Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6

Aloittaja RSOCUstin, 20.11.17 - klo:16:14

« edellinen - seuraava »

jaripetteri

205/50 mut joo menee Zeniteille, on 7,5" levee. Mulla on toisessa uudemman RäSän Doradot ja nekin on 7,5jx17". Zeniteillä ollut kanssa 205:set aikanaan. Toisessa oli vielä 16" mutta menossa vaihtoon nekin ja sama setti tulossa siihenkin 17":sina.16:sten kanssa saa olla tarkkana että mahtuu jarrut sisään. Mulla Audin A4 b8:n ensiasennus vanteen noissa niin mahtu hienosti.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

RSOCUstin

#31
Mulla talvivanteet huonossa hapessa. Hommattava Skodan jotku 16" alkuperäiset. Zenitit ok kunnossa ja päällä 7mm HakkaBlackt. Varmaan joku ostais ne jos kapeempaa laittaa. Tuo 205/50/17 ois kyllä Espooseen passeli koko siellä kun asfaltit huonossa kunnossa. Ei tarttis niin varoa kokoajan.

RSOCUstin

Paine-eroanturi tuli vaihdettua.
Lohtaja-Vihti tultiin 6 kulutuksella ja polttokin oli tapahtunut 80km ennen kotipihaa. Keskinopeus oli 99kmh :)
Vaihdoin anturin ja adaptoin sen. En suorittanut polttoa koska oli juuri tehty ja lukematkin oli ok.
Pitää seurailla vai mistä johtuu. Koska poltto lisääntynyt vika 2vkon aikana radikaalisti.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration#1.6l.2F2.0l_R4_.26_3.0l_V6_CR-TDI_.28UDS.29

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/2.0L_CR_TDI#Exhaust_Gas_Differential_Pressure_Sensor_.28G450.29_Adaptation


RSOCUstin

Tänään tuli ajettu töihin normi reittiä ja normi tavalla. Keli kuten viime viikolla yms. Kulutus tippui edellisestä 5,3-4,8 joten kyllä tuo ihan selvästi oireili.
Lisäksi kun töihin pääsi niin flekti jäi pyörimään viideksi minuutiksi ja käry oli aika mellevä. Eli varmaan uusi anturi tajusi että pitäisikö poltella. Pitää lueskella illalla koodit oliko poltto päällä.
Ei paha investointi kun osa maksaa 45e ja sen vaihtaa max. 10 min.

RSOCUstin

No sieltähän räpsähti nyt vikakoodi paine-anturille. Kuittasin pois Torquella.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18885/P2453/009299

Katottava kotona VCDS:llä poltot ja koodit.
On nää laitteiteita :)

RSOCUstin

Johtoja tarkistelut näyttää ok ja polttoa ei saa käynnistettyä.
Kai se on huomenna ajettava huoltoon.

RSOCUstin

Aamulla tähän kypsyneenä kohti Lohjanportin Autoon ja Skoda pukeille pikahuoltoon. Alkuperäinen ja ns. tarvike anturi jossa varaosanumerot täsmää eivät olleet yhteensopivia Räsän kanssa. Tai tarvikekin oli rikki.
Johtosarjat yms. kunnossa ja osaa tilaukseen. Oma anturi oli 2.0tdi cr sopiva anturi mutta ei Räsä sitä huolinut. Tilaukseen uutta osaa ja huomenna asennus. Vian etsinnällä ja osanlaitolla yhteishinta n.300e. Toivottavasti tulee kuntoon. Räsän anturi jossa paineletkuja yms. mukana töinee n.240e. Normi paine-eroanturi on 80e.

RSOCUstin

#37
Nyt on koodattu ja laitettu uusi paine-eroanturi. Ja olihan se vähän kallista mielestäni mutta tulipahan kuntoon.

366e sisälsi vianhaun/vikakoodit ja johtosarjan mittaus ja anturi 200e ja anturi asennus sekä pakkopoltto.
Listahinta oli tuolle anturille 213e ja motonetistä sen ois saanut 49e. Normianturi merkkarilla n.80e mutta jostain kummasyystä tää vRS anturi on 200e vaikka sama osanumerot 076 906 051B.

Pari vikaa tankillista mennyt aikamoisilla kulutuksila 6.8L ja 10.6L.

No nyt kai sitten voi päästellä turvallisesti.
Huomenna heti testi rupeama kun pitää lähteä Säkylään.

Tämmösen kävi koejamassa kun omaa huollettiin.
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/9516741

Olihan se kiva mutta nykynen lähtee mielestäni paremmin.

Vaggis

Vähenikö sulla poltot kun vaihdoit tuon paine-ero anturin? Oma tuntuu kanssa polttelevan aika tiuhaan, tosin saattaa olla vain ominaisuus päästöhuijauskampanjan jäljiltä.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Vaggis - 13.06.18 - klo:23:04
Vähenikö sulla poltot kun vaihdoit tuon paine-ero anturin? Oma tuntuu kanssa polttelevan aika tiuhaan, tosin saattaa olla vain ominaisuus päästöhuijauskampanjan jäljiltä.

Joku 800-1200 välein on poltot nyt mielestäni. Tankilla ajaa sen 850km tässä kaupunki pyörityksessä. Ja polttaa n. reilun tankin jälkeen.
Vaihda se anturi niin heti helpottaa. Ennen anturin vaihtoa poltti kerran alle tankillisella. Oire anturin menosta. Tai sitten täyttyvästä DPF:stä.
Polton huomaa siitä kun flekti jää pyöriin n 4min polton jälkeen kun ajaa parkkiin. Siis jos poltto jää kesken. Ja sehän on ominaisuus myös päivityksen jälkeen joka lisäänty. Lisäksi polton havaitsee aina tässä mun ajoissa ainakin siitä että sinä päivänä on kulutus aina korkeampi mitä muina päivinä. Ajotapa sama ja VCDSllä tullut myös aina se todettua.




RSOCUstin

Tuossa kattelin Spritmonitorista kulutuksia ja hyvin havaitseen että aina joka toinen tankki menee suuremmalla kulutuksella.
Tarkoittaa sitä että poltto on ollut päällä. Ajot kun on viikottain samanlaisia. Sitten taas kun ollut jaksoja joissa matka-ajoa pohjanmaalle niin polttoja ei ole.

Eli kyllä se persdyno asiasta pitää paikkansa.

Zenithit meni myyntiin ja alle laitetaan 16" ei pysty näitä huonoja katuja/teitä ajaa noilla 17":lla. Ja jos se kulutuskin tippuisi.

Krohina josta aikaisemmin laitoin on paikallistunut ilmastoitilaitteeseen/puhaltimeen. Kun ottaa ilmastoinnin/puhalluksen pois ääni lakaa.
Auto menee viikon päästä serkulle tarkastukseen katotaan sitten mitä tehään vai onko vesipumppu.
Lomalla laitan koiranluut eteen ja taakse sekä etutukivarsien takahelat puslineen. Eli samoja osia kuin edelliseenkin. Jos vakautuisi ajo ja kolinat poistuisi. Osat motonetista ja tunkilla ylös porukoilla.



RSOCUstin

#41
Eilen meni Räsään vanteet ja renkaat vaihtoon. Aamun työmatkalla oli kulutukseen positiivinen tulos.
Aikaisemmin on tultu n. 5,3L lukemilla ja kerran on päästy 5,0L.
Nyt lukemat 4,8L joten ihan voi olla tyytyväinen. 225/45/17 vs. 205/55/16 muutoksella.
Katsotaan minne lukema sijoittuu tässä työajossa ja perinteisellä lomareissulla pohjanmaalle.

Syy miksi vaihdoin oli tietysti tuo kulutus, mutta melkein suurimana syynä oli tuo 225 vetely urisilla teillä. Lisäksi kun ajaa 10tkm vuoteen tässä Espoon maalaispitäjässä niin alkaa tuo 45 sarjalainen olla aika kivireki huonoilla kaduilla.

Joten mukavuus edellä, ei se tuumista ole kiinni enään tässä iässä :)



how to deactivate account

RSOCUstin

#42
Työ lenkki heitetty. Normisti kun lähtenyt liikenteeseen ajotietokone nollalla niin päivän jälkeen kulutus 6,9L. Nyt normiajoja Espoossa ja kulutus 6,2L. Joten tälläkin saralla reilu muutos.

Huomenna kokeiltava että ajotietokone ei nollaannu työmatkan jälkeen aamulla. Vaan lähteen 2h sisällä ajamaan.
Lukema on silloin ollut lähtötilanteessa n.5.3L ja kun päivän lenkki heitetty niin mittari on näyttänyt n. 6.0L.

Siitä se alkaa muotoutumaan :)

RSOCUstin

Tänään suoritettu työmatka 5,0L kulutuksella. Auto parkkiin tunniksi, ajotietokone ei nollaantunut.
Sitten 60km kierros Espoossa ja kulutus näytti 5,7L. Eli tässäkin siis pieni lasku n. 2-3dl.

Testi suoritettu ja jatketaan näillä setupeilla.




RSOCUstin

#44
Pohjanmaan turnee heitetty ja kilsoja tuli ihan kohtuudella 2257km. Ei noita 16" ainakaan matkassa oo hyötyä kulutuksen laskuun.
Mennessä 5.9 ja tullessa 6.0 raskaalla kaasujalla kyllä kun ei jonossa oikein tahdo jaksaa ajaa. Eli jos alinopeutta tulee perä vastaan niin aina ohi.
Koko reissulla kaksi Maijaa näky ja tänään ehkä yksi harmaa sivari Ogu. Eli ei paljoan ole valvontaa teillä.

Sellainen havainto että Tre yläpuolella on kyllä ihmiset peloteltu sakoilla.Tästä taisin jo aikaisemminkin keväällä laittaa. Kauttaaltaan Ylöjärvi-VIrrat-Alavus-Kokkola-Kalajoki-Ylivieska-Kaustinen-Seinäjoki aksellilla ajetaan mittarin mukaan 80kmh tunnissa. Eli 4-5kmh alinopeutta. Ja karavaanarit vielä päälle.
Se tarkoittaa sitä että heti ohi ja keskinopeus nousee. Mennessä oli 92kmh ja tullessa 98kmh.

Koiranluut tuli vaihdettua ite ja nyt uskaltaa monttuihinkin ajaa ei kolise. Alatukivarsien takapuslat jäi vaihtamatta kun oikeastaan ei jaksanut. Kun muistui mieleen kuinka vaikee ne loppupeleissä oli vaihtaa edelliseen autoon. Vaihdetaan vaikka huollossa sitten keväällä. Huomenna sen töissä huomaa kun ajelee Espoossa mikä on vaikutus.

Auto kävi Kokkolan Autohuollossa krohinan takia ja syypää oli puhaltimen moottorissa olleet runsaat havunneulaset yms. sontaa putsaus ja kunnossa. Muuta ei tehty kun ei ollut syytä. Huoltomies kävi koeajolenkin ajaan ja sanoi että hyvin laatikko/kone toimii 280tkm mittarissa. Ja ominaisuus on että kun tekee ohituksessa täyskiihdytyksen niin kone kiertää ja rallattaa mukavasti. Ja ahto kuuluu kunnolla. Eli on ominaisuus. Sanoi että ahtaa kyllä aika railakkaasti että onko lastutettu. Sanoin että en tiedä, tuskin :)
Kerroin että mielestääni polttaa tosi tihiään 300-500km ja se kertoisi että olisi lastutettu, oli huoltomiehen mielipide. Ei katottu sit laitteilla mikä softa on sisällä. Pitäisi olla päästöpäivitys ja tehty 2v sitten.

Nuo Nordman SX 205/55/16 renkaat on kyllä kovaääniset. Ja niin testitkin kertoo :)

Hyvä tuolla on päästellä kuitenkin.

RSOCUstin

#45
Taas on matkailtu ja Skoda keräsi Vihti-Lohtaja-Rovaniemi-Lohtaja-Vihti reilun viikon aikana n.2850km.

Vihti-Lohtaja-Vihti välit kulutus oli 6.0L, keskinopeus 95kmh. Lohtaja-Rovaniemi-Lohtaja 5.3L, keskinopeus 84kmh. Ajotavat samat.

Innostuin tankkaamaan taas ABC Smart Dieseliä kun sitä tuntuu kuluvan vähiten muista polttoaineista. Nesteen MyDieseliä en ole tohtinut laitta kun taitaa olla liian biodieseliä.

En tiedä mistä jotuu mutta Ogu tuntuu kuluttavan välillä mitä sattuu. Erityiseti ihmetytti tuo Lohtaja-Rovaniemi väli kulutus. Ajotapa sama, kyydistä puuttui kyllä kaksi lasta. Eli ajelin yksin ja kulutus tippui normista aika paljon. Tankissa oli ABC dieseliä ja ajotapa normi. Kuitenkin Vihtiin taas tulitiin täyspoka päällä tuttuun ja turvalliseen 6L kulutukseen.

Kattelin noita suuttimien korjausarvoja ja siellä yksi oli -0,04 ja loput +0,9/+0,16/+0.19 oisko suuttimissa jotain feelua tai sitten siellä egr /joku läppä jumittaa. DPF poltot tuntuu olevan aina sen 300km välein kun laittaa kaapelin kiinni, anturit on vaihdettu joten ei voi olla sekään. Ellei joku lämpötila-anturi ole menossa.

Sen verran piti remppaa tehdä että helteillä alkoi tulemaan sähköisen kiertovesipumpun vikakoodia. Osa merkkarilta mukaan ja naapurin pärnänen Lohtajalla vaihtoi sen paikalleen. Kokkolan Autohuollossa oli 2vkon jonot, joten onneksi löytyi osa hyllystä. Nyt ei ole vikakoodia pukannut sitten.

1 Fault Found:
009754 - Coolant Pump 2
               P261A - 000 - Open circuit - Intermittent

Ajellaan ja katellaan :)


RSOCUstin

Syksy tulee ja Skoda liikuu. Mittarissa 287435km ja lisää tulee 3500km / kk vauhtia.
7tkm ois huoltoon jossa myös laatikkoöljyt vaihtoon. Lisävalojen johdotukset myös laittaa.
Katsoin Merteilistä nesteet ja suodattimet alennuksilla 225e. Siihen sitten työt päälle asiansaosaavassa huoltoliikkeessä.

Ajattelin ehkä viedä tuonne https://www.autohuoltokallonen.fi/

Toinen vaihtoehto olisi ajella Kokkolan Autohuoltoon jos saisi huollon vähän edullisemmin. Ajoturvakin säilyisi.

Autossa ei mitään ihmeellistä muuten tasaista kulkua. Työmatkat menee siihen 4.8-5.0 litraan. Jarrut varmaan laahas hieman ja tein jarrutuksia eteen ja taakse ajamalla. Pari vikaa tankkia mennyt reippaasti alle 6L. Eilen ajelin Nummela - Vuosaari 4.8L joka on aamuruuhkassa tosi hyvä :)

Hymy nousee kasvoille edelleen kun tuolla ohittelee :)

V60

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 19.09.18 - klo:08:53
Syksy tulee ja Skoda liikuu. Mittarissa 287435km ja lisää tulee 3500km / kk vauhtia.
7tkm ois huoltoon jossa myös laatikkoöljyt vaihtoon. Lisävalojen johdotukset myös laittaa.
Katsoin Merteilistä nesteet ja suodattimet alennuksilla 225e. Siihen sitten työt päälle asiansaosaavassa huoltoliikkeessä.

Ajattelin ehkä viedä tuonne https://www.autohuoltokallonen.fi/

Toinen vaihtoehto olisi ajella Kokkolan Autohuoltoon jos saisi huollon vähän edullisemmin. Ajoturvakin säilyisi.

Autossa ei mitään ihmeellistä muuten tasaista kulkua. Työmatkat menee siihen 4.8-5.0 litraan. Jarrut varmaan laahas hieman ja tein jarrutuksia eteen ja taakse ajamalla. Pari vikaa tankkia mennyt reippaasti alle 6L. Eilen ajelin Nummela - Vuosaari 4.8L joka on aamuruuhkassa tosi hyvä :)

Hymy nousee kasvoille edelleen kun tuolla ohittelee :)

Onko DSG:lle tehty mitään auton historian aikana? Tuohan on hyvä referenssi DSG:n kestävyyttä epäileville, ainakin yksilönä  ;D
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

RSOCUstin

#48
Ei ole tehty mitään. Tsekkasin taustat kun hommasin.
Ollut yhdellä omistajalla ja asian mukainen huoltokirja.
Tuo DSG6 on se parempi. :)

RSOCUstin

Skoda katsastettu 287978 kilsoilla. Ei vikoja. 11/2019 saakka saa ajella taas :)
27tkm on tullut marraskuun lopusta kilsoja.

RSOCUstin

Onneksi katsastin viime viikolla. Aamulla paloi edestä parkkipoltin ja tuli vaihdettua molemmat uusiin.
Ei kyllä ollut hyllyssä kuin kusenkeltasia joten menköön nyt. Kyllä se valkoinen parkkipoltin kyllä on paremman värinen.

RSOCUstin

Viikko sitten maanantaina ajoin ruuviin ja ke aamuna oli rengas tyhjä. Vararengas paikoilleen ja ajelin viikon. Nyt ma vaihdoin nastat alle. Saa talvi tulla.

RSOCUstin

4tkm huoltoon ja eilen sai lisätä litran öljyä. Normi meininki siis...

RSOCUstin

Eilen syttyi huoltovalo, 2100km. Kuukauden päähän on huolto varattu Kokkolan Autohuoltoon.
Samalla laitetaan lisävalot niin näkee paremmin.

Diesel hinta ottaa päähä, kävin ajaan 2011 123tkm ajetun B-kaasu mersun. En oikein tykännyt, varsinkaan Ogun sporttisuuden jälkeen :)
Jospa lastua siis koneeseen niin sais kulutusta alemmas, ei se kyllä paha nytkään ole. 5,8-6,1L välissä tankilliset.

RSOCUstin

Lisävalojen kilpiteline tuli asennettua. Yläkulmissa on reijän paikat joista puskurin läpi poraamalla reijät. Reikiin m6x20 pultit, taakse prikka ja lukkomutteri ja kireelle. Rekisterikilpi kiinn normi ruuveilla ja suojahatut päälle.
Ehkä valot pysyy https://www.lumise.fi/etusivu/tuote/led-lisavalo-35w-luminalights-x-ref-12-5-9-32v/3010130010/ paikallaan.
Painavat kyllä 900g kappale joten katotaan joutuuko tilailemaan niitä rautoja vielä.
Ensi viikolla huoltoa yms. ajotietokone näyttää 700km huoltoon :)

RSOCUstin

#55
1200km tuli heitetty 2pv eli ma Nummelasta Kokkolaan ja ti illasta takaisin. Normi tyylillä kulutukset molempiin suuntiin 4.9L / 100km ei todellakaan paha. Cruisessa GPS nopeus 66 / 86 / 106 riippuen tiestön rajoituksesta. Vikan tankillisen kulutus oli 5,26L/100km siitä suurin osa matkaa. Kokkolassa tankkasin ja kun pääsin Nummelaan näytti ajotietokone että ajettu 500km ja että vielä ajaisi 700km. Ei ole koskaan räsä näyttänyt tuollaisia lukemia.

Auto kävi Kokkolan Autohuollossa laajennetussa huollossa, 30tkm huolto ja mittarissa 295tkm ja laatikon ölpät ja kaikki suotimet. Lisähommia oli jarrukilven kiristys kun kolisi ja pesusuuttimen suojan laitto sekä lisävalot asennettiin. Takasinpäin oli erittäin mukava ajella pimeässä illassa :) Voi kun olisi aina ollut tuollaiset valot. Edellinen huolto oli helmikuussa joten aika tarkalleen 10kk tullut tuo 30tkm.

Taas voi päästellä 30tkm huoletta.

RSOCUstin

Karstoja tuli taas poltettua ja tuli käytyä joulun pyhinä Pohjanmaalla. Vitosen kulutuksella suuntaansa. Valot on kyllä nyt hyvä ja näkee. Kuinka sitä pikku tuikuilla onkaan voinut joskus ajaa.
Pitää lukasta DPFn täyttöasteet, kattoa miten muuttunut viime lukukerrasta. Taisi olla joskus syksyllä.

Toisessa topikissa joku kyseli siitä ns. nypytyksestä tasa-ajossa. Tuo tekee joskus sitä enempi ja joskus ei ollenkaan olen laittanut sen tien epätasaisuuden piikkiin. Puslia on vaihdettu. Alatukivarsien takapuslat ei ole vaihdettu. Tai iskarit ja jouset.

Pitää kysellä serkulta mitä sillä tulisi mieleen. Huollossa en siitä muistanut mainita.

Muute mennään mukavasti


RSOCUstin

Mikähän Skodaa vaivaa. Tekee sen kylmänä ja lämpimänä. Noin 2kk välein :) Kun käynnistät niin kuuluu kova pamaus. Ihan kuin ääni kuuluisi startista tai laatikosta.
Startista hampaita mennyt ja ajoittuu jotenkin vain johonkin ajankohtaan pamaus. Tai DSG laatikossa jäänyt vaihde osittain päälle kun viimeksi sammuttanut. Auto ei kuitenkaan nytkähdä liikkeelle samalla. Eikä kaksoismassa kolkuta.

Meinasin tänään saada slaagin kun käynnistin. Jostain kumman syystä kun tuo tapahtuu niin avainta kääntäessä melkeen tietää että nyt se taas tapahtuu. Henkimaailman juttuja  ???

RSOCUstin

Skoda kulkee vaikka nyt kovilla pakkasilla vaikuttaa kylmältä.
Tupla suojaus edessä ja selvästi huonommin pysyy käpiini lämpimänä kun pakkaset menee yli -15 asteen. Ei mielestäni viime talvena ollut samaa onglmaa.
Oiskohan lämppärin kennossa tukossa, onhan tuolla jo ajettu 301tkm. Tasasesti tulee lämpöä joka suuttimesta.
Taisi se 06 mallin manuaali vRS olla myös kylmä talvisin.

Kufatec Fiscon basic bt sarjasta piti laittaa valmistajalle mailia. S8 Samsung ei suostu yhdistymään. Edellinen S7 vielä yhdistyi. Oiskohan softat jotenkin muuttuneet. Odotellaan vastausta.

Duunikin muuttui ja nyt tulee päästeltylä vt25 Järvenpäähän ja takaisin. 4.8-5.5 välissä on kulutukset, riippuu paljonko on pakkasta.
Pitkäaikanen kulutus alkaa varmasti tippumaan kun enempi matkaa nyt ajossa.

Hyvä tuota tietä on päästellä ja ennen seiskaa kun lähtee ei ole ruuhkia. Ihmiset vaan ajaa todella alinopeutta. No onneksi tällä pääsee ohi.
Kyllähän se kiinnostais vaihtaa III-koppaan, ajellaan nyt tällä. Ellei tule hyvää vastaan :) Nelikkoa haluttaisi HB edelleen :)

RSOCUstin

Tänään tuli ajeltua työajoa uudessa duunissa ja sporttiskodan alusta raapi maata.
Polannetta sen verran että korkeampaa autoa alkaa tarvii. Jos nyt ens talveen pärjäis. Kohtahan on kevät. HB taitaa muuttua SCOUT/X1 suuntaan.
Kumma juttu kun ei Skodasta tahtois vaihtaa pois kun tietää niistä. Pitäis opetella uuden merkin metkut.
Argh :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy