Kirjoittaja Aihe: Exeo käyttökokemuksia  (Luettu 163507 kertaa)

Poissa JaakkoKolmonen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #420 : 04.06.18 - klo:17:17 »
Auton vika paikallistettu ja syystä tai toisesta on jäähdytinnesteet ja vaihteistoöljyt sekaisin.
Elikkä joku paikka jäähdyttimessä pettänyt ja nesteet päässyt sekaisin.
Liian kovaa painetta laatikkoöljyille veikkasi ja syytä taas siihen tukos suodattimessa tms.
Kustannusarvio korjaukselle 7k€-> tai sitten uusi laatikko 7,5k€+työt päälle.

Autoliike mistä ostin auton ottaa korjauksen haltuun , kun heidän mielestään tuo hinta-arvio aivan kohtuuton.
Heidän osuus kustannuksista muka vain 30% rempasta jota en purematta niele sitten millään, mutta mikäli homma rokkaa niin ollaan kaukana tosta 7k€ arviosta.

Suunnitelma kuulemma ensin huuhdella laatikko kunnolla ja vaihtaa se jäähdytin sellaiseen malliin jossa ei mahdollisuutta enää noiden nesteiden sekoittumista vaikka jäähdytin hajoaisikin uudelleen.

En kyllä ymmärrä miten voi olla niin paska systeemi vag vehkeessä, että noi nesteet pääsee sekasin  >:(

Onko mielipiteitä tuleeko onnistumaan heidän korjausehdotus edes ajatuksen tasolla?

Poissa Mustalaa

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #421 : 04.06.18 - klo:19:30 »
Auton vika paikallistettu ja syystä tai toisesta on jäähdytinnesteet ja vaihteistoöljyt sekaisin.
Elikkä joku paikka jäähdyttimessä pettänyt ja nesteet päässyt sekaisin.
Liian kovaa painetta laatikkoöljyille veikkasi ja syytä taas siihen tukos suodattimessa tms.
Kustannusarvio korjaukselle 7k€-> tai sitten uusi laatikko 7,5k€+työt päälle.

Autoliike mistä ostin auton ottaa korjauksen haltuun , kun heidän mielestään tuo hinta-arvio aivan kohtuuton.
Heidän osuus kustannuksista muka vain 30% rempasta jota en purematta niele sitten millään, mutta mikäli homma rokkaa niin ollaan kaukana tosta 7k€ arviosta.

Suunnitelma kuulemma ensin huuhdella laatikko kunnolla ja vaihtaa se jäähdytin sellaiseen malliin jossa ei mahdollisuutta enää noiden nesteiden sekoittumista vaikka jäähdytin hajoaisikin uudelleen.

En kyllä ymmärrä miten voi olla niin paska systeemi vag vehkeessä, että noi nesteet pääsee sekasin  >:(

Onko mielipiteitä tuleeko onnistumaan heidän korjausehdotus edes ajatuksen tasolla?

No tosiaan edellisellä sivulla kirjoittelinkin. Meillä tilanne ei vielä ollut äitynyt yhtä pahaksi ennen korjausta.

"Oireena siis oli, että kun veivasi D:n ja R:n väliä useasti (parkkipaikalla vekslaamista), niin päästi pirunmoisen pamauksen vaihteen vaihtuessa. Pahimmillaan se sammutti auton."

"Lähti myyjäliikkeen toimesta johkin vaihteistopajalle, jossa huomasivat jäähdytysnesteletkun murtuneen ja vetäneen nesteet laatikkoon."

"Vaihdetut osat laskun mukaan jäähdytin, jäähdytinneste, ketju, etukansi, kolme solenoidia, peruutus ja eteenpäin kitkalevyt, öljyt ja pyörimisnopeuden tunnistimia kaksi kappaletta."

Osia oli vaihdettu parilla tonnilla ja työt päälle. Oma veikkaus on ettei pelkkä laatikon öljynvaihto riitä, mutta enpä minä autoista mitään tiedä...

Poissa JaakkoKolmonen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #422 : 04.06.18 - klo:20:11 »
No katos perhana. Aikalailla sama tarina , paitsi että ei rusahdellut mitenkään meillä parkkis vekslauksessa.
Oletan, että kustannukset samaa luokkaa omassakin.
Tulin siihen tulokseen, että en laita senttiäkään tohon vaan yritän purkaa kaupan, edellytykset kun on kaupan purkuun.
Kuka maksoi teillä laskun Mustalaa?

Poissa Mustalaa

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #423 : 04.06.18 - klo:21:59 »
No katos perhana. Aikalailla sama tarina , paitsi että ei rusahdellut mitenkään meillä parkkis vekslauksessa.
Oletan, että kustannukset samaa luokkaa omassakin.
Tulin siihen tulokseen, että en laita senttiäkään tohon vaan yritän purkaa kaupan, edellytykset kun on kaupan purkuun.
Kuka maksoi teillä laskun Mustalaa?

Tolla oli tosiaan ajettu tossa kohtaa ~130tkm, mikä on vähän yli puolet auton/vaihteiston oletetusta kestoiästä kuluttajaneuvonnan mukaan (250tkm). Liike oli "reilulla päällä" ja lähti 50/50-jaolla liikenteeseen, mutta koska hommassa kesti tolkuttoman kauan niin lopputulemana meille 40 ja liikkeelle 60. Kokonaissumman oltua noin kolme tonnia, tuli siis maksettavaa sen noin 1200e. Pirun mukavahan tuo korjattu laatikko on. Me vähän oletettiin, että liike olisi lähtenyt purkamaan kauppaa Laakkosen vikaselvityksen hinta-arvion (kymppitonni) jälkeen, muttei sitten lähtenyt.

Poissa JaakkoKolmonen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #424 : 09.07.18 - klo:16:16 »
Nonniin. Melkein kuusi viikkoa kohta mennyt ja auto oli pajalla niistä kolme eikä auto edelleenkään ole kunnossa.
Autoon vaihdettu syyläri, lauhdutin sekä kytkinlevyt laatikkoon ja nyt autolla voi ajaa MUTTA laatikko ääntää mielenkiintoisesti matalilla kierroksilla kaasuttaessa enemmän. Eli kun enemmän vääntöä kohdistuu voimansiirtoon tulee ihme jurina ääni.
Jos käsivaihteilla vaihtaa ja antaa kierrosten nousta sinne 2500-> ennenkuin vaihtaa isomman pykälän ei ääntä tule juurikaan.
Korjaamon mukaan variaattori olisi syyssä ja ehkä koko laatikon joutuu lähettämään Latviaan jos siihen ei saa tilattua ilmeisesti sitä variaattoria erikseen.
Korjaamo/autoliike toiminut kaikinpuolin ala-arvoisesti ja bonuksena lasku jo tähän mennessä 2300€ kun koko laatikon uusiminen olisi ollut n.3500€.

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.236
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #425 : 09.07.18 - klo:23:40 »
Vaihtaisin kyllä kaksoismassavauhtipyörän ensin, ja olisihan tuo toki kannattanut vaihtaa jo ekalla kerralla kun vaihteisto oli irti.
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Jos tarvitset VCDS-apua muualla, tutustu: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Poissa JaakkoKolmonen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #426 : 10.07.18 - klo:18:03 »
Jep. Niin olis varmaan kannattanut jo ekalla kerralla, mutta autoliikkeen omistaja kun tekee näköjään auton korjauksen suhteen aika erikoisia päätöksiä (jotka tietty maksaa rahaa minulle) ja korjaa osia jotka ei ole rikki niin minkäs mä sille teen.  Ihme touhua tosiaan ja asian tiimoilta olinkin tänään kuluttajaneuvontaan yhteydessä.

Sit käytin auton tänään korjaamolla jossa ropattu noita multikroonikkoja enemmänkin ja sitä kaksoismassavauhtipyörää syyksi ehdottivat myös siellä eikä välttämättä vaihdelaatikko viaksi.
Mutta sehän selviää vain avaamalla aski uudestaan  >:(


Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.236
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #427 : 11.07.18 - klo:13:23 »
Ei sitä laatikkoa onneksi tarvitse uudelleen avata, mutta vaihteisto pitää irrottaa moottorista jotta vauhtipyörään pääsee käsiksi.
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Jos tarvitset VCDS-apua muualla, tutustu: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Poissa JaakkoKolmonen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #428 : 15.07.18 - klo:11:33 »

"Vaihdetut osat laskun mukaan jäähdytin, jäähdytinneste, ketju, etukansi, kolme solenoidia, peruutus ja eteenpäin kitkalevyt, öljyt ja pyörimisnopeuden tunnistimia kaksi kappaletta."

Osia oli vaihdettu parilla tonnilla ja työt päälle. Oma veikkaus on ettei pelkkä laatikon öljynvaihto riitä, mutta enpä minä autoista mitään tiedä...

Minkä verran oli tunteja laitettu työlle tossa teidän tapauksessa?

Mulla laskun mukaan tunteja jo 16 joka kuulostaa aika suurelta määrältä omasta mielestä.

Poissa Mustalaa

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #429 : 15.07.18 - klo:22:03 »
Minkä verran oli tunteja laitettu työlle tossa teidän tapauksessa?

Mulla laskun mukaan tunteja jo 16 joka kuulostaa aika suurelta määrältä omasta mielestä.

Tuossa laskussa, jonka autokauppa oli meille välittänyt oli vain työn kokonaissumma (1280e), ei tuntimäärää.

Poissa JaakkoKolmonen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #430 : 16.07.18 - klo:16:12 »
Mikäs tuo ketju on?

Nyt autokorjaamolta soiteltiin ja oltiin sitä mieltä että näissä multitronic vehkeissä ei ole edes kaksoismassavauhtipyörää joten eivät ala tutkimaan asiaa sen suhteen.

Edit. Ja kas kummaa nyt soittivatkin takaisin että on siinä sellainen... ei helvetti mitä toimintaa
« Viimeksi muokattu: 16.07.18 - klo:16:17 kirjoittanut JaakkoKolmonen »

Poissa VWVW

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #431 : 16.07.18 - klo:18:48 »
Nyt autokorjaamolta soiteltiin ja oltiin sitä mieltä että näissä multitronic vehkeissä ei ole edes kaksoismassavauhtipyörää joten eivät ala tutkimaan asiaa sen suhteen.
Suomeksi: Laatikko purettu, kaksoismassapyörä kadonnut. Olikohan sitä alun alkaenkaan?
Edit. Ja kas kummaa nyt soittivatkin takaisin että on siinä sellainen... ei helvetti mitä toimintaa
No, tuollahan se onkin. Hyvä että löytyi, mutta jotain tästä vielä puuttuu ja näyttäisi olevan joitain ylimääräisiäkin osia.

Poissa vag4life

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 92
  • Audi A3 8V 1.4 TFSI
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #432 : 16.07.18 - klo:21:49 »
Mikäs tuo ketju on?

Nyt autokorjaamolta soiteltiin ja oltiin sitä mieltä että näissä multitronic vehkeissä ei ole edes kaksoismassavauhtipyörää joten eivät ala tutkimaan asiaa sen suhteen.

Edit. Ja kas kummaa nyt soittivatkin takaisin että on siinä sellainen... ei helvetti mitä toimintaa
[/quote

Tuollaisesta puuhastelusta ei kuuluisi kenenkään maksaa mitään!

Poissa JaakkoKolmonen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #433 : 19.07.18 - klo:20:04 »
Lisää huumoria topiciin  ;D

Tutkimisen sijaan Autoliike/Autokorjaamo oli sitten suoraan vaihtanut sen dmf:n vaikka sekään kuulemma ei ollut vielä 'tiensä päässä' ja jurina jatkuu. Hienoa toimintaa.

Tästä kyllä pitäisi tehdä ihan oma topicci tonne yleiselle puolelle, että sais kaikki yhdessä nauraa tälle tragikoomiselle touhulle  ;D

Poissa msallinen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #434 : 19.08.18 - klo:11:12 »
Meillä on nyt meneillään täysin samanlainen case. Meidän Exeo on vuosimallia 2012 ja kilometrejä mittarissa on 146 000km. Jäähdytinnestettä tosiaan päässyt vaihteistoöljyn sekaan. Syynä tähän oletettavasti vaihteistoöljyn lauhduttimen hajoaminen. Korjausarvio on 11 000 € (uusi laatikko 10 000€ ja työ 1 000€). >:( Tulevat viikot näyttää miten myyjäliike tämän asian hoitaa. Auto on kerennyt olla meillä reilut puolitoista vuotta ja sillä ajettu meidän aikana noin 40 000 km.

Meidän tapauksessa uuden laatikon asentaminen maksaa melkein saman verran kuin auton nykyarvo.  Se ei lienee järkevä vaihtoehto. Onko kenelläkään tietoa mistä kannattaa kysellä "tehdaskorjattuja laatikoita" ja mitä ne suunnilleen maksaa? Kiitos avusta!

Päivitystä tähän meidän tilanteeseen. Laatikko oli mennyt niin pahasti rikki, ettei vanhan korjaaminen ollut järkevää. Pitkän etsinnän jälkeen autoon (Seat Exeo ST 2,0 TDI 143 Sport Multitronic) löytyi kunnostettu laatikko ulkomailta. Korjaus maksoi kokonaisuudessaan n. 5400€ josta meidän osuus 4000€. Auton myyjä maksoi loput.

Mutta laatikko ei ole remontinkaan jälkeen ollut täysin kunnossa. Sopeutus ei mennyt läpi ja auto nyki pienissä nopeuksissa. Sain ohjeen ajaa autolla: "kyllä se laatikko oppii". Mutta eipä oppinut, vaan ja meni ajettaessa vaan huonompaan suuntaan. Auto rupes täristämään sillon tällöin noin 110km/h nopeudessa vaihteen vaihdon yhteydessä.

Tutkimuksissa selvisi, että laatikossa on uudelleen jäähdytysnestettä (ja/tai vettä) ja ilmeisesti ei puhuta ihan vähäisestä määrästä. Todennäköisesti  kyseessä on jäähdytysnestettä, mutta glykolitestin tulos ei kuulemma on täysin varma, koska kyseessä ei ole alkuperäisöljy. Siis autossa, johon on vaihdettu uusi laudutin, ulkoinen suodatin, kunnostettu laatikko ja sisään on laitettu uudet öljyt.

Eli jotakin on mennyt pahasti pieleen, mutta mitä?

1) Ensimmäinen epäilys oli, että autoon vaihdettu lauhdutin (alkuperäisosa) olisi viallinen. Eli sama osa, joka aiheutti ongelman aikaisemminkin. Mutta maahantuojan edustaja teki jäädytysjärjestelmälle painetestin (1.2 barin paine 3 päivää, eikä paine laskenut testin aikana), jonka mukaan lauhdutin on kunnossa.
2) Laatikon asentanut korjaamo on mielestään tehnyt kaikki työt viimeisen päälle ja puhdistanut vanhat putket huolellisesti. Heidän mielestään vika ei voi olla missään tapauksessa heissä.
3) Laatikkovalmistajan mukaan ei ole mahdollista, että heidän laatikkonsa sisällä olisi ollut glykolia/vettä, koska vanhasta aihiosta irroitetaan kaikki osat kunnostuksen yhteydessä ja osat pestään huolellisesti.

Mää alan olemaan todella epätoivoinen tämän kanssa. Miten voin selvittää miten laatikkoon on päässyt jäähdytysnestettä (tai vettä). Kaikki osapuolet väittävät, ettei vika ole heissä. Eikä kukaan ole valmis ottamaan vastuuta tästä tilanteesta. Mulla ei oo hajuakaan mitä pitäisi tehdä seuraavaksi.

Poissa JaakkoKolmonen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #435 : 21.08.18 - klo:18:58 »
Kylläpä kuulostaa ihanan kalliilta sielläkin.
Itse kysyin recrolta latviasta laatikon korjauksen hintaa ja hinnaksi ilmoittivat 2500€ kuljetuksineen. 100tkm /24kk takuu tulee rempatulle laatikolle.
Siihen päälle tietty vielä purku+asennus+öljyt täällä päässä.
Meikän autoon asennettiin erillinen öljynlauhdutin ettei enää jatkossa pääse tapahtumaan uudestaan samaa.

Poissa JaakkoKolmonen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #436 : 01.09.18 - klo:12:15 »
Onpas murheenkryyni exeon laatikko. Oman auton laatikko matkalla takas suomeen, mutta olivat jo viestitelleet sieltä Recrolta, että ovat vaihtaneet jo kerran vaihdetut vetolevyt koska laatikossa oli ollut taas jäähdytin nestettä  :o
Miten se voi olla mahdollista, kun autoon on asennettu jo kesäkuussa erillinen vaihteiston öljynlauhdutin ???

Poissa msallinen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Exeo käyttökokemuksia
« Vastaus #437 : 04.09.18 - klo:17:35 »
Onko sinne laatikkoon sitten jäänyt jäähdytysnestettä edellisen kerrasta? Kuulostaa tietyllä tapaa samanlaiselta tapaukselta kuin meillä :(

Meidän tapauksessa uusi lauhdutin on testattu toimivaksi pitämällä 1.2 baarin paine jäähdytysjärjestelmässä 3 päivän ajan. (Paine ei tippunut yhtään testin aikana -> lauhdutin ehjä?) Mutta silti laatikossa on tosiaan taas jäähdytysnestettä.

Toki meidän tapauksessa laatikon toimittaja on sitä mieltä, että lauhdutin on testattu väärällä tavalla. Heidän mielestään lauhdutin pitäisi irroittaa autosta ja testata erillään pitämällä 6 baarin paine jäähdytysjärjestelmässä.

Onko kellään kokemusta siitä miten tämä lauhduttimen testaaminen pitäisi tehdä?
 

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi