USB-liittimen heikko latausteho

Aloittaja niku, 11.10.17 - klo:16:11

« edellinen - seuraava »

niku

Onko normaalia, että Golfin USB-liittimestä lähtee niin heikosti virtaa, että Google Mapsia käytellessä Android-luurin akku pikkuhiljaa tyhjenee? Akku latautuu kyllä vähitellen, jos puhelin on vain pimeänä. Jostain kuulin että näissä saattaa virransyöttömoduuli vikaantua, lataustehoa heikentäen.

Vuosimallin 2015 Golf Variant Highline kyseessä.

bowtie81

usein vika on piuhassa, niissä voi olla kovin ohuet johtimet jolloin virtaa ei siirry, käytä jotain laadukasta johtoa. Voit kokeilla mitata latausvirtaa, siihen löytyy androidille sovelluksia.

nolte

Ehkä turha kysymys, mutta onko "radiossa" virta päällä? Ainakin omassa Variantissani USB-liitin antaa virtaa vain jos infotainment on myös kytketty toimintaan. Muutaman kerran olen navigoinut puhelimella ja huomannut sen jälkeen, että puhelimen akku on tyhjä vaikka muka latasin sitä koko ajan usbin kautta.
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

Setavarjoo

onko mankan usb tarkoitettu muka puhelimen lataukseen mistä lähtien? eikö se laturi kuulu laittaa 12v rasiaan ja sieltä ladata . mankan ubs tarkoitettu kyllä ihan vaan muistitikuille luulisin

Jultsu

Niin, usb 2.0 standardia noudattavat laitteet antaa vain 500mA ulos, ja tuo ei riitä nykypuhelimien lataamiseen jos niitä käytetään samalla.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

R-N

Sama havainto. Edellinen puhelimeni LG G3 kulutti mm. näyttö ja Spotify päällä enemmän virtaa kuin Golfin USB-liitin pystyi syöttämään.

jannesn

Tuo on aika normaalia monessa autossa, että käytetään vanhaa standardia. Edellisen F31 BMW:n kanssa oli sama homma, ja on tullut vastaan monessa muussakin melko uudessa autoissa.

Tupakansytyttimeen USB-mokkula vaikka kiinteästi modattuna.

a_jaba

Minulla myös 2015 Golf Variant ja ainakin ohjekirjan mukaan USB liittimet on tarkoitettu median soittamiseen USB tikulta ja puhelimesta sekä puhelimen lataamiseen ja app connect käyttöön. Latausvirta on kirjan mukaan 1.6A ja ainakin omat puhelimet latautuu siitä ihan iloisesti. Sitä en tiedä, tuleeko molempiin USB liittimiin se 1.6A vai jaetaanko teho jos molemmissa liittimissä laitteita latauksessa. Ja voikohan systeemissä olla eroa jos on eri mankka? Itsellä Discover Media.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Hanksi

En nyt jaksa käyttöohjetta lähteä tutkimaan, mutta muistaakseni keskikonsolissa oleva USB on tarkoitettu vain muistitikuille. Keskikyynärnojan alla on toinen USB liitin joka on tarkoitettu puhelimen lataamiseen. Samassa laatikossahan on induktiivinen ulkoantennin liitäntä ja remmi jolla puhelimen saa laatikon kylkeen kiinni. Eipä ole tuolla kyllä tullut koskaan puhelinta säilytettyä.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

niku

Tämähän menikin mutkikkaaksi. A-jaba lataako sulla siis niin iloisesti että akku täytyy vaikka Google Maps tms päällä? R-N minkä ikäinen Golf sulla laturina?

Mulla on koko autossa vain yksi USB-reikä, joka sijaitsee keskikonsolissa luukun takana. Mullakin on Discover Media (v1) - auto on vuosimallia 2015 mutta otettu käyttöön 8/2014. Ohjekirjassa tosiaan sanotaan että max. 1,6A virtaa lähtee.

Mittailin tota puhelimen sovelluksella ja parhaimmillaan siitä tosiaan lähti 1,6A. Mutta tippuu sitten pian <0,5A ja jopa <0,1A. Samantapaista ailahtelua tosin näyttäs ilmenevän myös verkkovirtalaturilla... joko tuo mun luuri jotenkin säätelee virranottoa tai sitten mittarisovellus ei toimi :D

R-N

Minulla on v. 2015 Golf Variant VII 40-year Edition. Keskikonsolin USB ei jaksanut ladata Android-puhelinta sen ollessa käytössä (Spotify, navigointi tms).

Jultsu

Tuo virran äkillinen tippuminen hetken päästä kielii tosiaan huonosta liitoksesta tai liian ohuista kupareista. Koita toisella johdolla.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: niku - 12.10.17 - klo:11:27
Tämähän menikin mutkikkaaksi. A-jaba lataako sulla siis niin iloisesti että akku täytyy vaikka Google Maps tms päällä? R-N minkä ikäinen Golf sulla laturina?

Mulla on koko autossa vain yksi USB-reikä, joka sijaitsee keskikonsolissa luukun takana. Mullakin on Discover Media (v1) - auto on vuosimallia 2015 mutta otettu käyttöön 8/2014. Ohjekirjassa tosiaan sanotaan että max. 1,6A virtaa lähtee.

Mittailin tota puhelimen sovelluksella ja parhaimmillaan siitä tosiaan lähti 1,6A. Mutta tippuu sitten pian <0,5A ja jopa <0,1A. Samantapaista ailahtelua tosin näyttäs ilmenevän myös verkkovirtalaturilla... joko tuo mun luuri jotenkin säätelee virranottoa tai sitten mittarisovellus ei toimi :D

Minulla myös vm 2015 ja käyttöönotto 8/2014 ja juurikin v1 discover media. Vaihdekepin edessä luukun takana olevaa pistoketta olen käyttänyt lataamiseen ja siitä ainakin honor 9 lataa todella selvästi vaikka puhelinta käyttää jatkuvasti (apukuskina ollessa tullut todettua). Mapsia en ole kokeillut kun olen käyttänyt auton omaa navia. Keskikyynernojan kotelossa olevaa USB liitäntää en ole kertaakaan kokeillut.

Yleisesti ottaen tullut todettua että 1A laturi riittää puhelimiin ylläpitämään ja lataamaan vaikka puhelinta käyttäisi navigointiin, ei nyt tietenkään mikään pikalaturi ole. Testattu S4, S6, Nexus 6P, Honor 8 ja Honor 9 puhelimilla. 0,5A laturi sensijaan on +-0 jos navigoi samaan aikaan, eli riippuu datankäytöstä ja näytön kirkkaudesta kyseisellä hetkellä että jaksaako ladata vai hidastaako akun kulumista.

Kyllä suosittelisin testaamaan toista kaapelia ja mahdollisesti toista puhelintakin jos olisi vaikutusta latauksen tehokkuuteen autossasi.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

SlowMotion

Hommaa itsellesi 3A:n laturi tupakansytyttimeen.

niku

Jep kiitos tupakansytytinvinkeistä, tiedän että siitä irtoaa enemmän. Kiinnostaisi vain tietää että onko tuo USB-röörin heikko teho vika vai ominaisuus (varsinkin jos sen saisi tarvittaessa virman piikkiin korjuutettua...:)

Allroadi

Edellisessä 2015 HB Golffissa oli sama ongelma. Vaihdoin kuukausi sitten 2017 Varianttiin ja sama, vaihdekepin takana sijaitseva USB-pistole rupesi kummasti lataamaan Galaxy S6:sta erittäin tehokkaasti. Liekö viallinen vanhoissa mk7.0 malleissa
Volkswagen Passat 2.0 TSI Alltrack 4Motion -16

tet

Lainaus käyttäjältä: niku - 12.10.17 - klo:11:27
joko tuo mun luuri jotenkin säätelee virranottoa tai sitten mittarisovellus ei toimi :D

Totta mooses se säätelee. Ei siellä auton puolella mitään virranrajoitusta ole, se tarkoittaisi jännitteen putoamista kulutuskohteessa ja sitä myötä luuri tuskin suostuisi lataamaan lainkaan. USB-liitäntä kommunikoi siihen liitetyn laitteen kanssa ja kertoo laitteelle paljonko virtaa saa liitännästä ottaa. Itse virran säätö tapahtuu aina liitetyn laitteen puolella.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

heller

Samoissa fiiliksissä täälläkin. -15 loppuvuoden golf itsellä ja kaksi usb-paikkaa.

En nyt muista miten päin oli, mutta ei varsinaisesti lataa luuria jos on musiikit ja näyttö päällä. Muistaakseni jopa iMusiikki vie enempi virtaa kun spotify.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy