Nykii täyskaasulla Superb 1.4 TSI 2010

Aloittaja johannes123, 06.09.17 - klo:12:27

« edellinen - seuraava »

johannes123

Ryhdyin Skodistiksi ja Superb onkin vaikuttanut hyvältä.
Yksi asia tähän menneessä kuitenkin askarruttaa: maantiellä kun kiihdyttää täydellä kaasulla auto nykii aavistuksen verran. Ei pahasti, mutta silti. Mietin, että onko ominaisuus vai vika? Kierrokset eivät heijaa. Onko muilla tällaisia kokemuksia tai tietoa mistä voisi johtua?
Kiitos avusta!

ropellihattu

Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

johannes123


ropellihattu

Olen ollut havaitsevinani samaa omassa, tosin osakaasulla.

Muistaakseni kaverin Altean juuttuvasiipinen turbo teki tuota, mutta tässä omassa pitäis kai olla kiinteäsiipinen joten ei sovi kuvaan.

Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Iironman

Viestiketjun aloittajan autossa epäilisin olevan vikana turbon hukkaportin jumittaminen. Vastaavilla oreilla ainakin itsellä oli tuo vika, löytyy asiasta ihan tekninen tiedotekkin eli yleinen vika kyseessä.  Sitten ropellihatun autossa on ilmeisesti softavika mihin ei käsittääkseni ole vielä ratkaisua olemassa. Etenkin jos vika ilmenee moottorin ollessa kylmä.

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Iironman - 07.09.17 - klo:09:14
Sitten ropellihatun autossa on ilmeisesti softavika mihin ei käsittääkseni ole vielä ratkaisua olemassa. Etenkin jos vika ilmenee moottorin ollessa kylmä.

Joo etenkin kylmänä. Mistä tieto on peräisin?
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Iironman

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 07.09.17 - klo:11:54
Joo etenkin kylmänä. Mistä tieto on peräisin?

Itselläni oli 2016-mallinen vanha naamanen 1.4tsi manuaali työsuhdeautona mikä teki samaa. Kerran softa päivitettiin tehtaan ohjeen mukaan, mutta oireet helpottuivat vain hieman. Sanoivat marmorilla, että ohjelmistovika kyseessä ja on työn alla tehtaalla.

johannes123

Noniin. Vika on nyt diagnosoitu ja aivan kuten Iironman arvelikin, on vika hukkaportin jumituksessa. Olisiko ajatuksia miten asian kanssa kannattaisi edetä? Hintalappu korjaukselle on melkoinen, parin tonnin luokkaa, koska haluavat huollossa vaihtaa ison kasan tavaraa. Lähinnä kiinnostaisi, että onnistuuko pelkän hukkaportin vaihtaminen? Kyseinen osa ei ilmeisesti kovin paljon maksaisi kun vaan tietäisi, että homman voi luotettavasti hoitaa niin ja sitten pitäisi vielä löytää vielä työlle tekijä. 

KumiKeijo

Mulla nykäisee kun DSG vaihtaa 1-2, Octavia siis kyseessä vuodelta 2010. Oon kokeillu reilummalla kaasulla ja rauhallisella lähdöllä, mutta nykii molemmilla tavoilla. Oon lukenut palstoilta kaksoismassapyöräongelmista ja kuluneista kytkinlevyistä. Kumpikohan mahtaa olla kyseessä? Vai riittäisikö pelkkä DSG laatikon sopeutus?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy