Exeo käyttökokemuksia

Aloittaja tmr97, 30.11.10 - klo:23:30

« edellinen - seuraava »

mfroberg

Passatissa saattaa hyvinkin olla edessä enemmän tilaa niin ettei hihnarempassa tarvitse purkaa keulaa pois tieltä?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Setavarjoo

ei tarvitse exeossakaan purkaa keulaa remmin ja vesipumpunvaihdossa.  Ahdasta on mutta mahtuu tekemään

JaakkoKolmonen

Tämäpä tekee tästä entistä mielenkiintoisempaa. Eikö ne merkkihuollossa muka tiedä tarviiko keula purkaa vai ei ja siksi sanovat että pitää purkaa  ;D
Passatissa oli ihan selkeä, että piti purkaa, ei puhettakaan että sitä olisi mahtunut tekemään ilman keulan purkua.

Mistä muuten tietää milloin dpf:ssä poltto menossa? eikö tosiaan ole mitään merkkivaloa tms? pelkästään kierroslukuja seuraamallako pitää päätellä voiko auton pihaan sammuttaa vai ei  :o

Setavarjoo

Lainaus käyttäjältä: JaakkoKolmonen - 30.12.17 - klo:22:05
Tämäpä tekee tästä entistä mielenkiintoisempaa. Eikö ne merkkihuollossa muka tiedä tarviiko keula purkaa vai ei ja siksi sanovat että pitää purkaa  ;D
Passatissa oli ihan selkeä, että piti purkaa, ei puhettakaan että sitä olisi mahtunut tekemään ilman keulan purkua.

Mistä muuten tietää milloin dpf:ssä poltto menossa? eikö tosiaan ole mitään merkkivaloa tms? pelkästään kierroslukuja seuraamallako pitää päätellä voiko auton pihaan sammuttaa vai ei  :o

Tietää kyllä. Hinta määräytyy tehtaan antaman ajanmukaan vaikka sitä ei käytettäisiinkään hommaan. Tuskin ne sitä keulaa purkaa sielläkään, ohje sanoo että näin pitäisi tehdä työn helpottamiseksi.

Ei ole mitään merkkivaloja tjms poltolle. ei sen kovinusein pitäisi sitä tehdä ja jos vähänkään ajaa matkaa niin siinä polttelee samalla jos polttelee.  Tasan yhdenkerran on itellä jääny poltto vissiin kesken kun jäi flekti huutamaan sammutuksen jälkeen.

JaakkoKolmonen

No juuri tuo flektin pyörimään jääminen ja semisti paha haju tänään, kun auton sammutin pistikin epäilyksen poltosta. Laitoin auton takasin käyntiin n.5min ajaksi , mutta flekti jäi pyörimään jälleen kun sammutin. Varma kun en ollut onko poltto menossa vai ei.

Onko tämä se oikea tapa saada dpf tukkoon  ;D

Outrider

Itsellä on viime aikoina ollut aika lyhyttä ajoa ja tuntui, että kovin usein jäi tuo poltto kesken, kun auton sammutti. Heitin sitten tuommoset LiquiMolyn mömmöt tankkiin ja ajelin motarilla vähän korkeemmilla kiekoilla jonkun 50km.  Pysähdyin vielä välissä huoltsikalle kuuntelemaan, että on puhdistussykli menossa. Huomaa tyhjäkäynnillä semmoisesta pumppaavasta pörinästä. Sama tankillinen vielä menossa, mutta ei ole tuon jälkeen jäänyt pihalla huutamaan.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/608067/LiquiMoly-Hiukkassuodattimen-suoja-aine-250ml
Vastaavia litkuja on muillakin valmistajilla toki.

sambolo

No kyllä se merkkivalo sit syttyy kun tarpeeks monta kertaa jää poltto kesken  ;D
En tiedä miten cr koneissa mutta pumpparikoneella ei rarvinu arvuutella milloin poltto päällä. Auto piti kovempaa mökää, hytkyy, ajossa nykii ja ties mitä plus se jäätävä käry. Tarpeeks kauan kun oli paikoillaan poltto loppu vaikka poltto ei vielä olisikaan valmis, esim joskus valoissa kun seiso pitkään, jatku sitten kun anto kaasua, myös paikallaan kun kaasutteli ni jatko polttoa, mutta varmaa just siks lopettaa sen paikallaan ettei kuole siihen katkuun ;D Ei kyllä ikävä noita polttoja..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

JaakkoKolmonen

Täytyy käydä hakemassa tuota tököttiä motonetista.

Itsekin heti auton hankittua mietin dpf tyhjentämistä ja tehojen nostoa 140hp->170 , MUTTA sekin suunnitelma sitten muuttui täysin kun tuossa hoksasin huoltokirjan perästä leiman, että auto on pari kk sitten käytetty päästöhuijauspäivityksessä. Joku fiksu (ehkä autoliike josta ostin auton) on käyttänyt auton päivityksessä vaikka eihän se ole edes seateissa pakollinen  >:(.

Soitin sitten paikalliseen vag liikkeeseen ja sieltä kerrottiin, että päivityksen myötä auton polttoainejärjestelmän tietyille osille tullut takuu 250tkm asti. Eli siihen jäi haave tehojen lisäyksestä ja dpf:n tyhjentämisestä jos meinaa takuuta joskus hyödyntää.

Tiedä sitten kuinka paljon tulevat vastaan jos esim egr nyt hajoaa kuten joillain epäonnekkailla on päivityksen jälkeen käynyt.

jake_soomi

#398
Eipä tuota DPF:ää oikein kannata enää nykypäivänä mennä poistamaan, saati samalla tehoja lisäämään, jos DPF vaan vielä toimii! Saa olla aika hyvä softaaja, että pysyis nokiarvo niin alhaisena, että menee vielä katsastuksesta läpi! Exeossakin taitaa jo olla aika alhainen tuo nokiarvoraja!?  ???

Huijauspäivityksen "jatkettu takuu" vaatii, että pitäis olla kaikki huollot tehty merkkiliikkeissä tai vähintään pitää olla kuitit kaikista muilla huoltamoilla tehdyistä määräaikaishuolloista, että on varmasti käytetty hyväksyttyjä öljylaatuja. Asiansa osaava softaaja huijauspäivityksen tuomat haitat kyllä korjaa hetkessä (tehot+EGR OFF)!  ;)

DPF:n polton näkee kätevästi ja kohtuu edullisesti esim. EBAY:n kiinanveijareiden OBDII-bluetooth-palikalla + VAG DPF-softalla. Yhteensä maksavat ehkä noin max. 20â,¬ OBDII-lukija kotiin kiinasta postitettuna. Vielä, jos kiinanversion VCDS-kaapelista tilaa, niin pääsee läppärin kautta näkemään (ja jopa muuttelemaankin) paljon muitakin arvoja ja asetuksia autosta. TORQUE on myös hyvä softa OBDII-palikalle, niin pääsee hätätapauksessa tien päälläkin nollaamaan vikakoodeja, jos esim. limp modeen auton heittää. Noiden kanssa tietysti olis pikkasen edes hyvä tietää, että mitä on tekemässä, ettei ainakaan kovin paljoa pahempaan kuntoon autoaan aja.  ;)

P.S Omasta Tigsusta meni EGR about 3kk huijauskojauksen jälkeen ja melkoisen väännön sai käydä merkkiliikkeen huollossa, että maahantuoja suostui EGR:n 90% hyvityksellä vaihtamaan. Silti jäi vaihdolle omavastuuta noin 250â,¬, kun piti sijaisauto vuorokaudeksi ite maksaa.  >:( No, tuon jälkeen käytin auton softauksessa (tehot+EGR OFF), kun netistä on saanut lueskella juttuja, että vaihdettuja EGR:iä on kosahtanut jopa vaan muutaman kuukauden ajojen jälkeen uudelleen.

P.P.S Exeo on kyllä ollut paras auto, mitä itselläni on koskaan ollut! 2009 mallin Exeo Sport 2.0 TDI 170hv. oli uudesta noin 6 vuotta ja 230tkm.  8)


Lainaus käyttäjältä: JaakkoKolmonen - 31.12.17 - klo:14:23
Täytyy käydä hakemassa tuota tököttiä motonetista.

Itsekin heti auton hankittua mietin dpf tyhjentämistä ja tehojen nostoa 140hp->170 , MUTTA sekin suunnitelma sitten muuttui täysin kun tuossa hoksasin huoltokirjan perästä leiman, että auto on pari kk sitten käytetty päästöhuijauspäivityksessä. Joku fiksu (ehkä autoliike josta ostin auton) on käyttänyt auton päivityksessä vaikka eihän se ole edes seateissa pakollinen  >:(.

Soitin sitten paikalliseen vag liikkeeseen ja sieltä kerrottiin, että päivityksen myötä auton polttoainejärjestelmän tietyille osille tullut takuu 250tkm asti. Eli siihen jäi haave tehojen lisäyksestä ja dpf:n tyhjentämisestä jos meinaa takuuta joskus hyödyntää.

Tiedä sitten kuinka paljon tulevat vastaan jos esim egr nyt hajoaa kuten joillain epäonnekkailla on päivityksen jälkeen käynyt.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

JaakkoKolmonen

Niin eikös tuo EGR hajoaminen voi tapahtua uudestaan ja uudestaan niin kauan kuin autossa on tuo päästöhuijaus ohjelma? Montako EGR:ää mahtaneet budjetoida korvattavaksi tässä sopassa  ;D

Jottei menisi ihan ohi aiheen , niin exeon jakopää remontti menee perinteiseen AD korjaamo tyyliin. Päivässä eivät saaneet autoa valmiiksi, koska eivät kuulema saaneet hihnaa tarpeeksi kireälle. Kahden hihnasarjan kiristimet olivat muka vääriä ja onnistui kuulemma vasta, kun hakivat orkkis kiristimen marmorilta. Silti auton sanottiin valmistuvan vasta tänään puoleen päivään mennessä (eilen aamulla vein auton)
AD huolto ei petä koskaan  ;D

jake_soomi

Jos EGR:stä ite joutuu maksaan sen 10%, niin sitten sille saa kyllä muistaakseni 2v. takuun, mutta auto joutuu kuitenkin oleen pajalla päivän.  :-\ Ite tein omat johtopäätökseni eli tehot+EGR OFF ohjelmallisesti, vaikka uusi EGR pirssiin tulikin.

Sehän meni hienosti sitten AD:ltä!?  ;D Ã,,lä nyt kuitenkaan 4h enempää työstä ala maksamaan vai oliko könttähinnalla sovittu tehtäväks?

Lainaus käyttäjältä: JaakkoKolmonen - 05.01.18 - klo:09:36
Niin eikös tuo EGR hajoaminen voi tapahtua uudestaan ja uudestaan niin kauan kuin autossa on tuo päästöhuijaus ohjelma? Montako EGR:ää mahtaneet budjetoida korvattavaksi tässä sopassa  ;D

Jottei menisi ihan ohi aiheen , niin exeon jakopää remontti menee perinteiseen AD korjaamo tyyliin. Päivässä eivät saaneet autoa valmiiksi, koska eivät kuulema saaneet hihnaa tarpeeksi kireälle. Kahden hihnasarjan kiristimet olivat muka vääriä ja onnistui kuulemma vasta, kun hakivat orkkis kiristimen marmorilta. Silti auton sanottiin valmistuvan vasta tänään puoleen päivään mennessä (eilen aamulla vein auton)
AD huolto ei petä koskaan  ;D
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

JaakkoKolmonen

No sehän meni sitten niin, että tosiaan heidän järjestelmän näyttämä hihnasarja (gates) ei sitten käynytkään. Eli joutuivat hakemaan orkkiksen ja yrittivät kyllä veloittaa lisää siitä enemmän.
En siihen suostunut koska hinta oli sovittu etukäteen. Itse olin siinä uskossa, että sama kone audissa ja sama hihnasarja, mutta exeossa kuulema ihan omansa.

Nyt sitten huomasin kuitista, että testiajossa olivat huomanneet ratin olevan vinossa. Itse en kyllä sellaista ole huomannut , oliskohan auraskulmat aivan pielessä/raidentangon pää. Lisää remppaa siis...   :(

Mustalaa

Terve,

Exeo ST tuli taloon ja huomasin tuossa, että takaa kuuluu jotain resonanssiääntä. Pakoputken takapöntön ympärillä on joku kehnosti kiinni oleva pelti joka heiluu vapaana. Saako tuota vaihdettua kuinka helposti vai onko enemmänkin vaihdettava?




upload pic
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

vag4life

Ota irti ja veks vaan.. Ei sillä ole mitään merkitystä, suojana vaan.
A4 B9 TFSI Q s-line

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 15.01.18 - klo:11:31
Ota irti ja veks vaan.. Ei sillä ole mitään merkitystä, suojana vaan.

Kiitti, sitä vähän itsekin arvelin.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Mustalaa

No jatketaas kysymyksiä. Saako Exeo ST:n takavalot koodattua aina palamaan kun valot on Auto-asennossa? Ei päiväajovaloissa noin muuta vikaa ole, mutta pimeä perä on ikävä. Tänään huollossa yrittivät, mutta eivät onnistuneet.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

a_jaba

^Jos sähköt on B7 Audin kanssa yhtenevät niin saa helposti VCDS:llä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

vag4life

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 25.01.18 - klo:22:40
^Jos sähköt on B7 Audin kanssa yhtenevät niin saa helposti VCDS:llä.

VCDS:llä pitäisi onnistua kyllä.
A4 B9 TFSI Q s-line

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 25.01.18 - klo:21:00
No jatketaas kysymyksiä. Saako Exeo ST:n takavalot koodattua aina palamaan kun valot on Auto-asennossa? Ei päiväajovaloissa noin muuta vikaa ole, mutta pimeä perä on ikävä. Tänään huollossa yrittivät, mutta eivät onnistuneet.

Pitäis onnistua. Missäs päin auto sijaitsee?
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Mustalaa

Kiitosta vaan vastaajille!

Itsekin oletin, että noi takavalot eivät olisi mitään rakettitiedettä, mutta tosiaan siinä huoltofirmassa ei sitten vissiin löytynyt VCDS:ää, jolla ihmetellä...

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 26.01.18 - klo:22:26
Pitäis onnistua. Missäs päin auto sijaitsee?
Tampereella.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

jake_soomi

Ite kyselin aikoinaan omaan ex-Exeoon merkkiliikkeestä, että olisko mittarivaloja saanut palamaan aina myös valojen ollessa AUTO-asennossa, mutta ei kuulemma onnistunut. Päivänvalossa, aurinkolasit päässä oli joskus hankalaa nähdä mittaristoon, kun AUTO-asennossa, päiväajovalojen ollessa päällä, ei mittaristossa palanu valot ollenkaan.  :-\

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 27.01.18 - klo:10:27
Kiitosta vaan vastaajille!

Itsekin oletin, että noi takavalot eivät olisi mitään rakettitiedettä, mutta tosiaan siinä huoltofirmassa ei sitten vissiin löytynyt VCDS:ää, jolla ihmetellä...
Tampereella.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

msallinen

Lainaus käyttäjältä: Hätähousu - 11.02.17 - klo:17:33
Kulutus on pyörinyt 6-6,5l/100km sekalaisessa ajossa.

Multitronic on ihan jees, mutta dsg on käyttöominaisuuksiltaan mielestäni kuitenkin parempi. Isompi Passat kireämmällä 125kW motilla (CBBB) ja dsg:llä näyttäisi nyt vievän litran vähemmän.

Multitronicin pitäisi olla kestävä, mutta omalle kohdalle osui pommi. Vaihdelaatikon lämmönvaihdin rikkoutui, minkä seurauksena jäähdytinneste ja vaihteistoöljy menivät sekaisin. Pieni vika ja iso murhe: koko laatikko vaihtoon ja kokonaiskustannukset 11 250,-, josta jäi itselle maksettavaa kolmisen tonnia, kuluttajaneuvojan ohjeiden mukaisesti (autolla ajettu 81tkm laatikon hajotessa ja oletettu laatikon kestoikä 240-300tkm, oma osuus siis kokonaiskustannuksista 81tkm/240tkm - 81/300tkm, tapauskohtaisesti). Auton myynyt Käyttöauto toimi kaiken kaikkiaan ala-arvoisesti. Merkkivastaava jankutti puhelimessa käytettynä myydystä vanhasta autosta, jolla ei ole takuuta (auto ostettiin 2 vuotta vanhana ja 35tkm ajettuna). Kun kuluttajansuojalaki ei ollut merkkivastaavalle missään määrin tuttua, niin vaadin kuluttajaneuvojan ohjeesta kaupan purkua, ja asiaa alkoi selvittää puolisen miljoonaa vuodessa tienaava Käyttöauton lakinainen, joka mm. matki vaimoani puhelimessa ja kiisti haukkuneensa meidät puhelimessa typeryksiksi, vaikka uskon kyllä ennemmin vaimoani tässä asiassa. Lakinaisen laskemat prosentitkaan eivät vastanneet kustannusten euroja, tässäkin koitettiin vedättää meitä, tai sitten aivan peruslaskento ei taipunut. Myöskään vara-autoa ei meinannut tippua sitten millään, mutta heti kun ostimme perheen arjen pyörittämiseen korvaavan auton (se Passat), viikon vara-auton kinuamisen jälkeen, niin seuraavana päivänä sen ostosta Käyttöauto sitten tarjosikin lain mukaista vara-autoa. Tämä automaailman Matlock luuli löytäneensä asiassa varmasti jotain mätää, kun kerroin merkkivastaavalle auton hajotessa olevani autoliikkeen pihalla. Olin jo pitempään ollut vaihtamassa Exeota isompaan, muttei sopivaa vaihdokkia ollut löytynyt ja tässä oli Matlockin mielestä ilmeisesti jotain ihmeellistä laatikkovian piilottelua. Aivan onnetonta toimintaa kaikenkaikkiaan 300 miljoonan liikevaihdon yritykseltä. En voi suositella kenellekään asiointia tuossa 70-luvulle jämähtäneessä putiikissa. Loppu hyvin kaikki hyvin kuitenkin, Exeo korjattiin ja myin sen heti eteenpäin. Joku sai ylihuolletun kelpo auton, josta jos loota vielä asianmukaisesti huollettuna hajoaa ennen 400tkm niin kannattaa Lotota.

Meillä on nyt meneillään täysin samanlainen case. Meidän Exeo on vuosimallia 2012 ja kilometrejä mittarissa on 146 000km. Jäähdytinnestettä tosiaan päässyt vaihteistoöljyn sekaan. Syynä tähän oletettavasti vaihteistoöljyn lauhduttimen hajoaminen. Korjausarvio on 11 000 â,¬ (uusi laatikko 10 000â,¬ ja työ 1 000â,¬). >:( Tulevat viikot näyttää miten myyjäliike tämän asian hoitaa. Auto on kerennyt olla meillä reilut puolitoista vuotta ja sillä ajettu meidän aikana noin 40 000 km.

Meidän tapauksessa uuden laatikon asentaminen maksaa melkein saman verran kuin auton nykyarvo.  Se ei lienee järkevä vaihtoehto. Onko kenelläkään tietoa mistä kannattaa kysellä "tehdaskorjattuja laatikoita" ja mitä ne suunnilleen maksaa? Kiitos avusta!

msallinen

Kyseessä siis Seat Exeo ST 2,0 TDI 143 Sport Multitronic

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: msallinen - 13.03.18 - klo:17:47
Meillä on nyt meneillään täysin samanlainen case. Meidän Exeo on vuosimallia 2012 ja kilometrejä mittarissa on 146 000km. Jäähdytinnestettä tosiaan päässyt vaihteistoöljyn sekaan. Syynä tähän oletettavasti vaihteistoöljyn lauhduttimen hajoaminen. Korjausarvio on 11 000 â,¬ (uusi laatikko 10 000â,¬ ja työ 1 000â,¬). >:( Tulevat viikot näyttää miten myyjäliike tämän asian hoitaa. Auto on kerennyt olla meillä reilut puolitoista vuotta ja sillä ajettu meidän aikana noin 40 000 km.

Meidän tapauksessa uuden laatikon asentaminen maksaa melkein saman verran kuin auton nykyarvo.  Se ei lienee järkevä vaihtoehto. Onko kenelläkään tietoa mistä kannattaa kysellä "tehdaskorjattuja laatikoita" ja mitä ne suunnilleen maksaa? Kiitos avusta!

Täällä kanssa. ~130tkm ajettu 2011 2.0tdi 143hv multitronic. Huomattiin onneksi noin 1,5 viikkoa ostosta, ensimmäinen korjaamo tunnisti että vikaa on, ohjaisi Laakkoselle, joka mittaili jotain ja kommunikoi tehtaan kanssa: diagnoosina vaihteistossa siirtoakseli tms sökönä ja kustannusarvio kymppitonnin luokkaa. Lähti myyjäliikkeen toimesta johkin vaihteistopajalle, jossa huomasivat jäähdytysnesteletkun murtuneen ja vetäneen nesteet laatikkoon. Nyt odotellaan, että korjaavat ja mikä on lopputulos.

Oireena siis oli, että kun veivasi D:n ja R:n väliä useasti (parkkipaikalla vekslaamista), niin päästi pirunmoisen pamauksen vaihteen vaihtuessa. Pahimmillaan se sammutti auton.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

vag4life

Kuulostaa pahalta, luulin että multi on "ikuinen" laatikko..  :o
Onko samaa nesteiden sekasin menoa ilmennyt B7:ssa jossa sama multinlaatikko löytyy..
A4 B9 TFSI Q s-line

hece

Lainaus käyttäjältä: hece - 22.02.17 - klo:10:47
Kaverin Exeon multi vuoti öljyä eikä tämä tarina laskenut pulssia. Vuotokohta kuitenkin lootan lämmönvaihtimelle menevissä letkuliitoksissa. Nämä liittimet (ja letku?) vuosi sitten merkkiliikkeessä jo kerran vaihdettu käytetyn takuuseen, mutta nyt aivan löysällä, öljyä puuttui jo pari litraa. Ilmeisesti liittimet kunnolla kiristämättä ja/tai moottorin tärinä irroittanut, tarinoi huolto. Toivotaan että pysyy kiinni.
Tämä tarina päättyi niin että huolto ei pystynyt lupaamaan että liitos pysyy kiinni vaikka ilmeisesti asianmukaisesti asennettu. Tai jotenkin noin. Kaverilla meni luotto touhuun jo yhden automaattirempan (eri auto) maksaneena ja auto lähti vaihtoon myyjäliikkeelle, joka oli viasta tietoinen. Tilalle uusi Leon 5v takuulla. Ja manuaalilaatikolla.

Setavarjoo

Voihan exeo. 2.0Tdi  heitteli hehkunvaloa tauluun kun ajeltu vasta 193tkm ja mopomoodille eli juuri ja juuri eteenpäin mennään, noh virtapiiri B oikosulku ja kampiakselin asentotunnistin koodeissa. Tunnistimen vaihdoin ja 15km niin taas hehkunvalo vilkkuu :D  EGR siellä kummitteli koodeissa seuraavana ja se tuli uusittua alle tunnissa koska helppo vaihtaa myös.  purin ton vanhan niin alipainekellolla toimiva jäähdyttimen ohitus täysin hitsautunut jumiin kiinni asentoon ja sähköisenpuolen kotelon avasin niin aivan ruosteessa johtimet ja liittimet sisäpuolelta kaikki vaikka tiivistetty kotelo pitäis olla.
Sellasta tälläkertaa :)

Setavarjoo


Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 13.03.18 - klo:21:22
Täällä kanssa. ~130tkm ajettu 2011 2.0tdi 143hv multitronic. Huomattiin onneksi noin 1,5 viikkoa ostosta, ensimmäinen korjaamo tunnisti että vikaa on, ohjaisi Laakkoselle, joka mittaili jotain ja kommunikoi tehtaan kanssa: diagnoosina vaihteistossa siirtoakseli tms sökönä ja kustannusarvio kymppitonnin luokkaa. Lähti myyjäliikkeen toimesta johkin vaihteistopajalle, jossa huomasivat jäähdytysnesteletkun murtuneen ja vetäneen nesteet laatikkoon. Nyt odotellaan, että korjaavat ja mikä on lopputulos.

Oireena siis oli, että kun veivasi D:n ja R:n väliä useasti (parkkipaikalla vekslaamista), niin päästi pirunmoisen pamauksen vaihteen vaihtuessa. Pahimmillaan se sammutti auton.

Tämäkin saatiin päätökseen. Korjausreissussa meni kuusi viikkoa, koska pajalla oli kiirettä. Vaihdetut osat laskun mukaan jäähdytin, jäähdytinneste, ketju, etukansi, kolme solenoidia, peruutus ja eteenpäin kitkalevyt, öljyt ja pyörimisnopeuden tunnistimia kaksi kappaletta. Laakkosen korjausarvio kymppitonni toteutui noin kolmanneksena, joista 2/3 osiin. Vaihtaa pirun siististi, eikä enää töksähtele.

Nyt vaan kovaa ajoa ja vcds-kaveria metsästämään.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

JaakkoKolmonen

Nonniiiin. Onnellisena seat exeo omistajana pääsen jakamaan näitä hienoja kokemuksia muiden kanssa.
Tänään sitten vaihteisto päätti aamulla sopimuksen irti.
Ensin nykäisi pari kertaa kiihdyttäessä ja sitten risteyksessä hidastaessa rusahteli kunnolla kun vaihtoi pienemmälle.
Kotiin pääsin kun ajelin sopivan tasaista vauhtia ja kotipihassa auto sitten puski jäähdytinnestettä pihalle sitten reippaammin. Kovat paineet näytti olevan jäähdytysjärjestelmässä.
Onkohan samanlaista keissiä kuin muilla tässä ketjussa tiedossa tälle autolle. Autohan ollut meillä 5kk ja mittarissa 192tkm

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy