Polo GTI 2018

Aloittaja s-mod, 18.12.17 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

Polkkari

Lainaus käyttäjältä: Tsekkiferrari - 10.03.18 - klo:14:28
Torstaina saatu GTi, johon laitettiin ennen luovutusta Webasto kaukosäädöllä. :)
Missä suoritettiin asennus? Omaani olen koittanut tiedustella jälkiasennuksena polttoainelämmitintä, mutta olen tähän mennessä saanut lähinnä käsien levittelyä vastaukseksi.

Polkkari

Lainaus käyttäjältä: SJP60 - 11.03.18 - klo:11:03
Itse tilasin joulun tienoilla ja toistaiseksi olen saanut vaan ilmoituksia että kestää, kestää...
Tilasin omani joulun välipäivinä Sport Select -alustalla ja tällä hetkellä luovutus ajoittuu suurin piirtein alkuperäisen arvion mukaan huhtikuun alkupuolelle.

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: Polkkari - 11.03.18 - klo:13:24
Missä suoritettiin asennus? Omaani olen koittanut tiedustella jälkiasennuksena polttoainelämmitintä, mutta olen tähän mennessä saanut lähinnä käsien levittelyä vastaukseksi.

Pk-seudulla suosittelen kysymään uudenmaan autovarustelusta webaston asennusta...laittaavat kyllä ne härveliin ku härveliin...

Muista paikkakunnista en osaa sanoa...
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Polkkari

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 11.03.18 - klo:13:48
Pk-seudulla suosittelen kysymään uudenmaan autovarustelusta webaston asennusta...laittaavat kyllä ne härveliin ku härveliin...

Muista paikkakunnista en osaa sanoa...

Kiitos vinkistä! Oletkin itse asiassa jo toinen suosittelija, kun tästä myyjäkin puhui taannoin. En vaan ole vielä saanut ketään kiinni, mutta täytynee nyt alkaa pommittamaan.

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: Polkkari - 11.03.18 - klo:14:14
Kiitos vinkistä! Oletkin itse asiassa jo toinen suosittelija, kun tästä myyjäkin puhui taannoin. En vaan ole vielä saanut ketään kiinni, mutta täytynee nyt alkaa pommittamaan.

Se ei halvin paikka ole, mutta tuskin se on muutamasta eurosta kiinni....ja eipähän tarttee jännittää lopputulosta. 5/5p, ei naarmuja, hajonneita osia tai purkkapatentteja.

Tsekkiferrari

Meille asensivat webaston "marmorilla", webasto, ajastettavakaukosäädin ja starttinappi sisään yht. 2000e. Oli enemmän kuin kaksinkertainen hinta verrattuna tehdasasennettuihin aiempiin autoihin vw,seat,ford ja volvo. Empivät alussa asennuksen aloitusta, mutta lopulta saivat asennettua.  :o

Polkkari

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 11.03.18 - klo:14:29
Se ei halvin paikka ole, mutta tuskin se on muutamasta eurosta kiinni....ja eipähän tarttee jännittää lopputulosta. 5/5p, ei naarmuja, hajonneita osia tai purkkapatentteja.
No nimenomaan mielenrauhasta sitä maksaa hieman enemmän! Ja veikkaan, että ovat kyllä ns. vapaana korjaamona marmoritiskin rinnalla ihan kilpailukykyisiä, jos vanhat merkit pitää paikkansa...

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Tsekkiferrari - 11.03.18 - klo:15:27
Meille asensivat webaston "marmorilla", webasto, ajastettavakaukosäädin ja starttinappi sisään yht. 2000e. Oli enemmän kuin kaksinkertainen hinta verrattuna tehdasasennettuihin aiempiin autoihin vw,seat,ford ja volvo. Empivät alussa asennuksen aloitusta, mutta lopulta saivat asennettua.  :o
Olihan suolainen hinta. Varmaan hintansa väärtti.
Itselle tulee ensviikolla kiertovesipumpulinen lämppäri sisätilalämmittimellä 1400w. Hinta asennettuna 790e, 4vuoden takuulla!
Ja onneksi tota autotallin pistorasiaa voi ohjailla kaukosäätimellä, tai sitten ajastaa se tiettyyn kellonaikaan.

Mitäs mieltä Star/stop:ista. Mulla kone sammuu pysähtyessä, mutta auto on vielä hieman liikkeellä! Ei edellisessä noin hätäinen ollut.
No tarvii kysellä tuolta marmorilta samalla, kun lämmitin laitetaan.
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Polouni

Tulee tuupattua tuo ss aina automaattisesti pois päältä. Täytyykin testata sammuttaako pienessä liikkeessä!
Tuota kiertovesipumpullista lämmitintä moottorissa en osaa vielä arvioida. Täytyy katsella aktiivisesti noita öljylämpöjä, niin pääsee kartalle. Sisäpuhallin riittää hyvin pieneen autoon. On ihan riittävän lämmin ainakin pikkupakkasella. Webastoa en ole vielä kaivannut kun mahdollisuus pitää lähes aina piuhan päässä.

- Takaosasto näyttää aika alastomalta. Täytyy harkita jotain vaimennuspaloja tuonne tavaratilan pohjan alle.
- Kitkarenkailla hämmästyttävän hiljainen.
- dgs6 tuntuu oikeasti hyvältä, vaikka edellinen 7 ei ollut huono sekään
- pienikin akselivälin kasvu tekee sen että tuntuu vakaammalta, nyökkii vähemmän kuin edellinen korimalli
- led-lähivalot heikommat kuin entiset xenonit, pitkät vielä testamaatta

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: Polouni - 11.03.18 - klo:20:23

- Takaosasto näyttää aika alastomalta. Täytyy harkita jotain vaimennuspaloja tuonne tavaratilan pohjan alle.

Meinaat, että rengasmelu kuuluu takapäästä?

Ajelin itse pienen pätkän uudella tiguaanilla ja huomasin vastaavanlaisen melun takapäästä....rengasmelu kuului takapäästä liikaa...polossa sama ongelma? Itteeni se häiritsi tigussa....enkä uskois, että 50k autossa ois moisia puutteita,...

Polkkari

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 11.03.18 - klo:19:54
Olihan suolainen hinta. Varmaan hintansa väärtti.
Itselle tulee ensviikolla kiertovesipumpulinen lämppäri sisätilalämmittimellä 1400w. Hinta asennettuna 790e, 4vuoden takuulla!
Ja onneksi tota autotallin pistorasiaa voi ohjailla kaukosäätimellä, tai sitten ajastaa se tiettyyn kellonaikaan.

Mitäs mieltä Star/stop:ista. Mulla kone sammuu pysähtyessä, mutta auto on vielä hieman liikkeellä! Ei edellisessä noin hätäinen ollut.
No tarvii kysellä tuolta marmorilta samalla, kun lämmitin laitetaan.
Olen siinä käsityksessä, että uudemmissa Volkswageneissa start/stop-ohjelmisto tosiaan ennakoi pysähtymistä. Käytännössä softaan lienee ohjelmoitu jarrupaineen tunnistimelle raja-arvo, jolloin moottori sammuu, jos poljinta painaa riittävän lujaa. Tuotahan voisi kokeilla seuraamalla ensin nopeusnäyttöä, että missä vaiheessa hidastaessa auto sammuttaa moottorin liikkeestä ja sitten seuraavassa pysäytyksessä vain sivellä jarrupoljinta. ;D

Polouni

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 11.03.18 - klo:20:50

Ajelin itse pienen pätkän uudella tiguaanilla ja huomasin vastaavanlaisen melun takapäästä....rengasmelu kuului takapäästä liikaa...polossa sama ongelma? Itteeni se häiritsi tigussa....enkä uskois, että 50k autossa ois moisia puutteita,...

Auto on kyllä todella hiljainen renkailtaan kitkojen ansiosta. Vielä on ollut vaikea muodostaa mielipidettä, kun ei ole ehtinyt ajaa pidemmälle ja kovempaa. Ja lisäksi tuo pakoputken murina kuuluu ainakin kaupungissa jonkin verran, vaikka valikosta valittu eco-asento moottoriäänille. Kun tavaratilassa ei ole tuota säädettävää pohjaa, niin tätä kautta vähemmän "vaimennusta" takana. Ja kun pohjan nostaa pois niin alla on tuo pikuvararrngas ja akku sekä peltiä. Toisaalta vaimennusmateriaalia on varmasti helppo lisäillä kun ei tarvitse irroitella mitään. Yleisesti auto on kokonaisuudessaan entistä hiljaisempi.
Kesärenkaat kertoo sitten lisää....
Olen kyllä sitä mieltä, että Polosen hinta on edullinen ja täytyyhän sen jossain näkyä. Tiguan  50K on eri asia....
Vähän siis mutulla mennään vielä toistaiseksi.

s-mod

Ei minustakaan mikään melukas contin nastoilla 17", ehkä hieman melukkaampi, kuin octavia combi brigestonen nastat 225/50 17".
Itse olen jo ronttiin laittanut hieman äänieristystä, kun otin vararenkaan pois, on jonkun verran paljasta peltiä (jota löytyy varmasti tiguanistakin). Semmoista 12mm eriste mattoa missä on tarrapintaa laiton. Ne oli octavian välipohjan alla, siellä ajo asiansa.

JyKKemus

Onkos Polon äänieristys mielestänne parantunut vanhaan MK5 (6R/C) malliin?

PS. Polounilla onki jo tulevaisuuden Polo alla (Polo GTI 2108) :)
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

Polouni

Jos uskaltaisi jo sen verran sanoa, että on parantunut! Itsellä ekat kitkat ja kyllä jäi monttu auki miten sukkasillaan voi mennä.
HEH, pitäskö jättää toi profiili korjaamatta... :)

Polouni

Tylsänä immeisenä korjasin....

s-mod

Onkohan polossa olenkaan ajonvakautusta takana?
Käkkäri käännökset onnistuvat täydellisesti alle 35 km/h vaudissa, ja parkkipaikallakaan en saannut, kun etupään jarruteleen luistamista. No tietysti lyhyempi kuin octavia, josta lähti helpolla perä luistaan ja luiston korjaus puutui peliin. Kun ocussa käkkäri käänöksessä piti heijata, huijata ajonvakautusta, että sai perän käännettyä.

Oikein odottelen kesäkelejä pääsee testaan, sutimisen estot pois ja launch control päälle ja menoksi (tai pari kertaa kokeilen).

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 12.03.18 - klo:15:31
Onkohan polossa olenkaan ajonvakautusta takana?
Käkkäri käännökset onnistuvat täydellisesti alle 35 km/h vaudissa, ja parkkipaikallakaan en saannut, kun etupään jarruteleen luistamista. No tietysti lyhyempi kuin octavia, josta lähti helpolla perä luistaan ja luiston korjaus puutui peliin. Kun ocussa käkkäri käänöksessä piti heijata, huijata ajonvakautusta, että sai perän käännettyä.

Oikein odottelen kesäkelejä pääsee testaan, sutimisen estot pois ja launch control päälle ja menoksi (tai pari kertaa kokeilen).

Taidat tarvita bemaria 🤣

akk

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 11.03.18 - klo:20:50

Koeajoin kahta tigunia diesel comfortlinea ja bensa highlineä, molemmat nastarenkailla, enkä huomannut ylipäätään mitään epänormaalia kovempaa melua mistään suunnasta  :o Kokonaisuudessaan mielestäni hyvin hiljainen auto.  Toki takaosasta yleensä rengasmelu kuuluu hieman kovempaa (esim. x-trail) , mutten tigussa sellaista havainnut.
VW ID.7 GTX

s-mod

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 12.03.18 - klo:17:00
Taidat tarvita bemaria 🤣
En tarvinnut bemaria. Viivakoodin lukemisen. Muistissa vikaa espl:tä. Mutta ei antanut suorittaa tarkastuskaaviota ja toimenpiteitä... koeajo ..ei mitään vikoja..ja vikamuisti tyhjä...
Nyt mennään näillä paisi, jos joku antaa 14 000e et sais yhtä nopean bemun .

lbure

Taas on nopeaan toimitukseen aika hyvä GTI

fr0zen

Millä ET:llä tulee tuo 7,5x18" alkup vanne tähän uuteen gti?
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

s-mod

Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 16.03.18 - klo:22:56
Millä ET:llä tulee tuo 7,5x18" alkup vanne tähän uuteen gti?
ET 51. Sama myös  7,5x17 tuumasessa.

Noita vanteita mittaillessa autossa kiinni, suoran laudan kanssa, ja rullamitalla, ehkä  et:42 (takana)-46 (edessä) aika hyvä noilla pekseillä. No kyllä se ET 35 menee, mutta vanne tulee ulos, mut jos rengas pysyy kaaressa?? Mutta pyörimään mahtuu tällä jäykähköllä vakio alustalla. Mutta tässä viestissä paljon mututuntumaa!!!

tkrautajoki

Mulla on toukokuun lopussa, ehkä kesäkuun alussa tuleva gti myös ja mietin meneekö 205/60 16” kokoinen kitkasetti alle tohon autoon. Mittailin 6r gtin talvipyörän viereen ja näytti tosi isolta toi setti siinä. Jos jollain olisi tietoa asiasta niin ehtii vielä hyvin ensi talveksi hommata tarvittaessa eri kokoista kitkaa.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: tkrautajoki - 20.03.18 - klo:09:22
Mulla on toukokuun lopussa, ehkä kesäkuun alussa tuleva gti myös ja mietin meneekö 205/60 16” kokoinen kitkasetti alle tohon autoon. Mittailin 6r gtin talvipyörän viereen ja näytti tosi isolta toi setti siinä. Jos jollain olisi tietoa asiasta niin ehti vielä hyvin ensi talveksi hommata tarvittaessa eri kokoista kitkaa.
mittalit, siis miten?6r gti auton vieressä, jossa oli mitkä  vanteet, kumit alla vai, koikeilit alle vai?. No 4% tuo 205/60 16" on vakiopyöriä isompi (2.4-2.7 cm halkaisia). Mutta saattaisi se mahtuakin, kun kaarissa on tilaa ja jos vanne on joku et 45 6,5". Mutta joku jää moska voi sitten tökkiä helmoissa. No yksi hyvä puoli tuossa isommassa pyörässä on jäisi mittavirheet 0. Miten sitten auton ajettavuus?

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 20.03.18 - klo:11:18
mittalit, siis miten?6r gti auton vieressä, jossa oli mitkä  vanteet, kumit alla vai, koikeilit alle vai?. No 4% tuo 205/60 16" on vakiopyöriä isompi (2.4-2.7 cm halkaisia). Mutta saattaisi se mahtuakin, kun kaarissa on tilaa ja jos vanne on joku et 45 6,5". Mutta joku jää moska voi sitten tökkiä helmoissa. No yksi hyvä puoli tuossa isommassa pyörässä on jäisi mittavirheet 0. Miten sitten auton ajettavuus?
nykyinen setti 185/60 r15 6r gti:ssä. kokeilin alla olevan renkaan viereen ja näytti tosi ahtaalta kaaren suhteen. noissa 205/60 r 16 renkaissa et on 35, onkohan toi ihan mahdoton setti mk6 gti:hin kuitenkin.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: tkrautajoki - 20.03.18 - klo:12:01
nykyinen setti 185/60 r15 6r gti:ssä. kokeilin alla olevan renkaan viereen ja näytti tosi ahtaalta kaaren suhteen. noissa 205/60 r 16 renkaissa et on 35, onkohan toi ihan mahdoton setti mk6 gti:hin kuitenkin.
Riippuu vanteen leveydestä ja et:een yhdistelmästä 16" 6" et35 ehkä mahtuu vanne 3mm sisemmäksi, 6,5" jo 3mm ulommaksi hmm ja 7" (et35) 10mm ulommaksi 205/60/16 renkailla rohisee varmasti jossain!

Tsekkaile vaikka tuolta: http://www.vannelaskuri.bmwforum.fi/

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 20.03.18 - klo:12:37
Riippuu vanteen leveydestä ja et:een yhdistelmästä 16" 6" et35 ehkä mahtuu vanne 3mm sisemmäksi, 6,5" jo 3mm ulommaksi hmm ja 7" (et35) 10mm ulommaksi 205/60/16 renkailla rohisee varmasti jossain!

Tsekkaile vaikka tuolta: http://www.vannelaskuri.bmwforum.fi/
Kiitti, pitää kattoo tuolta.

janiantti

Onko suurta eroa GTI:n ja perus Polon ylläpitokuluissa?

s-mod

Lainaus käyttäjältä: janiantti - 20.03.18 - klo:17:17
Onko suurta eroa GTI:n ja perus Polon ylläpitokuluissa?
No sehän riippuu ajokilometreistä ja kuinka kauan pitää. Esim. mulle ei pitäisi tulla 4 ekaan vuoteen, kuin polttoaine ja vakuutus (huollot ilmaiset). Polttoainetta vie gti 1-2l/100km enemmän riippuen ajoista, vakuutus 30e vuodessa kalliimpi. Eli sentti kauppaa.
Mutta onhan huollot 60tkm vähän kalliimpi ja renkaat kun ne joudut uusimaan..ja... Mutta aina pitää tietää km ja käyttöaika ja tapa ennen laskemista!!!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy