Octavia 3 FL ledvalolliseen lisävalot

Aloittaja mabe, 18.09.17 - klo:08:58

« edellinen - seuraava »

Kitunen


M_M

Kokeilitko montakin kertaa väärää koodia...? Siitä ohjainlaitteet suuttuu eikä päästä enää sisään oikeallakaan. Mitta-arvoista löytyy tieto siitä, onko moduuli vastaanottavalla päällä vai vaatiiko (virrat päällä) odottelua.

Tuo softa ei kyllä ole mulle tuttu, niin en osaa sanoa onko tuo "kirjaudu sisään" ylipäänsä oikea paikka, eli VCDS:n security accessia vastaava toiminto. Varmaan joku muu osaa auttaa paremmin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

mabe

Samoin sen pitäisi toimia, ocuun kysyy suoraan koodia, hakee 5s kannasta ehdotuksia joiata tarjoaa tuota vanhaa tuttua, sillä sisään. Tokenisikohan jonkun ajan tai ajamisen jälkeen jos mennyt väärä sisään?

Eikös nuo yleensä mene  virrat päällä, ovet kiinni niin koodi kelpaa.

Kitunen

Ei vaan onnistu... Noh katsottava viisamman vcds- ukon kanssa. Loppuu itseltä vitsit kohta.

Routa

Onko tuo korinohjainlaite ainoa mahdollisuus saada heräte lisävalolle?
Entinen VAG-kuljettaja.

ConD

Lainaus käyttäjältä: Routa - 03.09.19 - klo:10:01
Onko tuo korinohjainlaite ainoa mahdollisuus saada heräte lisävalolle?
Ei ole, myös CanM8 Cannect -lisäboksi, joka kaivaa CAN-väylästä herätetiedon, osaa tarjoilla herätteen lisävaloille. Tämä on se tapa millä esim merkkarit tai muut autosähköputkat uusiin vakkineisiin asentelee herätteet.

Boksi itsessään maksaa jonkun ~120-150, liittyen kytkentätavasta, jonka lisäksi tulee vielä lisävalojen vaatimien releiden ja johtosarjojen hinta. Eli ennen valoja ja työn osuutta ollaan kohta 200, kustannuksessa. Tämän lisäksi käytännössä saa sanoa heihei mahdollisille kaukovaloavustimille, koska ne ei tue lisävaloja "oikein".

Koriohjainlaite tarjoaa herätteen 14, korjausjohdon hintaa vastaan kun sen tekee tässäkin ketjussa läpikäytyjen ohjeiden mukaisesti. Lisäksi kaukovaloassarin saa käyttöön / lisävalojen kytkentäominaisuuden mahdolliseksi.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Routa

ok, kiitos. Tuo Octavian kaukovaloassari on käytännössä täysin kelvoton eipä ole ongelma siitä luopua.
Entinen VAG-kuljettaja.

Kitunen

VCDS ehdottaa kakkoskopan tiguaniin 31347 turvallisuuskoodiksi. Mutta eipä kelpaa... Aika erikoista.
Kokeiltu on nyt obd11 ja vcds, molemmilla sama lopputulos...

M_M

Mitäs se VCDS sanoo kun koodia tarjoaa? Tuli vaan mieleen, että jos on yritetty vahingossa väärää koodia liian monta kertaa. Silloin taitaa tulla error 36, exceeded number of attempts tai jotakin vastaavaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Kitunen

Ei herjaa vääristä yrityksistä. Vain väärä koodi ilmoitus.

timpy

Nyt on omaan Ocuun sähkötyöt tehtynä lisävaloille. Itse valon mekaaninen asennus on vielä tekemättä. Yllättävän helppo oli johdon liittäminen BCM boksiin (paikka 23). Tuo korjausjohto maksoi 8,8, Laakkosella. Tuon herätejohdon läpivienti moottoritilaan on myös aika helppo ainakin automaatissa, jossa on tilava läpivientikumi ilmeisesti puuttuvan kytkinpolkimen takia (?). Työnsin johdon läpi rautalangan kanssa jalkatilasta moottoritilan puolelle ja poimin sen sitten akun takaa ahtaasta välistä. Akkua en ottanut irti ollenkaan.
Nyt mittarilla testaillen nuo aiemmat ConD:n ansiokkaasti laittamat VCDS koodit toimii hyvin. Pitkien valojen väläytystoiminto ei vaan taida antaa virtaa herätepiuhaan. Virta tulee kyllä kun pitkät valot on kytketty normaalisti päälle. Saisikohan jollain koodilla lisävalon palamaan myös tuolla väläytystoiminnolla? Olisi kivempi väläytellä koko arsenaalilla.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

ConD

”Lichthupe generell” on tavannut olla tuon vilkautuksen ohjaus. Ja se tosiaan on erillinen toiminto normipitkien lisäksi.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

timpy

Kiitos neuvosta. Nyt toimii lisäpitkä myös väläytystoiminnolla. Eli tällä lisäyksellä  : Leuchte10SHUTTER LB23-Lichtfunktion B10, nicht aktiv -> Lichthupe generell
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

krisu81

Moi.
Lisävalo asennus kanssa edessä MY18 RS Octaviaan. Eli kysymys kilpitelineen asennuksesta. Uskaltaako suoraan kairata puskurin läpi telineen ruuvit, vai kulkeeko kilven takana esim. parkkitutka johtoja jne.? Kilven alapuolinen asennus tulossa.
Skoda Octavia RS230 DSG -17 MY18

mabe

Parkkitutkien ja lämpömittarin johdot menee kilven alapuolella puskurin sisässä, alamaskin yläreunan päällä.

Muuten keulassa on vastassa napakkaa styroksia. Varovainen nappaa ensin alaritilän irti, kun sivut on poissa niin tulee vetämällä ainakin normimalleissa. Palkki on syvällä ja hankala porattava jos sinne asti tahtoo. Tuet ja kilpiteline puskurikuoressa piti mielestäni riittävästi.

krisu81

Kiitoksia infosta. Sähköt ja valo kytketty, mutta sitten tuli ongelmia VCDS:n kanssa.
Eli menin 09 kanavalle central elektronics ja sieltä adaptaatio kohtaan ja yritin muuttaa arvoja ohjeiden mukaan, mutta mikään ei tallentunut. Lisäksi valikosta ei löytynyt vaihtoehtoa LED valolle, eikä kyllä muutakaan vaihtoehtoa muullekkaan valotyypille tullut.
Missä vaiheessa VCDS:n pitäis kysyä ns. Salasanaa adaptaatiota tehtäessä? Ei tullut vastaan ollenkaan... Mitähän oon tehny päin persettä, tossa? Alottelija VCDS:n kanssa.
Skoda Octavia RS230 DSG -17 MY18

M_M

Security access syötetään ennen adaptaatiokanavien avaamista. Siinä on moduulin päävalikossa oma nappinsa sille.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

krisu81

Okei, security access syötetty ja adaptaatio erroria pukkaa muutosyritysten jälkeen.
WSC/importer/equipment data may be required. Kyllä/ei/peruuta vaihtoehdot. Kuuluisko tätä tulla vai onko nyt jossain muualla häikkää. Hex can v2-kaapeli käytössä.
Skoda Octavia RS230 DSG -17 MY18

M_M

Kyllä tuo on ihan normaali ilmoitus monia muutoksia tehtäessä, vaihtoehto "Yes" on useimmiten aivan toimiva...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

krisu81

Lainaus käyttäjältä: M_M - 28.10.19 - klo:06:52
Kyllä tuo on ihan normaali ilmoitus monia muutoksia tehtäessä, vaihtoehto "Yes" on useimmiten aivan toimiva...

Tämä asia selvisi. Oli liian vanha versio VCDS:stä. Nyt on lisäpitkä käytössä.  :)
Skoda Octavia RS230 DSG -17 MY18

CRM

B8 Pasuunaan pitäis laitella Lazerin Linear Elite 12 kilven alle. Osat hankittuna ja ohjeita kaiveltu. Onkohan Passatissakin pinni 23 vapaana vai käytetäänkö jotain muuta? Jos joku laittanut Passattiin lamppuja, niin viime hetken vinkkejä otetaan vastaan. La tarkoitus alkaa purkamaan autoa  :
Passat B8 TDI 4Motion

M_M

Ei voi sanoa kukaan varmaksi mikä pinni siellä on vapaana missäkin autossa, riippuu vuosimallista ja varusteista(kin).

Yhden B8 Passatin olen koodannut jossa johto oli laitettu juuri tuohon pinniin 23, mutta se ei vielä takaa että sama onnistuisi sinun autossasi. Joko tai sitten ei.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

CRM

Ok, kiitos vastauksesta. Eli ei ole merkitystä mikä pinni se on, kunhan se on vapaa?
Passat B8 TDI 4Motion

M_M

Kunhan se on vapaa ja siellä todella on pinni, eikä pelkkä tyhjä paikka. Sen lisäksi pinnin pitää tietysti olla valojen ohjaukseen, eli sen täytyy löytyä VCDS:n kanssa jostakin adaptaatiokanavasta joka on valojen ohjaukseen. Onhan siellä muitakin kuin valoille tarkoitettuja pinnejä, niihin sitä ei voi laittaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

CRM

Pinni 23 ja viereiset oli varattuja. Vapaita aktiivisia pinnejä löydettiin nrot 6 ja 44. Lisäksi löytyi vapaita ambient lighting pinnejä. 6 ja 44 oli paksumpia piuhoja ja isompia liittimiä, joten kokeilimme ambient lighting pinniä, mutta siinä valo paloi koko ajan asetuksista huolimatta. 6 ja 44 oli otsikolla not used. Saako noista konffattua ulos sopivan herätteen vai millä tästä eteenpäin?
Passat B8 TDI 4Motion

CRM

Sain otettua kuvan BCM liittimistä ja löysin vapaat pinnit, joista myös piikki. Mutta en löydä noita OBD 11:lla. OBD näyttää not used statuksella kaksi kanavaa, mutta niissä taas  ei ole piikkejä.
Passat B8 TDI 4Motion

CRM

Eli ymmärtääkseni ei ole vapaita aktiivisia kanavia käytössä. Täytyi ottaa käyttöön plan B, nyt toimii.
Passat B8 TDI 4Motion

20tdidsg

Minne olette sijoittaneet releen jos ei alkuperäiseen sulakerasiaan? Katolle telineeseen tarkoitus asentaa, onko kokemusta hyvästä reitistä kaapelille ja miten kiinnittää reitilleen

Valhalla

Pahoittelut, että postaan vanhaan aiheeseen ja vähän väärään topikkiinkin. Täällä kuitenkin tuntuu olevan asiantuntevia henkilöitä liikenteessä.

Emmin vähän ledipalkin hommaamista autooni, A6 Allroad 2016, Matrix-ledeillä ja valoassistentilla... Oma tietotaito ei tähän riitä, eikä ole asennuspaikkaakaan.

Mikäli hommaan kaiken tarvittavan raudan, niin löytyisikö täältä asennus- ja koodausapu korvausta vastaan? Tarkoitus olisi jotenkin piilottaa valo maskin taakse piiloon.
It's better to burn out than fade away

M_M

Voi olla konstikkaampi homma tuo lisävalon asennus matrix-ledien kaveriksi. MQB-autoihin se on suoraviivainen homma, kuten tässäkin ketjussa on selostettu, mutta A6 ei ole MQB-auto.

Toki jos jollain on tuollaisesta asennuksesta tietoa niin toivottavasti löytää tänne kertomaan siitä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy