Ford Fiesta 1.0EcoBoost 100hv Titanium 2018

Aloittaja -ruoska-, 11.12.17 - klo:09:53

« edellinen - seuraava »

-ruoska-

Onko ruoho vihertävämpää aidan toisella puolella vai itääkö ollenkaan? Entä lumi keltaisempaa? Otetaan selvää.

Tällainen tuli tilattua 10 vuoden VAG-putken jälkeen:
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv 6-vaihteinen manuaali Titanium

Lisävarusteet:
*Comfort Pack 5: (Automaattiset tuulilasinpyyhkijät sadetunnistimella, automaattisesti himmenevä taustapeili, kaksiääninen äänimerkki)
*Comfort Pack 1a: (Lämmitettävä ohjauspyörä, lämmitettävä tuulilasi ja lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet
*Cool & Sound Pack 9: (Automaatti-ilmastointi EATC, Audio 11 (B&O Play, SYNC 3, BT-handsfree, 8" kosketusvärinäyttö, navigointi, 2 USB-porttia, 10 kaiutinta, Apple Car Play / Android Auto)
*Panorama-lasikatto, sähkötoimisesti aukeava
*Avaimeton keskuslukitus, avaimeton käynnistys
*Frozen White
*Takaovien sähkötoimiset ikkunat
*Parkkitutka-anturit takana
*Driver Assistance Pack 7:(Vakionopeudensäädin, ajonopeudenrajoitin)

Tilattu 30.10.2017
Ajoon pitäisi saada Tammi-Hemikuussa 2018
Arvioitu luovutuspäivä 5.1.2018

ToDo:
17" Vanteet kesäksi
Alustan madallus Eibach/H&R
Fiesta -tekstin poisto auton hanurista
Rekisterikilven taustalevyn poisto
H7 LED polttimot lähivaloihin
Pakoputken pään stailaus
Radioantennin vaihto metriä lyhyempään

-ruoska-

Talvirenkaiksi tilautui Goodyear UltraGrip Ice 2 195/55R16 jotka pyöräytetään vakiovanteille.



-ruoska-

Noniin.

Auto kotiutettu. Kunnon tuntumaa ei vielä saanut kun matka oli vain moottoritietä ja Kehä-III:ta klo neljän ruuhkassa. Niistä tuntumista lisää myöhemmin.

Panorama-katto oli toki kiva, samoin äänentoisto tuon B&O Playn avustamana. Herrat Hetfield, Rose, Mercury, Jackson ja Springsteen kuulostivat oikein hyvältä jopa moottoritienopeuksissa. Erottelu oli oikein mallikasta.
Loppumatkasta pistettiin 90-luvun tanssimusiikkia yökerhon lattioilta ja kyllähän se jumputti. Tuli ihan sinisen enkelin maku suuhun.

Moottori tuntui vielä ainakin lussummalta Fabiaan verrattuna, eiköhän tuo tuosta vetreydy, kun osaa vielä oikeita vaihteita käyttää.

Cayman

ID.3 Business
Golf VIII

Petunet

Vai sininen enkeli...   ;D

Sitten kun vaimea 100Hv alkaa kyllästyttämään niin ohjelmoinnilla ja suht pienillä mekaanisilla muutoksilla siitä saa 160Hv / 250Nm.
Tai ehkä enemmän: tämä 1,5 vuotta vanha 5-vaihteinen Ecoboost rajoittaa väännön tuohon koska laatikon turvaraja tulee vastaan.
En tiedä paljonko 6-vaihteinen kestää, luulisi että hieman enemmän.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

-ruoska-

..ja nenässä tuoksui Pisang Ambon.  ;D

Nyt kun tuota autoa on vähän kuljetellut eri paikkoihin, on siitä löytynyt asioita joita voisi parantaa ja jotkut ovat ihan mallillaankin jo.
+/- Moottorin luonne rauhallisempi kuin Fabian 1.2TSI:ssä. Turbo tulee rauhallisemmin peliin mukaan ja alavääntökin on mielestäni parempi ennen turboilua.
+/- Vaihteet ovat pitkät. Ennen ajettiin 4:lla 40:ä, 5:lla 50:ä ja kutosella kovempaa. Nyt 4:lla 50:ä ja 5:lla 60:ä. Jossain testeissä välityksiä kutsuttiin järkyttävän pitkiksi. Itse en ole vielä aivan järkyttynyt tuosta.
- Trippimittari. Tässä laitteessa ei trippimittari (Ei 1. eikä 2.) nollaudu kun auto on ollut paikallaan muutaman tunnin tai tankatessa. Eli aina manuaalinen toimenpide.
+ Hiljaisuus. Hiljainen pelihän tämä uusi Fiesta on, verrattuna madallettuun Fabiaan. Fabiassa 15" renkaat ja Fiestassa 16"



Pihistelijä

Onko tuo allekirjoituksesi 6,1 l/100 km Fiestan keskikulutus?
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

-ruoska-

Eipä muuten ole! Se on menneen Fabian keskikulutus.

Kiitos huomiosta, päivitän Fiestan kulutukset allekirjoitukseen. Vielä näyttää kohtuullisen hyvää 0l/100km kun ei ole toista tankillista täytetty.  ;D

skrikoo

ruoska, olisi sinulle muutama kysymys koskien Ford Fiesta Titanium 100 heppaista.
1. Ostit talvirenkaille samanlaiset vanteet mitkä oli myös kesärenkaille, saitko niihin mutterit erikseen? Siis kahdet mutterit?
2. Onko totta että kun uuden Fiestan huoltoväli on 2v/30 000km niin huoltovälin ilmaisin on sellainen niinkuin esim. Volkswageneissa ja Bemareissa, että haistelee käynnistyskertoja, kylmäkäynnistyksiä, ajotapaa yms?
3. Miten saa näkymään mittaristossa rengaspaineet?
En löytänyt ohjekirjasta mitään noista rengaspaineen näkymisistä mittaristossa, enkä mitään tuosta huoltovälinäytöstä.

-ruoska-

1. Ei vaan talvirenkaat kiedottiin vakiovanteille. Kesärenkaat sain myytyä itse eteenpäin. Kesäksi tulee tällaiset:


2. Varmaan tekee noin. Ainakin ajotietokoneesta näkee öljyn kunnon prosenteissa.

3. Ajotietokoneelta saa näkymään valikoista sen hetkiset rengaspaineet

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 16.04.18 - klo:15:49
1. Ei vaan talvirenkaat kiedottiin vakiovanteille. Kesärenkaat sain myytyä itse eteenpäin. Kesäksi tulee tällaiset:


2. Varmaan tekee noin. Ainakin ajotietokoneesta näkee öljyn kunnon prosenteissa.

3. Ajotietokoneelta saa näkymään valikoista sen hetkiset rengaspaineet

Juu. Soitin jo maahantuojalle ja kysyin noita rengasmuttereita. Sanoivat, että kuuluu talvirenkaiden vanteisiinkin toiset mutterit vaikka kesärenkaiden vanteissa on samanlaiset. Myyjäliike väitti kivenkovaan, että ei kuulu kuin yhdet. Käskin vielä myyjää soittamaan ja tarkistamaan jostain. Soitti ja sielläkin sanottiin, että ei kuulu kuin yhdet.
Pyysin maahantuojaa lähettämään mutterit myyjäliikkeesseen kun on lähempänä kuin oma osoite.
Sain jo näkyviin noi paineet sieltä näytöstä. Tuolla rengaspainetopicissa jo kauhistelinkin kun oli 3-3,2  baria paineet.

-ruoska-

Tämän voi varmaan lukita. Auto vaihtui juhannusviikolla BMW 225xe Plugariin, josta enemmän juttua Stadiumin puolella

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy