Madallusjouset tai alustasarja vm. 2011 Octavia Combiin

Aloittaja Loungeliner, 05.01.11 - klo:00:07

« edellinen - seuraava »

pepe

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.01.11 - klo:13:11
Ei kysymys siitä kelpaako.Tottakai vaihdokki otetaan, mutta yksityiselle myydessä siitä voi saada jopa rahaakin.
Edit.Ehkä palaillaan itse asiaan :D

ainahan se menee autoliikkeeseen "puoli" ilmaiseksi vaihdossa,oli madallusta tai ei ;D

Male80

Lainaus käyttäjältä: Flat - 05.01.11 - klo:08:34
Säästäähän siinä rahaa jos viitsii esim saksasta tilata. Kannattaa ainakin sen verran nähdä vaivaa, että näkee hintatason jos hommaa osat itse. Sitä hintaa on sitten hyvä verrata kotimaasta saatuun tarjoukseen. Osien tilaaminen sinänsä ei ole ongelmallista, koska onhan osille valmistajan sivuilla tarkat koodit malli - moottori yhdistelmille. Ainoastaan lähettäjän pakkausvirhe voi aiheuttaa sen että tulee väärät osat.

Tuo säädettävä alusta on periaatteessa hieno juttu, mutta kuinkahan moni on itse asiassa säätänyt alustaa jälkikäteen? Hommaahan siinäkin on ja aina uusi nelipyöräsuuntaus. Ja miten se katsastusasia olikaan säädettävien suhteen ? Säätö ja katsastus joka kerta vai ?

Kyllä ainakin itsellä on tärkeää, että auton saa juuri sille korkeudelle edestä ja takaa kuin haluaa. Säätää sitten jälkikäteen tai ei. Varsinkin Skodat tuppaa keulimaan reilusti vakioalustalla.

Yksi katsastus rittää tuolle aivan kuten kaikille muillekin alustoille. Eihän näitä uusissa autoissa vakiona olevia napista säädettäviä alustoja pidä aina napin painalluksen jäkeen katsastaa tai säätää kulmia... Tai ilmasettejä...  ;)

Ihmettelen myös tuota jatkuvaa keskustekustelu alustan tolppien halkaisijan mittaamisesta tai jousisarjojen sopivuuden jankuttamisesta. Aina olen saanut oikean alustan ilmoittamalla auton tiedot myyjälle. Tilasin sitten suomesta tai ulkomailta.

Yleisimmät (laatu)merkit ja alustavaihtoehdot kolunneena olen vakaasti sitä mieltä, että kannattaa vaihtaa koko sarja. Silloin saa iskarit, jotka on suunniteltu toimimaan madallusjousien kanssa. Pälkät jouset vaihtamalla lyhentää myös alkup. iskareiden ikää. Lisäksi autoa myydessä (tai ainakin liikkeeseen vaihdossa antaessa) voi heittää tarvittaessa lähes korkkaamattoman tehdasalustan alle.

Omien kokemusten perusteella tuo KW Street Comfort on maltillista ja mukavuuspainotteista alustaa hakevalle paras vaihtoehto.

Lainaus käyttäjältä: kt - 06.01.11 - klo:10:06
Suostuukos mikään autoliike ottamaan näitä madallettuja lumiauroja vaihtoautona? Vai nostatteko alustan takaisin taivaisiin autokaupoille lähtiessä?

Tottakai nämä kelpaavat autoliikkeeseen, mutta mitään niistä (siis alustasarjasta) ei hyvitetä. Siksi itse vaihdan aina vakioalusta takaisin jos auto menee liikkeeseen. Aina on 2-3 vuotta käytetty säädettävä alusta mennyt parissa päivässä kaupaksi.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

ram1

LainaaVarsinkin Skodat tuppaa keulimaan reilusti vakioalustalla.
Mutta tuon keulimisen saa pois myös pelkillä jousilla, sekä kitillä.
Edit.
Muuten kyllä täysin samaa mieltä Malen kanssa.Parhaan saa maksamalla parhaan hinnan.Se kuinka paljon siihen haluaa satsata, ja onko se hintansa väärti.Kauanko autoa pitää.Niillä oma merkityksensä.

Omat kokemukset on, että uuteen autoon kun vaihtaa, niin pelkät jousetkin parantaa auton alustaa.Kitti hiemän siitä parempi, ja loppusilauksen varmasti tuo Kw comfort säädettävä niin taas paranee.

Tässä tullaan aina siihen peruskysymykseen, mikä aina edessä myös uutta autoa ostamassa.Mihin raja vedetään varusteiden kanssa.

Vielä tuli sellainen mieleen tuosta aloitustekstistä, että miksi puuttuvaa varustetta ei voinut liikkeen puolesta laittaa jälkeenpäin alle.Koska eihän sinun syy, jos se tilauksessa kuitenkin oli ruksittu.Oliko ainoa hyvitys sinulle tuo 120e verotonta?.

Kyllä itse olisin sen vaatinut, tai ainakin jos hommaat itse alustan, liike asentaa ja kulmat kohdilleen.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.01.11 - klo:14:01Vielä tuli sellainen mieleen tuosta aloitustekstistä, että miksi puuttuvaa varustetta ei voinut liikkeen puolesta laittaa jälkeenpäin alle.Koska eihän sinun syy, jos se tilauksessa kuitenkin oli ruksittu.Oliko ainoa hyvitys sinulle tuo 120e verotonta?.

Kyllä itse olisin sen vaatinut, tai ainakin jos hommaat itse alustan, liike asentaa ja kulmat kohdilleen.
Hyvitys tuon alustan puuttumisesta on sovittu myyjäliikkeen kanssa, ja on sellainen, että olen siihen tyytyväinen ;)

isopahasusi

Onko kokemuksia H&R -35mm jousista vakioiskarien kanssa? Jouset on hakusessa, mutta iskarit tuntus olevan vielä ihan ok. 57tkm ajetut niin ei vielä kehtais uusia. Taaksehan nuo äkkiä vaihtaa jos alkaa lerpahtamaan perse.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Karvis

Lainaus käyttäjältä: isopahasusi - 24.03.11 - klo:21:08
Onko kokemuksia H&R -35mm jousista vakioiskarien kanssa? Jouset on hakusessa, mutta iskarit tuntus olevan vielä ihan ok. 57tkm ajetut niin ei vielä kehtais uusia. Taaksehan nuo äkkiä vaihtaa jos alkaa lerpahtamaan perse.

Hyvin toimi mulla kyseinen yhdistelmä, iskareilla oli ajettu ~90tkm.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ram1

Lainaus käyttäjältä: isopahasusi - 24.03.11 - klo:21:08
Tämä ikuisuuskysymys näillä palstoilla.Jousilla pärjää aivan mainiosti, ja rahalla saa vain hieman enemmän mukavuutta.Kokemusta on, ja ero pieni esim. kittiin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

isopahasusi

Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Skydiver

Onko kellään nyt mustaa valkoisella, että lähteekö takuu, jos laittaa madallusjouset takuunalaiseen autoon?

Olisi kiinnostusta siihen, mutta se takuuhomma vähän arveluttaa. Joku varmaan kommentoi, ettei alustan takuulla ole niin väliä, mutta en jaksa sitä hellasäröä, kun vaimo kuitenkin on auton toinen omistaja... ;)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Skydiver - 27.06.11 - klo:15:33
Onko kellään nyt mustaa valkoisella, että lähteekö takuu, jos laittaa madallusjouset takuunalaiseen autoon?

Olisi kiinnostusta siihen, mutta se takuuhomma vähän arveluttaa. Joku varmaan kommentoi, ettei alustan takuulla ole niin väliä, mutta en jaksa sitä hellasäröä, kun vaimo kuitenkin on auton toinen omistaja... ;)
Lähtee, laittelin viestiä Helkamaan.

Skydiver

Ville R

Mitä vakioalustaan nyt voisi tulla??? Jouset on periaatteessa ikuisia ja iskunvaimentimista herrat autokauppiaat varmasti luistaa vastuusta jos niissä jotain ongelmaa on. Kulmatkin on varmasti säädetty paremmin uuden alustan kanssa kuin suoraan tehtaalta. Puslat on kulutusosia.

Näin ainakin itse perustelin alustan vaihdon kun auto oli uusi   ;)

Väpä

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 27.06.11 - klo:16:27
Lähtee, laittelin viestiä Helkamaan.

Ei koko auton takuu lähde. Itsellä alustasarja,ecun ohjelmointi ja putkisto, siitä huolimatta autoon vaihdetaan takuuseen jarrusatula...

Uppe

MasTurbo

Madallusjouset jos oisin aikonaan meganeen laittanut niin iskareiden takuu olisi ollut ohi( siis uusi auto kyseessä). Tällöin kuitenkin vaihdoin kw:n koko alustasarjan ja muun auto takuu säilyi.. Auto viettikin melkoisesti aikaa takuu korjaamolla.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy