on tietysti eri.

Saa...

Vaikka ottaisit kummastakin ne rumat merkinnät pois niin ”automies” kyllä tietää, että malli on gti/s3

Tilaa mieluummin ”hinnat alk.” mallin puskureilla
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

hauki12

Oma polosen tuotanto ei ole edes vahvistunut viellä , ja aloin jo tutkimaan talvirengas-settejä.  ;D


Olen päätymässä 17":seen 215 leveisiin kitkarenkaisiin , mutta vanteen valinta aiheuttaa pähkäilyä.  Varmasti 16" 205 olisi järkevin,mutta kun ulkonäkösyyt...  ;D
Halvat dezent re/tx vanteet olisivat varmat ja laadukkaat mutta hieman tylsät.

Pitää udella mihin muut ovat päätyneet/päätymässä? Ja kuviakin saa laittaa...

hyvä  vannesovitin löytyi ainakin linkin kaupasta...
https://www.alufelgenshop.at/volkswagen-vw-polo-vi-aw-alufelgen/2-0l-gti-147kw-200-ps/#!felgenfilter/sortiert=empfehlung

tkrautajoki

Tammikuun puolessavälissä tilattu VW airportista. Luovutus oli 1.6. Mulla ei muuta ekstraa kuin tummat takaikkunat ja se harmaa vaihtoehto konsolin koristelistaan. Apple carplay ei lähde millään toimimaan. Koetettu VW:ltä saadulla piuhalla, mutta tutkittuani palstaa tarkemmin ongelma on ratkennut applen virallisella kaapelilla, sekä sirin aktivoimisella. 


hauki12

 

[/quote]

Auto on ilman ledi-pakettia? Pisti silmään vaan , kun punainen "raita" ei jatku umpioissa!?

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: hauki12 - 05.06.18 - klo:18:00




Auto on ilman ledi-pakettia? Pisti silmään vaan , kun punainen "raita" ei jatku umpioissa!?
Joo ei oo ledi pakettia tässä autossa. Huomasin itse vasta jälkeenpäin, että punainen raita jatkuu vaan ledivaloissa. Semisti harmittaa kun en sitä ottanut, mutta näillä mennään. Päiväajovalot taitaa myös olla erilaiset kuin ledi paketissa, jos oon oikein huomannut.

splitxyz

Olisi mukava testata Ocun RS mallia, miten kiihtyy Poloon verrattuna :) Polo aika samoissa 0-100, mutta 100-200 välin P häviää jonkun verran. Miettinyt toisena autona Audi RS3 lisäksi Polo GTI:n ostoa.   
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

jesc

Kumpaa polttoainetta porukka yleensä käyttää 98 vai 95E10?
Olettko huomannut eroa noiden välillä?
Itse pääasiassa käyttänyt 98:a, mutta välillä tullut laitettua sekaan myös 95:sta.

OctyRO

Nyt on tämäkin ajettu.  VW center airportissa oleva GTI toimittaa tänään sijaisauton virkaa.  Vertauskuvina toimii pihassa seisovat Polo-16 ja GTI Golf -18.

Pooloon verrattuna:
+ ulkonäkö on omaan makuuni todella hyvä
+ digimittaristo
+ päivittyneet sisätilat ja ajotuntuma
+ss toimii paremmin
+voimaa riittää
+dsg parempi kun on märkä
- keskikonsoli makuasia

GTI Golffiin verrattuna
+ ei keskikaiutinta
+ uudempi digimittaristo vaikka pienempi onkin
- ovipahvit halvan oloisia
- keskikonsolin muovit
- kulkupuolessa ja ajotuntumassa vaisumpi, alusta huonompi
- äänenlaatu huonompi vaikka molemmissa lisävarusteena.  Polossa taitaa olla eri valmistajan.
- hinta ei taida kauas golffista jäädä?

Jos me poloa päivitettäisiin niin tulisi joko tavallinen polo tai GTI Golf.  Gti polossa en itse paljoa järkeä näe.  37 tuhatta tulee hintaa. Golffi makso mulle 43.

Esa N

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 13.06.18 - klo:11:54
Nyt on tämäkin ajettu.  VW center airportissa oleva GTI toimittaa tänään sijaisauton virkaa.  Vertauskuvina toimii pihassa seisovat Polo-16 ja GTI Golf -18.



Jos me poloa päivitettäisiin niin tulisi joko tavallinen polo tai GTI Golf.  Gti polossa en itse paljoa järkeä näe.  37 tuhatta tulee hintaa. Golffi makso mulle 43.


37 tuhatta?  siis jos GTI Polon hankkisit, niin ruksaisit kaikki mahdolliset lisävarusteet, mitä hinnastosta löytyy?  (jää vielä vähän alle tuon hinnan).


splitxyz

Näyttää hintaa tulevan jos ruksii melkein kaikki varusteet vajaa 37 000 ,. Siihen pitää vielä lisätä toimituskulut + talvirenkaat + vanteet ja mahdollisesti webasto niin ollaan aika kalliissa. Toisaalta kait Golf GTI:kin maksaa jos siihen alkaa ruksia kaikki varusteet ;D
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Polouni

Itselleni ei tulisi mieleenkään ottaa kaikkia varusteita, mutta kyllähän Golffin hintakin nousee. Lähtöhinnassa eroa kuitenkin aika paljon. Järkevät varusteet itselleni sai hintaan n. 32 tonttua. Samaa mieltä  ovien muovisuudesta. Jossain se hinta näkyy. Onneksi ei moottorissa.
Olen ajanut myös Golffin. Omasta mielestä mutkatiellä Polo hauskempi ja kaupungissa näppärämpi, suoralla maantiellä Golfn isomman auton olemus toki erottuu. Itse haluan pienen auton ja en tätä parempaa kyllä tällä hinnalla keksi. Kymppi on paljon rahaa maksoi sitten suoraan tai rahoituksella. Tilan takia ei Golfia kannata ostaa. Etupenkit vähän paremmat jos kroppa on tarkka tuolista.
Käytän muuten 98. En tiedä hyödystä, mutta hyvin tuntuu toimivan...ja onhan se hieno maksaa!

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Polouni - 13.06.18 - klo:19:38
Itselleni ei tulisi mieleenkään ottaa kaikkia varusteita, mutta kyllähän Golffin hintakin nousee. Lähtöhinnassa eroa kuitenkin aika paljon. Järkevät varusteet itselleni sai hintaan n. 32 tonttua. Samaa mieltä  ovien muovisuudesta. Jossain se hinta näkyy. Onneksi ei moottorissa.
Olen ajanut myös Golffin. Omasta mielestä mutkatiellä Polo hauskempi ja kaupungissa näppärämpi, suoralla maantiellä Golfn isomman auton olemus toki erottuu. Itse haluan pienen auton ja en tätä parempaa kyllä tällä hinnalla keksi. Kymppi on paljon rahaa maksoi sitten suoraan tai rahoituksella. Tilan takia ei Golfia kannata ostaa. Etupenkit vähän paremmat jos kroppa on tarkka tuolista.
Käytän muuten 98. En tiedä hyödystä, mutta hyvin tuntuu toimivan...ja onhan se hieno maksaa!

Samoilla linjoilla Polon näppäryyden kanssa kaupungissa ja BlueGT:kin lähtee aika kivasti sinne 130-140 kmh asti. GTI vielä korkeammalle. 150-200 Golf menee hieman vikkelämmin, mutta harva ajelee usein yli 160.

Pientä etua voi 98E antaa hevosvoimissa, oli joskus Briteissä testiä n 280-300 hv autoissa, antoi n 8-15 hv plussaa, mutten tiedä nykylitkuista kun on etanolia mukana.

Tullut liikuttua uuden GTI:n kyydissä, naapuri vaihtoi sellaiseen. Olin yllättynyt kun isompi auto aiemmin. Tykästynyt sopivaan kokoon ja ei perhettä niin tilantarve ei suuri. Golfin sisätilat, tosin tavaratila pienempi. Näppärä/kiva autohan Polo GTI on. Kunhan 1.5 TSI saadaan Poloon vaihtuu MY17 BlueGT siihen, turhan räväkkä GTI siihen "tarpeeseen".   
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Polouni

Tarpeen mukaan ja ei yhtään isompi kuin on "pakko", näin itsekin ajattelen, vaikka en näköjään 100% koska en malttanut odottaa BlueGT:n tilalle tuota 1.5 konetta. Jos se olisi ollut saatavilla viime vuonna, niin todennäköisesti olisin päätynyt siihen. Vähän mietin onko GTI epämukavampi, mutta nyt ei enää harmita yhtään. On mielestäni yllättävän hiljainen. Edelleen toimii tuo dsg hiukan sivistyneemmin kuin BlueGT:ssä, ero ei kuitenkaan suuri. Toistan itseäni, mutta se oli hyvä peli. Aiempi Golf 7 siihen verrattuna omaan makuun löysä ja epämääräisempi. Itse en osaa ajatella niin, että "tolla rahalla saisit jo Golfin". Saisin toki, mutta kun en tarvitse. Ero itselle tiloissa merkityksetön. Jos tilaa kaipaisin, niin samantien hommaisin farkun.
Tämä erilaisuus ja spekulointi on tietysti elämän suola....

s-mod

No ei väliä kumpi nyt on parempi golf vai polo. Golfinhan saa halvalla kun ruksi ne varusteet 46000e ja alennus vanhasta Korimallista jää hinnaksi enään 41000.  6 vuottako toi kori on vanha? Itse 3 viimestä autoa on ollut uusia korimalleja. Ei sitten vuodenpäästä harmita kun Auto on jo vanha!

Teknavin arvio polo gti:sä oli ihan höpön löpöä. Tuskin kävi edes ajamassa!
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Polouni

Juu ei väliä paremmuudesta sillä tavalla. Molemmille ottajansa....
Ihmettelen itse tuota Teknavin asennetta. Pitääkö sportimman pikkuauton olla aina epämukava "ajajan auto"?  Itse halusin tän juuri tästä syystä, että mm. youtubessa ja ulkom. koeajoissa korostettiin ettei ole hermostunut ja äänekäs paukkulauta. Hyvä että on vaihtoehtoja pösölle ja st:lle. Siinä ovat oikeassä, että tasauspyörästö joskus fuskaa nopeissa kiihdytyksissä mutkissa jos vauhtia on vähän. Ohjauksen kritiikkiä en allekirjoita. Itsellä asennossa sport ja on sopivan jäykkä ja tunnokas. En jaksaisin koko ajan ohjata ja kerätä  hampaiden paikkoja lattialta.
Ymmärrän toki jos joku haluaa kovuutta ja ohjauksen hysteeristä herkkyyttä. Itse etsin juuri noita Teknavin moittimia ominaisuuksia mukavuudesta ja automaattilootasta.
Tehköön sitten vielä R-version. Sinä olisi yksi vaihtoehto lisää. Ei Golfin GTI ole mikään kompromissiton sportti vaan melko mukava auto. R Golf taas itselle hinnaltaan jo aikamoinen....

grillilautanen

Kuinkas pitkään vielä saa odotella kun viesti tuli 28.6 laakkosilta, että auto on nyt tullut tehtaalta pihalle ::).

hauki12

Lainaus käyttäjältä: grillilautanen - 02.07.18 - klo:15:06
Kuinkas pitkään vielä saa odotella kun viesti tuli 28.6 laakkosilta, että auto on nyt tullut tehtaalta pihalle ::).

3-4viikkoa valmistumisesta? Koska tilasit auton?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy