Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic sedan 2018

Aloittaja Gale, 15.09.17 - klo:12:45

« edellinen - seuraava »

Gale

3.0 diesel A4:lla tuli ajetultua sen 140tkm, joten aika laittaa kiertoon ja vähän sporttisempaa tilalle.

Eli n. 1kk päästä vahvistettu toimitus uudelle S3 sedanille. Luonnollisesti ei vielä kuvia, mutta tulossa kyllä. Harkitsin myös hetken uutta RS3:sta, mutta valitettavasti "järki" vei tällä kertaa voiton.

Spekseistä löytyy seuraavaa:
Ara blue, magnetic ride, phone box, virtuaalinen mittarista, B&O sound system, advanced key, MMI-navigointi+, hold assist, punaiset jarrusatulat (hehhe), ristiselän hierontatoiminto, sisävalopaketti, laajennetut verhoiluelementit, alcantara/nahka-verhoilu, matrix-led valot ja tummennetut lasit.

Saavuttuaan asennetaan Remusin putkisto, Forgen ilmanotto ja APR:n softa sitten keväällä.










Wide awake in a world that sleeps.

Passo1983

Ne piirtää kellä on liitua!

Voi olla melko muikee peli päästellä ja voin sanoa että olen kateellinen :D

Ehkä joskus itselläkin mahkuja uuteen tehokkaaseen kulkineeseen, toivottavasti.
Tällä hetkellä ei ole mahdollisuuksia kumpaakaan, uuteen tai tehokkaaseen :)

Mutta komea peli tulossa, yhtä kaikki, onnittelut !

Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

maileri

Mitäs tuo APR lupaa heppoja tähän uuteen S3:seen (310hp)?

Gale

Lainaus käyttäjältä: maileri - 15.09.17 - klo:14:18
Mitäs tuo APR lupaa heppoja tähän uuteen S3:seen (310hp)?

375hp/492Nm pelkällä softalla stage I ja 392hp/555Nm softalla, putkistolla ja ilmanotolla. Eli ihan ok lukemat tuon kokoiselle autolle tulee olemaan.
Wide awake in a world that sleeps.

HansRamoray

#4
Siisti peli! 8)

Miksi olet päätynyt juuri Remus-putkistoon ja/tai Forgen intakeen?

Eikö takuiden polttaminen uudesta autosta jännitä yhtään? ;D Itsekin mietin softaamista mutta tuo takuista luopuminen ei ihan vielä houkuttele.

Mulla on muuten samat vanteet, noi OZ hyperGT tosin tuumaa isommat joka suuntaan (9x19) ja on kyllä hiton makeet kiekot ja livenä vielä paremmat kuin kuvissa, Et varmasti tule pettymään jos niihin päädyt! 8)
Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive 2017
ex. Seat Leon Cupra R 2011

Gale

Lainaus käyttäjältä: HansRamoray - 15.09.17 - klo:15:03
Siisti peli! 8)

Miksi olet päätynyt juuri Remus-putkistoon ja/tai Forgen intakeen?

Eikö takuiden polttaminen uudesta autosta jännitä yhtään? ;D Itsekin mietin softaamista mutta tuo takuista luopuminen ei ihan vielä houkuttele.

Mulla on muuten samat vanteet, noi OZ hyperGT tosin tuumaa isommat joka suuntaan (9x19) ja on kyllä hiton makeet kiekot ja livenä vielä paremmat kuin kuvissa, Et varmasti tule pettymään jos niihin päädyt! 8)

Remusin satuin saamaan sopuhintaan, kun jossain Itävallan kaupassa oli alennusmyynti päällä. Lisäksi sisältää samat läpät kuin vakioputkisto niin saa tarvittaessa hiljaiseksi. Läpät auki ääni tietysti myös plussaa ;) Noista ilmanotoista on sitten vähän huonosti tarjontaa täällä puolella Atlantia, ja Forge oli helposti saatavilla eBay:n kautta ja konstruktiona järkevä, toisin kuin vakiona autossa oleva viritelmä, niin otettiin sitten se.

Eikai tuo nyt mihinkään hajoamassa ole. Takuu ei kuitenkaan raukea kuin niiltä osin, mille tehdään jotain muutoksia, eli esim. pyörän laakeri kyllä menee ihan nätisti takuuseen vielä. Todennäköisyys moottorin leviämiselle sitten onkin niin matala, että ei tarvitse ottaa huomioon ;)

19" olisi toki nätimmät, mutta tulee sen verran kilometrejä vuodessa, että tässä(kin) piti ajatella järjellä ja pitäytyä 18". Mukavaa saada posiivista palautetta noista, vähän helpottaa päätöksentekoa. VMR Wheelsin V804 olisi ollut myös yksi todella potentiaalinen, mutta näitä en löytänyt mistään Euroopasta myynnissä.


Wide awake in a world that sleeps.

HansRamoray

Lainaus käyttäjältä: Gale - 15.09.17 - klo:15:32
Eikai tuo nyt mihinkään hajoamassa ole. Takuu ei kuitenkaan raukea kuin niiltä osin, mille tehdään jotain muutoksia, eli esim. pyörän laakeri kyllä menee ihan nätisti takuuseen vielä. Todennäköisyys moottorin leviämiselle sitten onkin niin matala, että ei tarvitse ottaa huomioon ;)

19" olisi toki nätimmät, mutta tulee sen verran kilometrejä vuodessa, että tässä(kin) piti ajatella järjellä ja pitäytyä 18". Mukavaa saada posiivista palautetta noista, vähän helpottaa päätöksentekoa. VMR Wheelsin V804 olisi ollut myös yksi todella potentiaalinen, mutta näitä en löytänyt mistään Euroopasta myynnissä.
Ok, eikös APR:llä ainakin ole myös "omiakin" imuputkia tarjolla?
Niinnojoo, tosin kai tuo välillisesti ainakin koskee koko voimalinjaa, voimansiirtoa yms, joten itse en ainakaan viitsi vielä mennä räpeltämään, vaikka tosiaan aika pieni riski hajoamisella onkin, mutta kun ei noista koskaan kuitenkaan tiedä... ;D

Itelläkin oli VMR:ltä yksi vaihtoehto mielessä, kuin myös BBS:ltä, mutta tosiaan tuota VMR:ää oli tosi heikosti saatavilla, yksi maahantuoja taisi olla ainakin täällä etelässä(en nyt muista mikä), mutta haluamaani mallia ei kuitenkaan ollut (Eurooppaan/Suomeen) saatavilla. Näin päädyin lopulta hyperGT:hen eikä ole kaduttanut yhtään. Tosiaan luonnossa vielä paremman näköinen, hieno väri ja hienot muodot, ja äärettömän kevyt. Jos en aivan väärin muista niin noi 9x19" oli myös alle 10kg, 18" ainakin ihan heittämällä.

Meneekö palikat muuten samantien asennukseen jo myyjällä ennen luovutusta vai jollain "ulkopuolisella" myöhemmin?
Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive 2017
ex. Seat Leon Cupra R 2011

Vice

Magee peli tulossa Gale  8)

Takuu varmaa ajamisen iloa tiedossa  :D

Pidä vaan noi OZ:t kiekot. Hienot ulkonäöltä ja kevyet.

Gale

Lainaus käyttäjältä: HansRamoray - 15.09.17 - klo:17:38
Ok, eikös APR:llä ainakin ole myös "omiakin" imuputkia tarjolla?
Niinnojoo, tosin kai tuo välillisesti ainakin koskee koko voimalinjaa, voimansiirtoa yms, joten itse en ainakaan viitsi vielä mennä räpeltämään, vaikka tosiaan aika pieni riski hajoamisella onkin, mutta kun ei noista koskaan kuitenkaan tiedä... ;D

Itelläkin oli VMR:ltä yksi vaihtoehto mielessä, kuin myös BBS:ltä, mutta tosiaan tuota VMR:ää oli tosi heikosti saatavilla, yksi maahantuoja taisi olla ainakin täällä etelässä(en nyt muista mikä), mutta haluamaani mallia ei kuitenkaan ollut (Eurooppaan/Suomeen) saatavilla. Näin päädyin lopulta hyperGT:hen eikä ole kaduttanut yhtään. Tosiaan luonnossa vielä paremman näköinen, hieno väri ja hienot muodot, ja äärettömän kevyt. Jos en aivan väärin muista niin noi 9x19" oli myös alle 10kg, 18" ainakin ihan heittämällä.

Meneekö palikat muuten samantien asennukseen jo myyjällä ennen luovutusta vai jollain "ulkopuolisella" myöhemmin?

APR:llä on omakin, mutta hinta olisi ollu 200e Forgea enemmän, enkä usko, että suorituskyky vastaavasta enää parempi.
Ei noista hajoamisista tiedä, mutta ei siitä myöskään tiedä, milloin se hirvi sattuu hyppäämään tiellä eteen. Elämä on täynnä riskejä :)

Eiköhän se mene ihan tuolla OZ:lla, tulee kohta muuten kiire, että vanteet ehtivät saapua, kun ei ole tilattukaan.

Asentelen fyysiset palikat itse, kun nosturi löytyy niin ei ole putkistonkaan kanssa ongelmaa. APR:n softan käyn jostain hakemassa varmaan tuossa keväämmällä.
Wide awake in a world that sleeps.

maileri

Lainaus käyttäjältä: Gale - 15.09.17 - klo:14:31
375hp/492Nm pelkällä softalla stage I ja 392hp/555Nm softalla, putkistolla ja ilmanotolla. Eli ihan ok lukemat tuon kokoiselle autolle tulee olemaan.

Eli aikasta lähelle RS3:sen lukemia päästään, tosin 5-mukisen ääntä ei pysty jälkiasentamaan.

Gale

Lainaus käyttäjältä: maileri - 15.09.17 - klo:18:40
Eli aikasta lähelle RS3:sen lukemia päästään, tosin 5-mukisen ääntä ei pysty jälkiasentamaan.

Niinhän se. Lähtee tuosta 4-sylinterisestäkin ihan kiva ääni Remusilla tosin.
RS3 olisi ollu aika tasan +30kâ,¬ hintaan vastaavilla varusteilla, eikä päivitys ollut tuossa suhteessa enää mielestäni tuon arvoinen niin pitäydyin tässä "mopommassa".
Wide awake in a world that sleeps.

splitxyz

Kiva peli tulossa tuo S3. Itselle iski vielä "nuoruus" päälle ja harkitsen uutta RS3, tosin saa nähdä tuleeko järki mukaan kuvioihin  :) Tosiaan APR softalla saa hyvät tehot pelkällä softalla ja APR tehot ovat luotettavia mitä niitä ollut 367 hv RS3:ssa.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Gale

Alle saapuivat eilen nuo OZ:n vanteet, ja sopivasti tänään tuli puhelu, että auto onkin valmiina jo 3 viikkoa ennen arvioita, eli luovutus ensi viikon perjantaina 6.10. Pitkä viikko odotellessa.
Wide awake in a world that sleeps.

Gale

#13
Audi on ollut nyt viikon käytössä, ja vanteet ehditty vaihtaa alle, äänieristykset laitettu oviin, hattuhyllylle, konttiin ja pyöränkaariin sekä Forgen ilmanotto asennettu. Putkisto vielä pitäisi laittaa, ja APR:n softa keväämmällä. Liikkuu ihan kivasti vakiotehoillakin kieltämättä. Virtuaalinen mittaristo on myös aivan huikea varsinkin navigointia käytettäessä.

Ensimmäiseen postaukseen lisätty muutama kuva autosta.
Wide awake in a world that sleeps.

JakeS

Onnittelut. On hieno auto ja väri on loistava.
Minkä hintainen S3 vs. RS3 on rapakon takana ?
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Gale

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 16.10.17 - klo:09:48
Onnittelut. On hieno auto ja väri on loistava.
Minkä hintainen S3 vs. RS3 on rapakon takana ?

Kiitos :) En ole vielä 1200km jälkeen ostosta katunut, mutta kattellaan.

Ilman varusteita S3 = $43,650 ja RS3 = $54,900 USA:ssa. Varusteltuna sitten $50k ja $67k. Eli mitä nyt tuo S3 olisi ollut 44% halvempi kuin Suomesta hankittu :D
Wide awake in a world that sleeps.

V60

Onko muuten APR:n TCU- softasta millaisia kokemuksia päivittäisessä ajossa S3/Golf R7/Cupra?
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

FoamCleaner

Ai vitsit, että on komea.  8)
Ei pelimerkit riittänyt itsellä niin piti halpis volkkari ostaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy