FL Tiguan projektia

Aloittaja juppep, 08.11.17 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

juppep

Niin totta, oli hauska huomata että aiemmassa Passatin ACC projektissa tankkasin tietoa erään harrastelijan vastaavasta projektista ja nyt Tiguanin kanssa oltiinkin taas isossa roolissa.
Onneksi herra oli hommannut Tiguanin välissä  8)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: juppep - 31.07.18 - klo:13:57
Siinä ne, jos saan nuo kääntymään volkkariksi niin on jo iso maali 8)



En haluaisi pilata muudia mutta väitän että et saa volkkaria puhumaan noita antureita. Veikkaan että Passatin antureilla onnistuisi paremmin 3AA907566(568, slave)B/C/D. Tai sitten ehkä saattaisi toimia jopa MQB autoista 5Q0907686B/5Q0907685B.
Nuo 3AA sensorit on tympeät kun ne pitää kalibroida erikseen, 5Q0 moduuleissa on dynaaminen kalibrointi eli ne kalibroivat itsensä liikenteessä.

Kytkennän puolesta ei pitäisi olla ihmeempiä eroja PAITSI indikaattoreiden kanssa. 3AA moduuleissa indikaattori on peilin kuoressa oleva led-rivistö kun taas 5Q0 se on integroitu peiliin tuo varoitusvalo. Moduuli tekee käynnistyksessä current checkin ja jos siellä on väärä indikaattori niin siihen kosahtaa homma heti alkuunsa.
Jos Golf7 peilin lasit käy Tiguaniin niin sittenhän tuo on helppo homma käyttää noita uudempia moduuleita. Jos taas ei niin sitten on vähän säätämistä taas edessä :)

Ai niin juu, rear cross traffic alertin kanssa saattanee tulla myös probleemia. Se kun vaatii IPB ABS pumpun. Eli noita mitä käytetään MQB autoissa. Sen voi toki disabloida mutta assist menuun se silti jää kummittelemaan, sieltä sitä ei saa pois.

Lainaus käyttäjältä: juppep - 18.07.18 - klo:09:17
Osanrot: 5N0945207,5N0945307,5N0945208,5N0945308
Tämä olikin fyysisesti helpointa ever, "melkein" suora Plug&Pray, vanha valo pois ja uutta tilalle, eikä vikakoodeja.
Kytkennät täysin samat, eroa liitinrungon yhden väkäsen verran ja liitinrungot voi vaihtaa helposti tai "korjata" sopivaksi.
Valot kaipasivat vielä BCM:ltä lähtöjen muokkausta -> lisää himmennystä. Siirtymä hehku -> led ja uudet olivat inasen tehokkaammat lähtötasoltaan.

Joko tuossa sun BCM:ssä valojen kirkkaudet ja moodit ohjataan adaptointien kautta? Jos joo niin sieltähän nuo himmennykset saa säädettyä. Tosin ledeillä taisi olla 100 pienin arvo. Jos tiputtaa alle sen niin alkaa vilkkumaan.

juppep

#32
No worries, et muudia pilaa... Pikemminkin kiitos tiedoista ja vinkeistä.
Pikku riskillä menee kaikki puuhastelut/testaamiset ja suottaapi olla että ei tämäkään lopulta tule menemään kuten kuvittelen.
Tarkoituksena on fläsätä nuo juuri 3AA(D) softalle, ei ne muuten oikein sovi.

Eipä tosiaan taida tämä TRW abs tukea mainittuja uudempia featureita ja yksi peilinlasikin on jo tullut aiemmin investoitua, joten lediä peilinrunkoon olisi tulossa ja en lähtenyt muuta nyt edes kuvittelemaan. Tuo versio toimii takuuvarmasti ja pitäisi tuottaa side-assist plussan, vastaavahan tuo kuin B7 passatissa.
Kalibrointi tulee olemaan iso piikki lihassa, katsotaan tuota sitten jos palikat pysyy ehjänä ja saan vielä paikoilleenkin joskus.
Vaatii todnäk merkkarivisiittiä ja oem kalibrointityökaluja, en ole kuin pienen huhun diy keinoista takatutkiin kuullut.

Valoihin liittyen, tässä se vanhempi bcm versio ja eepromin kautta joutui korjaamaan kirkkaudet.

jabajee

Sori hieman ohi aiheesta, mutta kun olet tuollainen mestari noiden systeemien kanssa, niin osaatko/pystytkö päivittämään abs:n ohjainlaitteeseen uudempaa ohjelmaversiota? Olisi yhteen neliveto Superbiin tarvetta sellaiselle operaatiolle, että saisi ESP:n koodailtua kytkeytymään napista kokonaan pois.

dwntime

#34
Lainaus käyttäjältä: juppep - 13.08.18 - klo:23:16
No worries, et muudia pilaa... Pikemminkin kiitos tiedoista ja vinkeistä.
Pikku riskillä menee kaikki puuhastelut/testaamiset ja suottaapi olla että ei tämäkään lopulta tule menemään kuten kuvittelen.
Tarkoituksena on fläsätä nuo juuri 3AA(D) softalle, ei ne muuten oikein sovi.

Tuo itse asiassa voisi muuten onnistuakin. Enpäs hoksannut kattoa tuota HW:ta vaan oletin automaattisesti että HW on erilainen myös. Mutta näyttäisi että ei ole. Erwinistä näyttäisi löytyvän D version softa tuolle.
Parameterifilut tietenkin sitten erikseen, jos ne löytyy VCP filemanagerista niin sittenpä tuossa tuskin isompaa ahdistusta tulee.



Lainaa
Eipä tosiaan taida tämä TRW abs tukea mainittuja uudempia featureita ja yksi peilinlasikin on jo tullut aiemmin investoitua, joten lediä peilinrunkoon olisi tulossa ja en lähtenyt muuta nyt edes kuvittelemaan. Tuo versio toimii takuuvarmasti ja pitäisi tuottaa side-assist plussan, vastaavahan tuo kuin B7 passatissa.
Joo niin toimii, tuossa side assist plussassa on muutamia lisäjuttuja mitkä on näistä uudemmista karsittu pois. Muistaakseni brake jolt puuttuu uudemmasta kokonaan eli jos lähdet vaihtamaan kaistaa ja auto on kuollessa kulmassa niin vääntää ratilla vastaan ja antaa abs:illa brake joltin herättääksen kuljettajan. Uudemmissa moduuleissa vääntää vaan ratilla hiukan vastaan mutta sekin on melko mietoa.

Lainaa
Kalibrointi tulee olemaan iso piikki lihassa, katsotaan tuota sitten jos palikat pysyy ehjänä ja saan vielä paikoilleenkin joskus.
Vaatii todnäk merkkarivisiittiä ja oem kalibrointityökaluja, en ole kuin pienen huhun diy keinoista takatutkiin kuullut.
Merkkari sen hoitaa, eikä taida olla heille edes kovin iso rasti tehdä tuota. Taidetaan olla sama diy huhu kuultu :D

Lainaa
Valoihin liittyen, tässä se vanhempi bcm versio ja eepromin kautta joutui korjaamaan kirkkaudet.

Onnistuu se tuotakin kautta onneksi.

juppep

^tuohon hw detailiin nojasin... ehdin aiemmin vain kokeilemaan noita pikaisesti johtosarjan päähän ja kun en saanut mitään yhteyttä niin luovutin, tarvitsee ajan kanssa tutkia tuo aasian piuhasarja.
Ja tätä kirjoittaessani tajusin, että vaihtoehtoisesti myös oikealla Byte18 valokonfilla luulis saavan takavalojen kirkkaudet korjattua.

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 14.08.18 - klo:00:32
Sori hieman ohi aiheesta, mutta kun olet tuollainen mestari noiden systeemien kanssa, niin osaatko/pystytkö päivittämään abs:n ohjainlaitteeseen uudempaa ohjelmaversiota? Olisi yhteen neliveto Superbiin tarvetta sellaiselle operaatiolle, että saisi ESP:n koodailtua kytkeytymään napista kokonaan pois.

Kiitos ylisanoista 8) Olen pelehtinyt enempi noiden TRW tekeleiden kanssa (Passat/Tiguan) ja niistä uskallan jotain sanoakin, mutta ihan ohutta yläpilveä on tiedot muista abs versioista.
Työkalut, keinot ja softat löytyy ja pystyn luultavasti jotenkin auttamaan asiassa jos sinulla jo on detailit hanskassa pumppusi osalta.
mk60ec1 tuo taitaa olla ja olen kyllä aivan neitseellisillä vesillä tuommoisen sopeutuksessa + koodauksessa. Laitas YV:llä jatkot.

juppep

Tuota, pientä tuuria nyt pukkasi... lähden lottoamaan.

Lähtötila:
   Part No SW: 8U0 907 566 B    HW: 4G0 907 566
   Component: J769  SWA MasterH02 0020 
   Revision: 00H02000    Serial number: 6PZ 010 316-05
   Coding: 0000000
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 40B702951308124467-8014
   Subsystem 1 - Part No: 8U0 907 568 B
   Component: J770  SWA Slave H02 0010
   Subsystem 2 - Serial number: 6PZ 010 316-25
   Subsystem 3 - Serial number: 5F23.06.1300H02000AMS14079ÿ
   Subsystem 4 - Serial number: S14079ÿ


Lopputulos:
   Part No SW: 3AA 907 566 D    HW: 4G0 907 566
   Component: J769  SWA MasterH02 0030 
   Revision: 00H02000    Serial number: 6PZ 010 316-05
   Coding: 0010172
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 3A43707D75D4489429-806E
   Subsystem 1 - Part No: 3AA 907 568 D
   Component: J770  SWA Slave H02 0030
   Subsystem 2 - Serial number: 6PZ 010 316-25
   Subsystem 3 - Serial number: 5F23.06.1300H02000AMS14079ÿ
   Subsystem 4 - Serial number: S14079ÿ

dwntime

No niin :) Sitten ei muuta kun meisseli kouraan ja palikkaa kiinni autoon :)

Tuo on muuten oikeasti ihan hyvä varuste. Samaisen systeemin asentelin meidän Leoniin tuossa reilu kuukausi takaperin. Leonissa tosin ilmaisimet on siinä peilin lasissa. Tai tarkemmin ottaen Aronassa, johon ne lasit alunperin on. Leonissa onneksi tismalleen samanlaiset peilin lasit niin ei tarvinnut sen enempää askarrella.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 15.08.18 - klo:21:56
Tuo on muuten oikeasti ihan hyvä varuste. Samaisen systeemin asentelin meidän Leoniin tuossa reilu kuukausi takaperin. Leonissa tosin ilmaisimet on siinä peilin lasissa. Tai tarkemmin ottaen Aronassa, johon ne lasit alunperin on. Leonissa onneksi tismalleen samanlaiset peilin lasit niin ei tarvinnut sen enempää askarrella.

Kerropa lisää, mistä tilasit osat ja mitä maksoi? Menikö Seatin vai jonkun muun merkin komponenteilla? Vaatiko VCP-koodailuja, riittääkö VCDS vai onko merkkihuollon paikka? Onko asennus koriin plug-and-play vai pitääko porailla reikiä tai laittaa "itseporautuvia"? Peilin lasit minuakin mietitytti, sillä säästää jo paljon työtä jos ei tarvitse porailla upotuksia valolle peilin kuoreen.

Tajusin tuossa ajellessania että B-pilari on suoraan kuolleen kulman näkökentässä. Pitäisi kurkkia "ohi" jos oikeasti haluaa varmuuden ettei katveessa ole autoa, tämä lähinnä rampilta motarille tullessa. Mielestäni edellisessä Cuprassa ei vastaavaa ongelmaa ollut, liekö noiden erikoisurheiluistuimien ajoasento sen verran erilainen.

Toinen mielenkiintoinen varuste olisi "High" peruutuskamera, jossa on kääntyvät viivat ja eri näyttötiloja kameralle. Tuotakaan ei ole Leoniin tehtaalta saanut, Youtubessa on videoita jälkiasennuksista mutta ei ohjeita... Sikäli hienoa että jaksatte noita projekteja tänne dokumentoida.  8)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

dwntime

Osat haalin lähinnä ebaysta ja Aliexpressiltä. Maksoi kaikki yhteensä reilun 300 â,¬.

Osaluettelo mitä tarviit :

Peililasit BSD indikaattorilla, merkkarilta n. 60 â,¬ kpl
6F0857521 peililasi vasen
6F0857522 peililasi oikea

BSD moduulit, Aliexpress n. 100 â,¬ pari
5Q0907686B Master BSD moduuli
5Q0907685B Slave BSD moduuli

BSD moduulien pidikkeet, merkkarilla n. 17 â,¬ / kpl
5G9907455 pidike vasen
5G9907456 pidike oikea

Lisäksi Aliexpressiltä löytyy johtosarja n. 70 â,¬
Ja peilejä varten tarviit liittimet ja kontaktorit. Liittimet on JST käsialaa, ei löydy VAG luettelosta.

02R-JWPF-VSLE-S - 2 liitinrunko, näitä tarviit 2 kappaletta. 5 pack täältä : https://www.ebay.co.uk/itm/JST-JAPAN-SOLDERLESS-TERMINALS-02R-JWPF-VSLE-S-2-WAY-HOUSE-FOR-JWPF-5-PACK-/361974112422?hash=item544756a0a6

Kontaktorit on :
SWPR-001T-P025, näitä neljä kappaletta. Täältä löytyy 10 pack : https://www.ebay.co.uk/itm/JST-JAPAN-SOLDERLESS-TERMINALS-SWPR-001T-P025-RECEPT-CONTACT-FOR-JWPF-10-PK-/361974112416?hash=item544756a0a0

Ei tarvii porailla mitään mihinkään. Noista pidikkeistä kaksi kiinnikettä menee takapuskurin tukiraudan pultteihin ja kolmas mikä tulisi runkoa vasten, minä runttasin no more nails:illa kiinni.

Johtohommia tulee jonkin verran. Johtosarja vedetään vänkärin puolelta, ei siis kuljettajan. Ovipahvit ja bassokaiuttimen joutuu ovesta purkamaan pois että pääsee käsiksi noihin ovessa oleviin liittimiin sekä irroittamaan peilin pultit jotta saa peilin irti johtojen vetoa varten.
Työläin homma oli noiden ovessa ja rungossa olevien liitinten käsittely. Niihin pitää tökkiä noista johtosarjoista ne pinnit.
Lisäksi peilille menevä johtosarja pitää katkaista ja väliin pitää tehdä liitin uros ja naaras. Muuten peilirunkoa ei saa myöhemmin irrotettua jos tarvii.

Ja sori juppep sun projektin sivuraiteesta :)

Nykäne

Lainaus käyttäjältä: juppep - 18.07.18 - klo:11:54
Mulle päätyi aikoinaan muutamilla foorumin jäsenillä kiertänyt PolarFIS, tuo sen luomaa.

Saa näppärästi luotua muokattavia välilehtiä haluamillaan measuring valueilla.
Tuossa enempi palikasta -> https://www.autopolar.net/producto/polarfis-mk5-mk6-8p-8j/
Ok kampe, ei valitettavaa ja tekee mitä lupaa.

Nykänenki aikoinaan asensi tuon polarfissin röttelöönsä, mutta oli silloin niitä ekoja versioita ja maksoi alle satasen uutena (nyt melkein hinta kolminkertainen  :o). Jos nyt laittaisin, niin käytettyä yrittäisin metsästää, jos vaikka halvemmalla sais. Mun versiossa ei toki niin paljon toimintoja kuin näissä uudemmissa polarfisseissä.

Mulla toi on jo alkanut välillä tilttaileen ja samalla ilmeisesti silloin syö auton akkua. Tokenee kytkentöjen irrotuksella tai akun maakapelin irtikäyttämisellä. Suurin hyöty oli tarkan (+- 1 kmh) digitaalinopeuslukeman saanti mittaristoon. Toki moottorin öljy-/nestelämpö samanaikaisesti myös sekä akun jännite.

Hienoja muutoksia olet tehnyt!
Glf V TSI 90kW -09

Daatta

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 20.08.18 - klo:16:52
Osat haalin lähinnä ebaysta ja Aliexpressiltä. Maksoi kaikki yhteensä reilun 300 â,¬.

Kiitos näistä, äkkiseltään en löytänyt Aliexpressiltä noita mutta pitää katsella tarkemmin. Ilmeisesti tuolta uskaltaa tilata OEM osaa, eli eivät ole surkeita kopioita? Made in Germany osaa näytti olevan saatavilla ebaysta, toki paljon kovemmalla hinnalla.

Lähditkö toteuttamaan asennusta ihan itse vai oliko sinulla joku internet-lähde käytettävissä? Jonkinlaista salatiedettä tämä retrofittailua vaikuttaisi olevan.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 21.08.18 - klo:08:54
Kiitos näistä, äkkiseltään en löytänyt Aliexpressiltä noita mutta pitää katsella tarkemmin. Ilmeisesti tuolta uskaltaa tilata OEM osaa, eli eivät ole surkeita kopioita? Made in Germany osaa näytti olevan saatavilla ebaysta, toki paljon kovemmalla hinnalla.

Lähditkö toteuttamaan asennusta ihan itse vai oliko sinulla joku internet-lähde käytettävissä? Jonkinlaista salatiedettä tämä retrofittailua vaikuttaisi olevan.

No tuolta :
https://www.aliexpress.com/item/LANE-ASSIST-SIDE-ASSIST-KIT-MODULE-WIRE-Blind-Spot-Mirror-Glass-FOR-MQB-GOLF-7-MK7/32856131828.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.30d04c4d4jQIMW

Ja onhan noita jo tehty :
https://www.clubseatleon.net/viewtopic.php?f=40&t=121713#p1961160

Piti toki selvitellä Elsan avustuksella sitten nuo kytkennät. Enpä oikeastaan muuhun tuota espanjalaista sivua käyttänyt kuin osanumeroiden metsästykseen. Tai oikeastaan niistäkin vain nuo kiinnikkeet mitkä oli vähän epäselvät, niihin on niin monta vaihtoehtoa. Muut osat oli aika simppeli selvittää muutenkin ETKA:sta.

juppep

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 20.08.18 - klo:16:52
Ja sori juppep sun projektin sivuraiteesta :)

No probs, mainiota infoa.
Itsellä vastaavasti johtosarja ja ledit peilien runkoon aliexpressistä ja tutkat saksan purkamosta, hinnat palikoissa about samaa.

Käsittääkseni Tiguan / Yeti istuisi noiden uudempien modulien kanssa BSD peilinlasit Sharanista / Alhambrasta.
7N0857521E vasen
7N0857522E oikea

dwntime

Noissa on vaan se juju että jos moduulille on tarkoitettu peilin runkoon tulevat ledit, silloin et voi käyttää noita lasiversioita ja vice versa.

Nuo moduulit on tehty siten että ne tsekkaavat käynnistyessä nuo valot ja jos siellä resistanssi heittää liikaa niin disabloi systeemin. Noita on kyllä kikkailtu toimimaan lisävastuksilla, mutta ihan suoraan se ei onnistu plug'play.

Tuolla hyvää pohdintaa ja käytännön testailua aiheesta : https://www.mytiguan.com/index.php?/topic/31569-side-assist/page-2

Yksi keino on tosiaan asentaa autoon 5Q0 alkuiset moduulit. Se mikä noita puoltaa on myös kalibroinnin tarpeen poistuminen, 5Q0:ssa on dynaaminen kalibrointi, eli moduulit kalibroivat itsensä ajaessa. Ei siis tarvita merkkaria eikä pioneerihenkeä :D
Se sitten toki että miten 5Q0 moduulit istuvat eri platformin autoon, en tiedä.

juppep

#45
Taka-tutkille ei ole löytynyt intoa/ aikaa ja puuhat taas rönsyilee totaalisesti.

Sekaan lipsahti taas sivuraide, vahinko kävi ja se meni maaliin.

Uudempi Clima ~ plug in ja vcdsllä läppien kalibrointi + kompuran ajo.

Ja sitten nurkkiin haalittuja romuja.


Tämä taitaa olla helpoin

3Q0 kamera, toiseksi helpoin.


Jo melko epätoivoista, DM CP päällä.


Ja se täysin utopistinen hairahdus, CP täälläkin.

Näiden kanssa aikaa kuluu mukavasti ja vapaa-ajan ongelmia ei ole.

Edit kuvalinkit, kiitos Nepper

Nepper

Helpoimman kuva ei näy ainakaan minulla, harmaa pallo on vain kuvan tilalla.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

juppep

Update, helpoinkin alkoi takkuamaan.


Helpoin oli suora plug&play, melkein... muille kyllä, tähän ei.

Ratti on tuoreen Scirocco R:n ja sen napit (1K8959442) (ei gra/acc) on sähköisesti suoraan yhteensopiva rattiohjaimelle ja pelaa täysin RNS510/BT-sarjan kanssa. Myös tuoreempi airbag kelpasi heittämällä johtosarjoineen kaikkineen ja yhtään muutosta kytkentöihin ei tarvittu.
Lähdin tähän malliin, koska ei vanhuksien ECUt ei tue ACC/GRA nappeja ratissa.

Sitten tulikin se kuuluisa "mutta"...
Tälle rattille on erilaiset (pienemmät) rattiakselin muovit ja eihän niistä ollutkaan versiota, jossa olisi vielä paikka erilliselle ACC/GRA viikselle. Tästä kulkineesta ko viiksi löytyy tehtaalta DLA/assist napin johdosta.

Ratti on siis täydellisesti retrofitattavissa, akselin muoveja myöten kaikkiin pq35 malleihin, kunhan kulkineessa ei ole tuota erillistä gra-viikseä. ::)

Tätähän ei mauno tajunnut, ennen isompia liikkeitä... Olisi pitänyt hankkia suoraan acc/gra napillinen versio ratista. Taas saa veivata pitemmän kaavaan kautta, seuraavaksi kaipaisi uudet napit rattiin ja sovittimen, jolla napit saa toimimaan auton ecun kanssa.

Tos®

#48
Tätä projua mielenkiinnolla seurannut ja vinkkejä otettu varastoon :)

Tuota rattia löytyy monelta venäläisellä foorumilla, kukaan ei vain mainitse varaosanumeroa missään.  8)
Nyt tietää mitä etsiä, kiitos.
Varmasti päivitettävien asioiden listalle  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

juppep

#49
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 01.03.19 - klo:17:25
Nyt tietää mitä etsiä, kiitos.
Varmasti päivitettävien asioiden listalle  ;D

Suora varaosanro ratille on 1K8419091AG.  Koitan penkoa hiukan ja joko koko ratti menee vielä uusiksi tai tähän vaihtuu uudet napit.
Ensimmäinen vaihtoehto olisi paras, tämähän olisi sitten valmiina sinulle ;)


Tos®

 ;D Tuo rattiprojekti on aika hintava, ehkä kesällä.... mietin myös sitä airbägiä, mistä näistä tietää onko ne niitä Takatan valmistamia riskibägejä  :o
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

väinönen

itellä olisi jäänyt tekemättä  ;D

Nepper

Ross Techin foorumin puolella kokeiltiin saada Audin side assist moduuleja juttelemaan VW:n järjestelmässä. https://forums.ross-tech.com/showthread.php?17689-Passat-B7-Side-Assist-retrofit-radar-options

Ei lähtenyt pelittämään toivotulla tavalla. Huomasin itsekin passattiin noita tutkia hankiessani hw-versioiden yhtenäisyyden vw:n ja audin välillä ja meinasin kokeilla halvempaa vaihtoehtoa.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

Nepper

Kommentoin Side-Assist osiota sen verran, että sain oman retrofitin maaliin asti ja ylempänä olevassa Ross-Techin keskustelussa on myös edistytty.  Audin tutkat heräävät eloon VW:ssäkin, eli voi tehdä flashin VW:n ohjelmaan.  Minulle saapuneet tutkat olivatkin ilman kalibrointia, joten tein oman työkalun kalibrointia varten. Bilsusta ostettu jäähdyttimen tuulettaja muuntautui VAS6350/4:ta imitoivaan muotoon. Käyttömukavuus omalla työkalulla oli aika hanurista, mutta eihän tuota tarvitse tehdä kuin kerran. Oma kalibrointi tuntuu toimivan oikein, varoitusvilkut reagoivat kuten kuuluukin kaistanvaihtotilanteessa ja näyttävät viereisellä kaistalla olevat autot. Vääriä välähdyksiä ei ole tullut metallikaiteista yms.

Kalibroinnissa omilla virityksillä haastavinta on saada signaalitaso ja tutkan näkemä kulma speksien sisään. Oman signaalitason sain pyörimään 80-90% välillä, mikä riittää kalibrointiin.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

juppep

Update, 3Q0 kamera löysi vihdoinkin paikalleen ja muutos olikin melkoinen.

Vanha koira osaa nyt uusia temppuja ja oppi ajamaan keskellä tietä ;)
Toiminne on "Adaptive Lane Guidance" (ALG) ja toimii mukisematta vanhuksessakin.

Tuosta saa ajokyvystä hyvän käsityksen https://www.youtube.com/watch?v=3i9X8LfJT2g

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Nepper - 10.05.19 - klo:10:13
Minulle saapuneet tutkat olivatkin ilman kalibrointia, joten tein oman työkalun kalibrointia varten. Bilsusta ostettu jäähdyttimen tuulettaja muuntautui VAS6350/4:ta imitoivaan muotoon.

Minulla tällä hetkellä sama tilanne :) Tutkat paikallaan ja oikea datasetti sisässä mutta virheenä vielä no basic setting / calibration missing virhe päällä.

Minkä tuulettimen tarkalleen ottaen Biltemasta ostit? On menossa torstaina merkkarille säätöön mutta voishan tuota ennen sitä itsekin kokeilla :)

Nepper

Tuuletin on yleismallin 12" ja 2300 rpm ropeli. Sille on tehty tukeva korkeus ja suunta säädettävä alusta. Pelkästään kepin nokkaan heitettynä ko. tuulettajalla on melko vaikea saada kulma ja signaaliarvoja kohdilleen.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

juppep

Jotain päivitystä.



Kolmas viiksi poissa ja rattiprojekti valmis.

Tos®

Noniin  8)
Menikö koko ratti vaihtoon vai pelkät napit...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

juppep

Taas oli hiukka pitkä ja mutkainen tie ja lopulta pelkät napit vaihtuivat alkuperäiseen rattiin.
Mutta, hankin tähän alussa uuden ratin. Polo 6C GT R-line mfsw, acc ja dsg napeilla olis airbagin kera tarjolla. 8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy