Polo GTI 2018

Aloittaja s-mod, 18.12.17 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

JyKKemus

Lainaus käyttäjältä: Nikken Polo - 02.01.20 - klo:22:48
Ajattelin jotain keraamistapinnoitetta, onko porukalla kokemuksia ja millaisia?
Omassa Polossa on KORREK Pro Ceramic TFCâ,,¢ Cure -pinnoite, oon kyllä ollut tosi tyytyväinen.
Värinä on Energetic Orange
Nykyinen: Volkswagen Polo MK6 -18
EX: Volkswagen Polo MK5 (6C) -17
EX: Volkswagen Polo MK5 (6R) -12
EX: Volkswagen Golf MK5 -05
EX: Citroën Xsara VTR -01

tapanixxx

Minkäslaisia kokemuksia GTI mallista on karttunut. Onko ollut vikoja tai muuta harmia. Olisi kiikarissa GTI Polo mutta aiemmin kuin koeajoin auton sen alusta tuntui turhankin kovalta. Kai tuohon tottuu...

Tsekkiferrari

Helmikuussa tulee kolme vuotta täyteen ilman ongelmia (toivotaan että kestää helmikuulle ;)). Normihuoltokäyntien lisäksi oli takaturvavyö takuukorjaus, joka taisi käytättää kolmekertaa korjaamolla. Auto pinnoitettiin melko uutena ceramic pro9h + light, pinnoitukseen olen ollut tyytyväinen.

tapanixxx

Olettehan ruksineet beats audion mukaan. Meinaan hankkia käytetyn gtin ja ledivalojen ohella must varuste on beats poppivehkeet. 😀

Tsekkiferrari

Ei muistaakseni ollut "ennakkotilaus" autoissa saatavana ko. soittimia. Mutta äänimailmasta voi nauttia paremmin alkusarjan autoissa, joissa ei tietääkseni ole ylimääräisiä suodattimia putkistossa. Meidän auto löytyy vuodenvaihteen jälkeen Savonlinnan volkkariliikkeestä. Muuten kaikki varusteet, jopa kaukosäätöinen webasto löytyy...

pno12

Tarkoituksella jätin Beats audion valitsematta, koska perussettiä on helpompi päivittää muilla laitteilla. Laitoin Match UP7 DSP vahvistimen jota pystyy itse säätämään ja mahdollistaa kaiuttimien yms. päivityksen täysin vapaasti. Nyt edessä aktiivisena Rainbown Germanium elementit ja takana subbari erillisen vahvistimen perässä.

tapanixxx

Poloon kuulemma tulee lisää heposia vuoden vaihteessa kun tuotanto taas jatkuu. Hyvää kannattaa odottaa, niin minäkin teen :)

dey_ph

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 11.11.20 - klo:10:45
Poloon kuulemma tulee lisää heposia vuoden vaihteessa kun tuotanto taas jatkuu. Hyvää kannattaa odottaa, niin minäkin teen :)

Kyl sieltä ihan facelift pitäisi tulla ja siihen lisää hepposia niin saa taas myyntiä :)

tapanixxx


SJP60

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 11.11.20 - klo:10:45
Poloon kuulemma tulee lisää heposia vuoden vaihteessa kun tuotanto taas jatkuu. Hyvää kannattaa odottaa, niin minäkin teen :)

Kävin katsastamassa VW:n sivuilla ja siellä luki Polo GTI:n kohdalla; "1) Vain tilauskannassa olevat autot. Ei uusia tehdastilauksia."

Oman vaihtoa suunnittelen ensi kesäksi, joten Polo GTI täytyy sitten pitää mukana suunnitelmissa. Täytyy koeajaa vielä Huyndai i20N, joka on tulossa myös ensi vuoden puolella. Myös Ford Fiesta ST kiinnostaa.

Polouni

Vertaillessa ST/i20N ja Polo aika paljon ratkaisee haluaako manuaalin. Muissa ei taida olla automaattia kuin polossa vaihtoehtona. Moni haluaa tällaiseen juuri manuaalin.
Itselle tuli n, 40 000 kilsaa Pololla automaattina. Se oli juuri mitä hain kun manuaali ei ollut listalla kärjessä.

Sepeteu

#701
Noniin, 2019 vuosimallin Polo GTI:ssä ekoja ongelmia. 11300km mittarissa ja jostain syystä tällä viikolla alkoi syömään bensaa melkein tuplat normaaliin ja moottori lämpenee tosi nopeasti lyhyelläkin siirtymällä, vaikka pakkaskeli. Samaten öljyn lämpötila nousee normaalia nopeammin. Ajon jälkeen kun sammuttaa, niin syylärin tuuletin huutaa pari minuuttia, vaikka olisi ajanut vain pari kilometriä.

Lisäksi moottoritilasta tulee palaneen muovin katkua. Lokakuussa asennutin letkulämmittimen kiertovesipumpulla. Sen kanssa 2kk siis ajettu ongelmitta. Siinäkö ongelma?

Jäähdytysnesteet näyttää normaalilta, eikä mikään varoitusvalokaan pala.

Mikähän tässä vois olla?  :-\ Öljyt meinaan vaihdattaa kohtapuolin, niin voisi samalla tarkastuttaa tuon ongelman. Takuuta toki jäljellä.
Polo GTI -19

tex-

Onko sinulla hiukkasuodatin pakoputkistossa? Jos auto yrittää polttaa sitä puhtaaksi.
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

Sepeteu

Lainaus käyttäjältä: tex- - 05.12.20 - klo:18:23
Onko sinulla hiukkasuodatin pakoputkistossa? Jos auto yrittää polttaa sitä puhtaaksi.
Kyllä tässä pitäisi olla OPF. Eikös vuosimalli -19 ollut se, johon ne vasta tuli?

Eli vois poljettaa oikein kunnolla, niin lähtee mujut?
Polo GTI -19

hauki12

Opf:n poltto kyseessä. Normaalia toimintaa moottorilta...

Tuon saa itsekkin käynnistettyä, kun tekee reippaaman kiihdytyksen lämpimällä koneella.   ;)
Jos mahdollista niin polton alkamisen jälkeen kannattaa ajaa normaalisti ainakin 5minuuttia, että poltto menee loppuun kunnolla.

Sepeteu

Kyllä, asia korjaantui kun kävin antamassa runtua ja ajelin jonku aikaa normaalisti. Ei tullut palaneen käryäkään enää konepellin alta.  :)

Kyllähän tuo säikäytti. Tää on mun eka auto, jossa on OPF. Otattaisin pois, mutta taitaa tulla ongelmia katsastuksessa.
Polo GTI -19

hauki12

https://procarmanuals.com/vag-ssp-558-close-coupled-petrol-particulate-filter/

Tuosta saattaa selvitä hieman opf/gfp-elämästä.

Revo:n virityspaja julkaisi videoita juuri gti golf/cupra +" is38 turbo" -stage2 virityksistä.
Kaikissa kokoonpanoissa oli OPF paikallaan, kun se ei ilmeisesti kauheasti häiritse tehontuottoa.  (400PS and 562NM WITH GPF)  :o

SJP60

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 11.11.20 - klo:10:45
Poloon kuulemma tulee lisää heposia vuoden vaihteessa kun tuotanto taas jatkuu. Hyvää kannattaa odottaa, niin minäkin teen :)

152kw olisi automyyjän mukaan potkua.

tapanixxx

Saako kysyä raatilaisilta paljonko on teillä ollut pitkän ajan keskikulutus GTI polossa. Itselläni 1.0 tsi 5mt ja 5.7 ltr/100km näyttää keskikulutukseksi. Pääseekö gti:llä alle 8 pitkän ajan keskikulutukseen??

Airomies

Mulla on pitkänajan kulutus 6l/100km. Työmatka on 58km ja siinä on keskikulutus 5.7l/100km. Autona siis 2019 polo gti..

mruotz

Koska tuo uusi GTI malli tulee Suomeen asti myyntiin?
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Polouni

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 10.01.21 - klo:07:46
Saako kysyä raatilaisilta paljonko on teillä ollut pitkän ajan keskikulutus GTI polossa. Itselläni 1.0 tsi 5mt ja 5.7 ltr/100km näyttää keskikulutukseksi. Pääseekö gti:llä alle 8 pitkän ajan keskikulutukseen??

Minulla oli  -18 mallin 40 000 keskikulutus 6,8 l. Varmaan fifty-sixty kaupunki vs. maantie-motari. Menee halutessa tosi pienellä. Tuossa ei ollut vielä hiukkassuodatinta.

tapanixxx

Kyselisin viisaammilta kannattaako ostaa gti polo. Eli oletteko olleet tyytyväisiä ja jos et niin mikä siinä on mättänyt. Itse ajatellut että vuoden pari vanhaa katsoo. Nykyisin ajelen myös uusimman korimallin pololla 1.0 tsi 5mt ja ollut tyytyväinen kaikin puolin. Nyt haluan vaihtaa automaattiin ja gti malli jotenkin kiehtoo kun ei ole hinnoiteltu älyttömyyksiin.

mruotz

Itsellä polttelee kanssa aivan julmetusti ja pari kertaa ollut todella lähellä tehdä kaupat mutta maltan vielä hetken kun se uudempi malli on tulossa..
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Polouni

Kannattaako ostaa? Itse ostaisin uuden jos budjettiin sopii ja vanhemman jos ei.
Oleellista on tietysti mitä autolta haetaan

Minulla mätti;
- adaptiivinen vakkari putosi pois kovalla sateella tai lumi-räntäsateella (ei vain polon ominaisuus)
- tehostepörinää ei saanut kokonaan pois (ilman koodaamista)
- etupään oli välillä " liukas" eli tasauspyörästön sähköinen lukko ei aina ehtinyt mukaan
- keräsi jäätä etu- ja takalokareihin varsin paljon
- ledien valoraja matalalla ja melko terävä
- vakiopenkkien tuki pitkälle ( minulle ei haitannut)
Ei mättänyt
+ mahtava moottori ja vaihteisto toimiva
+ voi ajaa väännöllä tai kierroksilla
+ tarvittaessa pieni kulutus
+ melko hyvä varustelu ja edukkaat varustepaketit
+ ajotilavalinnoilla sai ohjauksen tarpeeksi jäykäksi omaan makuun
+ helppo myös talvella ja kitkoilla

Tavallinenkin Polo on tukeva ja vakaa ajaa ja myös GTI. Pitkää matkaa näillä pienemmillä jaksaa nykyisin ajaa mielellään. Vanhassa hyvä digimittaristo ja keskinäyttö , mutta digiä ei ole liikaa ja säätimiä on myös muualla kuin kosketusnäytössä jos nyt sitten uudessa mennään tähän...
Ketjua jos jaksaa kahlata, niin sieltä varmaan löytyy lisää ja olihan joillain murheitakin. Itsellä ei ainuttakaan teknistä vikaa jos letkulämppärin asennuksessa löysälle jätettyä letlun kiristintä ei lasketa.

Jos toista autoa ei olisi päivitetty uuteen ajaisin vieläkin hymyssä suin.....


mruotz

Dodii! Eipä tarvii miettiä mikä on seuraava auto..
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

tex-

Eipä tuo äkkiä katsottuna paljonkaan muutu. Jospa päivityksessä tulisi paremmat valot. Ainakin nykyisen LED valot ovat surkeahkot.
Varsinkin kun edellisen version ledit olivat kohtuulliset.
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

tapanixxx

Ei tosiaan paljon muutu. En tiedä kummasta tykkään enemmän. Tästä nykyisestä vai faceliftatusta.


Polouni

Aika pieni muutos kyllä, artikkelin kuva sisätilasta taisi olla nykyisestä mallista. Miten sitten muuttavatkaan tuota digiä sisällä? Ja tosiaan nuo LEDit oli pieni pettymys itselle myös. Ei iso koska ajan vähän sellaisissa olosuhteissa, joissa kunnon valoille tarvetta.
Tuosta kuvakulmasta näyttää vahan hassulta kun keula sukeltaa ja perä silti pysyy samanlaisena.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy