Kirjoittaja Aihe: Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6  (Luettu 9102 kertaa)

Poissa jaripetteri

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 651
  • vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi
    • Profiili
    • OBD.fi
Vs: Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
« Vastaus #30 : 11.05.18 - klo:20:41 »
205/50 mut joo menee Zeniteille, on 7,5" levee. Mulla on toisessa uudemman RäSän Doradot ja nekin on 7,5jx17". Zeniteillä ollut kanssa 205:set aikanaan. Toisessa oli vielä 16" mutta menossa vaihtoon nekin ja sama setti tulossa siihenkin 17":sina.16:sten kanssa saa olla tarkkana että mahtuu jarrut sisään. Mulla Audin A4 b8:n ensiasennus vanteen noissa niin mahtu hienosti.
OBD.fi - eXplore Your Car --- vRS TFSi Combi & TwinDoor TDi

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.816
  • Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
    • Profiili
Vs: Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
« Vastaus #31 : 11.05.18 - klo:21:10 »
Mulla talvivanteet huonossa hapessa. Hommattava Skodan jotku 16" alkuperäiset. Zenitit ok kunnossa ja päällä 7mm HakkaBlackt. Varmaan joku ostais ne jos kapeempaa laittaa. Tuo 205/50/17 ois kyllä Espooseen passeli koko siellä kun asfaltit huonossa kunnossa. Ei tarttis niin varoa kokoajan.
« Viimeksi muokattu: 11.05.18 - klo:21:16 kirjoittanut RSOCUstin »

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.816
  • Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
    • Profiili
Vs: Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
« Vastaus #32 : 12.05.18 - klo:17:13 »
Paine-eroanturi tuli vaihdettua.
Lohtaja-Vihti tultiin 6 kulutuksella ja polttokin oli tapahtunut 80km ennen kotipihaa. Keskinopeus oli 99kmh :)
Vaihdoin anturin ja adaptoin sen. En suorittanut polttoa koska oli juuri tehty ja lukematkin oli ok.
Pitää seurailla vai mistä johtuu. Koska poltto lisääntynyt vika 2vkon aikana radikaalisti.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration#1.6l.2F2.0l_R4_.26_3.0l_V6_CR-TDI_.28UDS.29

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/2.0L_CR_TDI#Exhaust_Gas_Differential_Pressure_Sensor_.28G450.29_Adaptation


Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.816
  • Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
    • Profiili
Vs: Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
« Vastaus #33 : 14.05.18 - klo:07:53 »
Tänään tuli ajettu töihin normi reittiä ja normi tavalla. Keli kuten viime viikolla yms. Kulutus tippui edellisestä 5,3-4,8 joten kyllä tuo ihan selvästi oireili.
Lisäksi kun töihin pääsi niin flekti jäi pyörimään viideksi minuutiksi ja käry oli aika mellevä. Eli varmaan uusi anturi tajusi että pitäisikö poltella. Pitää lueskella illalla koodit oliko poltto päällä.
Ei paha investointi kun osa maksaa 45e ja sen vaihtaa max. 10 min.

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.816
  • Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
    • Profiili
Vs: Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
« Vastaus #34 : 14.05.18 - klo:14:29 »
No sieltähän räpsähti nyt vikakoodi paine-anturille. Kuittasin pois Torquella.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18885/P2453/009299

Katottava kotona VCDS:llä poltot ja koodit.
On nää laitteiteita :)

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.816
  • Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
    • Profiili
Vs: Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
« Vastaus #35 : 14.05.18 - klo:20:57 »
Johtoja tarkistelut näyttää ok ja polttoa ei saa käynnistettyä.
Kai se on huomenna ajettava huoltoon.

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.816
  • Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
    • Profiili
Vs: Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
« Vastaus #36 : 15.05.18 - klo:12:30 »
Aamulla tähän kypsyneenä kohti Lohjanportin Autoon ja Skoda pukeille pikahuoltoon. Alkuperäinen ja ns. tarvike anturi jossa varaosanumerot täsmää eivät olleet yhteensopivia Räsän kanssa. Tai tarvikekin oli rikki.
Johtosarjat yms. kunnossa ja osaa tilaukseen. Oma anturi oli 2.0tdi cr sopiva anturi mutta ei Räsä sitä huolinut. Tilaukseen uutta osaa ja huomenna asennus. Vian etsinnällä ja osanlaitolla yhteishinta n.300e. Toivottavasti tulee kuntoon. Räsän anturi jossa paineletkuja yms. mukana töinee n.240e. Normi paine-eroanturi on 80e.

Poissa RSOCUstin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.816
  • Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
    • Profiili
Vs: Octavia Combi vRS 11/2008 CR + DSG6
« Vastaus #37 : 16.05.18 - klo:17:04 »
Nyt on koodattu ja laitettu uusi paine-eroanturi. Ja olihan se vähän kallista mielestäni mutta tulipahan kuntoon.

366e sisälsi vianhaun/vikakoodit ja johtosarjan mittaus ja anturi 200e ja anturi asennus sekä pakkopoltto.
Listahinta oli tuolle anturille 213e ja motonetistä sen ois saanut 49e. Normianturi merkkarilla n.80e mutta jostain kummasyystä tää vRS anturi on 200e vaikka sama osanumerot 076 906 051B.

Pari vikaa tankillista mennyt aikamoisilla kulutuksila 6.8L ja 10.6L.

No nyt kai sitten voi päästellä turvallisesti.
Huomenna heti testi rupeama kun pitää lähteä Säkylään.

Tämmösen kävi koejamassa kun omaa huollettiin.
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/9516741

Olihan se kiva mutta nykynen lähtee mielestäni paremmin.
« Viimeksi muokattu: 16.05.18 - klo:17:41 kirjoittanut RSOCUstin »

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi