Ocu II mittaristossa palaa ESP, Ohjaustehostimen valo ja Polttimon merkkivalo

Aloittaja Pehkonen, 13.12.17 - klo:08:40

« edellinen - seuraava »

Pehkonen

Huomenet!

Pääsin maanantaina onnelliseksi Skodan omistajaksi, 2009 Octavia Elegance 1.9 TDI BXE, tuli ostettua yksityiseltä. Tänään oli avopuoliso ajellut töihin ja auto oli kehä III:lla sytyttänyt ESP:n, Ohjaustehostimen valon ja Polttimon merkkivalon ::). Onko muilla sattunut vastaavaa? Saan tänään tarkempaa tietoa illalla kun saa auton koneeseen kiinni.





image hosting
VW Golf IV 1.9 TDI AXR -04
Skoda Octavia 1.9 TDI BXE -09

Bene

Ratin asentotunnistin kytkenee ESP:n pois jos asentotunnistimeen tulee vikaa.

Pehkonen

Juu, ongelmaksi tarkentunut tuo ratin asentotunnistin, vika ilmenee loivissa kaarteissa ja pysyy seuraavaan käynnistykseen asti. Uudelleen käynnistyksen jälkeen taas oppii asentonsa uudestaan ja vikavalot poistuu.

Onko tietoa missä tuo asentotunnistin on? Jostain luin että tiettyyn ikävuoteen asti on ohjauspyörän takana kiertoanturi ja uudemmissa ohjaustehostimella hammastangon juurella? Josta jälkimmäinen on huomattavasti kalliinpi uusittava.
VW Golf IV 1.9 TDI AXR -04
Skoda Octavia 1.9 TDI BXE -09

Iso-Jaska

Onkohan autoon tehty ohjauskulmiensäätöä tai nivelten vaihtoa lähiaikoina?

SEAT LEON ST 1.6 TDI 4Drive -14 (CLHA)
Honda CR-V
Ex VAG:t: T5 Multivan -06 (BNZ), Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF Ambiente -10 (CAYC), Octavia HB 1.9 TDI Ambiente -07 (BXE), Octavia Combi 1.9TDI Ambiente -03 (ASV), Cordoba 1.9 TDI Stella -00 (AGR), Polo 6N 1.3i -95 (ADX), Jetta 1.6 TDIC -88, Audi 80 1.6D -84

Pehkonen

Ei ole ainakaan mainintaa huoltovihkossa edellisessä viestissä mainituista töistä. Väljyys alustassa/ohjauskulmien haritus voisi selittää sen, että VCDS:llä katsottuna ohjauspyörän anturi toimii normaalisti paikoillaan ja vika tulee yhdessä ainoassa mutkassa, johon ajetaan suhteellisen kovalla vauhdilla.
VW Golf IV 1.9 TDI AXR -04
Skoda Octavia 1.9 TDI BXE -09

Tuzoon

Kyllä se ratin takana taitaa olla. Siellähän on myös ohjauspylväselektroniikan ohjainlaite.. Ite putsaisin ensin kaikki johtoliitokset ja katsoisin onko apua..

Iso-Jaska

Lainaus käyttäjältä: Pehkonen - 22.12.17 - klo:22:44
Ei ole ainakaan mainintaa huoltovihkossa edellisessä viestissä mainituista töistä. Väljyys alustassa/ohjauskulmien haritus voisi selittää sen, että VCDS:llä katsottuna ohjauspyörän anturi toimii normaalisti paikoillaan ja vika tulee yhdessä ainoassa mutkassa, johon ajetaan suhteellisen kovalla vauhdilla.

Mulla E-Mersussa alkoi erinäiset varoitusvalot palamaan raidetangonpään vaihdon jälkeen vaikka olin muka mitannut erittäinkin tarkkaan tangon pituuden vastaamaan tilannetta ennen vaihtoa. Oli kiinni jostain puolesta kierroksesta.
SEAT LEON ST 1.6 TDI 4Drive -14 (CLHA)
Honda CR-V
Ex VAG:t: T5 Multivan -06 (BNZ), Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF Ambiente -10 (CAYC), Octavia HB 1.9 TDI Ambiente -07 (BXE), Octavia Combi 1.9TDI Ambiente -03 (ASV), Cordoba 1.9 TDI Stella -00 (AGR), Polo 6N 1.3i -95 (ADX), Jetta 1.6 TDIC -88, Audi 80 1.6D -84

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy