Kirjoittaja Aihe: e-Golf -keskustelua  (Luettu 49454 kertaa)

Poissa tmr97

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 547
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #210 : 27.06.20 - klo:12:44 »
Siis eilen 27 asteen lämpötilassa ajellessa auto ei kyllä useamman kymmenen kilometrinkään matkalla varsinaisesti jäähtynyt kabiinista. Ei sieltä nyt ihan kuumaa ulkoilmaa sellaisenaan tullut, sanotaanko, että juuri ja juuri "tarkeni", mutta lähinnä tuota voisi kutsua sellaiseksi jäähdytetyksi lehmänhenkäykseksi. Puhallusnopeutta piti lisätä manuaalisesti, jotta olo olisi ollut edes siedettävää ???. Niin, ja akku oli lähes täysi, eikä mitään eco-asetuksia valittuna, automaatti-ilmastointi perusasetuksena jo intensiivipuhalluksella.
Torstaina kun ajettiin Suomi päästä päähän vähintään yhtä kuumissa olosuhteissa perheen ykköskuljettimella, niin ihan ilmastoinnin normiasetuksilla automaatilla autossa oli koko ajan mukavan raikasta. Ihan tulee mieleen, että eGolfilla olisi tullut tuskan hiki otsalle muutoinkin kuin rangea tuijotellessa... :o

e-Golfissa saa kesällä pitää ilmastointia 18-asteessa ja talvella 22:ssa. Säätö on ihmeen epätarkka, esim Corollassa 21 on aina ok. Ehkä tuolla toiminnalla haetaan kulutuksen säästöä, mikä ainakin kesällä on turhaa, kulutus helteellä on pieni. Jos alhaisellakin säädöllä on kuuma, niin sitten on ehkä vikaa.

Omassani k-latauksen pikalaturien kanssa on ongelmia, yleensä ei toimi. Kun ongelmia on nyt ollut muillakin latureilla ja ilmeisesti toisissa e-Golfeissa jopa k-lataus toimii, niin huoltokeikkaa pukkaa.
« Viimeksi muokattu: 27.06.20 - klo:12:52 kirjoittanut tmr97 »

Poissa a_jaba

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.060
  • Bensa kuuluu ruohonleikkuriin
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #211 : 27.06.20 - klo:15:28 »
Helteet ja eGolf...?
Oltiin tuossa alkukesä reissussa ja eGolffi seisoi nämä muutamat viikot kotona tallissa. Nyt sitten kotiuduttiin ja eilen illansuussa olin pitkästä aikaa sähköautolla liikenteessä, niin ilmastoinnista kysymys, nyt kun kelit ovat lämmenneet siinä määrin, että tuolle olisi ihan oikeaa käyttöäkin:
Onko se oikeasti noin huono vai lähdenkö reklamoimaan takuukorjausta?
Siis eilen 27 asteen lämpötilassa ajellessa auto ei kyllä useamman kymmenen kilometrinkään matkalla varsinaisesti jäähtynyt kabiinista. Ei sieltä nyt ihan kuumaa ulkoilmaa sellaisenaan tullut, sanotaanko, että juuri ja juuri "tarkeni", mutta lähinnä tuota voisi kutsua sellaiseksi jäähdytetyksi lehmänhenkäykseksi. Puhallusnopeutta piti lisätä manuaalisesti, jotta olo olisi ollut edes siedettävää ???. Niin, ja akku oli lähes täysi, eikä mitään eco-asetuksia valittuna, automaatti-ilmastointi perusasetuksena jo intensiivipuhalluksella.
Torstaina kun ajettiin Suomi päästä päähän vähintään yhtä kuumissa olosuhteissa perheen ykköskuljettimella, niin ihan ilmastoinnin normiasetuksilla automaatilla autossa oli koko ajan mukavan raikasta. Ihan tulee mieleen, että eGolfilla olisi tullut tuskan hiki otsalle muutoinkin kuin rangea tuijotellessa... :o

Farkku Golffissa (VII) ilmastointi kunnossa ja ainetta oikea määrä sisällä niin jaksaa pitää tälläsillä helteillä cabiinin viileänä.

Eli autossasi on vikaa selkeästi.
Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 85tkm ->
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Poissa Tonttu66

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 711
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #212 : 27.06.20 - klo:17:26 »
Farkku Golffissa (VII) ilmastointi kunnossa ja ainetta oikea määrä sisällä niin jaksaa pitää tälläsillä helteillä cabiinin viileänä.

Eli autossasi on vikaa selkeästi.

Edellisessä B8 Passatissani ei ilmastoinnin säädöt toimineet kunnolla. Kylmää kyllä tuli, kun sitä manuaalisesti pyysi, mutta mikään automaattiasento ei riittänyt pitämään matkustamoa viileänä kovalla helteellä. Päättelin itse niin, että kyseessä on ominaisuus, joka lienee tehty polttoainekulutuksen optimoimiseksi tms. E-Golfissa voi olla sama juttu, että millään automaattiasennolla matkustamoa ei saa viileäksi, vaan pitää laittaa aina muutamaksi minuutiksi LO-lämpötilapyyntö päälle.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa TOURAN HIGHLINE

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #213 : 28.06.20 - klo:09:25 »
No niin. Väliaikaraportin aika. Eilen vein tyttären kaverinsa mökille päivää kuluttamaan. Matkaa suuntaansa noin 10 km. Nyt pelasi viilennys autossa sekä viedessä että illalla hakiessa.
Lämpötila-asetus sama 21, jossa meidän kaikki autot yleensä on enimmäkseen läpi vuoden.
Itse asiassa sehän alkoi tuupata sitä viilennetyä ilmaa aika nopeasti liikkeelle lähdettyä.
Ja tosiaan, mitä olette kiitettävän nopeasti kommentoineet, niin vastailen tässä eli auto on vasta noin 3kk ikäinen ja lämpöpumpulla. Meillä on huushollissa viimeisen 5  vuoden aikana ollut neljä volkkaria, kaikissa autoilmastointi ja nuo samat, ergonomisesti maailman parhaat lämmityskäytön säätimet. Joka ikinen yksilö ennen tätä on aina toiminut kuin ajatus, korkeintaan sitä puhalluksen perusasetusta on saattanut olosuhteiden mukaan joskus muuttaa.
Vähän kummalliselta tuntuu, että kolmen viikon seisotus tallissa olisi jotenkin tämän toimintahäiriön takana. Toissapäivänä ajoin kesäautonkin ekaa kertaa ulos pitkään aikaan ja siinäkin imastointi heräsi saman tien toimimaan.
Pitää varmaan kuitenkin reklamoida asiasta, niin tulee tämäkin kirjattua, jos jatkossa jotain toimintahäiriötä tuossa Golfissa ilmenee. En tiedä, jääkö tuollaisesta mahdollisia vikakoodeja...? Pitänee selvittää.
Kiitokset kanssaelämisestä :).

Poissa TOURAN HIGHLINE

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #214 : 29.06.20 - klo:09:55 »
Tilannepäivitys:
Eilen taas liikenteessä ja pelkkää lämmintä ulkoilmaa tuo taas tuuppasi... Räpläsin siinä sitten kaikki mahdolliset mielentulevat konstit tuon laitteen kanssa. Pudotin ensin lämpötilapyyntiä muutaman asteen alle 20=>ei vaikutusta; sitten suora tehoviilennys=>ei vaikutusta... >:( Jostain syystä keksin seuraavaksi sammuttaa koko systeemin muutamaksi sekunniksi ihan yksinkertaisesti off-näppäimestä=>ja kas, heti alkoi pukkaamaan viileää, kun ilmanvaihdon ja ilmastoinnin kytki uudelleen toimintaan :)
Tänään sitten jo huolto tilattu... :D

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.359
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #215 : 29.06.20 - klo:11:12 »
Onko e-Golfin ilmastoinnin asetuksissa (Setup) mahdollisuus säätää puhalluksen tasoa? Jos niin kannattaa vääntää se asentoon korkea tms. Ekan Cupran kun hain hellepäivänä ajoon, ensimmäisen pysähdyksen jälkeen meinasin tukehtua kun kylmää ei tullut millään. Ilmastointi High tasolle niin alkoi jäähtymään. Myös ajoprofiilin alta löytyy ilmastoinnin säätö, normal ja sport.
Leon Cupra ST 300 4drive -18
Ex: Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.143
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #216 : 29.06.20 - klo:11:40 »
Onko e-Golfin ilmastoinnin asetuksissa (Setup) mahdollisuus säätää puhalluksen tasoa? Jos niin kannattaa vääntää se asentoon korkea tms. Ekan Cupran kun hain hellepäivänä ajoon, ensimmäisen pysähdyksen jälkeen meinasin tukehtua kun kylmää ei tullut millään. Ilmastointi High tasolle niin alkoi jäähtymään. Myös ajoprofiilin alta löytyy ilmastoinnin säätö, normal ja sport.
Eikö ilmastoinnin moodit ole normal ja eco? Näin itellä skodassa ainakin. Eco mitä luultavimmin tuottaa samalla tavalla kylmää, mutta kylmän tuotto kytkeytyy herkemmin pois tietyillä keleillä. Näin ainakin maalaisjärjellä. Sitten taas ne automaattiseen puhallustehoon vaikuttavat asetukset on asia erikseen. Eli sillä heikoimmalla puhallusteholla saattaa olla hiukan tehoton vaikutus todella kuumilla keleillä, vaikka kompura tekisi kaikkensa. Itellä on eco ja keskimääräinen puhallus 22°C pyynnillä riittänyt hyvin. Juuri la tuli käytyä Helsingin reissu, eikä tarvinnut namiskuukkeleihin koskea koko matkalla. Paikoin oli jopa liiankin viileä shortseissa ja t-paidassa, mutta oikealla suuttimen suuntauksella siitäkin selvisi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Reizca

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #217 : 30.06.20 - klo:07:02 »
Ja viikonpäästä pitäisi olla auto jo lähestulkoon alla. Joutuu lataileen vaan yleisistä töpseleistä kun oman latausaseman saanti kestää taloyhtiöön byrokratian yms yms. takia vielä piiitkään. Mukava lukea teidän kokemuksia.

Noniin, nyt ois uus kolopallo alla. Ihan mukavasti pelittää, ja we connect appi tuntuu laadukkaalta. Ajokilometrejä on nyt 36. Tuulilasinpyyhkimet vähän pomppi ääriasennon kohdilla kun sattui satamaan eilen ladatessa akkuja. Tai sitten on uuden karheutta, katsotaan alkavatko pyyhkiä tasaisesti. CCS oli kyllä nopea lataustapa, samalla ehti opetella mankkaa ja testata Dynaudiota. Ihan ok soundit, ei tokikaan bemarin tasolla mutta riittävät. Toki alla joku 4h vaan untakin että saattoi vaikuttaa kuuntelukokemukseen. Kirjottelen lisää kokemuksen lisääntyessä.
___________________________________________________________________________
Ex-Vag: Golf V GTI DSG (-06) Ex-Vag: Golf VI Variant Highline 118kW DSG (-11) Varusteet: I,II,III Ajossa: e-Golf vm. 20

Poissa SamiEv

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #218 : 30.06.20 - klo:09:06 »
Tilannepäivitys:
Eilen taas liikenteessä ja pelkkää lämmintä ulkoilmaa tuo taas tuuppasi... Räpläsin siinä sitten kaikki mahdolliset mielentulevat konstit tuon laitteen kanssa. Pudotin ensin lämpötilapyyntiä muutaman asteen alle 20=>ei vaikutusta; sitten suora tehoviilennys=>ei vaikutusta... >:( Jostain syystä keksin seuraavaksi sammuttaa koko systeemin muutamaksi sekunniksi ihan yksinkertaisesti off-näppäimestä=>ja kas, heti alkoi pukkaamaan viileää, kun ilmanvaihdon ja ilmastoinnin kytki uudelleen toimintaan :)
Tänään sitten jo huolto tilattu... :D

Tämän luettuani tajusin, että itselläni tapahtui omassa e-Golfissa aivan sama juttu pari viikkoa sitten. Eli kahtena peräkkäisenä päivänä jäi puhaltamaan lämmintä, mutta lähti toimimaan tuolla mainitsemallasi on->off->on painalluksilla. Sen jälkeen taas toiminut normaalisti. En jäänyt itse miettimään tätä sen enempää, ennen kuin luin tuon kuvauksesi. Jos käytät auton tarkastettavana, niin jaa tänne mikä oli tuomiona.

Meillä auto on otettu käyttöön 01/2020, jos vaikka jotain yhteistä selitystä tämän kautta löytyisi? Ja tosiaan meillä auto on ollut lähes päivittäisessä käytössä, eli seisominen ei selitä tuota.

-Sami

Poissa mikaanikko

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #219 : 30.06.20 - klo:21:04 »
Vaikuttaa ihan normaalilta PC-ongelmalta, johon IVO-buutti tehoaa.
Tietenkin pottumaista, jos se tapahtuu vauhdissa.
Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG
entiset:
Octavia II Elegance 1,2 DSG
Octavia MSI 1,6 man

Poissa TDInoPWR

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #220 : 01.07.20 - klo:22:07 »
Harkinnassa kakkosautoksi on pienemmällä akulla oleva e-golf lämpöpumpulla varustettuna.
Onko näissä vanhemmissa jotain erityistä tarkasteltavaa tekniikassa ennen kauppoja?

Saako tuollaisella lämpöpumpullisella sisätilat oikeasti lämpimäksi esim -20 pakkasella ja voiko sitä käyttää kuin webastoa, eli esilämmitykseen ja ajon aikana?
onko tuosta pumpusta hyötyä kesällä viilennykseen, jos vertaa ilman pumppua olevaan?
Vaikuttaako lämpöpumppu kulutukseen?

Poissa atapi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #221 : 03.07.20 - klo:11:09 »
Harkinnassa kakkosautoksi on pienemmällä akulla oleva e-golf lämpöpumpulla varustettuna.
Onko näissä vanhemmissa jotain erityistä tarkasteltavaa tekniikassa ennen kauppoja?

Saako tuollaisella lämpöpumpullisella sisätilat oikeasti lämpimäksi esim -20 pakkasella ja voiko sitä käyttää kuin webastoa, eli esilämmitykseen ja ajon aikana?
onko tuosta pumpusta hyötyä kesällä viilennykseen, jos vertaa ilman pumppua olevaan?
Vaikuttaako lämpöpumppu kulutukseen?

Ei kokemusta lämmitystehosta, mutta oletusarvoisesti lämpiää nopeammin kuin polttis. Lämpöpumppu myöskin lämmitää ajon aikana, mutta viilennyksessä se toimii ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa ilmastointilaite (jotka myös ovat lämpöpumppuja). Lämpöpumppu vähentää merkittävästi kulutusta pikkupakkasilla, mutta kovilla pakkasilla ero "suoraan sähkölämmitykseen" kutistuu.

Poissa TOURAN HIGHLINE

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #222 : 04.07.20 - klo:10:41 »
Tämän luettuani tajusin, että itselläni tapahtui omassa e-Golfissa aivan sama juttu pari viikkoa sitten. Eli kahtena peräkkäisenä päivänä jäi puhaltamaan lämmintä, mutta lähti toimimaan tuolla mainitsemallasi on->off->on painalluksilla. Sen jälkeen taas toiminut normaalisti. En jäänyt itse miettimään tätä sen enempää, ennen kuin luin tuon kuvauksesi. Jos käytät auton tarkastettavana, niin jaa tänne mikä oli tuomiona.

Meillä auto on otettu käyttöön 01/2020, jos vaikka jotain yhteistä selitystä tämän kautta löytyisi? Ja tosiaan meillä auto on ollut lähes päivittäisessä käytössä, eli seisominen ei selitä tuota.

-Sami
Ei ole tuolla nyt tullut ajettua kuin yhden kerran edellisen päivittämäni viestin jälkeen. Eilen olin Golfilla liikkeellä ja ilmastointi toimi ihan normaalisti taas. Huoltoaika vasta elokuun alussa. Laitan tietoa, jos jotain jaettavaa löytyy.
Btw, eilinen 101km keikka 12,8kwh= ~litra bensaa ;D

Poissa tmr97

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 547
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #223 : 04.07.20 - klo:12:19 »
Huoltoaika vasta elokuun alussa.

Omaani sain huollon heinäkuun lopulle, aiheena epäonnistuvat eli heti alussa, muutaman sekunnin jälkeen, katkeavat pikalataukset. Yritin kysyä neuvoa, miten auton voisi cold-boot käynnistää uudestaan, josko se korjaisi ongelman. Eivät kertoneet, sanoivat vaan, että älä ota 12v akun johtoa irti. Kysymykseni perustui siihen, että TB:n testissä, kun Peugeot e-208 lopetti toimimasta pikalatauksisssa, niin cold-boot, eli e-208:n 12v akun johdon irroitus korjasi asian.

Poissa TDInoPWR

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #224 : 04.07.20 - klo:16:35 »
Kävin koeajamassa vanhemman pikku akullisen e-golfin ja pitää kyllä sanoa, että olipa hauska ajettava. Vanhaan 7 koppaseen dieseliin verrattuna tosi näppärän ja vaivattoman oloinen ajaa. Tykkäsin e-golfista ajoltaan enemmän kuin teslan 3:sta. Tesla tuntuu golfiin verrattuna kuin ajaisi panssarivaunulla. Tesla tietysti vie kulkupuolessa taajamanopeuksien ulkopuolella 6-0.

Ajoin myös pari viikkoa sitten 7 koppasen GTI golfin ja vaikka sekin hauska peli oli, ei se aiheuttanut sellaista omistamisen halua ja hymyä huulille kuin e-golf. GTI tuntuu, että se vastustaa eteenpäin menemistä ennen kuin alkaa polkea enemmän ja on jotenkin yleisesti vaivalloisen oloinen ajaa. E-golfistä jäi fiilis, että sillä ajamista oikein odottaa...

Poissa TOURAN HIGHLINE

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #225 : eilen kello 14:46 »
Kävin koeajamassa vanhemman pikku akullisen e-golfin ja pitää kyllä sanoa, että olipa hauska ajettava. Vanhaan 7 koppaseen dieseliin verrattuna tosi näppärän ja vaivattoman oloinen ajaa. Tykkäsin e-golfista ajoltaan enemmän kuin teslan 3:sta. Tesla tuntuu golfiin verrattuna kuin ajaisi panssarivaunulla. Tesla tietysti vie kulkupuolessa taajamanopeuksien ulkopuolella 6-0.

Ajoin myös pari viikkoa sitten 7 koppasen GTI golfin ja vaikka sekin hauska peli oli, ei se aiheuttanut sellaista omistamisen halua ja hymyä huulille kuin e-golf. GTI tuntuu, että se vastustaa eteenpäin menemistä ennen kuin alkaa polkea enemmän ja on jotenkin yleisesti vaivalloisen oloinen ajaa. E-golfistä jäi fiilis, että sillä ajamista oikein odottaa...
:)
Näinpä. Ostat sitten tuon tuoreemman isommalla akulla, niin uskaltaa pyöriä muuallakin kuin nurkissa, jos tämmöinen enempi oikeasti hankkia miellyttää.
Itse kävin juuri aamupäivällä viemässä pojan kavereineen päiväksi harrastuksiinsa. Edestakainen matka 135km. En jäänyt odottelemaan viideksi tunniksi, vaan tulin kotiin, varsinkin kun tuo ajaminen on lähes ilmaista, ja ehdin tässä päivällä vaikka mitä ennen kuin haen nuorison takaisin kotiin. Auto on pihalla "tankkauksessa" tämän väliajan ;). Ja kieltämättä, ajeleehan tuolla ihan huvikseenkin 8).

Poissa Wepe

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #226 : tänään kello 19:44 »
Nyt on E-Golffi käytössä 3 päivää! Hieno auto - uskon että tähän tottuu nopeasti!
On muuten ylimääräiset alkuperäiset vanteet kaupan, jos joku tarvii.

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy