VW DSG7 kuiva - P0947 Hydraulic pump relay low

Aloittaja jyrsija, 12.08.17 - klo:23:38

« edellinen - seuraava »

jyrsija

Jos vaikka jätetään viisastelut miksi omistan ko vaihteiston omaavan auton muihin ketjuihin ja keskitytään tässä ihan teknisiin yksityiskohtiin  ::) (osallistun mielelläni toki suunsoittoonkin...)

Eli Skodillakista löytyy nyt tuo P0947 vikakoodi? Voisko olettaa että nyt vika olisi siinä mekatroniikka osassa ko lodjussa, mutta lodjun ns kova kama ehjä?

Oire siis että ns auto väittää että gearbox overheated ja lyö liinat poikki. Nyt vaan aprikoin sitä että jos vika on mekatroniikassa, harkitsen sen vaihtamista ja ajan tuon paskan loppuun tai koitan myydä reilulla alennuksella.

Koko lodjua en kyllä vaihda, mutta mekatroniikan voisin mahd vaihtaa.

tet

^ Kyllähän tuo selkeästi mekatroniikkaan viittaa, mutta tuo geneerinen OBD-koodi on sen verran epäselvä että varsinaista syytä tuosta on mahdoton edes spekuloida. Merkkikohtaisella lukijalla löytyisi varmasti ongelmaa tarkemmin kohdentava vikakoodi. Eri asia sitten on, onko tarkemmasta vikakoodista paljoa hyötyä. Lootassa on sähköinen hydraulipumppu joka sijaitsee juuri siellä mekatroniikkayksikön syövereissä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jyrsija

Eka kerta kun romukopan korjauksesta tuli alle 400 euron lasku; tällä kertaa DSG lodjun jotkut piuhat oli vaan hapettunut poikki, eli mekatroniikka oli ehjä (toistaiseksi ainakin, niin ehjä kun lodju nyt voi olla...)  :P

Piuhat ovat akun alla kuulema, mietin itse että jotain piuhoissa voisi olla mutta ei vttu tiedä missä ne kulkee autossa joten köyhdyin nyt 300egeä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy