Kirjoittaja Aihe: Ibiza Mk5 TGI kaasu  (Luettu 4038 kertaa)

Poissa Vanetson

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Vs: Ibiza Mk5 TGI kaasu
« Vastaus #30 : 13.08.18 - klo:09:11 »
Aavistuksen yllätyksenä tuli, ettei tähän saa vetokoukkua. Rekisterinumerolla sen saa tilattua. Trafi kertoo ettei futaa ja huoltoneuvoja Seatilta vahvisti asian.

Saahan siihen koukun vaikka esiasennettunakin, mutta ei saa vetää kärryä. Kytkee sitten vaikka pyörätelineen koukkuun, mutta mitäpä muuta.

Minulle tuli yllätyksenä, ellei ihan järkytyksenä, että Ibiza 1 hengen kuormalla vaatii mäkilähdössä paikaltaan (nousu 10%+) samanlaisen kaasun ja kytkimen käytön kuin Golf pienimmällä diesel-koneella 1.500 kg venetraileri perässä. Siinäkun olisi vielä kärry perässä, niin johan käryäisi kytkin kunnolla.

Poissa Vanetson

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #31 : 14.08.18 - klo:22:41 »
Miten ihmeessä näin pieniä lukemia. Näyttääkö ajotietkone samaa, kuin laskit itse tankatun kaasuun määrästä?

Minä en ole saanut ajotietokoneen mukaan alle 4,5 kg/100km kulutusta, vaikka kuinka yritän. Vaatii jurnuttamaan melkein tyhjäkäynnillä, että pääsee tähänkään lukemaan. Hyvä jos auto kestää tällaista 5v/100.000km takuuajan.

2. tankkaus 2.92kg/100km. Ei kannata aktivoida gasumin tarjousta omilla kilometreillä. Erittäin mukavasti toimiva alusta myös kuoppaisilla teillä. Ensiasennusrenkailla (nexen 185 65/15) tuntuu olevan meluisan puolella verrattuna koeajoon kitkoilla talvella.

Poissa jt

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #32 : 14.08.18 - klo:23:15 »
Miten ihmeessä näin pieniä lukemia. Näyttääkö ajotietkone samaa, kuin laskit itse tankatun kaasuun määrästä?

Minä en ole saanut ajotietokoneen mukaan alle 4,5 kg/100km kulutusta, vaikka kuinka yritän. Vaatii jurnuttamaan melkein tyhjäkäynnillä, että pääsee tähänkään lukemaan. Hyvä jos auto kestää tällaista 5v/100.000km takuuajan.
Itsellä paljon painavampi kaasuvehje eli Passat ja maantiellä menee ilman yrittämättäkin alle 4kg lähes aina ja kyydissä koko pesue ja joskus vähän tavaraakin. Sitten rankempi ajo auto aivan täynnä, "aerodynaaminen" kattoboksi ja perässä vielä monta pyörää vastatuuleen maantietä, keskikulutus hyppäsi 4,7kg:n tienoille. Seka-ajossa keskikulutus on siinä 4,5kg:n tienoilla tankkauksesta mitattuna, jos enempi kaupunkia voi mennä tuon päällekin. 

Onko tuo lukema myös tankkauksista laskettuna sama ja missä olet tankannut? Oisko mahdollista että esim. jarrut laahaavat tai sitten jopa jokin vika? Tuttu vaihtoi Golffin kaasu-koneeseen lambda-anturin kun auto sitä välillä herjasi jonka jälkeen kaasun kulutus väheni. Kuulostaisi kyllä että jos ajo ei ole mitenkään erityisen rankkaa että jossain saattaa olla vikaa..
VW Passat -11 1.4TSI DSG Ecofuel (kaasu)

Poissa BLUP!

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #33 : 15.08.18 - klo:10:17 »
Mun upissa jumi viime talvena kässäri (ostin marraskuussa) joka näkyi kulutuksissakin selvästi. Löysäsin vaijeria ja se auttoi vaikka tyyppivika toi onkin. Nyt spritissä jo paalupaikalla upeissa mut seatit vielä kaukana ton huonon talven takia. Kyllä se ajotapa ja reitti vaikuttaa myös paljon ja kelit. Helteillä sain kolme peräkkäistä tankillista alle 2.4kg lasketun kulutuksen ja nytkin kun ajan bensat tyhjäksi mittari. Näyttää 3.6 litraa per sata. Nuo siis ecoajolla liikenteen mukana.
VW Eco Up!

Poissa Pihistelijä

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #34 : 15.08.18 - klo:11:02 »

Kuulostaa kyllä todella korkealle kaasun kulutukselle. Ajatko maakaasulla vain biokaasulla? Biokaasullakin vielä sellaisesta paikasta, josta saat pelkkää biokaasua. Biokaasun joukossa on enemmän hiilidioksidia kuin maakaasussa tai Gasumin verkon sekakaasussa.

4,5 kg maakaasua vastaa massallisesti 6 litraa bensaa. Jos vielä otetaan huomioon, että metaanissa on enemmän vetyä per kg kuin bensassa, vastaa 4,5 kg kaasua energiana 6,8 l/100 km bensan kulutusta.
Seat Leon ST 1.0 TSI Ecomotive Style manuaali -17 

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi