FL Tiguan projektia

Aloittaja juppep, 08.11.17 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

juppep

Noniin... tauti oli vahva ja piteli otteessaan. Ja taas perheeseen eksyi yksi vag kulkine.
Aiempi projektien uhri, 3c passat jäi perheeseen ja pääsi ansaitulle "retrofit" eläkkeelle.

Käteen tarttui siis -12 Facelift Tiguan 2.0 tdi Sport&Style, dsg, 4motion ja raapustelen siihen liittyvistä puuhasteluista tänne.
Tehtaan jäljiltä löytyi koukku, webasto, mfsw, värimittaristo, rcd-510, pla2, lane-assist ja dla-valot, ei tarvinnut aivan nollista aloittaa...

Nyt muutama kk/tkm takana yhteistä taivalta ja alla keskeneräistä ja jo jopa valmista puuhastelua.


BT puuttui, joten siitä virallisesti starttasi retrofitit ja RNS-510 muutti välittömästi perässä.


Sign assist, oli liian helppoa kun kamera jo valmiina... Pari olennaista uupuu vielä ;D


Tyhjä napin paikka, ei hyvä...


Tyhjään täytettä.


Pakkohan sitä on yrittää asentaa puuttuvaa nappia taas tähänkin suuntaan.


Yksi ajansyöjä lisää.

juppep

Uuh, jäihän listasta heti uupumaan jotain valmistakin lähiajoilta.


diy hommia ;)


YALMAR

Kuulostaa taas lupaavalle, mitä aiempiin puuhasteluihin tulee. Voisi sanoa että kauhulla odottelisin tulevaa, mutta onneksi näistä ei ihan kaikki sovellu passattiin ;)

Harmillisesti ei vaan saa kuvia suurenettua että näkisi mitä siellä mittariston valikoissa oli.

juppep

#3
^Sanoisin toisinpäin, palikathan on otettava passatista kun ei tiguaniin niitä ole ikinä saanutkaan (tehtaalta) ;D

Tässä se valikko, eipä siellä vielä mitään ihmeellistä:


Edit: sama kotimaisella:


Kuvitelmana olis yrittää saada tuonne ilmestymään Front-assist.

Edit


Edit


Edit



Ko mittaristo on -16 Tiguanin sw 1008 ja ainakin siihen asti löytyy nykyään isomman vallan keinot puuhasteluun.

Edit 13.1.2018, lisätty fotoja. Valikosta löytyi tutumpikin kieli, vinkistä kiitokset jäsen M.R.

juppep

#4
Projektit on kesken ja silti kummia sivuraiteita tuntuu puuhasteluun kiilaavan...


Valmistunutta, auton kolmas avain(ei kuori vanhoilla sisuskaluilla)

Työjonoon kiilasi tälläistä, johtotehtäviä tiedossa, mqb pla Tiguun pyrkimässä.


Edit, korjattu kuvalinkit

YALMAR

Mitenkäs nuo mittariston language-hommat. Eli saako suomeksi ainoastaan tuon 3D mittariston?

Tuli vaan mieleen kun ensi viikolla saapuu MIB 2 soitin ja siitä ainakin pitäisi saada suomenkieliseksi koko aparaatti.

juppep

Softaversiosta taitaa olla kiinni. Passatissa B7 vastaava 3D mittaristo (sw0705) ja ei siitä suomea löydy.

juppep

#7
MQB PLA siirtyi pöydältä autoon ja päästiin puheista tekoihin.

Onnistuin toki liitinrunkojen vaihdossa tekemään virheen ja kytkemään kaksi piuhaa "ristiin", muutoin liitinvaihto on helppo, irroita pinni -> siirrä uuteen runkoon.
Voin vahvistaa tuon kytkiksen olevan tässä tapauksessa toimiva https://www.drive2.com/l/10392999/

Uudempi PLA ohjain istuu softalla eri radioihin ja softan lisäksi kaipaa autokohtaiset parametrit.
Testasin lopulta molemmat versiot, (E) RNS/RCD510 ja (D) MQB radiot.

Aloitin päivittämällä ohjaimen -D versioksi ja odottamani valikko ilmestyi:


Muutoin kiva mutta softan/valikon kanssa lähtee RNS-510 OPS näyttö.

Seuraavaksi päivitin (E) versioksi ja sehän toimahti RNS-510 kanssa, mutta tuolloin menettää valikon.
Ei taaskaan voi saada molempia kerralla :)

Todella karkea vertailu vanhaan PLA2.0 muutamalta päivältä:
-Etututkien automaattinen aktivoituminen hitaassa vauhdissa-> tätä varsinaisesti asialla hain ja onneksi toimii  ???
-PLA liikkeet pysäköinnissä vähemmän kulmikkaat (pehmeämmät).

Homma 99% toimiva nyt, mutta kun tuo jäi nyt valittamaan Databus - missing messagea. Taitaa johtua auton kivikautisista softista muissa osissa, ABS, EPB, CAN-GW jne...
Luotan tuohon, koska kyseinen PLA moduli on käytössä viimeisissä 5N2 Tiguaneissa(vm -15/-16).

Joudun seuraavaksi muutenkin päivittämään moduleita rankemmalla kädellä "Pimp-my-Tiq-Emblem" unelman johdosta.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 10: Park/Steer Assist (J791)       Labels:| 5Q0-919-298.clb
   Part No SW: 1K8 919 475 E    HW: 5Q0 919 298
   Component: PARKHILFE PLA H12 3480 
   Revision: --------    Serial number: 39431426501122
....
1 Fault Found:
13639168 - Databus
          U1121 00 [009] - Missing Message
          [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
...
-------------------------------------------------------------------------------


Update 18.7.2018, ei vikakoodeja ja moduli 100% toimiva. Syyksi selvisi väärä koodaus.

juppep

OEM varustelua, viimasuoja alas:

Vinkistä kiitokset jäsen M.R

mauh

Lainaus käyttäjältä: juppep - 07.02.18 - klo:17:31
Softaversiosta taitaa olla kiinni. Passatissa B7 vastaava 3D mittaristo (sw0705) ja ei siitä suomea löydy.

swx002 ja sw1008 ja suomi löydyy paitsi puhelin menuu välilla englanti välillä saksa:)

pitää visti kans alka taas katto niitä vw kuin alkaa olee jo tylsä:D

mutta välilla kiva katto toisi projekteja

juppep

^ tervetuloa takaisin, menetettiin tosiharrastaja toiselle saksalaismerkille ;)

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=33751.msg587728#msg587728
Kaikkea sitä on tullutkin kirjoiteltua... no ainakin yksi löytyy nykyisin.

Address 44: Steering Assist        Labels: 5N1-909-144.clb
   Part No SW: 5N1 909 144 L    HW: 5N1 909 148 G
   Component: J500__APA-BS KL.377 1401 
   Revision: 1AH03831    Serial number: 00111620272501
   Coding: 0000258
   Shop #: WSC 61588 000 1048576
   VCID: 3B4D75797AEE719C0D-806E


Omaan makuun tuntuma parempi, makuasioitahan nuo ja joku sanoisi jäykäksi...

juppep

#11
Puuhastelut etenee, toisessa maaliin ja toisessa takapakkia.

Aloitan onnistumisista, yksi ajansyöjä pois taskilistalta.

Ollut asennettuna jo tovin mutta en vain ole saanut heräämään. Tänään tein koko homman uusiksi ja vaihdoin aasian johtosarjan pois, lensi laakista, huoh...

"Pimp-my-Tiq-Emblem" osastolla myös jotain etenemisen merkkejä, viiksi paikoillaan ja tutka, piuhasarja ja merkki pöydällä.
Seuraavaksi abs + ecu kaipaa pitelyä...

pitihän tämäkin joskus kokea, ei ei näin :o

yksi edc17c46 on poistunut keskuudestamme...

Ja jotta puuhat ei vain pääsisi loppumaan, uutta kuskin peilinlasia pukkais.





juppep

#12
Tuottoisa viikonloppu, asiat alkavat valmistua vihdoinkin.

Tyhjä nappi korjattu.


Myös BT/MDI combo pääsi väliaikaisesta sijoituksesta lopulliseen OEM paikkaan, vaihdoin keskikonsolin takaosan.

juppep

#13
Harrastamiseen ei meinaa ehtiä, kun kampe vaatii muutoinkin hoivaamista.

Takapään nitinöiden syy selvisi ja molemmathan siellä poikki oli.


Tuosta selvittyäni helteet paljasti seuraavan ongelman... ei sitä perinteistä kylmän puutetta, vaan...
Sitä tulee omaan makuun aivan liikaa, ilmastoinnin ulospuhallus on suorastaan jäätävän kylmää ja ei sitten sovi mitenkään allekirjoittaneen hipiälle.

Erwinistä pongasin huoltotiedotteen asiaan liittyen. Sen mukaisesti vikana olisi NAR alueen lämpökäyrä ja korjauksena ohjelmistopäivitys ja/tai väärän koodauksen korjaus.
Kysyin tiskiltä menisikö sw-/ohjelmointivika takuisiin ja itsehän oli tämäkin yritettävä ratkoa.

Allekirjoittaneella paneli ei hyväksy koodausmuutoksia, joten suoraan sw hommiksi meni.
OEM sw 1010 ja päivityksen jälkeen päädyttiin versioon 1012.

Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels:| 5K0-907-044.clb
   Part No SW: 5K0 907 044 EC    HW: 5K0 907 044 EC
   Component: Climatronic   H17 1012 
   Revision: 00001003   
   Coding: 0000000003
   Shop #: WSC 12345 321 12345
   ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010
   ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod
   VCID: 70D79255AB28C2C4D7-8024


Päivitys teki tehtävänsä ja johan pystyy helteellä ajamaan jäätymättä :o






M.R

Kappas vaan täällähän on tekemisen meininki ;D
Itse ei ehdi kun sormi suussa ihmettelemään kun toisilla tulee valmista...Omat projektit tahtoo pysyä vaan suunnitteluasteella.
Hyvä bongaus tuo huoltotiedote. Monikohan Tiguanin omistaja on näillä helteillä istunut autossaan ihmetellen kovaa intoa pakastaa matkustajat :D

juppep

#15
Päivityksiä löytyy klimaan varaosanroiden perusteella melkoisesti ja tiedotteesta poimien taitaa vielä osua isoon osaan mallistoa :)


Mallit: 137, 162, 1F8, 1T3, 358, 362, 365, 517, 521, 5K1, 5N2, 7N1, AJ5
Tekninen tiedote Numero: 2027597/2
Kori/varusteet: Climatronic viilentää liikaa Vapautettu: 9.11.2011
Asiakkaan reklamaatio / Huollon havainnot
Asiakkaan reklamaatio:
• Ilmastointilaite viilentää liikaa Auto-toiminnolla.
Huollon havainto:
• Ilmastointilaitteen viilennysteho Auto-toiminnolla liian voimakas.
Tekninen tausta
Climatronic-ohjainlaite on koodattu Pohjois-Amerikan (NAR) maiden mukaan, jolloin käytössä on
markkinakohtainen ominaiskäyrä, jossa viilennysteho on suurempi.
Tuotanto
â€"
Huollon toimenpiteet
Climatronic-ohjainlaitteen koodauksen mukautus
Mukauta Climatronic-ohjainlaitteen koodaus RDW:lle (= muu maailma):
• Suorita online-koodaus ⇒ Ohjatussa vianetsinnässä, diagnoositunnus: Climatronic-ohjainlaite,
tunnus: 08.
Koodaus ennen ohjelmistopäivitystä:
• XX XX XX 1X XX
Koodaus ohjelmistopäivityksen jälkeen:
• XX XX XX 4X XX


Jenkeillä on kaikki vaan niin suurta... mukaanlukien kliman viilennysteho.

juppep

#16
Pakettia pukkasi maailmalta ja aiempi uhri sai seuraajansa "Pimp-my-Tiq-Emblem" projektissa.

Kaikkea harrastamista tukeva "työpöytä vag" on nykyään jo melko kattavasti varusteltu, kaikkien väylien lisäksi löytyy mittaristo(immo) sekä virtalukko, avain- ja immotöitä ajatellen.
Sitä hyödyntäen, aloitin tekemällä työpöydälle oman autoni immon ja aloin sovittamaan ecua siihen.

bdm muokkaus oli ainoa käytettävissä oleva keino käytettyyn ecuun.





Työpöytä "Tigun" ja bdm puuhastelun lopputulemana päästiin isoon maaliin ja pöydällä syntyi "klooni" jonka voi heittää suoraan paikalleen.
Tarkennuksena vielä, että kyseessä ei ole "immo off" tai muu patentointi, immo on "päällä" ja oem kuosissa.

Seuraavaksi keskitytään sisältöön, tuo onkin melkoisen syvä pääty ja pohjaa ei näy...

juppep

#17
Syvennyin pari iltaa sisältöön... ja alunperin piti koskea vain ACC-tuen asioihin... mutta ei malttanut pitää näppejä irti tästä(kään) asiasta.


Ecun valehtelemat max vääntö ~2900rpm  <->  max teho ~4000 rpm

Kopin nykyinen kiihkeämpi pyrkiminen eteenpäin/persdyno ja DSG:hen uutena ominaisuutena ilmestynyt väännön kunnioitus vahvistaa omalta osaltaan jotakin muutosta syntyneen...

Edit. korjattu kuvalinkki.

juppep

Tänään se sitten tapahtui...

Väliaikaisesti ACC tutkaa väylälle, koodaukset perään ja vikakoodien nollailut + perään yksi can sleep.
Ja kappas, listassa uusi entry... mod 13 ja se tärkein, setti 100% tyytyväinen/virheetön.

01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
13-Auto Dist. Reg -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
22-AWD -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
2E-Media Player 3 -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
4C-Tire Pressure II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
6C-Back-up Cam. -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000
A5-Frt Sens. Drv. Assist -- Status: OK 0000


Vielä pitää malttaa ja jaksaa vääntää vaikka maali jo häämöttää... Tutka pitää saada oikeaan paikkaan.

juppep

#19
Tässä parit epäselvät kännykuvat aiemmasta ACC testihetkestä, tulossahan tuo on vahvasti...





OEM varustelu vain jatkuu, sorruin hankkimaan alkuperäiset LED takavalot ja tän myötä puuhastelut lipsahti toiminnallisista varusteista jo ulkonäön tunailun puolelle.  ;)


Osanrot: 5N0945207,5N0945307,5N0945208,5N0945308
Tämä olikin fyysisesti helpointa ever, "melkein" suora Plug&Pray, vanha valo pois ja uutta tilalle, eikä vikakoodeja.
Kytkennät täysin samat, eroa liitinrungon yhden väkäsen verran ja liitinrungot voi vaihtaa helposti tai "korjata" sopivaksi.
Valot kaipasivat vielä BCM:ltä lähtöjen muokkausta -> lisää himmennystä. Siirtymä hehku -> led ja uudet olivat inasen tehokkaammat lähtötasoltaan.

Samalla takapää sai myös OEM led rekisterikilven valot, osanro 3AF943021A ja tämä olikin se työläämpi taski.
OEM ledit eivät sovi fyysisesti hehkuttimien paikalle ja lisäksi liittimet ovat erilaiset.
Sopivuuden saa helpoiten vaihtamalla takaluukkuun uuden led rekvaloille tarkoitetun muoviosan ja sähköt aasian adaptereilla tai vaihtamalla liittimet johtosarjasta.
Tingin tässä kohtaa ja se uusi muovipala jäi hakematta, värityskirjan mukaan kyseinen pala muovia olisi kustantanut 60â,¬.
Joten muokkasin/suurensin olemassa olevia valojen paikkoja oem muovipalikasta ja vaihdoin uudet liittimet johtosarjaan.

EDIT, lopputulosta pimeässä räpsäistynä


Sisemmät mukana valot päällä, DRL modessa mukana ulommaiset+peräkärry.

EDIT 3.8. lisätty fotoa.

juppep

#20
Lainaus käyttäjältä: juppep - 15.02.18 - klo:22:44
------ MQB PLA ------
Homma 99% toimiva nyt, mutta kun tuo jäi nyt valittamaan Databus - missing messagea. Taitaa johtua auton kivikautisista softista muissa osissa, ABS, EPB, CAN-GW jne...
Luotan tuohon, koska kyseinen PLA moduli on käytössä viimeisissä 5N2 Tiguaneissa(vm -15/-16).

Update tähänkin, taas epäilin aivan vääriä asioita. Kaikki on toiminut alusta lähtien uuden modulin kanssa täydellisesti ja tovi meni ennenkuin vikakoodiin löytyi selko.
Vikakoodi nykyään poissa ja kyseessä oli yksinkertaisesti väärä koodaus, uudempi moduli 100% toimiva siis.

repomies

Lainaus käyttäjältä: juppep - 16.06.18 - klo:14:21

Ecun valehtelemat max vääntö ~2900rpm  <->  max teho ~4000 rpm

Oho, aika mielenkiintoisia näyttöjä. Mites nuo sait tehtyä?

Karttojen modailu sopivilla työkaluilla lienee jo aika monen softaajan hallussa mutta harvempi osaa uusia näyttöjä tehdä tuonne mittaristoon..

juppep

Mulle päätyi aikoinaan muutamilla foorumin jäsenillä kiertänyt PolarFIS, tuo sen luomaa.

Saa näppärästi luotua muokattavia välilehtiä haluamillaan measuring valueilla.
Tuossa enempi palikasta -> https://www.autopolar.net/producto/polarfis-mk5-mk6-8p-8j/
Ok kampe, ei valitettavaa ja tekee mitä lupaa.

juppep

#23
Noniin, "Pimp-my-Tiq-Emblem" osuus alkaa vihdoin olemaan pääosin taputeltu.

Koko projektin lopputulos. Passatin omistajat löytävät lookista jotain tuttua ;)

Uusi merkki "toistaiseksi", heitetty väliaikaisesti vasurilla hollilleen.

Setti teknisesti 100% toimiva ja käyttövalmis, ekat testiajot tehty ja sehän tekee työnsä kuten pitää.
Tutkan suuntaus meni tuurilla likelle ja käytökseen perustuen korjasin suuntausta vielä "mutulla" ja nyt en erota käytöksessä eroa aiemmin puuhasteltuun 3C passatin acc settiin.
Työlistalla vielä suuntaus laserilla ja merkin kiinnityksen fixailu.



Aiempi kokemus oli ACC, FA, Follow-to-30kmh manuaalivaihteiden kanssa ja nyt sanottava että se lopullinen silaus tuli automaatin kanssa, Jorma Uotista lainaten "ei huono".
Nyt Follow-to-(Totally)Stop on uusi tuttavuus ja niin vain se jalka seisoo jarrulla valmiina "varmistamassa" loppujarrutuksessa ja ruuhkassa/letkassa mukana humppaaminen ei aiheuta mitään toimenpiteitä.

Ainoa miinus tässä ACC touhussa on täydellinen hallinta ylinopeuden osalta.  Auto jarruttaa ja siihen liittyy tietenkin jarruvalot, ja sitä ei alamäessä peräluukusta sisään tunkevat voi käsittää :D

Enhancer

Ajomoodeilla voi ainakin jossain autoissa helpottaa tuota ACC:n nopeuden pitämistä. Eli esim. ECO-moodilla ajettaessa sallii nopeuden kasvaa enemmän alamäessä ja vastaavasti ylämäessä antaa hiukan laskea alle.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

juppep

#25
Totta, uudemmissa MQB pohjaisissa malleissa kuulemma toimisi noin.

Valitettavasti vanhuksessa ACC ajomoodit ei anna löysää alamäessä jarrutukseen. Ei tosiaan maata mullistava issue...

Nykyään näkee uskomattoman paljon "alle sekunnin hermoilla/maltilla" varustettuja takanatulijoita.
Yleensä nuo maunot tuuppaa alamäessä asap jarruvalon syttyessä kaasun pohjaan ja vastustajan kaistalle, ja alle 200m päästä ne löytää edestään jäämässä jalkoihin  >:(
S**tanan tunarit.

SiPaLe

Pakko nostaa hattua tästä touhuilusta, aivan mahtavaa hommaa!!

juppep

Kiitosta, vapaa-ajan hupiahan nää puuhastelut on (siis täyttä hulluutta).

Itse kyllä kiittelen isosti jäsen M.R pioneerityötä ja korvaamatonta apua eritoten tässä ACC projektissa, ja toki muutenkin...
Oli lähellä että topicin otsikko kertoisi nyt B7 Alltrack passatista ilman kyseistä pioneerityötä :)

Olen aivan liian helppo uhri innostumaan noiden assistanttien kanssa ja ostin taas palikoita kun muka halvalla sai.
Posti kantoi tallin nurkkaan pari tutkaa takapuskurin alle, läjän piuhaa vedeltäväksi ympäri autoa ja merkkivaloa sivupeilien runkoihin.
Siinä se seuraava ikuisuusprojekti jo makaa... Tiedossa taas piuhan vetoa ympäri autoa, peilinkuorien telomista, mittariston pitelyä(led lisäys+ eeprom mod), tutkien asentelua/telineiden teko ja jotenkin ne pitää vielä saada kaiken tuon jälkeen kalibroitua, siinähän sitä taas olis.

Josko sais sen uuden peilin lasin samalla paikalleen, kun noita peilejä purkamaan ny joutuu.

Jotta ei suoraan tekemiseen heti päästä, starttasin kauimmaisesta päädystä ja ensiksi tutkat pitää jotenkin saada softattua pois rinkulamaailmasta (audi Q3 osat).

juppep

Siinä ne, jos saan nuo kääntymään volkkariksi niin on jo iso maali 8)


M.R

Lainaus käyttäjältä: juppep - 30.07.18 - klo:15:33
Kiitosta, vapaa-ajan hupiahan nää puuhastelut on (siis täyttä hulluutta).

Itse kyllä kiittelen isosti jäsen M.R pioneerityötä ja korvaamatonta apua eritoten tässä ACC projektissa, ja toki muutenkin...
Oli lähellä että topicin otsikko kertoisi nyt B7 Alltrack passatista ilman kyseistä pioneerityötä :)

Olen aivan liian helppo uhri innostumaan noiden assistanttien kanssa ja ostin taas palikoita kun muka halvalla sai.
Posti kantoi tallin nurkkaan pari tutkaa takapuskurin alle, läjän piuhaa vedeltäväksi ympäri autoa ja merkkivaloa sivupeilien runkoihin.
Siinä se seuraava ikuisuusprojekti jo makaa... Tiedossa taas piuhan vetoa ympäri autoa, peilinkuorien telomista, mittariston pitelyä(led lisäys+ eeprom mod), tutkien asentelua/telineiden teko ja jotenkin ne pitää vielä saada kaiken tuon jälkeen kalibroitua, siinähän sitä taas olis.

Josko sais sen uuden peilin lasin samalla paikalleen, kun noita peilejä purkamaan ny joutuu.

Jotta ei suoraan tekemiseen heti päästä, starttasin kauimmaisesta päädystä ja ensiksi tutkat pitää jotenkin saada softattua pois rinkulamaailmasta (audi Q3 osat).

Ei tiedolla ei taidolla vaan tuurilla ;D tuossa järjestyksessä omat projektit etenee ja jotkut kahjot seuraa perässä...niin minäkin teen.
Valitettavan vähän täällä kotimaassa harrastelijoita tai sitten ne pitää kaiken tiedon omanaan.
Ilman ulkomaisia apuja olisi myös oma ACC jäänyt rakentamatta ja moni muukin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy