Uusi Karoq tilattu

Aloittaja jamo75, 17.11.17 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 19.09.18 - klo:08:27
Manuaalien kysyntä tulee kasvamaan ja valikoima laajenemaan.

Tähän en kyllä usko, kun suuntaus on ollut ihan päinvastainen. Itse en ainakaan manuaalia enää tule hankkimaan. Vastaavasti käytettyjen automaattien hinta saattaa pysyä paremmin kuin manuaalien hankintahinta huomioiden.
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

tsihman

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 19.09.18 - klo:16:48
Tähän en kyllä usko, kun suuntaus on ollut ihan päinvastainen. Itse en ainakaan manuaalia enää tule hankkimaan. Vastaavasti käytettyjen automaattien hinta saattaa pysyä paremmin kuin manuaalien hankintahinta huomioiden.

Samaa mieltä.. kun on tottunut automaatti laatikkoon ei paluuta manuaaliin ole. Tingin mielummin varusteista kun laatikosta.. onneksi auton vaihto on ajankohtainen vasta 2022.

Vinski

Lainaus käyttäjältä: clacson - 19.09.18 - klo:10:29
Eihän se DSG maksa sen enempää kuin ennenkään.
Valtio vaan haluaa ottaa autonostajilta rahat pois verotaulukkokikkauluillaan. WLTP-päästömuutos on oiva väline, ei se ennen 1.9. tilattu auto saastuta yhtään sen vähempää kuin 1.9. jälkeen tilattu.
Kaikesta muista veronkorotuksista nousee hirveä kalabaliikki, mutta tästä kaikki ovat niin hissukseen, että...
Vannomatta paras tuon autoveron suhteen. Viimeksi tänään aamutelevisiossa muistutettiin kirjauksesta hallitusohjelmaan autoveron keventämisestä lähes kahdella sadalla miljoonalla eurolla. Viimeisen alennuksen tulisi astua voimaan vuoden 2019 alussa. Tietty siinä voi käydä myös niin, että kun EU:n direktiivi sanookin näin, niin autovero onkin sitten noin.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 19.09.18 - klo:16:48
Tähän en kyllä usko, kun suuntaus on ollut ihan päinvastainen. Itse en ainakaan manuaalia enää tule hankkimaan.

Tämä mieltä on  Autotuojat ja -teollisuus -yhdistyksen puheenjohtaja Rami Kittilä

"Suomessa on siirrytty voimakkaasti kohti automaattivaihteisia autoja viime vuosina, mutta tämä verotusratkaisu siirtää ihan vain päästöverotuksen ohjaamana painopistettä hieman takaisin manuaalivaihteisiin."

https://yle.fi/uutiset/3-10398438
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

vasara

Lainaus käyttäjältä: Vinski - 19.09.18 - klo:17:41
Vannomatta paras tuon autoveron suhteen. Viimeksi tänään aamutelevisiossa muistutettiin kirjauksesta hallitusohjelmaan autoveron keventämisestä lähes kahdella sadalla miljoonalla eurolla. Viimeisen alennuksen tulisi astua voimaan vuoden 2019 alussa.
Niin.. luvattiin keventää, mutta päätettiinkin sitten veroa kiristää.. ei mitään uutta auringon alla.
Tanskassa, joka on Eu-maiden toinen autoverotuksen kummajainen, autoveroa laskettiin rapia 20% kompensoimaan uusia päästömittauksia. Ei onnistu Suomessa, kun jokaisen sopivan tilaisuuden tullen on kiva potkia kansalaisia päähän.

Lainaus käyttäjältä: Vinski - 19.09.18 - klo:17:41
Tietty siinä voi käydä myös niin, että kun EU:n direktiivi sanookin näin, niin autovero onkin sitten noin.
Eu-direktiiveillä ja Suomen autoverotuksella on aika vähän yhteyttä. Päivastoin.. jos Suomi toimisi EU-periaatteiden, tavaroiden vapaa liikkuvuuden ja 'kaikkien' muiden EU-maiden tavoin, niin täällä ei olisi autoilla rek. veroa.
Se on sitten eri juttu, että miten täällä paikalliset poliitikot sen propagandassaan kääntelevät.. ainahan se on kiva syytellä muita, eikä todellista syntipukkia, eli itseään :)

jamo75

itse en usko että tuo vaikuttaa mitään automaattien suosioon ehkä 4x4 mallien suosio laskee (niitä harvemmin edes ostetaan manuaalina). se mitä se voi vaikuttaa on se että ostetaan enemmän lähtien malleja, esim. saksassa on hinnastossa volvo xc40 alkaen 30k eur.

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 19.09.18 - klo:18:56
Tämä mieltä on  Autotuojat ja -teollisuus -yhdistyksen puheenjohtaja Rami Kittilä

"Suomessa on siirrytty voimakkaasti kohti automaattivaihteisia autoja viime vuosina, mutta tämä verotusratkaisu siirtää ihan vain päästöverotuksen ohjaamana painopistettä hieman takaisin manuaalivaihteisiin."

https://yle.fi/uutiset/3-10398438
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Gerson

22.1.2018 tilattu Karoq Style 1,5 DSG saapunut ja luovutus 25.9.2018.

clacson

#307
Lainaus käyttäjältä: Vinski - 19.09.18 - klo:17:41
Vannomatta paras tuon autoveron suhteen. Viimeksi tänään aamutelevisiossa muistutettiin kirjauksesta hallitusohjelmaan autoveron keventämisestä lähes kahdella sadalla miljoonalla eurolla. Viimeisen alennuksen tulisi astua voimaan vuoden 2019 alussa. Tietty siinä voi käydä myös niin, että kun EU:n direktiivi sanookin näin, niin autovero onkin sitten noin.
No hallituksen esityksessä ja eduskunnan hyväksymissä WLTP-verotaulukkomuutoksissa todettiin autoverotuoton lisääntyvän n. 2 milj â,¬ vuosina 2018-2019. Taitaa vaan lisääntyvän paljon enemmän.
EU:ssä ei ole veroharmonisointia, mutta olisihan :on sellainen linjaus mukava, ettei automaatista saisi periä enempää veroa kuin manuaalista, mutta kun ne automaatin päästöt ovat valitettavasti suuremmat.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

iltanen

Lainaus käyttäjältä: Marty82 - 18.09.18 - klo:11:51
Mitä jonoa tarkoitat, nyt en ymmärrä? Minulle on Autokeskuksen myyjä vakuutellut koko kesän, että kyseisinä viikkoina autoja kyllä valmistuu tehtaalla, mutta niitä ei voida toimittaa ennen viikkoa 39.
Jonolla siis meinasin sitä tilausjonoa, jonka viimeiseksi tammikuussa päästiin. :)
Tarkoitin siis tuon toimitusajan olleen tiedossa jo ihan Kodiaqin jonojen perusteella. Viikolleen taitaa 8kk olla toimitusaikana.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Karoq

Kenelle on tulossahttps://www.nettiauto.com/skoda/karoq/9963707#  ,rekisterinumero GNC-518? 8)

Kyselin auto jo innoissaan, mutta olikin pistetty jonkun tilaama vahingossa nettiin.

On tämä melkoista hommaa yrittää ostaa Skodaa, nettiautosta kysyin tuota https://www.nettiauto.com/skoda/karoq/9622980 niin sekin on myyty.

Tietysti kovasti yritettään hieroa kauppaa uudesta, mutta WLTP:n takia ei uutta kannata ostaa, ennen kuin autovero alennus tulee vuoden vaihteessa.

Autosuni ei suostu muuten ottamaan vaihtoautoa millään diilillä, koska uuden toimitus on kuulemma 12 kk tai yli, niin vaihtoautolle voi sattua mitä vaan siinä välissä. Vuosi on kyllä liian pitkä aika kun ei tässä mitään ferraria olla kuitenkaan tilaamassa vaan lentävää penistä
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

iltanen

No tännehän se on tulossa  ::) Tulipa aamulla herättyä kunnolla klo 7.21, kun hakuagentti ilmoitti, että oma auto on pistetty myyntiin  ;D
Mitä lie liikkeessä miettineet...
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

VerttiPertti

Meillä kans tammikuussa tilattu ja tehty kuulemma heinä-elokuun vaihteessa. Hieman tässä ihmetelty miten näin kestää auton tulossa.

Onko kukaan saanut maahantuojalta tai myyjältään mitään etuja ym. kun toimitukset venähtäneet puhutusta 5-6kk ainakin tuohon 8 kuukauteen?

Madise

Korkeampi auto päätettiin aamulla hankkia, tai ainakin nyt vakavasti sellaista pohditaan ja jalkauduttiin aamupäivällä Skodalle Laagriin, Tallinnaan. Asun siis Virossa.

Lattialla oli joku "ökymalli" hetitoimitukseen mutta muuten ei 1.5 etuvedon (koeajoauto) lisäksi liikkessä ollut Karoqeja näytillä.
Kysyntä on kuulemma kovaa koko euroopassa ja siksi niitä ei vapaana juurikaan ole.
Hetken pohtimisen jälkeen jäädään nyt odottamaan tarjousta litraisesta ja 1.6 dieselistä DSG:llä, ihan etuvedolla ajateltiin pärjätä.
Toimitusaika litraisella on joulukuu ja dieselillä marraskuu. 1.5 nelivedon olisi saanut huhtikuussa joten se nyt jäi pois laskuista.

Auto vaikuttaa kaikin puolin omia tarpeita vastaavalta ja nuo kaksi moottoriakin taloudelliselta.

Käytiin myös pyytämässä tarjous RAV4:een josta tulikin erittäin asiallinen tarjous. Neliveto + automaatti + 2.0 bensa on kampanjatarjouksessa. Lähtö 2000:- vähemmän ja peruslisävarusteetkin (koukku, varashälytin, nastarenkaat, LED lisävalot) tulisi edullisemmin. Isompi auto, perusmoottori ja lyhyempi huoltoväli tosin lisäävät käyttökustannuksia kun 35 - 40 tkm tulee vuodessa ajoa.
Ilahduttavaa oli Toyotalla se että hyvitys oli 13 kk vanhasta litraisesta farkku Octaviasta asiallinen, 39 tkm ajettu ja alle 4000:- oli hyvitys alle hankintahinnan.
Tarjous tosin koski vain heillä olevia kampanja-autoja (9kpl varastossa).

Mutta jäädään nyt odottamaan Skoda-myyjän vastausta, maanantaina asia selviää.
(Octavia Combi 1.0 DSG MY17, ++MYYTY++) + Peugeot 308CC MY10 + MP MY17+ MB GLK 220CDI A 4Matic MY15

James Bond

Lainaus käyttäjältä: Madise - 22.09.18 - klo:15:10
Käytiin myös pyytämässä tarjous RAV4:een josta tulikin erittäin asiallinen tarjous.

Eikös tuosta ole juuri tulossa uusi malli? Tuttu kyllä hankki tietoisesti hiljattain hybridin, kun sai useammankin hyvän tarjouksen.

Madise

On siitä mutta kamppis koskee tuota 2.0 bensaa eli lähtö pomppaa eilu 5 tonnia. Autolla ajellaan pääasiassa maantie ja kantatietä, hybridi ei oikein pääse oikeuksiinsa siinä. Ennen Octaviaa meillä oli toisena autona Prius joka vei käytännössä saman 5 litraa sadalla työmatka-ajossa (+80km /päivä).
Tuolla viidellä tonnilla siis ostaa ehkä kaksi litraa pienemmän kulutuksen, nyt 1.3 euroa litra eli 260:- / 10000km säästö.
200000km kun ajaa niin vitonen on kuitattu, toki sitten jälleenmyyntiarvo voi olla suurempi. Vaikea sanoa mutta nyt pohditaan Karoqia tai "maamoottori" RAVia.
(Octavia Combi 1.0 DSG MY17, ++MYYTY++) + Peugeot 308CC MY10 + MP MY17+ MB GLK 220CDI A 4Matic MY15

jamo75

mun mielestä karoq ja rav eivät kilpaile samassa sarjassa, rav on kuitenkin enemmän maastoauto jos nyt sellaista voi yleistää, veturi peräkärrylle tai trailereille.
karoq on käytännössä enemmän perus auto jos haluaa sen vähän paremman maavaran ja istuinasennon, varsinaista maastoautoa saa tekemälläkään,

Lainaus käyttäjältä: Madise - 23.09.18 - klo:09:00
On siitä mutta kamppis koskee tuota 2.0 bensaa eli lähtö pomppaa eilu 5 tonnia. Autolla ajellaan pääasiassa maantie ja kantatietä, hybridi ei oikein pääse oikeuksiinsa siinä. Ennen Octaviaa meillä oli toisena autona Prius joka vei käytännössä saman 5 litraa sadalla työmatka-ajossa (+80km /päivä).
Tuolla viidellä tonnilla siis ostaa ehkä kaksi litraa pienemmän kulutuksen, nyt 1.3 euroa litra eli 260:- / 10000km säästö.
200000km kun ajaa niin vitonen on kuitattu, toki sitten jälleenmyyntiarvo voi olla suurempi. Vaikea sanoa mutta nyt pohditaan Karoqia tai "maamoottori" RAVia.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

näyttää nettiautossa olevan useampikin 15-20 000 ajettu 1.0 malli myynnisä, liekö ostajat tulleet toisin ajatuksiin
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Tunkki

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.09.18 - klo:09:34
näyttää nettiautossa olevan useampikin 15-20 000 ajettu 1.0 malli myynnisä, liekö ostajat tulleet toisin ajatuksiin
Ovatpa nopeasti menneet kaupaksi. Juuri nyt haku Nettiautossa osoittaa, että 14 kpl 1.0 moottorilla joista 10000km tai enemmän ajettuja 2kpl.
Enemmän vaikuttaisi siltä, että nuo 12 muuta joissa kilsat välillä ajamaton-2000km ovat liikkeiden tilaamia joita jostain syystä ei ole isolla setelitukolla ostettu esittelyhallista ulos.

jamo75

empä usko, pienet autofirmat vaan hakevat näkyvyyttä, ainakaan useissa ketjuliikkeissä tiloissa seisovia autoja ei voi ostaa ne myydään erikseen heti toimitus autoina hiljaisempina hetkinä. tuollakin lukee useasda että toimitus sovitaan erikseen myöhemmin tarkoittaen että auto seisoo liikeessä tietynajan ennenkuin se pistetään eteenpäin. mitä itse skodan liikkeessä kävin yksi auto per malli on hyvin normaalia, kertaakaan omaa autoani ei ole ollut liikkeessä juuri niillä spekseillä mitä olen tilannut, alkuvuodesta tilattessa liikeessä on hyvin usein edellisen mallisukupaljon versio.

Lainaus käyttäjältä: Tunkki - 23.09.18 - klo:10:19
Ovatpa nopeasti menneet kaupaksi. Juuri nyt haku Nettiautossa osoittaa, että 14 kpl 1.0 moottorilla joista 10000km tai enemmän ajettuja 2kpl.
Enemmän vaikuttaisi siltä, että nuo 12 muuta joissa kilsat välillä ajamaton-2000km ovat liikkeiden tilaamia joita jostain syystä ei ole isolla setelitukolla ostettu esittelyhallista ulos.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Madise

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.09.18 - klo:09:23
mun mielestä karoq ja rav eivät kilpaile samassa sarjassa, rav on kuitenkin enemmän maastoauto jos nyt sellaista voi yleistää, veturi peräkärrylle tai trailereille.
karoq on käytännössä enemmän perus auto jos haluaa sen vähän paremman maavaran ja istuinasennon, varsinaista maastoautoa saa tekemälläkään,

Varsinaista tarvetta nelivedolle ei ole mutta ei siitä haittaakaan ole. Meillä oli monta vuotta kakkos- ja sittemmin kolmosautona ja maaseudun yleisautona vanha CRV Honda ja sillä pärjäsi mainiosti. Honda oli veturina, koira-autona, sillä seikkailtiin vaikka missä ja kiinnikään ei jääty.
Liikutaan paljon luonnossa eli ajellaan pieniä hiekkateitä, metsäautoteitä jne mutta käytännössä aina lumettomaan aikaan eli etuvedollakin pärjää.
Ja tähän autonvaihtoon / autonvaihtoihin vaikuttaa sekin että saatetaan keväällä muuttaa Suomeen joten pitää ottaa huomioon ajoneuvoista maksettavat verotkin Suomessa. Jos ei tätä ajatusta olisi leijumassa yllä niin vaihtaisin pihassa olevan toisen auton,Citigon, uuteen 2019 mallin Suzuki Jimnyyn ja jatkaisin työmatkojen ajamista Octavialla. Ocussa on vielä 3 vuotta takuuta päällä (täällä on 4 vuoden takuu Skodassa), auto pelaa mainiosti, tilat riittää ja vähällä mennään.
Aiemmin ajoimme molemmat reilun 80 km / päivä työmatka-ajoa mutta vaimo aloitti talvella tekemään työt kotikonttorista, toisen auton ei siis tarvitse enään olla mahd. taloudellinen niinkuin aiemmin jolloin ajoimme yhteensä 3200km kuukaudessa pelkkää työmatka-ajoa. Toki taloudellisuus on plussaa, ei turhasta kannata maksaa.
Tämä on aina vaikeaa kun pihassa on kaksi tuoretta ja vähän ajettu autoa joissa ei ole mitään vikaa.
Ehkä sitä voisi ostaa "seikkailuautoksi" vanhan maasturin, täällä saa ihan hyviä Suzukeja, vanhoja RAV4:sia jne muutamalla tonnilla?
Ocun kun vaihtaa Karoqiin / RAV4:seen niin toistakymppiä joutuu kumminkin väliin laittamaan.
Ja jos keväällä muutetaan niin verot olisivat pieniä (Ocussa lähtökohtaisesti pieni autovero uutena Suomessa, samoin Citigossa ja vanhassa maasturissa ei se ole kuin satasia).
(Octavia Combi 1.0 DSG MY17, ++MYYTY++) + Peugeot 308CC MY10 + MP MY17+ MB GLK 220CDI A 4Matic MY15

Madise

Nyt napsahti mailiin Karoq - tarjous litraisesta bensasta ja 1.6 dieselistä. Lähdöissä eroa noin 2.000, dieselin ollessa kalliimpi, mutta tarjouksen välirahassa vajaa tonni eli dieselin haluavat myydä. Ok tarjous mutta ei huippu ja koukkua vielä arpovat, ei kuulemma anna tehtaan tilausjärjestelmä sitä valita, vielä.
Nyt jos tilaa niin saa hopeisen auton marraskuun lopussa ja koukun järjestävät tavalla tai toisella, siitä ei kuulemma jää kiinni.

No lähden Octavialla käymään loppuviikosta työmatkalla Puolassa, katsotaan kuinka hyvältä se tuntuu 2500 km ajomatkan jälkeen, voi olla että sitä ei malta vaihdellakaan.
(Octavia Combi 1.0 DSG MY17, ++MYYTY++) + Peugeot 308CC MY10 + MP MY17+ MB GLK 220CDI A 4Matic MY15

Madise

No nyt tuli tietoa että 1.6 dieseliin ei saisikaan koukkua, tehdas tarjoaa sitä vain isompaan dieseliin.
Hinta sitten pomppaa sen verran että ajellaan Oculla tai ostetaan RAV4.
Litraiseen bensaan DSG:llä en saanut mielestäni riittävän hyvää tarjousta.
Kai noita sitten nyt myydään sen verran hyvin että ei ole painetta?
(Octavia Combi 1.0 DSG MY17, ++MYYTY++) + Peugeot 308CC MY10 + MP MY17+ MB GLK 220CDI A 4Matic MY15

aamu-uninen

Lainaus käyttäjältä: Madise - 24.09.18 - klo:12:53
No nyt tuli tietoa että 1.6 dieseliin ei saisikaan koukkua, tehdas tarjoaa sitä vain isompaan dieseliin.
Hinta sitten pomppaa sen verran että ajellaan Oculla tai ostetaan RAV4.
Litraiseen bensaan DSG:llä en saanut mielestäni riittävän hyvää tarjousta.
Kai noita sitten nyt myydään sen verran hyvin että ei ole painetta?

Skoda-jälleenmyyjiä on Suomessa pitkälle toistakymmentä. Kannattaa kysyä sähköpostilla tarjousta useista liikkeistä, jos kiinnostusta kaupantekoon olisi.

Vinski

#323
Lainaus käyttäjältä: Madise - 24.09.18 - klo:11:44
Nyt napsahti mailiin Karoq - tarjous litraisesta bensasta ja 1.6 dieselistä. Lähdöissä eroa noin 2.000, dieselin ollessa kalliimpi, mutta tarjouksen välirahassa vajaa tonni eli dieselin haluavat myydä. Ok tarjous mutta ei huippu ja koukkua vielä arpovat, ei kuulemma anna tehtaan tilausjärjestelmä sitä valita, vielä.
Nyt jos tilaa niin saa hopeisen auton marraskuun lopussa ja koukun järjestävät tavalla tai toisella, siitä ei kuulemma jää kiinni.

Viite: https://www.briskoda.net/forums/topic/452358-karoq/

Rajoitus näyttäisi koskevan pienen dieselmoottorin ja manuaalisen vaihdelaatikon yhdistelmää. Miten mahtaisi käydä moottorin ja voimansiirron takuun kanssa, jos autoon asennetaan vetokoukku jälkeenpäin valmistajan hyväksyntää vastaan. Pikkudieselin ja DSG:n yhdistelmälle vetokoukku hyväksytään ja on tilattavissa.

Nestori

4x4 Tdi DSG:ssä tehdaskoululle annettiin 2.000kg, jälkiasenteiselle vain 1.600kg vetomassaa. Kannattaa tarkistaa!

Ukko

Tehdastilatun koukun myötä muuten sitten joutuu maksamaan siitä autoveron. Muuttui WLTP:stä johtuen, vaikuttaa päästöihin, kuten kaikki lisävarusteet.

Madise

Lainaus käyttäjältä: aamu-uninen - 24.09.18 - klo:14:05
Skoda-jälleenmyyjiä on Suomessa pitkälle toistakymmentä. Kannattaa kysyä sähköpostilla tarjousta useista liikkeistä, jos kiinnostusta kaupantekoon olisi.
En asu Suomessa mutta tarjous on kyllä kysytty täällä Virossa neljältä eri diileriltä, kaikilla eri omistajat.
Kolmelta tarjoukset tullut ja yksi tarkistikin tarjoustaan jo.
Yleensä vain näihin tilattaviin autoihin ei oikein hyvää kauppaa saa millään.
Koukku selvisi toisessa Karoq - tarjouksessa ja tosiaan korjasivat että rajoitus ei koske DSG:tä.

Mutta koukku ( tehdasasenteinen) yms. varusteet ovat aika huiman hintaisia verrattuna Toyotan vastaaviin (RAV4).

Nyt näyttää että 2.0 bensa + autom. + 4WD RAV4:een saisi 5000:- paremman kaupan, siis väliraha tuon verran pienempi kuin 1.6 diesel etuveto Karoqiin. Toki varmaankin vuoden päästä tulee uusi malli Toyotasta mutta se ei ole tärkeää minulle. Tietenkin käyttökulut ovat siinä suuremmat kuin Karoqissa mutta välirahan erotuksella ostan nykyhinnoilla niin paljon bensaa että saan ajella ainakin 4-5 vuotta (eli 160-200tkm).
Riippuu polttoaineen hinnoista ja hinnan kehityksestä, täällähän ei ole dieselveroa ja talvella dieseli ( se Nesteen arktinen) maksaa hieman enemmän kuin bensa.
Juuri uutisissa puitiin ensivuoden budjettia ja polttoaineen veronkorotusaikeet oli peruttu, ainakin pääministerin mukaan joten 1.2 - 1.35 euroa / litra on molempien polttoaineiden hinta lähitulevaisuudessa ellei mitään ihmeellistä raakaöljyn hinnan suhteen tapahdu.

Voi olla että Karoqi kuume nyt laski ja alan miettiä RAVia.
(Octavia Combi 1.0 DSG MY17, ++MYYTY++) + Peugeot 308CC MY10 + MP MY17+ MB GLK 220CDI A 4Matic MY15

Jankke

Lainaus käyttäjältä: Jankke - 21.06.18 - klo:22:25
Pakko oli käydä avaamassa nikki tänne juhannuksen kunniaksi. Karoq Style 1.5 TSI DSG tilattu tammikuun alussa. Toimitus luvattiin juhannuksen jommalla kummalla puolella. Nyt on jälkeen: marraskuussa. Myyjältä ei mitään infoa ennen useita kyselyjä. Ihan en usko tällaisiin yllätyksiin edes WLTP -syistä - ei voi olla näin ennakoimatonta. Enkä oikein usko tuohon uuteen arvioon. Tauon/varastoon (?) valmistuksen jälkeen toimituksissa sellainen suma, että lisää viiveitä tulee varmasti ja taas jaetaan selityksiä.
Kolmen kuukauden jatkoaikaodottelun jälkeen kysymällä tieto että on Suomessa ja luovutus ensi viikolla.

iltanen

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 17.09.18 - klo:14:01
Tällä viikolla liikkeessä ja seuraavalla viikolla luovutus. Alkaa jännittää.

Rekkari tiedossa ja näkyy nuo wltp-tiedot siellä. Yhdistetty kulutus 7,8 ja co2 166  :-X
Eilen luovutettu ja hyvät kaupat tuli. Skodalla pieni kämmi ja antoivat metallivärinkin kaupan päälle. Mahtaakohan johtua siitä, että kesällä tilattiin digimittari, jolloin oli se kamppis  ::)

Kauppaan tuli 10 auton satsi ja saman verran oli kuulemma myyty aiemmin. Ensimmäinen digimittarilla.

CB-väriä ei kuulemma enää saa ja jopa maaliskuussa tilanneisiin ollaan yhteydessä, että väri on pakko vaihtaa. Luovutuksessa oli kolme autoa, joista jokainen oli Cappuccino Beige.

Sitten vaan opettelemaan käyttöä  8)
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

clacson

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 27.09.18 - klo:09:57
Eilen luovutettu ja hyvät kaupat tuli. Skodalla pieni kämmi ja antoivat metallivärinkin kaupan päälle. Mahtaakohan johtua siitä, että kesällä tilattiin digimittari, jolloin oli se kamppis  ::)

Kauppaan tuli 10 auton satsi ja saman verran oli kuulemma myyty aiemmin. Ensimmäinen digimittarilla.

CB-väriä ei kuulemma enää saa ja jopa maaliskuussa tilanneisiin ollaan yhteydessä, että väri on pakko vaihtaa. Luovutuksessa oli kolme autoa, joista jokainen oli Cappuccino Beige.

Sitten vaan opettelemaan käyttöä  8)
Se on aina kiva jos tulee positiivisia yllätyksiä.
Meillä oli kamppiksena metalliväri ja auto on luvattu vuonna 2019. Jos ei paljoa aikaistu, niin on MY19b, saa sitten nähdä mitä ylläreitä tuossa on.  ::)
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy