Passatti akun tyhjeneminen

Aloittaja JorKsX, 31.10.17 - klo:17:29

« edellinen - seuraava »

JorKsX

takaisin aiheeseen niin en tiedä liittyykö tää jotenkin tähän ongelmaan mutta olen huomannut että sisätila valot ei aina toimi kunnolla. ihan niinku jännite puuttuis kokonaan ku palaa valot tosi himmeesti ja sit yhtäkkiä syttyy kunnolla.

Jultsu

Valoille tulee suora +12v sulakkeen takaa ja jos kytkin on oviasennossa niin mukavuusboksi hoitaa maan antamisen valoille. Naksauttamalla kytkin toiseen asentoon vaihtuu maa sitten suoraan korin runkoon.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

gunman

Lainaus käyttäjältä: JorKsX - 05.11.17 - klo:13:54
Joko ymmärsin väärin tai on aika hankala tapa.
Miksei vaan virtaa mittaa? Ottaa sulakkeen vaikka pois ja heittää mittarin siihen tilalle mittaamaan virtaa ni näkee kans suoraan meneekö virtaa vai ei. Ja näkee vielä kuin paljon sitä menee.

Siksei vaan mittaa virtaa, koska tietyt laitteet herää henkiin siitä, että käytät sulakkeen irti/ kytket sulakkeen tilalle
virtamittarin.
Et näe totuutta kuluttaako kyseinen lähtö virtaa vai ei, ellet sitten venttaile se mittari kourassa tarpeeksi kauan.
Se aika lienee 15min+
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG -21
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

JorKsX

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 05.11.17 - klo:19:05
Valoille tulee suora +12v sulakkeen takaa ja jos kytkin on oviasennossa niin mukavuusboksi hoitaa maan antamisen valoille. Naksauttamalla kytkin toiseen asentoon vaihtuu maa sitten suoraan korin runkoon.

Juu ovi asennossa ei tapahdu mitään, mut se johtuu ovien kytkimistä ku toimii hantin ovesta muttei kuskin ovesta.
Eli maadotukses jottain häiriötä ku laittaa valot päälle asentoo ni on 50/50 palaako himmeesti vai kirkkaasti.

Larmatin

Eikös näissä ole ollut niitä johtosarja vikoja kuskin maton alla aikas monesti. itse avaisin lattiat auki ja kattoisin miltä siellä näyttää.

Oisko noin puolivuotta sitten kun 99 pasuunaan korjasin keskuselektroniikan virransyötön maton alta kun oli piuha hapettunut poikki ja pidemmälle ei muisti riitä montako muuta tapaus on ollut. ja se on plus piuha mikä niissä hapettuu kun eristeet rupee antaa periksi ja kai se sellaisesta virtaakin kuluttaa ja akku tyhjenee.

-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

olpana

Lainaus käyttäjältä: JorKsX - 31.10.17 - klo:17:29
Tällä kertaa sellaista että kun virrat on pois päältä ja kaikki muukin pois niin akulta mitattuna on 0.6A virran kulutus.
Akku on uusi eikä vika ole siinä akussa.
Akulta plussasta lähtee kaks johtoo, yks starttimoottorille ja toinen ohkasempi kabiiniin. sen ku nyppää irti ni virran kulutus loppuu.
Kaikki mahdolliset sulakkeet ja releet on irti autosta ja silti kuluttaa.
Se ohkasempi johto menee kabiinissa sulakeboxxin taakse mihissä se on mutterilla kiinni siinä releboxxissa. Irti kun ottaa sen niin virran kulutus loppuu. laittaa takas ja taas 0.6A kulutus.
Ecu, releet ecun vierest ja sulakkeet, jalkatilasta sulakkeet, oven vierestä sulakkeet. kaikki irti ja silti sama jatkuu. sitä johtoa ei pysty seuraamaan siitä mutterilta kun ei se siitä mihinkään jatku enää. Ainakaan en ole löytänyt paikkaa mihin se jatkuis.

Ehdotuksia tai jotain johtodiagrammia ?
Passati 2000 1.9tdi atj kone kyseessä

Mulla samanmoista ongelmaa omassa octaviassani (-99, 1,9 tdi). Virtaa kuluu 0,25A. Ongelman olen paikantanut myös sinun mainitsemaasi lämpösulakkeeseen (443 937 105 A). Vaihdoin uuden lämpösulakkeen , mutta virrankulutus ei loppunut. Osaako joku täällä kertoa, mikä on kyseisen sulakkeen tehtävä autossa? Merkkiliikkeessä eivät osanneet auttaa asian suhteen, myivät toki uuden sulakkeen hintaan 30â,¬. Kun kyseisen sulakkeen nyppää irti niin virrankulutus tippuu 0,011 amppeeriin, mikä lienee jo melko normaali virrankulutus...

JorKsX

Lainaus käyttäjältä: olpana - 23.01.18 - klo:15:15
Mulla samanmoista ongelmaa omassa octaviassani (-99, 1,9 tdi). Virtaa kuluu 0,25A. Ongelman olen paikantanut myös sinun mainitsemaasi lämpösulakkeeseen (443 937 105 A). Vaihdoin uuden lämpösulakkeen , mutta virrankulutus ei loppunut. Osaako joku täällä kertoa, mikä on kyseisen sulakkeen tehtävä autossa? Merkkiliikkeessä eivät osanneet auttaa asian suhteen, myivät toki uuden sulakkeen hintaan 30â,¬. Kun kyseisen sulakkeen nyppää irti niin virrankulutus tippuu 0,011 amppeeriin, mikä lienee jo melko normaali virrankulutus...

Itse en ikinä vikaa löytäny oman virrankulutus ongelmaan.
Tuo vihree rele voi googlen mukaan olla aika moneen eri paikkaan.
Jossain luki että se on releen ohjaus sulake, toisessa paikassa taas että oli cruisen tai ABS ohjauksen sulake.
Eniten oli foorumeilla juttuja että olisi joku mukavuuden sulake, just joku cruise tai penkin lämmitykset tai jotain vastaavaa.

Dieselgolf

Oliskohan tuossa pointtina, ettei tartte sulaketta/sulakkeita ensin irroittaa lainkaan?
Kun sen noin mittaa niistä sulakkeen päällä olevista koloista suoraan sen sulakkeen paikalla ollessaan.
Jos sulla on 30 sulaketta läpikäytävänä, ajan säästö on melkoinen.

Itse en ole kyllä koskaan noin tehnyt, mutta tuo kyllä kuulostaa näppärältä esiselvitystyöltä. Jos tuo skulaa, niin sitten paikallistamisen jälkeen kyseisen sulakkeen kimppuun.
Pakkohan tuota on nyt testata itsekin  ;D

Jultsu

Liitytäänpä kerhoon. Mullakin näkyy olevan noin 0.30A kulutus idlenä, tuli huomattua kolmen viikon auton seisotuksen jälkeen. Kokeilen irrottaa tuon banaanidominikaanitasavaltasulakkeen ja jos sen myötä tippuu mullakin kulutus normaalille tasolle niin aletaan penkomaan asiaa lisää.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy