2003 1.9tdi Laatikko vikatilas

Aloittaja JorKsX, 08.12.17 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

JorKsX

Joo oli kyselisin semmosta että mikä vois olla ongelmana.
Automaatti 3bg 1.9tdi kyseessä 131hp versio.

Vaihteen ku heittää päälle ni kuuluu kolahdus ja menee laatikko vikatilaa.
Tuntuis siltä kun lähtis liikkeelle 3-4 vaihteella.
VCDS luku ei ole tällähetkellä mahdollista joten ehdotuksia otan vastaan.

Mikey

Laatikko on vikatilassa, jolloin nelonen on päällä eikä solenoidien asteittainen sulkeminen ole toiminnassa, minkä vuoksi vedon kytkeytyminen tapahtuu ei-pehmeästi.

Mites mittariston vaihdenäyttö? Onko kaavio pimeä vai numeropohjat täysvalaistuna?

Muistaakseni pimeä näyttö tarkoittaa, että ohjainboksi olisi toimintakyvytön ja täysvalaistu sitä, että boksi olisi vielä pelissä mukana.

Valitettavasti ilman vikakoodeja ongelmaan ei pysty ottamaan mitään kantaa. Sinällään nelonen silmässä ajamisen ei pitäisi tehdä mitään lisätuhoja vaihteistoon. Momentinmuunnin hoitaa homman luistollaan, mikä kuumentaa öljyä. Jos ajat pelkkää taajama-ajoa, niin ajon päätteeksi voisi olla eduksi jättää auto tyhjäkäynnille, jotta laatikon öljyt viilenisivät.

ibel

Miten paljon vettä on vänkärin jalkatilassa?  ;D Laatikon ohjainboksi on siellä.
Ja kuten mainittua, ilman vikakoodien lukua mahdotonta sanoa mitään.
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

vwtoubi

Millon/missä tilanteesa heitti vikatilaan eka kerran? Itellä aikanaan passatin tiptronic ei tykänny, jos heitti vauhisa esim. R:ltä D:lle. Anto sen verran kovan painepiikin, et kitkalevyjen kannake repes. Kahesti sen korjuutin, eli laatikko irti, ja pajalle. Kolmannen kerran jälkeen sain vasta kuulla tästä "ominaisuudesta". Sen jälkeen laitoin koko kamppeen kiertoon. Pelkästään volkkareita ollu senki jälkeen, vaan ei yhtään automaattia....
Ajossa:
Passat 1.6tdi variant 2011,Golf  2.0tdi variant 2008
Pihassa:
Golf 1.6 16v variant 2003, Golf 1.8 GT  1998, Golf 1.6dsl  1979
Entiset:
Passat 1.6dsl 1982, Passat 1.8  1990, Passat 1.9tdi variant tiptronic 2001

Volkkaripappa

Lainaus käyttäjältä: vwtoubi - 08.12.17 - klo:11:33
Millon/missä tilanteesa heitti vikatilaan eka kerran? Itellä aikanaan passatin tiptronic ei tykänny, jos heitti vauhisa esim. R:ltä D:lle. Anto sen verran kovan painepiikin, et kitkalevyjen kannake repes. Kahesti sen korjuutin, eli laatikko irti, ja pajalle. Kolmannen kerran jälkeen sain vasta kuulla tästä "ominaisuudesta". Sen jälkeen laitoin koko kamppeen kiertoon. Pelkästään volkkareita ollu senki jälkeen, vaan ei yhtään automaattia....

Siis vaihdoit auton liikkuessa pakilta eteenpäin asentoon. Kylmähermoinen mies :o.

erttuli

Kuulostaa aika huonolta idealta missä vaan automaatissa vaihtaa D:lle vielä kun auto liikkuu taaksepäin. ::)
Eikös tää ole juuri yksi niistä asioista joita EI kuulu automaatin kanssa tehdä. Kaippa tuo riippuu automaatin tyypistäkin.

vwtoubi

Näin tuli tehtyä, ja oppirahat maksettua... :-\ En nyt muista oliko se toisinpäin, eli D:ltä R:lle, mut siinä kuiteski paukahti, ja eiku tuohon samaan vikatilaan. Oli eka automaatti, eikä tuota tietua sillon ollu. Vasta pajalla selvis, ku kyselivät, miten tuon saan hajotettua noin vuoden välein aina uudestaan. Olihan nuilla automaateilla tullu ajettua jo ennenki, ehkä olivat sitte toisenlaisia, tiedä tuota....
Ajossa:
Passat 1.6tdi variant 2011,Golf  2.0tdi variant 2008
Pihassa:
Golf 1.6 16v variant 2003, Golf 1.8 GT  1998, Golf 1.6dsl  1979
Entiset:
Passat 1.6dsl 1982, Passat 1.8  1990, Passat 1.9tdi variant tiptronic 2001

JorKsX

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 08.12.17 - klo:10:07
Laatikko on vikatilassa, jolloin nelonen on päällä eikä solenoidien asteittainen sulkeminen ole toiminnassa, minkä vuoksi vedon kytkeytyminen tapahtuu ei-pehmeästi.

Mites mittariston vaihdenäyttö? Onko kaavio pimeä vai numeropohjat täysvalaistuna?

Muistaakseni pimeä näyttö tarkoittaa, että ohjainboksi olisi toimintakyvytön ja täysvalaistu sitä, että boksi olisi vielä pelissä mukana.

Valitettavasti ilman vikakoodeja ongelmaan ei pysty ottamaan mitään kantaa. Sinällään nelonen silmässä ajamisen ei pitäisi tehdä mitään lisätuhoja vaihteistoon. Momentinmuunnin hoitaa homman luistollaan, mikä kuumentaa öljyä. Jos ajat pelkkää taajama-ajoa, niin ajon päätteeksi voisi olla eduksi jättää auto tyhjäkäynnille, jotta laatikon öljyt viilenisivät.

kierrokset nousevat kyllä mutta vauhtia ei oikein jaksa kerätä.
hajottaako tuo luisto jotain? Jos ajan vähän pidemmän matkan, kaupungista ulos ja sen jälkeen isompaa tietä suoraa vaa.

Mikey

Vikatilassa laatikko ei edes yritä kytkeä mom.muuntimen mekaanista lukkoa päälle. Ainoa luisto tapahtuu siinä, että muuntimen turbiinipyörä ei saavuta pumppupyörän kanssa samaa nopeutta ja nopeusero muuttuu öljyn lämmöksi. Mekaanista kosketusta em. pyörien välillä ei ole, joten ei tarvitse kantaa huolta "luistamisesta". Laatikon sisällä olevat levykytkimet eivät luista, mikäli perusvika ei ole siellä.

Eli uskaltaisin ajaa. Tosin helppohan täältä on huudella.

JorKsX

jos on laatikon ohjausboxxi menny rikki ni pitääkö uuden boxxin olla 1:1 samallainen samaa mallia yms?

Mikey

Miltä se mittariston vaihdekaavio näyttää?

Ekana pitäisi lukea vikakoodit, sitten pohtia korjauksia.

JorKsX

mittaristo näyttää että kaikki vaihteet on päällä. eli palaa punasena kaikki.
Eli ohjausboxxi särki? Vänkärin jalkatila on märkä

En saanut vielä vastausta että pitääkö ohjausboxxin olla 1:1 samaa mallia ja merkkiä ja kaikkea? vai riittääkö että otan esim 2002 mallin autosta boxxin?

ibel

Korjaa ny ekana se vesvuoto. Jos akun alta lurtsikat on pois ja siellä ei vettä ole, niin todennäköisin paikka on raitis-ilmasuodattimen kotelon juuresta. Hyvin suurella todennäkösyydellä sieltä on tiivisteestä palanen pois. Ja tietenkii maatunutta lehtimujua täynnä sieltä takaa. Tässä vaiheessa linkki toiselle foorumille.  ;)

Jos löydät samalla osanumerolla olevan ohjainlaitteen, niin hyvä. Toki kun avaat sitä koteloa ja toteat tuhojen laajuuden, voit harkita sen korjauttamista. En kyllä osaa auttaa, kuka niitä korjaa.
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy