merkkihuollon järjetön hinta ketjun vaihtamiselle..

Aloittaja samppa79, 28.11.17 - klo:22:47

« edellinen - seuraava »

samppa79

Käytin pasuunan huollossa, ja kysyin huvikseni voivatko mitata onko ketju venähtänyt, kilsojakin kun on jo 225 tkm.
Vastaus oli että testerillä katsottuna on venynyt toleranssien ulkopuolelle ja suositellaan vaihtamista. Antoivat vaihdollekin hinta-arvion 5 500 euroa.
Aika kallista puuhaa.. eikös näiden vaihto yleensä noin tonnin maksa? Hyvät on katteet vw centerillä.
Koneena siis 1.4 TSI Ecofuel (se kaasuversio), vm. 2009.

SNG

aa meinasivat sellaisen kultaisen panssariketjun sitten vaihtaa?

Härskiksi on mennyt rahastus! VMP!

o.b.

Oiskohan tuossa joku erehdys ja hinta-arvio sille, että ketju on pettänyt? Vaihtokansi yms...

Iero

Kovasti kun tinkii, niin VW tulee yleensä puolella vastaan eli 2750 sitten, jossa siinäkin on 2000 liikaa. Pitää kerätä rahaa USA:n sakkomaksuja varten.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

lemmentalja

Jos en nyt ihan väärin muista, niin kaksoisahdetulle 160hp versiolle (missä on ilmeisesti hieman enemmän työtä?) oli maahantuojan hinta jakopään uusimiselle 2Kâ,¬ luokkaa.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

samppa79

Ei ne enää noilla kilsoilla vastaan tule.. mut joo aikamoista rahastusta, vähän tuntuu siltä että yritetään saada asiakas keksimään että mitä jos ostaisi uuden auton tilalle.

Sain yhdeltä ei-merkkikorjaamolta tarjouksen, ketjun vaihto vähän vajaa tonni. Siihen hintaan kannattaa jo vaihtaakin kun auto on muuten hyvässä kunnossa.

Mitähän luokkaa näissä yleensä ahtimet kestää? Tämä siis kaksoisahdettu 150hp versio. Öljyt on vaihdettu aina n. 15 tkm välein. Lähes kaikki ajo kaasulla..

multsi

Onkohan tuossa nyt kuitenkin joku väärinkäistys tai virhe..

5,5kâ,¬ alkaa olla samaa luokkaa mitä merkkiliike vaihdossa uuteen  hyvittäisi.

erttuli

#7
Eikös tolla hintaa saa jo uuden moottorin turboineen ja muine hilppeineen, näyttää olevan n. 3500e Saksan ebay?
Vähän saman luokan tarjous kuin 1000euroa iskarien vaihtotyöstä mulla kuukausi takaperin  ::) ::)
Vaihdatin sitten muualla 400 eurolla koko setin.
Semmosta *askaa nää merkkiliikkeet, ettei ikinä vie niihin ellei pakko. Ja kun uutta autoa en omista niin..


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 29.11.17 - klo:15:11
Eikös tolla hintaa saa jo uuden moottorin turboineen ja muine hilppeineen, näyttää olevan n. 3500e Saksan ebay?
Vähän saman luokan tarjous kuin 1000euroa iskarien vaihtotyöstä mulla kuukausi takaperin  ::) ::)
Vaihdatin sitten muualla 400 eurolla koko setin.
Semmosta *askaa nää merkkiliikkeet, ettei ikinä vie niihin ellei pakko. Ja kun uutta autoa en omista niin..

1000 euroa iskarit ja vaihtotyö vai pelkkä vaihtotyö? 400 euroakin taisi olla pelkkä vaihtotyö?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

erttuli

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.11.17 - klo:15:23
1000 euroa iskarit ja vaihtotyö vai pelkkä vaihtotyö? 400 euroakin taisi olla pelkkä vaihtotyö?

1000e pelkkä vaihtotyö, terveisiä Vianorilta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 29.11.17 - klo:15:24
1000e pelkkä vaihtotyö, terveisiä Vianorilta.

Eihän tuo ole edes merkkiliike, vaan monimerkkikorjaamo.

Joka tapauksessa 5500 euroa on liikaa ja kyllä mä huudattaisiin noillakin kilometreillä vastaantuloa, jos huollettu auto ajallaan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jaker

Lainaus käyttäjältä: samppa79 - 28.11.17 - klo:22:47
...testerillä katsottuna on venynyt toleranssien ulkopuolelle ja suositellaan vaihtamista.

Onkohan kenelläkään tietoa tästä testerillä tutkimisesta? Tämän saman selvityksen voisi varmaan tehdä myös VCDS:llä tai muulla vastaavalla.

Edit: jotta pysytään aiheessa, niin muistaakseni Autoavirol tms. kertoi puhelimitse että tonnilla pitäisi selvitä ketjurempasta. Kyselin remontin hintaa ennen auton hankkimista. Tämä liike oli tunnettu siitä että ne tarjosivat vaihtotyötä kiinteällä hinnalla. En tiedä mikä on tilanne nykyään.

nimim. 1,4 Ecofuel 175tkm

samppa79

Ei mitään tietoa mitä tuo testerillä tutkiminen tarkoittaa.
Sen sanoivat että jos mekaanisesti tutkivat, niin ketju saattaa hypätä sen mekaanisen tutkimuksen aikana/seurauksena.

Vähän itse asiassa epäilen että onko sitä edes tutkittu, vai onko toi vaan toteamus noilla kilsoilla.. vähän meni luotto koko liikkeeseen.
Ensi viikolla ketjun vaihtoon, sain kiinteän hinnan 930â,¬. Sit voi ajaa rauhallisin mielin. On se halvempaa kuin auton vaihto uudempaan.

Muistan sen kun joitain vuosia sitten kaasutankkien magneettiventtiilit jumittivat, merkkihuollon hinta vaihdolle oli 3000â,¬, terragasin 400â,¬..

vwmies

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 29.11.17 - klo:15:24
1000e pelkkä vaihtotyö, terveisiä Vianorilta.

Vianorista saa ainakin kalleimmat nokialaiset vaikka kuuluukin tehtaan ketjuun, näköjään muutakin. Takaiskarit vaihtaa alle tunnissa kevyesti.
Etujalkojen vaihdosta maksoin 2011 170e pienkorjaamolle.  :o
Yritetään pärjätä.

OctyRO

Siis tuohan on helppo kattoa testerillä ihan itse. Eli luultavasti ihan samalla tavalla katsovat niinkuin sen voi katsoa kotioloissa. Siellä taas raja-arvot jotka ylittäessä näkee, että ketju venynyt ja vaihdon tarpeessa. Piece of cake.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 29.11.17 - klo:15:24
1000e pelkkä vaihtotyö, terveisiä Vianorilta.
Suuri osa korjaamoista veloittaa esim. iskunvaimentajien vaihdon valmistajan ilmoittamien ohjetuntimäärien mukaan. Ei todellisen (lyhyemmän) vaihtoajan mukaan. Valmistajan ilmoittama aika sisältää usein myös iskunvaimentajiin liittyvien yläpäänlaakerien yms. vaihdon. Lisäveloitus tulee kyllä, jos esim. kiinnityspultti on juuttunut kiinni.

Vaihdattaessani Golf Plus Xenon valot veloitti korjaamo vaihdon ohjeaikojen mukaan joka on yhdelle plottimolle ja edellyttää puskurin irroituksen. Nyt kun vaihdettiin molemmat polttimot irroitettiin puskuri vain kerran, mutta veloitus oli 2 kertaa yhden polttimon vaihtotyö eli työmäärä sisälsi puskurin irroituksen kaksi kertaa vaikka se tietysti irroitettiin kerran. Korjaamo "rankaisi" minua kun vein omat osat (poltinpari 80 euroa) enkäottanut heidän polttimoitaan 180 euroa pari.

Ehkä ketjunvaihdossakin on ollut ohjetyömäärä joka sisltää muutakin?

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: samppa79 - 29.11.17 - klo:11:00
Ei ne enää noilla kilsoilla vastaan tule.. mut joo aikamoista rahastusta, vähän tuntuu siltä että yritetään saada asiakas keksimään että mitä jos ostaisi uuden auton tilalle.

Sain yhdeltä ei-merkkikorjaamolta tarjouksen, ketjun vaihto vähän vajaa tonni. Siihen hintaan kannattaa jo vaihtaakin kun auto on muuten hyvässä kunnossa.

Mitähän luokkaa näissä yleensä ahtimet kestää? Tämä siis kaksoisahdettu 150hp versio. Öljyt on vaihdettu aina n. 15 tkm välein. Lähes kaikki ajo kaasulla..

Tiedä Pasuunoista mutta Golfiin tultiin vastaan vaikka kilsoja oli yli 243tkm ja olin itse viimeiset 2,5 v vaihtanut öljyt!  :o
Molemmat ahtimet alkuperäisiä.

samppa79

Mitä tuli hintaa ketjun vaihtoon vastaantulojen jälkeen?

Eka Golf

Ei varmuutta vaihtohinnasta osineen mutta koko "lysti" maksoi 725â,¬ johon sisätyi moottoriöljyn vaihto suodattimineen ja lisätilauksenani vaihdelaatikon öljyn vaihto.

Moorepark

Tulee ehkä vähän myöhässä mutta myös omaan vm 2009 Passat Ecofueliin VW:n merkkiliike tuli hyvinkin vastaan ketjunvaihdossa. Autolla oli ajettu muistaakseni tuolloin 215tkm ja tuotu itse Ruotsista 180tkm kohdalla.

Vähän jouduin tappelemaan kun huoltokirjaan oli jostain syystä koodattu longlife-öljynvaihtoväli kun näissä pitäisi olla kiinteä 1v/15tkm. Tästä syystä ekat huollot Ruotsissa oli tehty 20-30tkm välillä ja longlife-öljyillä, ja tuota koettivat käyttää perusteena että en olisi ollut oikeutettu vastaantuloon. Mutta asia selvisi kyllä ihan yhden puhelinkeskustelun aikana, ja koska autossa aukoton merkkiliikkeen huoltohistoria niin sekin ehkä vaikutti.

Omaa maksettavaa tuli noin 600 euroa, kun ilman vastaantuloa työt ja osat olisivat olleet 2500 euroa. Nyt ajettu ketjunvaihdon jälkeen pari vuotta ja 65tkm ilman ongelmia - ehkä kohta taas pitäisi käydä mittailemassa ketjun venymistä  :o

Vastaantuloon vaikutti omalla kohdallani varmasti se, että vein auton heti tarkastettavaksi silloin kun tämä TSI-jakoketjuasia oli taannoin isosti mediassa ja VW tarjosi veloituksetonta ketjun tarkastusta. Sitten tarkastuksessa tosiaan suosittelivat vaihtoa.

Visa

Mulla vaihdettiin pari vuotta sitten 180tkm ajettuun 1.2tsi moottoriin uusi ketju volkkarilla. Maksoi 0 euroa tämä lysti

(samalla muu huolto, öljyt + suodattimet ym joista maksoin normaalisti toki)

Aika vaihtelevalta tuntuu käytännöt  ;)


Olisikohan muuten kannattanut pyytää edes jotain laskua ketjusta; olisko silloin sille saanut sen 2v takuun? (mietimpä vaan)

avaruusassa76

Itselläni kesällä 2017 totesin ketjun jo hyppivän (äänen perusteella ajoittain) ja vein Vv-Herttoniemeen. Tarjosivat:

"Jakoketjun tarkastus on teille ilmainen, jos ketju todetaan venyneeksi ja se pitää vaihtaa maksamme 50% kuluista ja 50% jää teille.
Koko remontin arvioitu osuus on noin 1600e, asiakkaan osuus olisi siis noin 800e."

Hyväksyin tarjouksen ja vaihdatin vielä varmuuden vuoksi vesipumpun, jotta ei tarvis sitä sitten seuraavaksi. Yhteensä vajaa tonni. Hyvin on toiminut.

Passat 1.4 TSI 2009 125t km
Passat variant 3c 1.4 TSI DSG Bluemotion technology vm. 2010

jaker

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 30.11.17 - klo:10:12
Siis tuohan on helppo kattoa testerillä ihan itse. Eli luultavasti ihan samalla tavalla katsovat niinkuin sen voi katsoa kotioloissa. Siellä taas raja-arvot jotka ylittäessä näkee, että ketju venynyt ja vaihdon tarpeessa. Piece of cake.

Onko antaa tähän jotain lisävinkkejä? Löysin kyllä TSI koneelle jonkun tiedon ja kanavan jonka lukemia pitäisi katsoa, mutta kaasuautossa ja CDGA moottorissa nuo arvot ovat ilmeisesti jossain toisessa rekisterissä tms. Samoilla measuring block numeroilla tuli jotain ihan muita lukemia näkyviin, kun itse kokeilin. Tarkoituksena oli selata noita kanavia läpi paremmalla ajalla, mutta en ole vielä ehtinyt.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?8367938-VCDS-Measuring-blocks-208-209-Help
Lainaa90,91, 208 & 209

skrikoo

Jakopääremontti reilu vuosi takuun päättymisen jälkeen 0â,¬ Laakkosella.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 16.04.18 - klo:16:53
Jakopääremontti reilu vuosi takuun päättymisen jälkeen 0â,¬ Laakkosella.

Tämä antoi taas sisältöä todella paljon tähän ketjuun. Mennytkin vähän aikaa hiljempaa ja ilmeisesti nyt alkaa tuo maniavaihe, kun katsoo etusivun vastailuita nimimerkin perusteella?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jaker

Lainaus käyttäjältä: jaker - 16.04.18 - klo:16:38
Onko antaa tähän jotain lisävinkkejä? Löysin kyllä TSI koneelle jonkun tiedon ja kanavan jonka lukemia pitäisi katsoa, mutta kaasuautossa ja CDGA moottorissa nuo arvot ovat ilmeisesti jossain toisessa rekisterissä tms. Samoilla measuring block numeroilla tuli jotain ihan muita lukemia näkyviin, kun itse kokeilin. Tarkoituksena oli selata noita kanavia läpi paremmalla ajalla, mutta en ole vielä ehtinyt.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?8367938-VCDS-Measuring-blocks-208-209-Help

Pitäisi näkyä tällaista:


mutta CDGA moottorista löytyy tällaiset tulokset


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy