Merkkihuolto ja mutsin Polo

Aloittaja whatnot, 22.10.17 - klo:02:42

« edellinen - seuraava »

whatnot

Käväisin tuossa mutsin luona sattumalta ja hän ihmetteli kun tuli iso lasku ja korjauskehoitus vuosihuollon yhteydessä.

Auto on -13 1.2 TSI Polo, ajettu vähän yli 50tkm, ostettu uutena.

Katselin lappuja ja 470EUR näköjään laskutettu öljynvaihdosta, filttereistä sekä jarrunesteiden vaihdosta.
Sekä "normaalit" mittaukset ja testit tehty. Tulppia, jarrupaloja, jne. ei vaihdettu.

Lisäksi vikalla sivulla odotti 2000EUR (900EUR osat ja 1100EUR työt) korjauskehoitus:
- Akku viallinen, selite:  hapettumaa terminaaleissa
- Etujarrulevyt vialliset, selite: kuluneet
- Takajarrulevyt vialliset, selite: kuluneet, ruosteessa
- Takakolmioripustukset viallisia, selite: puslat haljenneet

Autolle tehty 25 päivää sitten katsastus, ei mitään huomautettavaa.
Kuulostaa aika oudolta että 50tkm ajetusta polosta olisi kaikki jarrulevyt vaihtokunnossa. Varsinkin jos katsastusmies ei ollut asiasta mitään sanonut.
Oudosti jäänyt myös katsastusmieheltä huomaamatta vaihtokunnossa olevat kolmiotukivarret.

Mites muilla? Halpoja kilsoja pikkuautoilla?


whatnot


joukose

Lainaus käyttäjältä: whatnot - 22.10.17 - klo:02:42
Käväisin tuossa mutsin luona sattumalta ja hän ihmetteli kun tuli iso lasku ja korjauskehoitus vuosihuollon yhteydessä.

Auto on -13 1.2 TSI Polo, ajettu vähän yli 50tkm, ostettu uutena.

Katselin lappuja ja 470EUR näköjään laskutettu öljynvaihdosta, filttereistä sekä jarrunesteiden vaihdosta.
Sekä "normaalit" mittaukset ja testit tehty. Tulppia, jarrupaloja, jne. ei vaihdettu.

Lisäksi vikalla sivulla odotti 2000EUR (900EUR osat ja 1100EUR työt) korjauskehoitus:
- Akku viallinen, selite:  hapettumaa terminaaleissa
- Etujarrulevyt vialliset, selite: kuluneet
- Takajarrulevyt vialliset, selite: kuluneet, ruosteessa
- Takakolmioripustukset viallisia, selite: puslat haljenneet

Autolle tehty 25 päivää sitten katsastus, ei mitään huomautettavaa.
Kuulostaa aika oudolta että 50tkm ajetusta polosta olisi kaikki jarrulevyt vaihtokunnossa. Varsinkin jos katsastusmies ei ollut asiasta mitään sanonut.
Oudosti jäänyt myös katsastusmieheltä huomaamatta vaihtokunnossa olevat kolmiotukivarret.

Mites muilla? Halpoja kilsoja pikkuautoilla?

Ihan normaali vanhemman naisen kusetusyritys. Voisit kyllä mennä sinne tiskin taakse naureskelemaan että josko ammattimiehet laittaisivat huollosta asiallisien n. 200 euron laskun oikaisun ja kertoisivat miksi katsastusmies oli väärässä?
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: whatnot - 22.10.17 - klo:02:42
Käväisin tuossa mutsin luona sattumalta ja hän ihmetteli kun tuli iso lasku ja korjauskehoitus vuosihuollon yhteydessä.

Auto on -13 1.2 TSI Polo, ajettu vähän yli 50tkm, ostettu uutena.

Katselin lappuja ja 470EUR näköjään laskutettu öljynvaihdosta, filttereistä sekä jarrunesteiden vaihdosta.
Sekä "normaalit" mittaukset ja testit tehty. Tulppia, jarrupaloja, jne. ei vaihdettu.

Lisäksi vikalla sivulla odotti 2000EUR (900EUR osat ja 1100EUR työt) korjauskehoitus:
- Akku viallinen, selite:  hapettumaa terminaaleissa
- Etujarrulevyt vialliset, selite: kuluneet
- Takajarrulevyt vialliset, selite: kuluneet, ruosteessa
- Takakolmioripustukset viallisia, selite: puslat haljenneet

Autolle tehty 25 päivää sitten katsastus, ei mitään huomautettavaa.
Kuulostaa aika oudolta että 50tkm ajetusta polosta olisi kaikki jarrulevyt vaihtokunnossa. Varsinkin jos katsastusmies ei ollut asiasta mitään sanonut.
Oudosti jäänyt myös katsastusmieheltä huomaamatta vaihtokunnossa olevat kolmiotukivarret.

Mites muilla? Halpoja kilsoja pikkuautoilla?

Normaali perushuolto pitäisi maksaa noin 300 euroa. Akku+vaihto liikkeessä ei ole 120 euroa kalliimpi ja akun napojen puhdistaminen on 2 minuutin homma.  Alkuperäiset jarrulevyt kestävät varmana n.100tkm. Takajarrulevyt ruosteessa. Hohhoijaa. Pari jarrutusta, niin ovat puhtaat (Sanot mutsille, että jarruttaa joskus vähän kovempaa).

Itse tekisin niin, että ottaisin tuon marmorin vikalistan (Korjauskehotuksen) mukaan. Ajaisin katsastuskonttorille missä auto katsastettu ja toteasin, että onko katsastus mennyt putkeen. Jos toteaisivat konttorilla, että näitä vikoja ei ole, niin ajaisin merkkihuoltoon ja antaisin palautetta vähän korkeammalle esimerkiksi toimitusjohtajalle. Todennäköisesti mussutetaan vain "korjauskehotuksesta".

Mua ainakin sapettaa jokainen tällainen tarina missä kustaan suoraan rehellisen ja kiltin asiakkaan pakkiin...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

multsi

Mikä on "akun terminaali"? Jos sillä viitataan napojen hapettumiin, niin rautaharjaa ja vaseliinia kehiin. Toki jos akku on alkuperäinen, niin talven varalle 5v akun vaihtaminen voi olla ihan järkevää.

Sen ovatko etulevyt kuluneet, voi katsoa yhdellä silmäyksellä ja koittaa myös sormella. Kestävät kyllä yleensä päälle 50tkm. Jos leima on tullut, niin eiköhän niissä paksuutta ole.

Takalevyjen ruostuminen on monessa kaupunkiajossa olevassa pikkuautossa ongelma, koska etujarrut hoitavat 80% jarrutuksista. Muutama kunnon jarrutus aina välillä, kuten yllä sanottiinkin parantaa tilannetta. Tämän takia monessa pikkautossa(yaris, clio, pikku-opelit jne.)  onkin yhä rumpujarrut takana.

Jultsu

Onko tän ikäisessä Polossa jo myös energianvalvontayksikkö? Silloin ei riitä pelkkä akunvaihto.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

vwmies

Lainaus käyttäjältä: joukose - 22.10.17 - klo:09:04
Ihan normaali vanhemman naisen kusetusyritys. Voisit kyllä mennä sinne tiskin taakse naureskelemaan että josko ammattimiehet laittaisivat huollosta asiallisien n. 200 euron laskun oikaisun ja kertoisivat miksi katsastusmies oli väärässä?

Merkkiliikkeelle kelpaa aina eurot, ja koska vanhempia autoja ei juurikaan tule kuin ehkä jakopää- ja askiremppoihin, niin sitten yritetään vippaskonsteilla (tuntivel. jtn 130-170â,¬/h). Marmorilta saa muuten ns. eko-huollon yli 5v. autohin, se on edullisempikin jos haluaa pitää ajoturvan voimassa.

Tuntuu oudolta, että puslat (muussa kun jossain Alfassa) olisi risat noilla kilsoilla. Normiajokm lienee 200-300tkm ennen vaihtoa.

Katsastuksesta kyllä pääsee ajoittain viallisiakin autoja läpi, mutta tuskin jos on noin paljon vaihdettavaa, jarrulevyjä syynätään usein aika tarkasti.
Liekö sitten auton tuoreus ja pienet km herpaannuttaneet katsuria ?  :o

OT.  Ex 3C:ään olisi haluttu vaihtaa Thermotop alle 100tkm ajoilla ja 900â,¬ (100â,¬ vastaantuloa) kustarilla, mutta se lähtikin yllättäen määräaikaishuollon ja vikakoodien luvun jälkeen toimimaan pakkasaamuna. Autokin lähti vaihtoon pari kk myöhemmin takalokarin maalikuplien kanssa. Ne olisivat kyllä menneet maahantuojan piikkiin mutta ilman sijaisautoa...
Yritetään pärjätä.

Heitspii

No on kyllä varsin erikoisia listauksia laittaneet. Kyllä näistä tapauksista kannattaa käydä lista läpi ja tarkistaa/tarkistuttaa listan asiat läpi. Jos on varmasti puhdas kusetusyritys, niin kuten Karppa sanoikin, niin tietoa menemään korkeammalle tyypille kuin työnvastaanottaja. Esim puhelinsoitto + kopio huomautuksesta spostiin. Yleensä henkilöitä ketkä puljua pyörittää, niin kiinnostaa asikassuhteet enemmän kuin työntekijäporrasta.

Varmistaminen, että onko asiat kuten mainittu ja asillinen palaute tarpeeksi korkealle auttaa yleensä parhaiten.

golffisti IV

Lainaus käyttäjältä: whatnot - 22.10.17 - klo:02:42
Käväisin tuossa mutsin luona sattumalta ja hän ihmetteli kun tuli iso lasku ja korjauskehoitus vuosihuollon yhteydessä.

Auto on -13 1.2 TSI Polo, ajettu vähän yli 50tkm, ostettu uutena.

Katselin lappuja ja 470EUR näköjään laskutettu öljynvaihdosta, filttereistä sekä jarrunesteiden vaihdosta.
Sekä "normaalit" mittaukset ja testit tehty. Tulppia, jarrupaloja, jne. ei vaihdettu.

Lisäksi vikalla sivulla odotti 2000EUR (900EUR osat ja 1100EUR työt) korjauskehoitus:
- Akku viallinen, selite:  hapettumaa terminaaleissa
- Etujarrulevyt vialliset, selite: kuluneet
- Takajarrulevyt vialliset, selite: kuluneet, ruosteessa
- Takakolmioripustukset viallisia, selite: puslat haljenneet

Autolle tehty 25 päivää sitten katsastus, ei mitään huomautettavaa.
Kuulostaa aika oudolta että 50tkm ajetusta polosta olisi kaikki jarrulevyt vaihtokunnossa. Varsinkin jos katsastusmies ei ollut asiasta mitään sanonut.
Oudosti jäänyt myös katsastusmieheltä huomaamatta vaihtokunnossa olevat kolmiotukivarret.

Mites muilla? Halpoja kilsoja pikkuautoilla?

Hämmästyttää kuinka auto on mennyt katsastuksesta läpi kun huoltoliikkeen mukaan levyissä vikaa, se on kusetusta tuolta liikkeen taholta. Ei tuollasta summaa kannata hyväksyä auton vuosihuollosta. Hinnat epäilyttää. Nyt kannattaa kysyä jostain toisesta VW huollosta mitä heillä on kustannusarvio kyseisille töille. Tuohan on älytön hinta vuosihuollosta. Autojerryn sivuilta voi myös katsoa ja verrata. Jarrunesteen vaihto muutaman kympin, öljynvaihto  samaten. Kyllä tuommonen rosvous sapettaa.

https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjE1obkuajXAhXB2KQKHaPgCIAQFghRMAE&url=https%3A%2F%2Fautojerry.fi%2Fhinnat%2Fautomerkit%2Fvolkswagen-huolto-hinta%2F&usg=AOvVaw2tNvYz8QmCQr1l5QnVcyXy
VW Golf 1.6 16v BCB -03

Juzu84

Kerrotko liikkeen nimen? Mua vähä kiinnostais.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Yhteyttä voi ottaa privalla.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Heitspii - 05.11.17 - klo:22:54
Yleensä henkilöitä ketkä puljua pyörittää, niin kiinnostaa asikassuhteet enemmän kuin työntekijäporrasta.

Valitettavasti tässä olet väärässä. Monesti marmoria ei kiinnosta muu, kuin raha. Edes suoranaisiin kusetusyritysten reklamointeihin eivät vastaa. Ei edes toimitusjohtajaa.

Itse olen taas huomannut, että monimerkkikorjaamoja taas tuo kiinnostaa  ;)

Lainaus käyttäjältä: golffisti IV - 06.11.17 - klo:00:17
Jarrunesteen vaihto muutaman kympin, öljynvaihto  samaten. Kyllä tuommonen rosvous sapettaa.

Jarrunesteen vaihto on huollon yhteydessä yleensä 40-50â,¬ ja öljynvaihto alle 100 euroa. Ihan marmorilla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

whatnot

Lainaus käyttäjältä: Juzu84 - 06.11.17 - klo:05:51
Kerrotko liikkeen nimen? Mua vähä kiinnostais.

Sori meni VW:n auto vaihtoon (syksyllä) ja jäänyt näitten forumien selaus vähän taka-alalle.

Liike on VV-Auto Helsinki.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy