Octavia 3 FL ledvalolliseen lisävalot

Aloittaja mabe, 18.09.17 - klo:08:58

« edellinen - seuraava »

Valhalla

Jotain tällaista pelkäsinkin. Eli periaatteessa jos tähän suohon haluaa uppoutua, niin perinteinen esim CannectM8 boksi ja erillinen katkaisija lisävalolle, jos toivoo edes kaukaisesti haluavansa voida hallita tuota jotenkin järjellisellä tavalla..?

Vähän alkaa fiilis vahvistumaan, että parempi antaa olla tai sitten vaihtaa autoa😂
It's better to burn out than fade away

miolkku

Onko jollakulla täällä kokemusta lisävalon asentamisesta ritilän taakse rekisterikilven alapuolelle? Näin yhdessä Superbin (III) myyntikuvassa sen ritilän takana ja mietin, kuinka paljon ritilä mahtaa vaikuttaa? Suunnitelmissa on lisätä itsekin valotehoa keulalle, mutta jos tuo on (riittävän) toimiva tapa niin asentaisin sen myös sinne.
SUPERB Combi 2,0 TDI 190 4x4 Elegance DSG 2017
ex-SUPERB Combi 2,0 TDI 170 4x4 Ambition Business DSG 2014

miolkku

SUPERB Combi 2,0 TDI 190 4x4 Elegance DSG 2017
ex-SUPERB Combi 2,0 TDI 170 4x4 Ambition Business DSG 2014

VAGkilainen

Miettinyt että miten noita ritilän takaa puhdistaa? Painepesulla tietty mutta miten tien päällä?
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

mabe

Joissain merkeissä nousee ritilä konepellin kanssa jolloin saanee käden puskurin sisään.

Kaikki lisävalojen paikat ovat kompromisseja.
Katto antaa parhaan valaisun mutta lisää ilmanvastusta ja ehkä sisään kuuluvaa suhinaa.
Keulassa kilven yläpuolella on kelpo vall mutta usein acc tutka edessä ja alttiina kolhuille.
Kulven alla maskiin upotettuna on jo turhan matalalla mutta auttaa sieltäkin ainakin päätieverkostolla. Vaatii maskin silpomista.
Maskin sisässä huomaamaton, vaikea puhdistaa ja maski rajaa valotehoa.

Minulla oli alkuun ketjun kuvan mukaisesti kakai kilven yläpuolella. Sitten hetken palkki noin kilven paikalla aj nyt sama palkki alamaskiiin upotettuna.
Commander on parempi valo kuin seeker 10x pari edes lazerin linssein joten valon kattavuus on huonommassakin paikassa parempi. Kilven paikalta otin pois kun liian usein kiinnityspultissa roikkunut vesipisara sai etututkat huutamaan ja olo melko ulkoneva toki myös.

Edellisessä oli kaksi halogen hella 550 ja niillä ei ole mitään jakoa nykyisiin.

duke7

^ noinhan ne paikat menee. Lisävalolle olisi liki täydellinen paikka tuulilasin yläreunassa sisäpuolella. Pitäisi toki boksata reunat ettei häikäise ja jäähdytys voisi olla heikkoa mutta pysyisi linssi puhtaana ainakin 😁
Niin ja laitonta tietysti, älkää kokeilko kotona!

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 30.10.20 - klo:08:40
^ noinhan ne paikat menee. Lisävalolle olisi liki täydellinen paikka tuulilasin yläreunassa sisäpuolella. Pitäisi toki boksata reunat ettei häikäise ja jäähdytys voisi olla heikkoa mutta pysyisi linssi puhtaana ainakin 😁
Niin ja laitonta tietysti, älkää kokeilko kotona!

Tässäkin sijainnissa (kuskin silmien yläpuolella) on yksi ongelma, kun sataa lunta tai reilusti vettä niin lisävalo valaisee pisarat tai hiutaleet niin pahasti että ne häikäisevät kuskia jolloin näkee paremmin lyhyillä kuin pitkillä.  :P
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

duke7

^ joo toki katkaisijan taakse että saa tarvittaessa pois.
Sama ongelmahan on kyllä myös alhaalla olevilla lisäpitkillä mutta toki sijainti ylhäällä pahentaa vielä sitä.

mikahi

Yritin tänään MY18 Scoutiin maben ohjeilla lisätä johtoa BCM:ään. Paikka 23 ei ollut vapaana.  Eikä mikään noista pienimmistä paikoista (joissa oli pinni vastapuolella ja ei johtoa paikalla) näyttänyt olevan OBD11 mukaan käyttämättömänä.

Liittimessä näytti olevan kolmea eri kokoista liitintä. Keskimmäisen kokoisista paikka 06 näkyi vapaana OBD:ssa ja siellä oli pinni vastapuolella. Osaako joku sanoa mikä tuon keskimmäisen kokoisen korjausjohdon osanumero on? Ja voiko herätteen ottaa siitä ja koodit kuten mabe opasti.

Kuvassa näkyy punaisella keskimmäisen kokoinen liitin (leveys noin 2,5mm).


OBD11 näkymä paikasta 06. Tuohon onnistunee koodit maben ohjeilla?


miolkku

Itse tein asennuksen viikonloppuna C6:een. Korjausjohto oli "000 979 150 E" ja maksoin 7,85 paikallisessa merkkiliikkeessä. Asennukseen riittää puolikasjohto.
SUPERB Combi 2,0 TDI 190 4x4 Elegance DSG 2017
ex-SUPERB Combi 2,0 TDI 170 4x4 Ambition Business DSG 2014

miolkku

Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 29.10.20 - klo:19:27
Miettinyt että miten noita ritilän takaa puhdistaa? Painepesulla tietty mutta miten tien päällä?

Oma asennus ei ole vielä aivan valmis, kun valo on suuntaamatta, mutta tuohon puhdistus asiaan pystyn jo kommentoimaan...

Käytännössä Superbissa jää ainoaksi vaihtoehdoksi painepesu tai jos haluaa eturitilän kautta jollakin harjalla valoa tökkiä niin se. Asennuspaikka on suojattu erilaisilla muoveilla ja suojilla kaikista muista suunnista paitsi edestä.



Kokemusta puhdistuksesta palstalaisilta jo löytynee eli hyviä kokemukseen perustuvia vinkkejä otetaan vastaan  :)

Yksi, ehkä tarkemman tutkimisen arvoinen, idea tuli mieleen, kun pesuaineletku menee ihan valon vierestä (alapuolelta). Asentaisiko lisävalolle oman suuttimen/suuttimet, jolloin sitä putsattaisiin samaan aikaan ajovalojen kanssa automaattisesti. Tämä olisi melko helppo muutos toteuttaa.
SUPERB Combi 2,0 TDI 190 4x4 Elegance DSG 2017
ex-SUPERB Combi 2,0 TDI 170 4x4 Ambition Business DSG 2014

miolkku

Jatkanpa pohdiskelua puhdistuksesta...

Tuuli- ja takalasille on yksi vesipumppu ja ajovaloille toinen. Omat pumput näillä on kaiketi siksi, että tuulilasin ja ajovalojen pesut toimivat omissa "jaksoissaan", eivätkä jokaisella pesulla samanaikaisesti. Lisäksi ajovalojen pesurit aukeavat paineen vaikutuksesta, kun pumppu on päällä ja yhdellä isommalla pumpulla saadaan aikaiseksi riittävä vedenpaine. Tuulilasille tai takalasille tätä ominaisuutta ei tarvita.

Q: Jos, siis jos, ajovalojen pesulinjaan asentaisi yhden tai kaksi suutinta suihkuttamaan vettä myös lisävalolle niin mahtaisikohan vedenpaine riittää edelleen avaamaan ajovalojen pesurit?

En ole niin hyvä fysiikassa, että osaisin suoraan tuohon vastata, mutta muutama pointti kuitenkin:

  • Yksi suutin toimii koko pesulinjan läpi varmemmin, koska vedenpaine ajovalojen pesureissa laskeen siten vähemmän kuin kahdella suuttimella. Seurauksena huonompi pesuteho lisävalolle, mutta toimintavarmempi.
  • Kaksi suutinta laskee entisestään ajovalojen pesureiden painetta. Riskinä, ettei vedenpaine enää riitä avaamaan ajovalojen pesureita, mutta lisävalon pesuteho olisi parempi. Huononnus voi olla ajovalojen pesuteho vaikka pesurit aukeaisivatkin.
  • Lisättävien suutinten malli vaikuttaa vedenpaineen pysymiseen. Lisäsuutin ei saisi olla ns. läpipasko vaan sen pitäisi pitää hyvin painetta.

Kokeileminen, ainakin ihan perussuuttimilla, olisi edullista kun osat kokeiluun saisi alle 15 â,¬:lla. Ratkaistavaksi jäisi edelleen, kuinka fyysisesti kiinnittää suuttimet. Lattanat suuttimet, joissa liitin on perässä eikä alla, olisi todennäköisesti helpoimmat asentaa. Lisäsuuttimet voisi asentaa esim. erilliseen muovilevyyn, jonka ruuvaisi parilla ruuvilla kiinni alustan suojamuoviin. Näin asennuksen saisi myös irti, jos pohjalevy pitää ottaa joskus pois.

Any thoughts ?
SUPERB Combi 2,0 TDI 190 4x4 Elegance DSG 2017
ex-SUPERB Combi 2,0 TDI 170 4x4 Ambition Business DSG 2014

duke7

^ pohtinut samoja tässä ja tulin siihen tulokseen, että lisävalon on paras olla ritilän etupinnan tasolla eikä sen takana. Toki ulkonäkö voisi ehkä olla siistimpi mutta se on makuasia. Sopivan kokoinen valo siististi näkyvillä on mielestäni jopa paremman näköinen kuin ritilän koloista pilkistävä linssi.

En ehkä auton pesureita alkaisi modaamaan. Jos haluat pesurin ja konehuoneessa on tilaa niin laita oma säiliö ja pumppu. Niitä myydään valmiina setteinä letkuineen ja suuttimineen.

mikahi

Kytkin korjausjohdon keskimmäisen BCM liittimen paikkaan 06 ja tein muutokset OBDelevenillä (Leuchten14AL LB6), mutta en saa siihen jännitettä. Nyt mietityttää onko pinni 06 ja OBD:n paikka samat?

Mitä tarkoittavat OBD:ssä LB ja RB tai mikä niiden ero on? RB44 näyttäisi olevan myös vapaana, joten onko se tuon saman keskimmäisen liittimen paikka 44?



Bulmase

Terve, ja kiitoksia hyvästä ja informatiivisesta ketjusta kirjoittajille.

Edellisessä, vuoden 2015 B8 passat highlinessa minulla oli vain ne kääntyvät, paremmat LED-ajovalot ilman automaattipitkiä tai DLA:ta. Siinä toimi todella hyvin kilven yläpuolelle Optibeam cannectin avulla asennettu Lazer linear elite 12, ei mitään ongelmia. Ja itse valaisin on niin matala, ettei häirinnyt ACC:n tutkaa eikä parkkitutkia.

Nyt vaihdoin sen kulkineen Passat B8 highlineen vuosimallia 2016 ja siinä on muuten samat valot mutta kaverina DLA, eli valokuvio muuttuu vastaantulevien (ja muiden valonlähteiden) autojen mukaan. Samalla hetkellä jo tilasin Lazer linear elite 18 valon kilpitelineen kanssa, mutta nythän tuo alkaa kuulostaa siltä, että sitä tuskin saa tuon kanssa toimimaan. Ketjua lukeneena vaihtoehtoni lienee palauttaa lisävalot kauppaan tai ruksia ajotietokoneesta DLA pois käytöstä ja asennuttaa optibeam cannectilla valot paikalleen?

Jos jollakin on hyvää linkkiä DLA+lisäkaukovalot ketjuun niin mielelläni otan vastaan.

M_M

Ei tartte ruksia DLA:ta pois päältä. Sen voi ohjelmoida toimimaan niin, että automatiikka ei sytytä lisävaloa vaan lisävalo syttyy ja sammuu sen mukaan kun tökkäät itse viiksestä "pakkopitkät" päälle ja pois.

Optibeamin purkin voi jättää kauppaan, sitä et tarvitse.

Asennus tämän ketjun ohjeiden mukaan ja koodausta on viimemmäksi taidettu käsitellä tuon ketjun lopussa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32882.150
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

mikahi

Nyt sain isoimman korjausjohdon (000979242E) ja laitoin sen keskimmäisen liittimen paikkaan 2. Tekemättä muutoksia koodiin siihen tuleekin koko ajan 12 volttia. OBDelevenillä tehdyt muutokset eivät vaikuttaneet millään tavalla jännitteeseen. Menikö jotain väärin tai pitääkö tehdä muita muutoksia?





ConD

Lainaus käyttäjältä: mikahi - 24.11.20 - klo:13:12
Kytkin korjausjohdon keskimmäisen BCM liittimen paikkaan 06 ja tein muutokset OBDelevenillä (Leuchten14AL LB6), mutta en saa siihen jännitettä. Nyt mietityttää onko pinni 06 ja OBD:n paikka samat?

Mitä tarkoittavat OBD:ssä LB ja RB tai mikä niiden ero on? RB44 näyttäisi olevan myös vapaana, joten onko se tuon saman keskimmäisen liittimen paikka 44?
Lainaus käyttäjältä: mikahi - 03.12.20 - klo:13:18
Nyt sain isoimman korjausjohdon (000979242E) ja laitoin sen keskimmäisen liittimen paikkaan 2. Tekemättä muutoksia koodiin siihen tuleekin koko ajan 12
Tuo B6 ja B44 on siitä ovelia, että niitä ei mun logeissa oo aiemmissa autoissa ollut ollenkaan käytössä. Voi olla että ne on ns. oikeasti deaktivoituja piakkoja vaikka pinni ohjainlaitteella olisikin olemassa. Olethan aina nuo muutokset kirjannut ohjainlaitteelle painamalla tuota vihreää nappia sen pari sekuntia Obdelevenillä?

B2 pinni taas vaikuttaa olevan muutamissa autoissa valo-ohjainlaitteen jatkuvan virran ohjaus.

Mutta... mitäs tuo OBDeleven kertoo sulle B21 pinniin ohjelmoidun? Tuosta yllä postauksesi kuvasta B21 pinnissä on ihan toisennäköinen liitin paikallaan kuin muualla tuossa liittimessä. Herää vaan varovainen aavistus, että onko siellä jo korjausjohto laitettuna...?
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

mikahi

B6:ssa ja B44:ssä ei ollutkaan pinniä ollenkaan kun tutkin asiaa tarkemmin peilillä eli ei ihme kun eivät toimineet.

B19-23 on johdot tehtaan puolesta paikallaan. Alla kuvat OBDeleven pinneistä:

B21:


B22:


B23:


ConD

Nyt on vähän semmonen fiilis että siellä on varjostinläppä / heräte haettavissa jommastakummasta johdosta mitkä umpioille menee nuista liittimistä B23 tai B22. Eli rosvolla tai XBB releellä.

Okei, nyt ollaan kuitenkin jo aika likellä... sattui löytymään arkistosta skanni ehkä vastaavin ohjauksin olevasta autosta niin voitko katsoa mitä liittimessä C3 on ohjelmoituna tai asennettuna?

Mulla on nuo skannit VCDS:llä napattuna niin voin rullailla niitä eestaas, mutta tuolla OBDelevenillä homma on vähän pistokoeluontoisesti käytävä läpi kohta kohdalta. Sinänsä vähän työläämpää ja vaatii haarukointia. Sinänsä jännä kun esim VCDS ei mulle nuita B6 tai B44 pinnejä ole oikeastaan mistään ohjainlaiteskanneilta tarjonneet edes muokattaviksi, paitsi yhden A3:n kohdalla...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

mikahi

Jos ottaa tuosta B23:sta rosvolla, niin tarviiko koodeihin muuttaa jotain?

Tässä kuvat C3:sta:



ConD

Mulla loppuu näin etänä "työkalut" haarukoida mistä kaivella tyhjiä, koodaamattomia paikkoja joissa vieläpä pinnit olisi paikallaan. VCDS:llä tuo olisi tuon 09 - Central electricsin adaptation channel mapin ottaminen, mutta OBDelevenillä tuo on työlästä joka paikka napsutella läpi. Tavallaan olisi kiva tuo kartta saada autostasi niin näkisi mikä siellä on tilanne isossa kuvassa...

Tuossa ehkä korostuu se mitä joskus koitin tässä sanoa, että se pitää sekä käydä se skanni läpi että tutkia ohjainlaitteelta fyysisesti vapaat mahdolliset paikat. Sinänsä tämä maben ohjetopikki oli hyvä, mutta esimerkiksi sinun tapauksessa Scoutissa on nyt joku mysteeri nuissa valoissa kun ovat nuin kovasti toisenlaiset kuin perus-Ocussa.

JOS sen piuhan tuolta umpiolta tai ohjainlaitteen vierestä ongit, niin ei pitäisi olla tarvetta koodata mitään. Mutta se pitää muistaa, että lisäpitkä on ilman erillistä kytkintä sitten aina samaan aikaan päällä kuin auton oma pitkäkin.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

b1mpo

Eikö sitä ensiksi voi selvittää fyysisesti sen ohjainlaitteen mahdollisia vapaita pinnejä, mihin johto ei mene ja sitten katsoa sen ohjelmointimahdollisuudet sen jälkeen. Releelle olisi hyvä mennä signaali täytenä 127:na, mitä ei ryöstettävään yleensä voi laittaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mikahi

Tuolla ei ole A, B tai C ohjainlaitteella yhtään vapaata pinniä, joissa ei ole kaapelia ja OBD:ssä paikka olisi "not active". Ainoa missä oli pinni ja ei kaapelia on B2 ja kun siihen laitoin korjausjohdon, niin siihen tulee koko ajan 12v.

B23:ssa näyttäisi olevan jo signaali 127, joten siitä voinee ryöstää herätteen.


b1mpo

Jos kerran tulee jatkuva bcm:ltä, niin mihin tarvitset väylää? Voit ryöstää vaikka ennemmin sulakeboksilta jatkuvan virran?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mikahi

Ei ole tarkoitus laittaa tuohon B2:een, johon tulee jatkuva 12v.

Ajatuksena oli ryöstää tuosta B23:sta, jotta toimisi pitkien kanssa.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: mikahi - 04.12.20 - klo:15:47
Ei ole tarkoitus laittaa tuohon B2:een, johon tulee jatkuva 12v.

Ajatuksena oli ryöstää tuosta B23:sta, jotta toimisi pitkien kanssa.

Tulkitsinko väärin, että tuo b23 olisi väläytys, jolloin väläyttämällä palaisi pitkät?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

M_M

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.12.20 - klo:17:02
Tulkitsinko väärin, että tuo b23 olisi väläytys, jolloin väläyttämällä palaisi pitkät?

Kyllä siinä on A-funktiona ihan tavallinen kaukovalo, eli lisäpitkä palaa yhdessä kaukovalojen kanssa jos heräte on tuosta otettu.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

mikahi

B23:sta onnistui "rosvous" laittamalla liittimeen korjausjohto ja kytkemällä vanha johto siihen kiinni. Lisävalot toimii nyt hyvin pitkien kanssa. Kiitos avustaneille.

Nyt löytyy ylimääräisiä korjausjohtoja kaikina kolmena kokona, jotka sopivat BCM liitimeen, jos jollain on tarvetta.

karhunik

Lainaus käyttäjältä: mikahi - 04.12.20 - klo:15:14
Tuolla ei ole A, B tai C ohjainlaitteella yhtään vapaata pinniä, joissa ei ole kaapelia ja OBD:ssä paikka olisi "not active". Ainoa missä oli pinni ja ei kaapelia on B2 ja kun siihen laitoin korjausjohdon, niin siihen tulee koko ajan 12v.

B23:ssa näyttäisi olevan jo signaali 127, joten siitä voinee ryöstää herätteen.

Mä askartelin nyt viikonloppuna MY16 Scoutiin lisävaloja, ja törmäsin myös tuohon jatkuvaan jännitteeseen herätejohdossa, itseasiassa kahdessakin eri BCM pinnissä kokeiltuna. Kokeilitko sä tuolloin tuota herätettä kytkeä relesarjan herätteeseen, vai mittailitko vain yleismittarilla? Mä mittasin vain yleismittarilla, ja sain jatkuvaa 12V tulokseksi. Tässä kohtaa meni päänraapimiseksi, ja ConDin kanssa muutamia sähköposteja vaihtaen homma lähti lopulta rokkaamaan, isot kiitokset vielä tätäkin kautta ConDille ja kaikille muillekin, ketä ovat näitä kokeilleet ja dokumentoineet.

Mulla tosiaan oli vapaita paikkoja B2, B6, B39, B44 ja C6. B6 ja B44 oli fyysisesti tyhjät, ja C6 paikassa oli sinivalkoinen johto kiinni, kanavan nimi viittasi toiseen takasumuvaloon. Laitoin herätteen ensin tuohon B39 lähtöön, ja koodaukset näiden ohjeiden mukaisiksi. Yleismittari käteen, ja tosiaan koko ajan tulee siihen johtoon 12V. Seuraavaksi ConDin antamien vinkkien mukaan valjastin tuon C6 lähdön lisävalokäyttöön, ja testasin toimintalogiikan katselemalla miten toinen takasumari paloi pitkiä ohjatessa. Liitin irti, ja tuo C6 alkuperäinen johto pois liittimestä (tähän on työkalukin, mä käytin kahta pientä paperiklemmaria piikkinä) ja korjausjohto paikoilleen. Tässä kohtaa meni jännäksi, tuohonkin tuli jatkuvasti 12V mittauksen mukaan.

Ajattelin kuitenkin kokeilla, että mitä tapahtuu, jos lyö tuon johdon nyt lisävalojen johtosarjan herätteeseen. Eipä tapahtunut valaistumista. Mietintätauko (sauna ja asennusolut, sekä pari sähköpostia) ja kävin vielä koodauksia muuttamassa, tuossa C6 lähdössä oli Fehlerort ja Lampdefect position kanavilla jotain arvoja, korvasin ne 00 arvolla ja sillä heräte lähti tuolla takasumarilta ryöstetyllä paikalla toimimaan halutusti.

ENG116963-ENG116387-Leuchte27NSL RC6-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 27,2F ,16
ENG116963-ENG116579-Leuchte27NSL RC6-Lampendefektbitposition 27,1C ,16

Noista tosiaan vaihdettu noi koodaukset 2F ja 1C arvoiksi 00, tuon jälkeen ohjaus alkoi toimimaan oikein.

Tänään sit viimeistelin asennuksen, ja otin ohjauksen tuosta B39 paikasta, sekä palautin tuon C6 paikan vakioksi. Jotenkin tuo ilmeisesti tarjoilee sinne jatkuvaa jännitettä ja haistelee kuormaa, ja jos kuorma ei ole haluttu niin se katkaisee syötön. En mä tuohon muutakaan keksi, miksi mittari näyttää jännitteen tulevan jatkuvasti, mutta kuitenkin todellisella kytkennällä homma toimii kuten kuuluukin. Ja mitattu motonetin parinkympin mittarilla, ja työmaan jollain Flukella.
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy