Kirjoittaja Aihe: MK7.5 GTI 230 - Black  (Luettu 18314 kertaa)

Poissa pulla

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: MK7.5 GTI 230 - Black
« Vastaus #30 : 27.11.19 - klo:12:42 »
APR ja TVS jälleenmyyjänä voisin hieman kommentoida aihetta "APR on bulkkisofta".
Jos bulkilla tarkoitetaan vain sitä ,että sitä ei erikseen säädetä sen enempää, vain tarkastetaan toimivuus niin kyllä, sitä se sitten on.
On kuitenkin hyvä huomioida että ohjelman taustalla on tuotekehitystä enemmän kuin yhdelläkään toisella softan tarjoajalla. Tällä tarkoitetaan satoja tunteja dynossa ajoa, tuhansia kilometrejä eri autoissa, eri polttoaineilla, eri mantereilla testaamista. Softa toimii kaikissa softaversiossa käytännössä aina, joten on selkeästi helppo valinta suurimmalle osalle asiakaskuntaa. Ja varmasti on laadukkaampi kuin monimerkkitalojen tuotteet, joita ei samalla tavalla voida tuotekehittää, koska sellaista tehdasta ei olekkaan missä jokainen Nissan, Rellu, Bemari ja Audi voitaisiin ajaa dynossa ja kadulla samalla testimäärällä.

TVS:llä on osaamistaso myös korkealla mutta kyseessä on huomattavasti enemmän custom tuote, jolloin ei kannata vertailla ihan suoraan. DSG puolella ovat toki suvereeneja ykkösiä.
ECU puolella ei heillä kuitenkaan samanalaista kehitystä taustalla ja siksi eri autojen softaversiossa on usein pientä viilattavaa. Tästäkin huolimatta laadukas tuote eikä huono valinta lainkaan.

Koska sinulla ei ole omakohtaista kokemusta APR tuotteesta, voitanee nuo arviosi siis jättää omaan arvoonsa. Laadunmittari ei ohjelmissa ole pelkästään saavutetut hevosvoimat tai kiihtyvyyden ajat, se miten ohjelma tehdään ratkaisee myös paljon, sekä fiilis minkälainen auto on ajaa.

Tämän viestin tarkoutus ei ole nyt hakata maahan sinun kokemuksiasi, vaan avata asiaa hieman tarkemmin ja paremmalla tiedolla.

Poissa OctyRO

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 222
    • Profiili
Vs: MK7.5 GTI 230 - Black
« Vastaus #31 : 10.12.19 - klo:10:08 »
APR ja TVS jälleenmyyjänä voisin hieman kommentoida aihetta "APR on bulkkisofta".
Jos bulkilla tarkoitetaan vain sitä ,että sitä ei erikseen säädetä sen enempää, vain tarkastetaan toimivuus niin kyllä, sitä se sitten on.
On kuitenkin hyvä huomioida että ohjelman taustalla on tuotekehitystä enemmän kuin yhdelläkään toisella softan tarjoajalla. Tällä tarkoitetaan satoja tunteja dynossa ajoa, tuhansia kilometrejä eri autoissa, eri polttoaineilla, eri mantereilla testaamista. Softa toimii kaikissa softaversiossa käytännössä aina, joten on selkeästi helppo valinta suurimmalle osalle asiakaskuntaa. Ja varmasti on laadukkaampi kuin monimerkkitalojen tuotteet, joita ei samalla tavalla voida tuotekehittää, koska sellaista tehdasta ei olekkaan missä jokainen Nissan, Rellu, Bemari ja Audi voitaisiin ajaa dynossa ja kadulla samalla testimäärällä.

TVS:llä on osaamistaso myös korkealla mutta kyseessä on huomattavasti enemmän custom tuote, jolloin ei kannata vertailla ihan suoraan. DSG puolella ovat toki suvereeneja ykkösiä.
ECU puolella ei heillä kuitenkaan samanalaista kehitystä taustalla ja siksi eri autojen softaversiossa on usein pientä viilattavaa. Tästäkin huolimatta laadukas tuote eikä huono valinta lainkaan.

Koska sinulla ei ole omakohtaista kokemusta APR tuotteesta, voitanee nuo arviosi siis jättää omaan arvoonsa. Laadunmittari ei ohjelmissa ole pelkästään saavutetut hevosvoimat tai kiihtyvyyden ajat, se miten ohjelma tehdään ratkaisee myös paljon, sekä fiilis minkälainen auto on ajaa.

Tämän viestin tarkoutus ei ole nyt hakata maahan sinun kokemuksiasi, vaan avata asiaa hieman tarkemmin ja paremmalla tiedolla.
"Jos bulkilla tarkoitetaan vain sitä ,että sitä ei erikseen säädetä sen enempää, vain tarkastetaan toimivuus niin kyllä, sitä se sitten on."
Kyllä olet aivan oikeassa. Tuotekehitys on toki sellainen asia mikä myös kertoo paljon asiasta kuin asiasta, toisaalta kuinka paljon sitä on takana ja mihin asioihin siinä on keskitytty on ihan jokaisen oma mainoslause jota ei tietysti voi muuta kuin uskoa.  Mutta huomaan, että viestistäni voi saada sellaisen tunteen, että vertaan apr johonkin kellarissa kehitettyyn softaan, ja niin ei asia ole.

Kuitenkin pitää muistaa, että jokainen auto on yksilö ja jokaisen modaukset vaikuttavat moneen asiaan ja vielä enemmän yksilöi sitä autoa. APR:stä tulee mieleen kuitenkin, että se tuotekehitys on tapahtunut jenkeissä, jenkki bensalla, jenkki volkkareilla jotka eivät 1:1 ole samoja euroopan mallien kanssa. Jopa euroopassa on vaihtelua, tietenkin pieni asia, mutta en vähättelisi sitä. Mutta tässäkin voimme luultavasti turvaantua vain tunteeseen, koska sen enempää APR euroopan tuotantoon en ole tutustunut. Todennäiköiseti tämänkin voi jättää omaan arvoonsa, koska se on vaan fiilis, fatka on varmasti se, että miljoonia kilsoja ympäri maailmaa on tuolla ajettu.

Varmasti olet myös oikeassa siinä, että näitä merkkejä keskenään ei kannata verrata jo ihan sen perusteella, että toista kehitellään euroopassa ja toista jenkeissä.

Lähinnä tarkoitus oli alleviivata sitä, että jos tosiaan haluaa maksimia ulos, juuri omilla toiveilla ja juuri omaan autoon sopivaa, niin kannattaako sitten bulkkia ottaa? Ymmärrän pointtisi, et APR toimii aina, kaikkialla ja ei tarvitse sekunttiakaan miettiä onko hyvä vai ei. Hyviä on monenlaisia ja ei nyt ollut tarkoitus, että apr on jotenkin huonompi, vaikka oikeassa olet, turha niitä vertailla. Mutta jos me nyt näin mennään niin Celtic/Revo vaittää kanssa, että on miljoonan vuoden tuotekehitys ja toimiihan se nyt missä vaan. Quantum esim. väittää, että niillä on miljoonia asiakkaita, vaikka siitä ei kellään kokemuksia pahemmin ole. Mutta sitten taas jos minulta kysytään niistä, niin ei tule mieleen kuin Porkkiksen softat ja APR mitä kehtaa kellekkään suositella.

Mitä kokemukseen tulee, niin onhan noilla apr golffeilla, poloilla, skodilla tullut ajeltua, polo pois lukien, samoilla softilla mitä omaan oli tulossa ja kyllä, se fiilis ratkaisee aika paljon, koska jos nyt realistisia ollaan, niin fiiliksellähän tuossa liikenteessä mennään, toki unohtamatta ajotaitoa ja toisten kunnioitusta.

Sitten on taas "pajoja" jossa sisään mentäessä ei todellakaan ole väliä mitä softaa laittaa, koska siinä on jo sisään mentäessä fiilikset et hei "tää jätkä osaa asiansa, mitä ikinä hän tekeekään - sopii minulle ja siitä varmasti tulee hyvä, hän pitää huolen siitä". Yksi tällaisita on JT-Carfix, tai no, yksi.... AINOA! Paljon tuttuja tuonne ohjannut ja he ovat palanneet aina niin perkeleen tyytyväisinä. Itsellä kun on niin vähän ajettu auto, et ei ole tullut omakohtaisia kokemuksia, mutta mitä nyt koskaan kysellyt häneltä niin vastaus on aina ollut sellainen, et "tää on se mesta". Valitettavasti ei ollut sillä hetkellä tarjolla TVS ECU softaa siellä, niin jäi kokeilematta, mutta oli pakko kyllä kehua vaikka ei kauppoja tullutkaan. Et kyllä ne fiilikset aika paljon määrittää kanssa. Toki JT on sellainen, et en ole kertaakaan nähnyt, että myisi tai mainostaisi mitään muuta kun markkinoiden parasta.

ps. Nyt vielä selvennykseksi minun bulkki vs custom, menee siihen, että suoritetaanko hienosäätöä ja viilataanko täydelliseksi. Joku custom voi olla huonompi kuin bulkki, ja taas joku bulkki voi olla parempi kuin 100 custom softaa. Et ei se nyt ihan päivänselvää ole. Mutta jokainen valitsee oman tiensä.

Lähinnä huvittaa eräät joilla Suu vaahtoaa "apr on maailman paras". Semmoset lippispäiset kermaperseet
« Viimeksi muokattu: 10.12.19 - klo:10:40 kirjoittanut OctyRO »

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy