Ostaisinko dieselin Saksasta?

Aloittaja SeppoN, 11.08.17 - klo:13:27

« edellinen - seuraava »

SeppoN

Uutisten mukaan Saksassa ovat käytettyjen dieselautojen hinnat romahtamassa. Siksipä tulikin mieleen, että jos ostaisi sieltä jonkin paremmin varustellun dieselin. Sopivia kanditaatteja voisivat olla esim. Audi tai MB. Sieltä tuotavat autot ovat paremmin varusteltuja eikä ruosteesta taida olla huolta.

Mitä mieltä raati on?

Jultsu

Kyllä sitä suolaa saksassakin kylvetään. Ihan eteläisestä kärjestä pitäisi sitten auto hakea jos haluaa optimoida mahdollisuutensa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

SeppoN

> Kyllä sitä suolaa saksassakin kylvetään. Ihan eteläisestä kärjestä pitäisi sitten auto hakea jos haluaa optimoida mahdollisuutensa.

Itse asuin vajaat pari vuotta Düsseldorfissa. Siellä lumi pysyi maassa päivän tai kaksi. Eteläinen Saksa on hieman korkeammalla ja maasto on mäkisempää, joten suolaa varmaan kylvetäänkin.

Saksasta tuominen houkuttaa siksikin, että autot ovat paremmin varusteltuja. Karvalakkimallit ovat melko lailla tuntemattomia.

Jultsu

Puola on suurinpiirtein samankokoinen ja korkuinen kuin saksa, ja siellä kyllä lentää suolapaska talvisin, aivan etelässäkin. Maan päästä päähän kun ajoi talvella niin auton perä ja kyljet oli aivan vitivalkoisia suolasta.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Geoman

Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 11.08.17 - klo:15:50
> Kyllä sitä suolaa saksassakin kylvetään. Ihan eteläisestä kärjestä pitäisi sitten auto hakea jos haluaa optimoida mahdollisuutensa.

Itse asuin vajaat pari vuotta Düsseldorfissa. Siellä lumi pysyi maassa päivän tai kaksi. Eteläinen Saksa on hieman korkeammalla ja maasto on mäkisempää, joten suolaa varmaan kylvetäänkin.

Saksasta tuominen houkuttaa siksikin, että autot ovat paremmin varusteltuja. Karvalakkimallit ovat melko lailla tuntemattomia.
Jos on aikaa käydä itse auto tarkastamassa ja hakemassa niin siitä. Omat kokemukseni Saksan tuonneista ovat olleet hyvät - erityisesti korin kunnon ja varusteiden osalta. Saksassa on paljon ajettuja, vähän ajettuja kuten muuallakin. Kaupan teko on mahdollista merkkiliikkeessä ja siellä olettaisin myytävän kaluston olevan asiallista ja huoltodokumenttien oikeita. Kun löydät auton esim. autoscou24.de-sivuolta niin pyydät heitä vahvistamaan annetut tiedot. Jos vahvistus tulee ei muuta kuin kaupoille. Saksassa ei ole dieseleillä vuotuisia dieselveroja eikä myyntihinnassa autoveroa, minkä vuoksi diesel autoja ostavat myös vähän ajavat. BMW on myös harkitsemisen arvoinen - varsinkin vapaasti hengittävä kuutoskone (henkilökohtainen suosikki).

SeppoN

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 11.08.17 - klo:16:27
Puola on suurinpiirtein samankokoinen ja korkuinen kuin saksa, ja siellä kyllä lentää suolapaska talvisin, aivan etelässäkin. Maan päästä päähän kun ajoi talvella niin auton perä ja kyljet oli aivan vitivalkoisia suolasta.

Puola on sen verran idempänä, että ilmasto on kylmempi muuallakin kuin etelän vuoristoalueella. Siellähän on pidetty erilaisia hiihtokisoja. Düsseldorf taas on melko lähellä Hollannin rajaa.

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 11.08.17 - klo:18:12
Jos on aikaa käydä itse auto tarkastamassa ja hakemassa niin siitä. Omat kokemukseni Saksan tuonneista ovat olleet hyvät - erityisesti korin kunnon ja varusteiden osalta.

Eläkeläisellä on mahdollisuus irroittaa aikaa milloin mihinkin projektiin. Itsellä ei ole koskaan ollut dieseliä, sillä vuotuiset ajokilometrimäärät ovat jääneet 15 000 km:n nurkille. Ajatus hankkia hieman parempi auto viehättää.

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 11.08.17 - klo:18:12
BMW on myös harkitsemisen arvoinen - varsinkin vapaasti hengittävä kuutoskone (henkilökohtainen suosikki).

Onkos raadilla muita hyviä kandidaatteja? Mahdollinen osto tapahtuisi varmaankin ennen ensi kesää. Täytyy katsella, miten asiat kehittyvät Saksassa.

teräksenharmaa

Saksan teiltä puuttuu irtain kiviaines, joka hakkaa suojakerroksiin reikiä ja kertyy sinne sun tänne sitomaan kosteutta. Saksan puhtaiden teiden lyhyt suolauskausi on paljon keveämpi rasite kuin Suomen pitkä talvi. Jos valita pitäisi, niin itse suosikin kuitenkin Hollantia. Siellä nopeudet ovat alhaisempia, vuoristoa ei ole, mittarinruuvaus ei ole osa kultturia ja etäisyydet ovat lyhyitä.

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 11.08.17 - klo:18:12
BMW on myös harkitsemisen arvoinen - varsinkin vapaasti hengittävä kuutoskone (henkilökohtainen suosikki).
Dieselit ilman turboa nyt ovat aika turhia laitteita.

ZeiZei60

Miksei ostaisi? Itse olen hakenut sieltä kolme autoa, ja Ruotsista kaksi. Siksi kysynkin, miksi hakea Saksasta asti, kun paljon helpommin, nopeammin ja samaan hintaan saa lahden takaa. Siirtokilvet on ilmaiset, pitää vaan tilata ajoissa, varmasti löytyy kaikki webasto/Eberit mitä ei Saksan autoissa aina ole, samoin vetokoukut on yleisimpiä naapurissa, myös kahdet renkaat vakiotavaraa.
Skoda Superb Combi 2.0Tdi 140 kW  DSG 4x4 Style -18. 
Exä Skoda Superb Kombi 2.0Tdi 125kW DSG 4x4 Elegance Tre Kronor Edition -14

sambolo

Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 11.08.17 - klo:15:50

Saksasta tuominen houkuttaa siksikin, että autot ovat paremmin varusteltuja. Karvalakkimallit ovat melko lailla tuntemattomia.

Varmaa suomalaiset autoliikkeet kerenny hakee ne kaikki karvalakit.. halogeenivalot ym ja muutenkin enemmän lamamallisia kuin suomessa vakiovarostellut. Vai onko ne kaikki sit latviasta ym ;D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Jultsu

Sitä haetaan mitä halutaan. Jos penniä on pakko venyttää mutta samalla pitää saada tarpeeksi tuoreella vm:llä oleva auto niin ratkaisu on sitten mallia Namibia.

Ruotsi on tosiaan varmasti ihan sopiva paikka myös ajoneuvon hakuun jos toivelistalla on kokoharmaalla ämpärimuovilla ja kangaspenkeillä varustettu Pirkkaline -skoda. Niitä löytyy ihan mistä tahansa. Jos taas haluaa esim. valkoisella nahkasisustalla varustetun V8 nelivedon niin saattaa olla hetken aikaa hakuagentti voimassa ruotsin nettiautossa, ihmisiä kuitenkin vain kahdeksasosa siitä mitä saksassa ja autojakin käytettyjen markkinoilla vastaavasti vähemmän, ja erohan korostuu vaan kun liikutaan pois valtavirran trendeistä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ZeiZei60

Oman Skodan Ruotsista hakeneena olen kyllä Jultsun kanssa täysin eri mieltä. Ruotsissa esim. suurin osa Superbistä on Eleganssia tai L&K, kun täällä jotain Ambitionia. Lisäksi lisävarusteita löytyy enemmän, omassa oli lähes kaikki mitä on saanu. Toki tuo V8 juttu on eri, mutta lienee marginaalinen porukka joka sellaista edes hakee. Pieni vertailu Blocket vs. Nettiauto kertoo kyllä faktat.
Skoda Superb Combi 2.0Tdi 140 kW  DSG 4x4 Style -18. 
Exä Skoda Superb Kombi 2.0Tdi 125kW DSG 4x4 Elegance Tre Kronor Edition -14

Jultsu

Onko myytävänä olevissa autoissa joissa Elegance tai L&K -varustelutaso myös kojelauta ja penkit muunlaisia kuin harmaita ja ämpärimuovista valmistettuja?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

jarkko_h

#12
Kusenkeltainen valo ja ämpärimuovi on uusi muotisana meidän persaukisten säästöimport autoja kyttäävien tuulipukujen keskuudessa. Alta 50 tonnin tonnin kieseissä on aika sama mitä ne materiaalit on. Ei ajettavuus ja luotettavuus niillä parane. Panostaisin rahat muuhun kuin bling blingiin. Esim riittävän alhaisiin kilometreihin... Tuo Ruotsin tarjonta on kyllä hyvää. Vähän käytettu xc60/xv70 Volvo vois olla järki hankinta sieltä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 27.04.18 - klo:12:05
Onko myytävänä olevissa autoissa joissa Elegance tai L&K -varustelutaso myös kojelauta ja penkit muunlaisia kuin harmaita ja ämpärimuovista valmistettuja?

Saatko jotain ekstraa, jos ne penkit on punaiset tai vauvanpaskan ruskeat?

Kyllä Ruotsissa on monesti parempi valikoima ja paremmin varusteltuja autoja, kuin Suomessa. Moni myös Saksasta tuotu...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hidalgo

En ostaisi dieseliä. En myöskään Suomesta.

jt

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 24.04.18 - klo:17:07
Ruotsi on tosiaan varmasti ihan sopiva paikka myös ajoneuvon hakuun jos toivelistalla on kokoharmaalla ämpärimuovilla ja kangaspenkeillä varustettu Pirkkaline -skoda. Niitä löytyy ihan mistä tahansa. Jos taas haluaa esim. valkoisella nahkasisustalla varustetun V8 nelivedon niin saattaa olla hetken aikaa hakuagentti voimassa ruotsin nettiautossa, ihmisiä kuitenkin vain kahdeksasosa siitä mitä saksassa ja autojakin käytettyjen markkinoilla vastaavasti vähemmän, ja erohan korostuu vaan kun liikutaan pois valtavirran trendeistä.
Rohkenen olla eri mieltä. Autot ovat keskimäärin paremmin varusteltuja, esim. löytyy entisiä leasing autoja joissa runsaat varusteet, esim. nahkapenkkejä löytyy Passateista aika monesta, Suomessa nahkapenkit ovat paljon harvinaisempia. Toinen merkittävä ero esim. Tukholman alueen autoista on se että keskimäärin kilometrejä on vähemmän. Vähän ajettuja dieseleitä löytyy kohtuu paljon, eikä hinta pomppaa juurikaan vaikka kilometrejä ei ole paljoa. Yksi syy tähän on se että moni kulkee julkisilla työmatkat vaikka omistaakin auton ja se että dieselin omistamisen vero on pihin dieselin tapauksessa hyvinkin kohtuullinen.

Sen sijaan V8-koneita tai vastaavia suurkuluttajia löytyy harvemmin, sillä Ruotsin autoverojärjestelmä rankaisee ankarasti suurista CO2-päästöistä, kun taas esim. pihi diesel voi olla verovapaa 5 ensimmäistä vuotta.

Skoda (samoin Toyota) ei ole kovin yleinen merkki Ruotsissa Suomeen verrattuna, sen sijaan Volvoa ja esim. Volkswagenia ja muita saksalaisia löytyy paljon. Samoin löytyy kaasuautoja kohtuu hyvin Suomen hyvin marginaaliseen käytettyjen tarjontaan verrattuna.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 27.04.18 - klo:22:01
En ostaisi dieseliä. En myöskään Suomesta.

Minä ostaisin dieselin. Voi sitä voiman ja väännön tuntua!

Lainaus käyttäjältä: jt - 27.04.18 - klo:22:08
Samoin löytyy kaasuautoja kohtuu hyvin Suomen hyvin marginaaliseen käytettyjen tarjontaan verrattuna.

Näitä on ruvettu kohtuu paljon roudaamaan Suomeen. Harmi ettei noita nelivetoisia kaasuautoja ole kovin paljoa markkinoilla Subarun lisäksi!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.04.18 - klo:16:23
Saatko jotain ekstraa, jos ne penkit on punaiset tai vauvanpaskan ruskeat?

Kyllä, se estää automaattisen ökäämisrefleksin syntymisen. En voisi kuvitellakaan ostavani autoa jossa täysharmaa tai täysmusta sisusta.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy