Uusi DSG 7 (märkä)

Aloittaja Basic_Load, 28.08.17 - klo:08:54

« edellinen - seuraava »

SNG

Ilmeisesti dsg:n toimintatavasta johtuen kytkimiä luistatetaan reippaasti verrattuna manuaalilaatikon ja kytkimen oikeaoppiseen käyttöön. Neste siirtää lämpöä pirun tehokkaasti, ja tästä syystä märillä kytkimillä olevien dsg-lootien kytkimiäkään ei juuri tarvitse uusia.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: jannesn - 17.10.17 - klo:18:07
Vanhoissa kuivakytkinlaatikoissa oli paljon vikoja, sen takia nykyäänkin monet karttavat niitä.

Haulla löytyy lisätietoa varmaan niin paljon kuin jaksaa lukea...
Jep, vanhoissa oli vikoja. Mutta mitään käytännön eroa ei kukaan ole huomannut nykyään?

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: ConD - 05.09.17 - klo:13:31
Sen käytännössä voi päätellä laatikon tyypistä ja laatikon tyypin taas laatikon 3-kirjaimisesta koodista. Tuo koodi taas löytyy huoltokirjasta tai peräkontista tarrasta.

Mutta niin... mitäs lootia näissä uusissa 1.5SI DSG Evo 150 koneissa on sitten ollut? Esimerkit ois hiton kivoja, noinniinkuin laatikkokoodien osalta.

Tarrahan on tämäntapainen:


Tuossa BWA-kone ja JLW-laatikko GTI Golfissa vuodelta 2007. Vastaavia pränikkäuusien golfien kuvia kun saataisiin niin tälle depatille saataisiin päätös.

Kommentoin nyt vanhaa aihetta mutta tässä nyt olisi yhden 1.5TSI:n tarra. Enää tarvitaan joku dekoodaamaan koodit.



image hosting
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

ConD

Lainaus käyttäjältä: Ã,,käpussi - 09.12.17 - klo:21:02
Kommentoin nyt vanhaa aihetta mutta tässä nyt olisi yhden 1.5TSI:n tarra. Enää tarvitaan joku dekoodaamaan koodit.



image hosting
Threadi on vanha kuin taivas, mutta vastaan silti.

Tuossa sinun postaamassa kuvassa on 110kW kone DADA, jonka jatkeena on SSP-tyylin loora, joka on siis tyyppiä DQ200, EI ketjussa kysessä oleva DQ381. Kyseinen yhdistelmä löytyy useammalta hepulta mm. MY18 VW Golfista.

Asian voi tarkastaa esimerkiksi VW:n erwin palvelusta hankkimalla sinne käyttöaikaa, mutta 99,9% varmasti asia on näin. Epävirallisia reittejä tulokset on esimerkiksi tässä:

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: ConD - 24.09.18 - klo:22:23
Threadi on vanha kuin taivas, mutta vastaan silti.

Tuossa sinun postaamassa kuvassa on 110kW kone DADA, jonka jatkeena on SSP-tyylin loora, joka on siis tyyppiä DQ200, EI ketjussa kysessä oleva DQ381. Kyseinen yhdistelmä löytyy useammalta hepulta mm. MY18 VW Golfista.

Asian voi tarkastaa esimerkiksi VW:n erwin palvelusta hankkimalla sinne käyttöaikaa, mutta 99,9% varmasti asia on näin. Epävirallisia reittejä tulokset on esimerkiksi tässä:


Aihe on tosiaan vanha mutta ilmeisesti epäselvyyttä on vieläkin kun kyse on tehokkaamman 1.5 tsi:n laatikosta. Kuten toisessa ketjussa jo kirjoitin en voi ottaa kantaa mikä laatikko muitten autoissa on, mutta kaikissa ei ole märkää seiskaa. Todistettavasti tästä maasta löytyy yksi viikolla 46 herran vuonna 2017 valmistettu yksilö jossa kuiva DQ200, ja se seisoo mun pihalla.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

Letangi

Ilmeisesti alkupään 1.5 DSG:t on tuolla kuivakytkimellä. Vuosimallista -18 ne ovat märkiä.

janppa78

#36
Itsellä viikolla 14 tänävuonna valmistunut 150hv versio ja se on kuivalla kytkimellä. Ei näissä mitään märkää kytkintä ole. Kuva liitteenä




aluminum discovery

ConD

#37
Lainaus käyttäjältä: Letangi - 25.09.18 - klo:17:31
Ilmeisesti alkupään 1.5 DSG:t on tuolla kuivakytkimellä. Vuosimallista -18 ne ovat märkiäKAIKKI KUIVAKYTKINMALLEJA.
Ei ole, korjasin lainauksen... useampi vuonna 2018 valmistunut 150hp 1.5TSI EVO on tullut käytyä läpi ja kaikki on kuivakytkimisiä DQ200 lootia. Tässäkin janpalla, yllä Ã,,käpussilla, sekä parilla kaverilla jotka tänne eivät kirjoittele.

edit: Skoda Octavian kohdalta löytyi tällainen:
http://web.skoda.fi/lataukset/uusi-octavia/uusi-octavia/Octavia_FL_tekniset_tiedot.pdf

"Kaksi sähköhydraulisesti ohjattua kuivaa monilevykytkintä" 1.5TSI 110kw kohdalla...



Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 25.09.18 - klo:18:26
Itsellä viikolla 14 tänävuonna valmistunut 150hv versio ja se on kuivalla kytkimellä. Ei näissä mitään märkää kytkintä ole. Kuva liitteenä
Juu, sama SSP-lootan tunnus tuollakin majailee ja sehän on tosiaan DQ200 kuten eilen kirjoittelinkin
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Pupa

Onko kukaan vienyt omia öljyjä DSG-7 öljynvaihtoon. Sain vain tiedon, että SAE 75W pitää löytyä tonkan kyljestä, mutta olisi kiva kuulla mitä öljyä foorumilaiset on käyttänyt.

Autona siis 2015 Passat Variant Highline DSG 2.0TDI BiTurbo eli laatikkona DQ500.
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

ConD

Tuo DQ500 tahtoisi nielaista sisäänsä OE-numeroa G052182A2 käyttäviä liemiä. Eri merkkejä, purkkeja ja malleja on sitten vaikka kuinka, mutta hakisin aina tuon VO-viitteen siitä purkista ennemmin kuin jonkun SAE-luokituksen, vaikka toki SAE 75w OE-purkin kyljestä löytyykin:

https://www.autodoc.fi/autonosat/oem/g052182a2

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Pupa

Lainaus käyttäjältä: ConD - 01.08.19 - klo:20:49
Tuo DQ500 tahtoisi nielaista sisäänsä OE-numeroa G052182A2 käyttäviä liemiä. Eri merkkejä, purkkeja ja malleja on sitten vaikka kuinka, mutta hakisin aina tuon VO-viitteen siitä purkista ennemmin kuin jonkun SAE-luokituksen, vaikka toki SAE 75w OE-purkin kyljestä löytyykin:

https://www.autodoc.fi/autonosat/oem/g052182a2

Kiitokset pikaisesta vastauksesta :)

Täytyypä kokeilla vaikka tätä 6l ens huoltoon https://www.autodoc.fi/vaico/7114518
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Haldex

Todella vanha aihe, mutta kysäistään silti.

Onko täällä kokemuksia tuosta DQ381 laatikon käyttäytymisestä kylmänä? Lähinnä vaihdot 2-3 tuntuu itsellä kylmänä semmoiselta kun manuaali autossa päästäisi kytkimen liian nopeasti ylös. Mietin vaan onko tämä normaalia kyseisen vaihteiston kanssa. Lämpimänä myös tekee satunnaisesti tuota.
Audi S3 2018 Sedan

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Haldex - 15.06.22 - klo:08:23
Todella vanha aihe, mutta kysäistään silti.

Onko täällä kokemuksia tuosta DQ381 laatikon käyttäytymisestä kylmänä? Lähinnä vaihdot 2-3 tuntuu itsellä kylmänä semmoiselta kun manuaali autossa päästäisi kytkimen liian nopeasti ylös. Mietin vaan onko tämä normaalia kyseisen vaihteiston kanssa. Lämpimänä myös tekee satunnaisesti tuota.

Mulla oli 5/19 - 3/22 uutena ostettu etuvetoinen Golf Variant 2.0 TDI DSG7(DQ381) jolla ajoin 61 tkm. Ikinä se ei tehnyt mitään nykäisyyn viittaavaakaan vaan omistusaikanani jokainen vaihto oli ns. huomaamaton. Eli laatikossasi ei ole kaikki kohdallaan, olisikohan siihen mahdollista tehdä sopeutus tms.? Paljonko autollasi on rullattu?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Haldex

#43
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 15.06.22 - klo:09:18
Mulla oli 5/19 - 3/22 uutena ostettu etuvetoinen Golf Variant 2.0 TDI DSG7(DQ381) jolla ajoin 61 tkm. Ikinä se ei tehnyt mitään nykäisyyn viittaavaakaan vaan omistusaikanani jokainen vaihto oli ns. huomaamaton. Eli laatikossasi ei ole kaikki kohdallaan, olisikohan siihen mahdollista tehdä sopeutus tms.? Paljonko autollasi on rullattu?

Merkkiliikkeen mukaan pitää ajella vähintään 1000km, jotta auton vaihteisto oppii uuden omistajan ajotavat. Auto ollut minulla vasta n. kuukauden verran.

Jos tuon jälkeen ei parannusta näy niin sitten tehdään sopeutus kytkimille.

Kilometrejä 73 000km

Autona siis S3 Sedan Facelift 2018
Audi S3 2018 Sedan

Wiiseli

Pystyisköhän siihen tekemään köyhänmiehen nollauksen eli pitää kaasua pohjassa virrat päällä 15sek.? https://www.audiworld.com/forums/q5-sq5-mkii-discussion-218/audi-transmission-adaptive-learning-reset-2966053/
PASSAT GTE VM. 2020

Haldex

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 15.06.22 - klo:13:30
Pystyisköhän siihen tekemään köyhänmiehen nollauksen eli pitää kaasua pohjassa virrat päällä 15sek.? https://www.audiworld.com/forums/q5-sq5-mkii-discussion-218/audi-transmission-adaptive-learning-reset-2966053/

Toi onkin hyvä vinkki, pidetään mielessä  8)

Myyjäliikkeellä kuitenkin vastuu vielä autosta niin mennään merkkiliikkeen ohjeiden mukaan tällä hetkellä.

Tekevät tosiaan tuon linkissä olevan nollauksen ja sitten kytkimien sopeutuksen, jos tuo ei tosta tokene seuraavaan huoltoon mennessä mikä on ensi kuun lopussa.
Audi S3 2018 Sedan

ram1

Itsellä ei noilla nollauksilla ollut kyllä mitään merkitystä. Tuntuu paremmalta yhden kerran ja palaa samaan(plasebo). Jos oikein miettii, niin aika vaikea kuvitella, että tuollainen vika/ ominaisuus poistuisi jotenkin nollaamalla. Sama koskee tuota laatikon opettelua uuteen kuskiin. Aika vaikea miettiä miten se joku vanha kuski olisi halunnut siitä tökkivän, ja vaihtavan miten sattuu. Tai laatikon ymmärtävän jotenkin uuden kuskin ajotavan. Ei se laatikko varmaan tajua, että kuski haluaisi nyt isomman tai pienemmän vaihteen päälle.
Toki ihmiset käyttää sitä kaasua eri tavalla, mutta silloin se laatikkokin muuttaa heti niitä ominaisuuksia sen mukaan riippumatta kuskista. Toki pieniä merkityksiä varmasti on, mutta  jos laatikko ei pelaa, niin ei siihen taida poppakonstit sinällään auttaa. Eihän se kokeilu sinällään mitään hajoita, tai huononna ettei siinä mitään, mutta epäilys on kyllä parannuksestakin.

Jos laatikko muuten toimii omasta mielestä hyvin, mutta tuntuu vaihtavan omasta mielestä liian pienillä kierroksilla mikä yleistä tuossa laatikossa, että päästää jyristämään, niin siihen auttaa softaus kyllä hyvin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Haldex

Muuten tuntuisi laatikko kyllä toimivan moitteettomasti. Vaihtaa aika hanakkaan kyllä tosiaan isolle vaihteelle, mutta niin kun mainitsit softaamalla saa sen pois.
Audi S3 2018 Sedan

Jamoosi

Lainaus käyttäjältä: Haldex - 15.06.22 - klo:17:31
Muuten tuntuisi laatikko kyllä toimivan moitteettomasti. Vaihtaa aika hanakkaan kyllä tosiaan isolle vaihteelle, mutta niin kun mainitsit softaamalla saa sen pois.

Tuliko tähän 2-3 vaihtovälin jäykkyyteen mitään muutosta? Itse hommasin 100tkm rullatun Atecan ja saman "kylmyyden" huomasin myös.

Haldex

Lainaus käyttäjältä: Jamoosi - 01.10.22 - klo:12:18
Tuliko tähän 2-3 vaihtovälin jäykkyyteen mitään muutosta? Itse hommasin 100tkm rullatun Atecan ja saman "kylmyyden" huomasin myös.

Kirjottelinkin tonne oman auton topicciin, että autoon vaihdettiin uusi laatikko kokonaan ja kyllä tuo ilmiö tuntuisi olevan poissa nyt. Eli jotain vikaa siellä vanhassa laatikossa kyllä oli.
Audi S3 2018 Sedan

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy