Skoda connect

Aloittaja Hapero79, 30.10.17 - klo:23:12

« edellinen - seuraava »

DSL

Sisäänkirjautuessa Connect kyselee mitä kuvissa esiintyy, klikkaa kaikkia kuvia missä on silta...  :D
Samoin salasana aina pitää kirjoittaa. Miten näistä pääsee eroon ennenkuin talvi alkaa niin olisi webaston käyttö sujuvampaa. Kömpelöitä uudistuksia ja käytettävyys huononi.

Vekseli

No ei kysele kyllä mitään kun kerran lataat apin ja konffaat auton VIN -numeroa käyttäen.

Hyvin on connect toiminut täällä. Kerran pari väittänyt ovien olevan muka auki. Ekalla kerralla menin testaamaan ihan, toisella pelkkä appin refresh korjasi statuksen. Nyt tuota on tullu käytettyä lähinnä vaimon stalkkaamiseen (vitsi) ja kulutustietojen seurantaan. Pari kertaa myös onnistuneesti testannut määränpään syöttöä auton naviin. Sekin toimii hienosti. Seisontalämmitys kovassa käytössä sit talvella oletan.


djcarrot

Kyllä tuo jonkun ehkä heinäkuussa tulleen päivityksen jälkeen alkoi unohdella sisäänkirjautumisen ja sen jälkeen aina kyselee noita rrkeleen kuva-arvoituksia. Kai se pitää poistaa ja asentaa uudelleen, jos ei ala jonkun päivityksen myötä toimimaan.
Skoda Enyaq 80X Sportline MY23
Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG 190 Exclusive MY18

hjk

Karoq-kuskilla viimeisin appsin päivitys sotki homman niin, että piti aina kirjautua uudelleen.
Tänään kokeilin tuota poista ja asenna-temppua ja sehän auttoi :)
Kiitos vinkistä!
-----
hjk
-----

DSL

,,plikaatio poistettu ja asennettu uudelleen. Mikäli vanhat merkit paikkansa pitää niin toimii taas jonkin aikaa.  ::)
Eihän tämä Play -kaupan puolellakaan mitään "hurraa" huutoja käyttäjiltään ole saanut.

jamo75

en saanut KE autoon lainkaan yhteyttä, TO toimi ilman mitään kikkailuja normaalisti. kyllä ne ongelmat on siellä skoda connectin puolella, ios muuten ei kysy mitään, webastokin on sormen jälken takana

Lainaus käyttäjältä: hjk - 16.08.18 - klo:14:28
Karoq-kuskilla viimeisin appsin päivitys sotki homman niin, että piti aina kirjautua uudelleen.
Tänään kokeilin tuota poista ja asenna-temppua ja sehän auttoi :)
Kiitos vinkistä!
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

DSL

Webaston ajastusta kokeiltu... Siellä on "hyvä" vinkki kun asetat aikataulun ota huomioon ajoneuvosi sijainnin aikavyöhyke  :o
Niinku millä tavalla se pitäisi ottaa huomioon?!

rantamies

Mrot.

Oliko tietoa saako Connectin jälkiasennettuna Kodiaggiin? Käytetyssä 2018 Kodiagissa sitä ei ollut.

rantamies

Lainaus käyttäjältä: rantamies - 15.10.18 - klo:18:02
Mrot.

Oliko tietoa saako Connectin jälkiasennettuna Kodiaggiin? Käytetyssä 2018 Kodiagissa sitä ei ollut.
Olihan se kuitenkin olemassa, oli vain rikki. Korjaamolla vaihdettiin joku ”moduuli” uuteen. Nyt pelaa.

IOS app vaan kaatuu vähän väliä...

iltanen

Muilla ongelmia parituksessa? Uusi auto ja ei saatu toimimaan liikkeessä. Toisessa autossa toimi ongelmitta reilu kuukausi sitten.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Hevonlörö

Connectin päivitys on voinut haitata. Luulisi myyjän tienneen tuosta.

iltanen

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 27.11.18 - klo:12:07
Connectin päivitys on voinut haitata. Luulisi myyjän tienneen tuosta.
Päivityksestä tosiaan oli puhetta, mutta maahantuojalta/valmistajalta ei ole tullut sellaista viestiä, joka kertoisi rekisteröinnin ongelmista. Saatu viesti taisi olla hyvin yleismallinen eli ollaan päivittämässä lähiaikoina ja jotain ongelmia saattaa esiintyä.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Jokkeri

Lainaus käyttäjältä: Hapero79 - 30.10.17 - klo:23:12
Onko kenelläkään kokemuksia Skoda connectista? Mitä iloa/hyötyä siitä on?

Näin puolen vuoden jälkeen voi todeta, että ei mitään iloa tai hyötyä. Olisi jos toimisi.
Lähinnä tarvitsisin webaston käynnistämiseen etänä, mutta...

- epäonnistuu n. 40%:ssa yrityksistä
- toivottoman hidas eli kun onnistuu, niin kestää 1,5 - 2,5 min
- nämä 2 kpl syksyn päivityksiä eivät ole tuoneet ratkaisua ongelmaan
- päivitysten jälkeen apit eivät ole päivittyneet tai niitä ei ole voinut päivittää  google playstä. Ainut konsti poistaa appi ja asentaa uudelleen
- täysin harrastelijamainen sovellus, josta joutui maksamaan lähes 400 , kolmeksi vuodeksi
- paras ominaisuus kauko-ohjain, jolla webasto käynnistyy 100%:sti ja toiseksi paras ajastin, jolla webaston saa käynnistymään kaukaakin kun vain tietää, milloin on lähdössä.


Octavia 1.5 TSI Combi 2018
Octavia 1.4 TSI Combi 2011

mkleemol

Lainaus käyttäjältä: Jokkeri - 11.12.18 - klo:22:42
Näin puolen vuoden jälkeen voi todeta, että ei mitään iloa tai hyötyä. Olisi jos toimisi.
Lähinnä tarvitsisin webaston käynnistämiseen etänä, mutta...

- toivottoman hidas eli kun onnistuu, niin kestää 1,5 - 2,5 min

Tulin palstalle kyselemään kokemuksia täsä Connect-sovelluksesta. Käyttökokemuksesi vastaavat omia, joita on tosin ehtinyt kertyä vasta muutama päivä (Karoqin kanssa). Sovellus on iPhonessa, jossa se ei ole kaatunut (vielä). Hitaus on käsittämätöntä. Toinen häiritsevä ominaisuus on se, että applikaatioon joutuu kirjautumaan jatkuvasti uudelleen. Oletko havainnut samaa ominaisuutta?

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 01.01.19 - klo:10:37
Toinen häiritsevä ominaisuus on se, että applikaatioon joutuu kirjautumaan jatkuvasti uudelleen. Oletko havainnut samaa ominaisuutta?

Mulla ainakin toiminut hyvin, eikä kaatuile ja kirjautuminen tapahtuu sormen jäljellä helposti (samsung). Webaston päälle laittoon menee 30 s, joka mielestäni on pitkä aika...
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Jokkeri

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 01.01.19 - klo:10:37
että applikaatioon joutuu kirjautumaan jatkuvasti uudelleen. Oletko havainnut samaa ominaisuutta?

En ole joutunut kirjautumaan sovellukseen uudelleen. En tiedä toimiiko iPhonen appi tarkalleen samoin kuin Androidin, mutta itse pyyhkäisen sovelluksen taustalle käytön jälkeen. Jos siitä kirjautuu ulos, joutuu seuraavalla kerralla luonnollisesti kirjautumaan sisään.
Tämän vuoden puolella sovelluksen toiminta on parantunut huomattavasti. Vain n. 10% Webaston käynnistyksistä epäonnistuu. Myös lämmitysajan säätö onnistuu nyt apin kautta. Se hieman ihmetyttää, kun joka tapauksessa appi saa autolta kuittauksen lämmittimen käynnistymisestä niin miksi samalla ei voi päivittää ulkolämpötilatietoa. Kolmen tuntia vanha tieto on täysin tarpeeton. Webaston käynnistysaika on edelleen välillä 1 - 2,5 min.
Octavia 1.5 TSI Combi 2018
Octavia 1.4 TSI Combi 2011

Pumpeli

Onko tämä care connect ollu joku lisävaruste ja jos on niin saako tuon jotenkin jälkikäteen,autoon hommattua?
Kiinnostaisi tuo webaston etäkäyttö. Autona octavia rs käyttöön otettu 1/2018

Carbon83

Mites skoda connectin käyttäminen usean käyttäjän toimesta? Rekisteröin myös vaimolle tunnukset, mutta totesi että auto on jo aktivoitu ja että haluanko siirtää auton tälle tunnuksella. Emme ole varmaan ensimmäinen kotitalous jossa kaksi aikuista 😁 jos ei käy niin ehkä samaa tunnusta voisi käyttää.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Carbon83 - 15.02.19 - klo:07:56
Mites skoda connectin käyttäminen usean käyttäjän toimesta? Rekisteröin myös vaimolle tunnukset, mutta totesi että auto on jo aktivoitu ja että haluanko siirtää auton tälle tunnuksella. Emme ole varmaan ensimmäinen kotitalous jossa kaksi aikuista 😁 jos ei käy niin ehkä samaa tunnusta voisi käyttää.
Sovellus on kahdessa laitteessa ja kirjautuminen yhdellä tunnuksella. Hyvin toimii molemmissa.
Aika yleistä, että yhtä ja samaa laitetta ei voi rekisteröidä kahdelle tunnukselle.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Carbon83

Lainaus käyttäjältä: clacson - 15.02.19 - klo:09:35
Sovellus on kahdessa laitteessa ja kirjautuminen yhdellä tunnuksella. Hyvin toimii molemmissa.
Aika yleistä, että yhtä ja samaa laitetta ei voi rekisteröidä kahdelle tunnukselle.

Kiitos, teemme näin.

Sitten huomasin että kun laitoin webaston päälle 10min puhelimen kautta, ja päälle kytkemisen jälkeen se näyttääkin 30min. Olenko missannut jotain?

clacson

Lainaus käyttäjältä: Carbon83 - 15.02.19 - klo:09:54
Kiitos, teemme näin.

Sitten huomasin että kun laitoin webaston päälle 10min puhelimen kautta, ja päälle kytkemisen jälkeen se näyttääkin 30min. Olenko missannut jotain?
Itse olen siinä käsityksessä, että käyttää aikaa, joka infotainment-järjestelmässä on asetettu eli 30 min. Viisaammat korjatkoon.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Jokkeri

Lainaus käyttäjältä: clacson - 15.02.19 - klo:16:41
Itse olen siinä käsityksessä, että käyttää aikaa, joka infotainment-järjestelmässä on asetettu eli 30 min. Viisaammat korjatkoon.

Tuo on taas niitä sovelluksen ominaisuuksia, jotka eivät vaan toimi. Jos haluat muuttaa lämmitysaikaa, sinun on käytävä tekemässä muutos auton Infotainment-järjestelmästä.
Octavia 1.5 TSI Combi 2018
Octavia 1.4 TSI Combi 2011

Scodillac

Itellä ainakin Suberbissa tuo kännyversio toimii kuin se kuuluisa junan vessa. Joku joskus mainitsi että kännykan seisontalämmitys valikko kannattaa päivittää silloin tällöin ja näin varmistaa ajastimen toiminnan.
VW Passat GTE My16
Skoda Superb HB 1.4 TSI L&K  My17

Richeliu

Nyt taas reistailee Kodiaqin webasto, jonkin sortin häiriön ottaa kun starttaa auton, sammuttaa webaston ja menee vikatilaan. Lähtee käyntiin vain "manuaali" käynnistyksellä ja samalla heittää viestin puhelimeen että diesellämmitin on sammunut vian vuoksi.  Eivät vaan koskaa löydä vikakoodeja. Sen takia olen vaaninut video päällä startteja ja tänä aamuna sain vian videolle. Tulee vain joskus. Tyrkkään oheen youtube klipin.  Niin ja asun tosiaan ruåtsin puolella.

https://youtu.be/2cWilMzyHO8

Onko moisesta kenelläkään kokemusta? Ilmeisesti skoda connect pelaa jonkin sortin roolia tässä.
VW passat allroad 2013 2.0 TDI DSG
Audi A3 sedan 2018 1.0 TSI DSG

Entinen Skoda Kodiaq 2018, 2.0 TDI 190hp DSG
Entinen Audi A3 2014 1.6 TDI ultra 110hp
Entinen A3 2010 1.6TDI 105 hp
Entinen Skoda Octavia Scout 2014 184hp diesel DSG
Entinen Scout 2009 140hp manuaali diesel

Snakedus

Tuttu ongelma. Ilmeisesti huolto ei osaa asiaansa... Mene sinne ja sano että Suomessa oli sama ongelma.
Ja korjattiin ohjainlaitteen päivityksellä... Jos sanovat että ei ole ohjetta niin käske kattoa superb tai kodiaqin TPI ohjeita samoilla ongelmilla löytyy ainakin superb ohje jossa vika kuvattu.

Sekä vcds korjaamolla on yhteydessä tehtaan tietokantaan ja osaa tarkistaa ohjainlaitteen päivitykset tehtaalta ja asentaa ne!

Richeliu

Lainaus käyttäjältä: Snakedus - 20.02.19 - klo:23:27
Tuttu ongelma. Ilmeisesti huolto ei osaa asiaansa... Mene sinne ja sano että Suomessa oli sama ongelma.
Ja korjattiin ohjainlaitteen päivityksellä... Jos sanovat että ei ole ohjetta niin käske kattoa superb tai kodiaqin TPI ohjeita samoilla ongelmilla löytyy ainakin superb ohje jossa vika kuvattu.

Sekä vcds korjaamolla on yhteydessä tehtaan tietokantaan ja osaa tarkistaa ohjainlaitteen päivitykset tehtaalta ja asentaa ne!

Kiitän tästä, pistän viestiä marmoritiskille ja toivotaan parasta.
VW passat allroad 2013 2.0 TDI DSG
Audi A3 sedan 2018 1.0 TSI DSG

Entinen Skoda Kodiaq 2018, 2.0 TDI 190hp DSG
Entinen Audi A3 2014 1.6 TDI ultra 110hp
Entinen A3 2010 1.6TDI 105 hp
Entinen Skoda Octavia Scout 2014 184hp diesel DSG
Entinen Scout 2009 140hp manuaali diesel

Richeliu

Nyt on uutta softaa tulossa, pitäisi olla iltapäivällä valmis. Oli tullut tehtaalta päivityspaketti helmikuun puolivälissä juuri kyseiseen ongelmaan kodiaq malleissa.  Pistän viestiä jos toimii päivitys.
VW passat allroad 2013 2.0 TDI DSG
Audi A3 sedan 2018 1.0 TSI DSG

Entinen Skoda Kodiaq 2018, 2.0 TDI 190hp DSG
Entinen Audi A3 2014 1.6 TDI ultra 110hp
Entinen A3 2010 1.6TDI 105 hp
Entinen Skoda Octavia Scout 2014 184hp diesel DSG
Entinen Scout 2009 140hp manuaali diesel

Richeliu

Softa päivitys 2050810/2, tuolla numerolla on tehtaalta tullut.
VW passat allroad 2013 2.0 TDI DSG
Audi A3 sedan 2018 1.0 TSI DSG

Entinen Skoda Kodiaq 2018, 2.0 TDI 190hp DSG
Entinen Audi A3 2014 1.6 TDI ultra 110hp
Entinen A3 2010 1.6TDI 105 hp
Entinen Skoda Octavia Scout 2014 184hp diesel DSG
Entinen Scout 2009 140hp manuaali diesel

Sam123

#88
Mistä voisi johtua, että Seisontalämmitys kohta on harmaana ja ei toimi vaikka on Webasto? Välillä vilahtaa sekunnin pari vihreänä. Autona Octavia.

Edit: toimii näköjään kun haluaa :)

Raimo247

Juhlapäivä: Irtisanoin kaikki Skodan ID:t ja connect tunnukset. Lapsellisia ja hyödyttömiä viihdeominaisuuksia ilman minkäänlaista lisäarvoa. Viimeisimpään autoon ei tehty nyt ajoon ottaessa edes mitään rekisteröintiä.

Seuraava juhlapäivä voisi olla se, kun infotaintment lakkaisi ehdottelemasta tankkauspaikkaa bensan vähentyessä. Täysin turha häiriö sekin, ei hyötyä kotikulmilla, eli noin 100% kerroista turha.

Siitähän en enää uskalla edes uneksia, että driving moden muisti alkaisi toimia. Simply not so clever.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy