Ibiza Mk5 TGI kaasu

Aloittaja JoLah, 02.12.17 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

JoLah

http://www.seat.fi/carworlds/new-ibiza/specifications/style.html

Aika heikosti tietoja kaasuversiosta... Onko parempia? Kaasusäiliön/bensasäiliön tilavuus ja kaasun kulutus kiinnostaa. Kohta on kaasuasema lähellä nimittäin.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

track08

Seat Ibiza TGI:n kaasusäiliöiden tilavuus on 11 kg ja bensiinisäiliön 40 litraa. Kaasutankin suhteessa bensiinisäiliöön pieni koko tuntuu aika omituiselta. Skoda Citigo CNG:ssä ne ovat 11 kg ja 10 litraa ja tuolla pienellä bensatankilla tulen ihan hyvin toimeen. Olisin toivonut suurempaa tilavuutta kaasusäiliöille. Leonissa kaasusäiliöiden tilavuus on 15 kg.

Ibiza 1.0 TGI Style 17763,10 â,¬
Ibiza 1.0 TGI XCELLENCE 20454,15 â,¬
Ibiza 1.0 TGI FR 20 565,42 â,¬
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Pentium

Onko foorumilla tätä mallia tilanneita tai ostoa miettiviä? Hieman alkanut houkuttelemaan, kun saisi nykyisestä kakkosautosta samalla edes jonkinlaisen korvauksen.
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

track08

Lainaus käyttäjältä: Pentium - 04.03.18 - klo:13:50
Onko foorumilla tätä mallia tilanneita tai ostoa miettiviä?

Kyllä mua kiinnostaa Ibiza TGI, mutta en ole vielä vaihtotarjousta kysynyt.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

TGI

Ibiza Tgi style alla. Ensitankkaus näyttää 3.66kg/100km. Aika sivutuuliherkkä tai sitten juhannuksen poikkeuksellisen kovat tuulet vääristää.

TGI

2. tankkaus 2.92kg/100km. Ei kannata aktivoida gasumin tarjousta omilla kilometreillä. Erittäin mukavasti toimiva alusta myös kuoppaisilla teillä. Ensiasennusrenkailla (nexen 185 65/15) tuntuu olevan meluisan puolella verrattuna koeajoon kitkoilla talvella.

Sacrum

Itsellä on mennyt seka-ajossa 4.2-4.8kg kaasua. Paljonkos olette saaneet mahtumaan tankkiin tyhjänä? Itsellä maksimi 11kg vaikka 13kg tankit. Aivan liian iso ero siihen mitä pitäisi olla. Suurin pettymys juuri kaasun määrä kun muuten olen ollut tyytyväinen.

Sacrum

Ensiasennusrenkaat Hakookit ollut yllättävän hiljaiset verrattuna 95hp koeajoautoon. Se kumisi takaa kuin peltipurkki. Etujarrut ei ole vinkuneet, mutta jonkunlainen kumina kuuluu jarruttaessa.

TGI

Ajelin 30km punavalon jälkeen ja kaasua meni lähes tismalleen 11kg. Spiritmonitor.de ovat saaneet kaasua paljonkin enemmän sisään. Tankkauksen jälkeen mennään näemmä aina bensalla alle 2km. 11kg on speksattu tankkikoko ainakin Suomeen.

Sacrum

Kyllä se 13kg on. Lukee tiedoissa ja kysyin asiaa vielä suoraan Seatilta, että tekevätkö vain Suomeen 11kg tankeilla kun muualla 13kg ja vastaus oli että 13kg Suomessa. 11kg autolehdissä oli väärä tieto.


TGI

Okei. Eli se ajotietokoneen kalibrointi on täysin metsässä. Näyttää muutenkin olemattomia jäljellä olevia kilometrejä totuuden vastaisesti cng + bensa.

BLUP!

Tankkaatko jollain yksityisellä luonnonkaasuasemalla? Mulla 11kg tankki ja parhaillaan sinne on mennyt muistaakseni yli 13kg gasumin asemalla. Kävin spritissä tarkistamassa ja 13,78kg kerran ellei sitten ollut toimintahäiriö pumpun laskurissa.
VW Eco Up!

TGI

Itse olen tankannut tismalleen 2 kertaa ja 11Kg ja 10kg Gasumin asemalla. Aika hidasta se on. Toisaalta hajutonta ja kädet vapaina, joten voi vaikka joraa tai tms.

Sacrum

Itse tankannut vain Gasumin eri asemilla ja 11 kg maksimi. Usein siinä 10.5 kg vain.

TGI

Viimeisimmän tankkauksen verrokkikulutus 2.92kg/100km bensaksi muutettuna on 2.43L/100km. Ohjauksen vaste on keinotekoinen, mutta tämä tulee ihmiseltä jonka mielestä vw golf 2 oli hyvä ohjaus tehostamattomana.

track08

Minulla on se käsitys että Ibizassa on sama kaasutankkirakenne kuin Up/Citigo/Mii-autoissa, eli se 11 kg, mutta mustaa valkoisella minulla siitä ei ole.

Tankkiin menevä kaasumäärä riippuu lämpötilasta ja syöttöpaineesta. Esimerkiksi talvella tankatessa tankkiin tuntuu menevän enemmän kuin kesällä ja esimerkiksi Tuupakan asemalla laitteistosta tulee kaasu kovemmalla paineella, jolloin tankkiin menee aina enemmän kuin keskimäärin muilla asemilla. Esimerkiksi helmikuussa olen tankannut yli 13 kg Citigon nimellisesti 11 kg tankkeihin. Myös se vaikuttaa (joillakin vanhemmilla asemilla) onko joku tankannut sinua ennen tai samaan aikaan.

Kysyin Seat TGI:hin vaihtotarjousta, mutta kaupat jäi lopulta tekemättä. Ajattelin Style-varustelutasoa, mutta tarjous tehtiin lopulta FR-varustelutasoon. Yli 27Kâ,¬ hinta oli kuitenkin liikaa. Jälkikäteen olen myös miettinyt FR-varustelutason vakiorengaskokoa 17", että minkälainen se mahtaa olla kulutuksen ja mukavuuden kannalta.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

track08

Lainaus käyttäjältä: track08 - 06.07.18 - klo:14:32
Minulla on se käsitys että Ibizassa on sama kaasutankkirakenne kuin Up/Citigo/Mii-autoissa, eli se 11 kg, mutta mustaa valkoisella minulla siitä ei ole.

Noh, löytyi se tuolta kansainväliseltäkin Seatin sivulta, että 13 kg tankki pitäisi olla. Mutta silloin tankatessa se 13 kg pitäisi mennä, ei 11 kg, minkä olen nähnyt aiemmin Ibiza TGI:n teknisiä tietoja lukiessa.

"The TGI version of the fifth generation Ibiza is equipped with two fuel tanks, one for 13 kg of CNG and the other with a 40 litre capacity for petrol, which is identical to all other petrol version Ibizas, and their combined capacity gives it a total range of up to 1,194 kilometres before having to refuel."
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

track08

Lainaus käyttäjältä: track08 - 06.07.18 - klo:14:32
Minulla on se käsitys että Ibizassa on sama kaasutankkirakenne kuin Up/Citigo/Mii-autoissa, eli se 11 kg, mutta mustaa valkoisella minulla siitä ei ole.

Ainakin Gasumin listaamalla kaasuautojen sivulla lukee taas:
LainaaTankki, kaasu/bensiini  11 kg/40 l
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

TGI

Vantaan Petikon asemalla tyhjään tankkiin sain tankattua 11.6kg. Pitää seuraavan kerran testata Tuupakkaa.

track08

Lainaus käyttäjältä: TGI - 09.07.18 - klo:19:50
Vantaan Petikon asemalla tyhjään tankkiin sain tankattua 11.6kg. Pitää seuraavan kerran testata Tuupakkaa.

Tankkasin eilen Tuupakan asemalta Citigon 11 kg tankkiin 11,93 kg. Ajotietokoneen mukaan olisi vielä 5 km kaasu riittänyt, eli kokolailla tyhjä se oli.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Enhancer

Ottakaa toki ulkolämpötila huomioon, vaikuttaa aika ratkaisevasti siihen paljonko sinne tankkiin ainetta menee.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

track08

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 10.07.18 - klo:15:04
Ottakaa toki ulkolämpötila huomioon, vaikuttaa aika ratkaisevasti siihen paljonko sinne tankkiin ainetta menee.

On se ulkolämpötila mikä tahansa, niin sinne kaasutankkiin pitäisi mennä 100% luvatusta eli 11 kg tankkiin 11 kg ja 13 kg tankkiin 13 kg. 9.7. lämpötila oli +20 asteen paikkeilla ja silloin sinne meni tuo 11,93 kg. Helmikuussa olen tankannut kahdesti yli 13 kg (13,25 kg ja 13,19 kg) ja ilman tarkempia muistikuvia lämpötilasta (talvella on pakkasta, veikkaisin että niin oli tuolloinkin). Nämä mainitut tankkaukset ovat siis olleet Gasumin Tuupakan asemalla.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

TGI

Tänään 12.10kg Tuupakan asemalla. Ajotietokoneen mukaan 5km kaasulla jäljellä ajoaikaa.

Sacrum

Lainaus käyttäjältä: track08 - 09.07.18 - klo:14:08
Ainakin Gasumin listaamalla kaasuautojen sivulla lukee taas:

Ilmoitin Gasumille maaliskuussa jo tuosta virheestä, mutta eivät ole jaksaneet korjata. Ibizassa on 13kg tankki ja ihmettelen kyllä että 11kg Citigoon on mennyt lähemmäs 12kg kun 13kg tankkiin ei tahdo koskaan mahtua 11kg Gasumin asemilla. Tuli muuten takaisinkutsu letkujen muttereiden kiristysmomentista.

BLUP!

Mun uppiin meni kerran talvella 13.8 kiloa suomenojan gasumilla.
VW Eco Up!

MrBurns

Kyllä lämpötilakin vaikuttaa mutta kovasti noilla asemilla vaihtelee paineet sen mukaan onko edellä juuri tankattu. Octaviaan on mennyt 15kg tankkiin noin 12-18,5kg ihan tankkauskerrasta ja -paikasta riippuen. Joillain asemilla ei välillä meinaa saada paria kiloa enempää kun on joku juuri  laittanut tankin täyteen eikä kompurassa meinaa tuotto piisata.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

TGI

Lainaus käyttäjältä: Sacrum - 11.07.18 - klo:21:56
Tuli muuten takaisinkutsu letkujen muttereiden kiristysmomentista.

Soitin asiasta ja hommat oli tehty jälleenmyyjän toimesta. Kirje oli päivätty 6.6.

TGI

Tänään täysin tyhjään säiliöön 8.45kg. Yhtä palkkia vajaaksi jäi mittari. Näemmä lämpötila vaikuttaa. Tai sitten Petikon laitteissa on vikaa.

TGI

Aavistuksen yllätyksenä tuli, ettei tähän saa vetokoukkua. Rekisterinumerolla sen saa tilattua. Trafi kertoo ettei futaa ja huoltoneuvoja Seatilta vahvisti asian.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy