Kirjoittaja Aihe: e-Golf -keskustelua  (Luettu 19482 kertaa)

Poissa V60

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 427
  • BMW G21 330d xDrive
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #60 : 13.02.20 - klo:06:44 »
Ei kai voi kuvitella, etteikö valtio keräisi rahaa autoilusta vaikka on kuinka pienipäästöinen. Rahareikiä meinaan on ja lisää näyttävät keksivän. Elämä on.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Poissa Speeedy

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #61 : 13.02.20 - klo:07:40 »
Nyt olis tulossa Germaaniasta e golffi laivalla itselle.
2018 ja siis käytetty.
Eka sähköauto ja korvaa vuoden 2005 focuksen jossa mukavat 412tkm mittarissa.

Varusteita ohessa joista suurin osa ihan tuntemattomia joten joutuu opiskelemaan.

- Ilmalämpöpumppu
- Jatkotakuu 2+3 vuotta / 100tkm
- Digitaalinen mittaristo, Active info display
- Driver Assistance plus -paketti (kaistavahti, liikennemerkkien tunnistus, ruuhka-  ajoavustin)
- Digital sound package ja subwoofer
- Driver alert järjestelmä
- Lämmitetyt istuimet
- Lämmitetty tuulilasi
- LED-ajovalot
- Lights & Vision paketti, kaukovaloavustin
- Carnet - etähallintajärjestelmä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin
- Navigointijärjestelmä
- Monitoimiratti
- Bluetooth-matkapuhelinjärjestelmä & audio
- ABS, ESP
- Pysäköintitutkat edessä ja taka + kamera
- Hätäpuhelujärjestelmä

10 päivää niin pitäisi kaara olla täällä ja valmiina ajoon!
Himassa on lämmitystolppa seinässä ja töissä on virran laitteet mitä voi käyttää👍
Tosin laitan tuohon kotipistorasiaan päivityksen että kestää sen 3,6kw jatkuvaa.
Itsellä työmatkaa 106km päivässä ja tuolla pitäisi jatkossa ne suorittaa+ muut harrastus ja kauppareissut.

Paljonko autoverot on vuodessa, trafista katselin että 168-230€ välillä mutta ilmeisesti varusteet jne vaikuttaa? Typerää että 0g päästöillä melkein samoissa kuin 2 litraisessa 15 vuotta vanhassa bensassa...

Pyöriikö nämä Saksassa missä hinnoissa, suomessahan vastaavista pyydetään 28-30ke eli saako saksasta merkittävästi halvemmalla?

Onko jotain autokauppoja mitkä hoitaa tuontiprosessin vai joutuuko itse menemään paikanpäälle?

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.625
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #62 : 13.02.20 - klo:09:03 »
Nyt olis tulossa Germaaniasta e golffi laivalla itselle.
2018 ja siis käytetty.
Eka sähköauto ja korvaa vuoden 2005 focuksen jossa mukavat 412tkm mittarissa.

Varusteita ohessa joista suurin osa ihan tuntemattomia joten joutuu opiskelemaan.

- Ilmalämpöpumppu
- Jatkotakuu 2+3 vuotta / 100tkm
- Digitaalinen mittaristo, Active info display
- Driver Assistance plus -paketti (kaistavahti, liikennemerkkien tunnistus, ruuhka-  ajoavustin)
- Digital sound package ja subwoofer
- Driver alert järjestelmä
- Lämmitetyt istuimet
- Lämmitetty tuulilasi
- LED-ajovalot
- Lights & Vision paketti, kaukovaloavustin
- Carnet - etähallintajärjestelmä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin
- Navigointijärjestelmä
- Monitoimiratti
- Bluetooth-matkapuhelinjärjestelmä & audio
- ABS, ESP
- Pysäköintitutkat edessä ja taka + kamera
- Hätäpuhelujärjestelmä

10 päivää niin pitäisi kaara olla täällä ja valmiina ajoon!
Himassa on lämmitystolppa seinässä ja töissä on virran laitteet mitä voi käyttää👍
Tosin laitan tuohon kotipistorasiaan päivityksen että kestää sen 3,6kw jatkuvaa.
Itsellä työmatkaa 106km päivässä ja tuolla pitäisi jatkossa ne suorittaa+ muut harrastus ja kauppareissut.

Paljonko autoverot on vuodessa, trafista katselin että 168-230€ välillä mutta ilmeisesti varusteet jne vaikuttaa? Typerää että 0g päästöillä melkein samoissa kuin 2 litraisessa 15 vuotta vanhassa bensassa...
Paljonko auto maksoi Saksassa? Kuluja ja veroja joku 1500€-2000€ päälle?
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Jos tarvitset VCDS-apua muualla, tutustu: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.235
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #63 : 13.02.20 - klo:09:44 »
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&fr=2018&ft=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&ms=25200;;29&sfmr=false&vc=Car

Tuolla noita on valittavaksi asti. vm. 2018 -> Mobile.de:n halvin €22,269. Jos vanhempaan tyytyy niin €15,995 alkaen. Kieltämättä vähän kiinnostaisi.
Leon Cupra ST 300 4drive -18
Ex: Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.625
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #64 : 13.02.20 - klo:11:27 »
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&fr=2018&ft=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&ms=25200;;29&sfmr=false&vc=Car

Tuolla noita on valittavaksi asti. vm. 2018 -> Mobile.de:n halvin €22,269. Jos vanhempaan tyytyy niin €15,995 alkaen. Kieltämättä vähän kiinnostaisi.
Tuon kyseisen yksilön hinta kiinnosti, mobilea jonkin verran on tullut katseltua kyllä. Hiukan itsellä ajatus kallistuu myös sähköpelin osalta tässä vaiheessa leasingiin, koska e-golf on jäämässä rangen yms. suhteen vähän väliinputoajaksi. Jälleenmyyntiarvo on liian suuri kysymysmerkki, vaikka täydellinen auto monen ajoprofiiliin onkin. Nykyistäkään uuden hintatasoa vaikea perustella esim. ID.3 perusmallin noin 32000€ hinnat alkaen versioon joka on tehokkaampi, 30% enemmän rangea ja enemmän varusteita, toistaiseksi käytetyt ovat suhteessa edelleen liian kalliita uuteen. Varustelu sitten alkaakin kelkkaa kääntämään toiseen suuntaan...
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Jos tarvitset VCDS-apua muualla, tutustu: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Poissa DSL

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 209
  • Ex tiisselisti
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #65 : 13.02.20 - klo:12:16 »
25.000 eur vähän käytetyssä sähköautossa taitaa vaan ne pääomakulut ja kokonaiskulut olla pienimmät. Mitä netistä olen seurannut hyvityksiä kun 45.000 eur uutena maksettua sähköautoa on vuoden päästä tarjottu vaihtoon niin 10.000-20.000 eur on ihan "normi" arvonalennus eikä tuo huonoin ole edes huonoimmasta päästä...hyvitykset on suoraan luokkaa "älä vaan tuu tarjoomaan sitä tänne".

Poissa TOURAN HIGHLINE

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #66 : 14.02.20 - klo:10:01 »
Tuon kyseisen yksilön hinta kiinnosti, mobilea jonkin verran on tullut katseltua kyllä. Hiukan itsellä ajatus kallistuu myös sähköpelin osalta tässä vaiheessa leasingiin, koska e-golf on jäämässä rangen yms. suhteen vähän väliinputoajaksi. Jälleenmyyntiarvo on liian suuri kysymysmerkki, vaikka täydellinen auto monen ajoprofiiliin onkin. Nykyistäkään uuden hintatasoa vaikea perustella esim. ID.3 perusmallin noin 32000€ hinnat alkaen versioon joka on tehokkaampi, 30% enemmän rangea ja enemmän varusteita, toistaiseksi käytetyt ovat suhteessa edelleen liian kalliita uuteen. Varustelu sitten alkaakin kelkkaa kääntämään toiseen suuntaan...
Itse innostuin tilaamaan joulun alla uuden e-Golfin. Meille range riittää kakkosautoksi vähintään mainiosti. Se, että pääseekö 200 kilometrin sijasta 300 kilometriä, ei todellisen ajotarpeen ilmetessä pelasta mitään ja niitä tilanteita varten liikkeelle lähdetään TDI:llä, jossa on myös enemmän kuljetuskapasiteettia, joka tarve myös yleensä konkretisoituu juurikin näissä tilanteissa. Kaiken lisäksi omaan esteettiseen silmään se ID on sekä ruma että  jotenkin halvan hajuisen oloinen auto. E-Golfissa iso plussa konservatiiviselle keski-ikäiselle itselle on myös, että se on periaatteessa nimenomaan ihan tavallinen Golf.
Voi olla, että sitten tulevaisuudessa, jos sähköautoilu jatkuu, pitää tyytyä kulloiseenkin markkinoilla olevaan tarjontaan.

Poissa Sportsfan

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #67 : 14.02.20 - klo:10:46 »
Pohdin itsekin tuota jälleenmyyntiarvon kehitystä ennen e-golfin hankkimista. Tulin kuitenkin siihen lopputulokseen, että uskon vanhan säännön "mitä kalliimpi auto, sitä nopeampi euromääräinen arvonpudotus" pätevän myös sähköautoissa. Niissä on lisäksi se mahdollisuus, että arvo putoaa lähes nollaan jo akkutakuun päättyessä kahdeksan vuoden kuluttua.
Mikäli olen väärässä ja e-golfin arvo romahtaa heti ID:n tultua markkinoille, niin sitten joudun vaan ajelemaan sillä niin kauan että vuosikohtainen arvonalenema tulee siedettäväksi.
Rangen rajallisuus ei meilläkään ole suuri ongelma, harvoille pidemmille matkoille täytyy vain lähteä vaimon bensa-autolla. Mahdollisimman suuri osa muista ajoista on toki tarkoitus tehdä e-golfilla, sillä sehän on lähes ilmaista  :)

Poissa Thethent79

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: e-Golf -keskustelua
« Vastaus #68 : 15.02.20 - klo:13:21 »
Pyöriikö nämä Saksassa missä hinnoissa, suomessahan vastaavista pyydetään 28-30ke eli saako saksasta merkittävästi halvemmalla?

Onko jotain autokauppoja mitkä hoitaa tuontiprosessin vai joutuuko itse menemään paikanpäälle?

Itseltäni tuo ei onnistuisi kun Saksan kieli ei taivu. Auto tulee siis autotalo Ampeerin kautta ja hoitavat kaiken.
Varmasti on niitäkin firmoja mitkä tuovat sillä 10% komissiolla halutunlaisen menopelin.
Olin ehtinyt pyytää tarjouksia monista autoista ja sitten mulle tuli tuo vastaan niin varasin sen heti kun varmistui rahoitus.

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy