e-Golf -keskustelua

Aloittaja JKK, 29.08.17 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

S.N-83

Jos en ole käsittänyt asioita väärin niin se pumppu ilmeisesti hyvä homma?

prinne

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 18.11.22 - klo:18:46
WC ID appi ei anna e-golfin lämmittää ilman piuhaa. Ei löydy edes asetusta sallia tuota, toisin kuin perus WC-apissa.

Johdon kanssa en ole kokeillut, mutta ilman johtoa ei tosiaan ala lämmittää. Perus appi kysyy jonkun varmistuksenkin että lämmittää pelkällä akulla.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

jalauros

Ehkä tää on taas joku kombinaatio vuosimallista ja varusteista. Ihan kivutta ja kyselemättä lähtee lämmittämään meillä etänä.. Ainut ero tosiaan on toi että ilman letkua 10min ja 30min letkun kanssa. 2019 ja ilppi.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

JJT

Mitäs teillä näyttää Range kun kelit on viilentynyt, itsellä tämä isompiakkuinen 2019 vuoden malli, ILP pitäisi löytyä, mistäs sen pystyy tarkistamaan onko se autossa niinkuin myyynti ilmotuksessa sanottiin?

Kesällä näytti oma 260km ja nyt -2 pakkasilla 175km.
Onko ihan linjassa muihin?
Mitä se näyttää kun -15 astetta?   

Eekolffi

Tuossa löytyy kuvat joista voi katsoa näyttääkö oikealta.
https://www.speakev.com/threads/heat-pump-location.99281/

Kyllä tuo range on ihan OK. Poika ajaa mun autolla töihin 5 km ja range on vielä pienempi.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 18.11.22 - klo:23:08
Ehkä tää on taas joku kombinaatio vuosimallista ja varusteista. Ihan kivutta ja kyselemättä lähtee lämmittämään meillä etänä.. Ainut ero tosiaan on toi että ilman letkua 10min ja 30min letkun kanssa. 2019 ja ilppi.
Selvitin asiaa tarkemmin ja vika onkin Android-apissa, iPadilla lähtee myös lämmitys ilman piuhaa käyntiin ongelmitta.

-Markus-

Sepä säykytteli golffi viikon seisomisen jälkeen…. Electric system stop tjs seiso taulussa ja eipä autolla päässyt mihinkään. Ctekki vrk kiinni 12 v akkuun ja sen jälkee ei ongelmia👍. Täytyy tuo 12v akku pistää vaihtoon jossain välissä.

prinne

Itselle ekat pakkaskelit Golffilla.

Aika säästeliäästi puhaltaa Auto asennolla lämmintä. Lämpöä tulee kyllä kun lisää puhaltimeen vaan nopeutta.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Tos®

Lainaus käyttäjältä: prinne - 22.11.22 - klo:17:25
Itselle ekat pakkaskelit Golffilla.

Aika säästeliäästi puhaltaa Auto asennolla lämmintä. Lämpöä tulee kyllä kun lisää puhaltimeen vaan nopeutta.
Onko tässä mahdollista muuttaa automatiikan tehoa. Ilmastoinnin asetuksissa pehmeä, normaali ja intensiivinen?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

vw007

E-golf mietinnässä.
Onko tuo lämpöpumppu kuinka ”must” varuste.
Tarjoaako se pakkasille lisälämpöä vai onko se enemmän virran säästöä.

Kuinka näissä lämpö riittää pakkasilla..??

kaara

Lainaus käyttäjältä: vw007 - 24.11.22 - klo:14:41
E-golf mietinnässä.
Onko tuo lämpöpumppu kuinka ”must” varuste.
Tarjoaako se pakkasille lisälämpöä vai onko se enemmän virran säästöä.

Kuinka näissä lämpö riittää pakkasilla..??

Mielestäni enemmän virran säästöön ja sitä kautta parempi range.
Suomessa melkein jokaisena vuoden aikana tarvitsee lämmitystä, joten säästää lähes ympäri vuoden.

Kylmän viime talven pohjalta voin sanoa että e-golffi on varmaan lämpimin auto millä olen ajanut. Kokemusta kaikenlaisista kuten bensa volvoista, v8 toyotasta, amerikan raudasta, vw tdi ym.
Iso etu muihin tulee etänä tehtävästä esilämmityksestä, harvoin joutu istuu kylmälle penkille viime talvena.
Lämmintä tulee heti, mutta kuten täällä on todettu, manuaalisesti joutuu ohjastaa puhallusta kovemmalle ja/tai nostaa lämpötilaa.
Automatiikka ei 22c asetuksella toimi kuten joillain muilla valmistajilla, hieman varovaiset otteet.
Samaa manuaalista säätämistä, ainakin minä, joudun tekee myös kesähelteellä riittävään viilennykseen.

kaara

Ettei mene ihan hehkutukseksi niin jaanpa tarinan kun omani oli akkukorjauksessa.

Noin kaksi kuukautta sitten auto jätti työpaikan parkkipaikalle.
Mittaristoon tuli teksti ' Error: electrical system. Stop! '
12v akku oli ok ja 12v järjestelmän nollaus ei auttanut, joten VW:n tiepalvelu nosti auton kyytiin ja vei marmoritiskille tutkittavaksi.
Noin viikon arkipäivät otti, että oli diagnoosi muutaman korkeajänniteakkumoduulin 'rikkoutumisesta'.
Uudet moduulit tilattiin ulkomailta ja takuukorjaus sovitettiin muutenkin ruuhkaseen sähköautojen korjausjonoon.
Yhteensä 4,5 viikkoa ja sain auton takasin.
Muistaakseni moduulit 9-11 vaihdettiin ja mitä netistä tutkin niin ovat kai takapenkin alla akkupaketin ylemmän rivin vierekkäiset moduulit.
Tiedä sitten onko saanut lämpöä enemmän kuin muut tai onko keskimmäinen mennyt rikki ja vahingoittanut viereiset.

Korjaus meni tietysti akkutakuuseen, mutta ei nyt ensimmäinen vuosi mennyt e golffin kanssa nappiin koska on ollut 5-6 viikkoa akkutakuukorjauksessa (kesällä akun tiivistikorjaus venyi viikoksi).

Jätin vuosi sitten vanhan täysbensa auton pihaan seisomaan kun luulin etten pärjää golffin rangen kanssa.
Range on riittänyt hyvin ajoihin mutta takuukorjauksien aikana vanha auto onkin saanut palvella vanhaan tapaan  :D

V60

"takuukorjaus sovitettiin muutenkin ruuhkaseen sähköautojen korjausjonoon."

Tämä kuulostaa vähän oudolta sen suhteen, että sähkäreitä on hehkutettu vähemmän huoltoa ja korjaamista vaativiksi kuin polttiksia :o
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Daatta

Lainaus käyttäjältä: V60 - 24.11.22 - klo:23:05
Tämä kuulostaa vähän oudolta sen suhteen, että sähkäreitä on hehkutettu vähemmän huoltoa ja korjaamista vaativiksi kuin polttiksia :o

Vielä oudompaa on se, että ketjua seuraa polttiksella liikkuvia henkilöitä jotka ilmaantuvat tarvittaessa suistamaan keskustelua raiteiltaan.  :D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 25.11.22 - klo:08:29
Vielä oudompaa on se, että ketjua seuraa polttiksella liikkuvia henkilöitä jotka ilmaantuvat tarvittaessa suistamaan keskustelua raiteiltaan.  :D
Pitäähän oppositiokin olla mukana. Mutta tuo ruuhkaisuus johtunee siitä että sähköautokorjaajia on kovin vähäinen määrä polttisymmärtäjiin nähden.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

prinne

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 25.11.22 - klo:08:29
Vielä oudompaa on se, että ketjua seuraa polttiksella liikkuvia henkilöitä jotka ilmaantuvat tarvittaessa suistamaan keskustelua raiteiltaan.  :D

Vaikka tämä keskustelu nyt jo ajautui ohi eGolf aiheesta, niin pakko nyt tästä vielä yksi offtopic laittaa.

Yks mikä hiukan hiertää on myös se että keskustellaan jostain automallin ominaisuudesta. Esim. Passatin vakkari. No sitten tulee lauma insinöörejä paikalle , "se toimii näin, t:octavia-kuski", "mun transporterissa on hyvä ja toimii näin, varmaan Passatissa sama", "ei ole mersun vakkarin voittanutta ja se toimii näin". Jos sulla ei ole vastaavaa Passattia, eikä tietoa sen vakkarin toimivuudesta, niin ole hiljaa. Ei se auta vaikka olis saman konsernin auto alla, kun tuntuu eroja olevan niissäkin.

ugh, olen puhunut
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

jalauros

Lainaus käyttäjältä: kaara - 24.11.22 - klo:22:59
Noin kaksi kuukautta sitten auto jätti työpaikan parkkipaikalle.
Mittaristoon tuli teksti ' Error: electrical system. Stop! '
12v akku oli ok ja 12v järjestelmän nollaus ei auttanut, joten VW:n tiepalvelu nosti auton kyytiin ja vei marmoritiskille tutkittavaksi.
Noin viikon arkipäivät otti, että oli diagnoosi ..

Menikö tuo prosessi kivuttomasti asiakkaan puolesta muutoin jos unohdetaan pitkä odotusaika?
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

V60

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 25.11.22 - klo:08:29
Vielä oudompaa on se, että ketjua seuraa polttiksella liikkuvia henkilöitä jotka ilmaantuvat tarvittaessa suistamaan keskustelua raiteiltaan.  :D
Tähän voisi todeta niin, että sähkäri on tilauksessa. Mutta se on kyllä erona, että mulle MIK,,,,N käyttövoima ei ole jumalvalinta, jonka jälkeen mikään muu ei ole mitään. Jos omalle kohdalle osuu joku sähkösitruuna, niin ammun sen surutta alas kuin naakan haulikolla  ;D
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

-Markus-


Lainaus käyttäjältä: kaara - 24.11.22 - klo:22:59
Ettei mene ihan hehkutukseksi niin jaanpa tarinan kun omani oli akkukorjauksessa.

Noin kaksi kuukautta sitten auto jätti työpaikan parkkipaikalle.
Mittaristoon tuli teksti ' Error: electrical system. Stop! '
12v akku oli ok ja 12v järjestelmän nollaus ei auttanut, joten VW:n tiepalvelu nosti auton kyytiin ja vei marmoritiskille tutkittavaksi.
Noin viikon arkipäivät otti, että oli diagnoosi muutaman korkeajänniteakkumoduulin 'rikkoutumisesta'.

Sama teksti tuli itsellekin viikon seisomisen jälkeen mut toi kyllä heräs henkii ihan 12 v akku lataamalla eikä mitään ongelmia ole sen jölkeen ollut kun auto päivittäisessä käytössä samalla vanhalla akulla toistaiseksi..

prinne

Mikä on 12v järjestelmän nollaus?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

kaara

Lainaus käyttäjältä: V60 - 24.11.22 - klo:23:05
"takuukorjaus sovitettiin muutenkin ruuhkaseen sähköautojen korjausjonoon."

Tämä kuulostaa vähän oudolta sen suhteen, että sähkäreitä on hehkutettu vähemmän huoltoa ja korjaamista vaativiksi kuin polttiksia :o

Ammattitaitoiset ja koulutettu tekijät on hyvin harvassa kun korkeajänniteosiin täytyy koskea.
Ainakin e golffiassa akun irrottaminen autosta, siihen jotakin tekeminen ja takaisin asennus on vähintään yhden työpäivän homma.

Vuosi sitten kun varasin aikaa akun tiivistyskampanjaan, jono oli melkein 6kk Tampereelle. Toivottavasti jono on tuosta lyhentynyt ja kaikki alkaa varmaan olla jo käyty läpi.

Perushuollot näihin on ihan valohoitoja ja tarkistuslistan täyttöä.

kaara

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 25.11.22 - klo:10:46
Menikö tuo prosessi kivuttomasti asiakkaan puolesta muutoin jos unohdetaan pitkä odotusaika?

Itse korjaus kyllä, pitivät ok yhteyttä asioiden etenemisestä ym. ja korjaus oli minulle ilmainen, kuten voi olettaa.
Kun pyysin että tekisivät vuosihuollon samalla niin se järjestyi helposti. Tietysti huollon maksoin.

Sain 3 päiväksi sijaisauton VW:n tiepalvelun kautta, kun auto meni hinaukseen.
Muuten en saanut korvausta oman auton käytöstä korjauksen aikana, koska sen korvaaminen kuuluisi myyjäliikkeelle (ei ole K-Auto) ja myyjä vetosi auton ikään ja kaupan hetkeen (vuosi sitten).
En jaksanut alkaa tappelee, vaikka olisin varmaan ollut oikeutettu edes osittaisiin kulukorvauksiin.

kaara

Lainaus käyttäjältä: prinne - 26.11.22 - klo:17:21
Mikä on 12v järjestelmän nollaus?

Minulla otettiin 12v akun miinusnapa 15min irti, kai se nollaa tietokoneet joissa voisi olla häikkää.

JJT

Kun laittaa ilmastoinnin Max , kuulostaa kuin olis lentokoneessa ja korvat menee lukkoon, onko muilla ollut vastaavaa?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: JJT - 07.12.22 - klo:20:24
Kun laittaa ilmastoinnin Max , kuulostaa kuin olis lentokoneessa ja korvat menee lukkoon, onko muilla ollut vastaavaa?

Vaikuttaisi siltä, että takapuskurin alla olevat virtausaukot ovat ummessa, jonka seurauksena korin sisäpuolelle muodostuu ylipainetta kun puhallin jauhaa täysillä. Siellä pitäisi olla läpät, jotka aukeavat ja päästävät ilman virtaamaan ulos. En kyllä tiedä mikä noita jumittaisi (lumi/jää?) mutta kannattanee tsekata.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

JJT

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 08.12.22 - klo:08:47
Vaikuttaisi siltä, että takapuskurin alla olevat virtausaukot ovat ummessa, jonka seurauksena korin sisäpuolelle muodostuu ylipainetta kun puhallin jauhaa täysillä. Siellä pitäisi olla läpät, jotka aukeavat ja päästävät ilman virtaamaan ulos. En kyllä tiedä mikä noita jumittaisi (lumi/jää?) mutta kannattanee tsekata.
Okei, täytyy vilkaista.

JaniM

E golf tuli taloon (vm.2018) ja muutama asia askarruttaa ja kysynkin kokeneemmilta neuvoa:

- Akun maksimivaraus 90% saa asetettua vain (luullakseni) valikosta asetettuun latauspaikkaan eli tässä minun tapauksessani "KOTI". Lataako auto akun tuohon 90% vain kun minulla on joku lähtöaika asetettu, vai aina kun autoa ladataan paikassa "KOTI". Jos lataan esim. julkisella laturilla niin vedetäänkö akku aina täyteen 100%?

- Mistä tiedän että auto "tietää" olevansa paikassa "KOTI" ja lataa vain 90%:iin? Nyt se rapiat 20 astetta pakkasta ja We Connect näyttää 124km rangea. Auto lopettanut latauksen joskus klo 02:00, eli tätä kirjoitettaessa noin 4h sitten.

- Toinen kysymys liittyy rengaspaineisiin. Paljonko asetatte rengaspainetta (HKP 9) 205/55/16 nastarenkaisiin. Ajo pääasiassa 1-2 henkeä.



Hiukan on haastavat kelit valikkoselailuun kun ulkona on nytkin 22 astetta pakkasta  :-\

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: JaniM - 16.12.22 - klo:06:25
E golf tuli taloon (vm.2018) ja muutama asia askarruttaa ja kysynkin kokeneemmilta neuvoa:

- Akun maksimivaraus 90% saa asetettua vain (luullakseni) valikosta asetettuun latauspaikkaan eli tässä minun tapauksessani "KOTI". Lataako auto akun tuohon 90% vain kun minulla on joku lähtöaika asetettu, vai aina kun autoa ladataan paikassa "KOTI". Jos lataan esim. julkisella laturilla niin vedetäänkö akku aina täyteen 100%?

- Mistä tiedän että auto "tietää" olevansa paikassa "KOTI" ja lataa vain 90%:iin? Nyt se rapiat 20 astetta pakkasta ja We Connect näyttää 124km rangea. Auto lopettanut latauksen joskus klo 02:00, eli tätä kirjoitettaessa noin 4h sitten.

- Toinen kysymys liittyy rengaspaineisiin. Paljonko asetatte rengaspainetta (HKP 9) 205/55/16 nastarenkaisiin. Ajo pääasiassa 1-2 henkeä.



Hiukan on haastavat kelit valikkoselailuun kun ulkona on nytkin 22 astetta pakkasta  :-\
Lähtöaika pitää olla asetettuna, jotta latausraja on voimassa. Toki kannattavaakin, niin saat ohjattua samalla latauksen tapahtumaan yöllä jolloin sähkö on halvinta ja puhtainta.

Latauspaikan rajoitukset voit ohittaa latausluukun alta löytyvällä töpselinapilla, jos julkista type 2 -latausta käytät. Pikalatausta rajoitukset eivät koske.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

-Markus-

Eli nyt jos haluun esilämmittää auton, ni täytyy käyttää niitä lähtöaikoja? Ei ole muuta vaihtoehtoo? We connect tilaus jo vanheni enkä taida uusia enää.

prinne

Millä regenillä yleensä ajatte?

Vaihteletteko sitä ajotilanteen/paikan mukaan, esim. kaupunki vs maantie tms.?

Millaisella combolla piheintä ajoa?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy