Kirjoittaja Aihe: CELTIC TUNING HELSINKI - ohjelmoinnit viiden tähden palvelulla, tehoa ja vääntöä  (Luettu 2763 kertaa)

Poissa Futurez.Fi

  • Aluevalvoja
  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 58
    • Profiili


ECU Helsinki
Kehruutie 8 A 3
00410 Helsinki
www.ecuhelsinki.fi
045-1308995 (puh. sekä Whatsapp)


ECU Helsinki - lisää tehoa ja vääntöä, viiden tähden palvelulla.


* Kaikki ohjelmoinnit 14pv täydellä tyytyväisyystakuulla - kokeile rauhassa, jos et ole tyytyväinen jostain syystä, saat rahat takaisin ja auton palautamme vakioksi.

* Meiltä saat käyttöösi maksuttoman sijaisauton työn ajaksi halutessasi, voit huristella vaikkapa läheiseen ostoskeskukseen kaffelle tai ostoksille odotellessasi.

* Maksut myös osissa, mm. 12kk koroton Svea-osamaksu.

Katso verkkosivustomme, sivujen kätevästä online-kalenterista voit varata suoraan oman aikasi
 -->  www.ecuhelsinki.fi

Seuraa facebookistamme mitä pajalla tapahtuu
--> ECU Helsinki Facebookissa

Tutustu myös valmistajan sivulla, paljonko potentiaalia sinun autossasi piilee?
--> www.celtictuning.co.uk


Futurez on yli 13 vuoden ajan toiminut ns. "rautapuolella" toimittaen tekniikan osia, nyt tultiin pisteeseen jossa kysyntä kasvoi siihen pisteeseen että oli aika laajentaa myös softan puolelle. Olemme avanneet erillisen toimipisteen nimeltä ECU HELSINKI, jossa suoritamme maineikkaita Celtic Tuning ohjelmointeja. Toimipisteemme sijaitsee osoitteessa Kehruutie 8, 00410 Helsinki.

Jokainen Celtic Tuning valikoiman tuotteista on kehitetty ajamalla ja säätämällä valmistajan dynopenkissä, automalli- ja moottorikohtaisesti. Ohjelmat tuovat roimasti lisää tehoa ja vääntöä, taloudellisesti ja turvallisesti huomioiden myös kunkin moottorin heikot kohdat ja pullonkaulat. Autostasi tulee lisätehon ohella mukavampi ja sujuvampi ajettava. :)

Celtic softat ovat myös pitkälti räätälöitävissä - suurempi ahdin, suuttimet, downpipe, katalysaattori tai muut vastaavat muutokset eivät tuota ongelmaa.Myös EGR-poistot, sekä DPF-poistot hoituvat mutkitta dieseleihin, kuin myös kierrosrajoittimen tai nopeusrajoittimen muutokset ja vastaavat hienosäädöt.

Asiakkaiden palaute ja brändin ylivoimainen suosio markkinoillamme puhuu puolestaan enemmän kuin tuhat (mainos)sanaa. :)



Ystävällisin terveisin,
ECU Helsinki




Esimerkkejä asiakasprojekteista:


Skoda Octavia RS 2.0TDi '17
Before: 181hp / 380Nm
After: 220hp / 450Nm

Kokemuksia: ”Erittäin huomattava ja ennen kaikkea käytännöllinen muutos! :) Softa parantaa ajettavuutta varsinkin päivittäisessä normiajossa. Enää ei tarvitse itse avittaa laatikkoa vaan nyt eteneminen hoituu kuten pitääkin, kiitos muhkeamman väännön keskialueella.
Auto on vasta puoli vuotta vanha ja vaikka olenkin ollut oikein tyytyväinen tähän asti niin kyllä tämä viritys viimeistelee autoa täydellisesti!”



Range Rover Evoque 2.2TD4
Before: 147hp / 400Nm
After: 235hp / 474Nm

Asiakas kertoi kotimatkan jälkeen ruutia löytyvän ihan eri tavalla kuin aikaisemmin, ja alaväännön lisääntyneen huomattavasti. Ero todella onkin melkoinen!



VW Golf Mk6 2.0TDi DSG
Before: 138hp / 320Nm
After: 193hp / 413Nm

Asiakas kehui lisäpuhdin ohella moottorin olevan myös mukavampi ajettava, ja vaihteiston toimivan selvästi loogisemmin. :)




« Viimeksi muokattu: 16.09.17 - klo:01:20 kirjoittanut Futurez.Fi »

Poissa iltsu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili

Mitäpä ohjelmistomuutoksia tuonne DSG:n ohjainlaitteelle on tehty?

Olen juuri ensi viikolla menossa poistattamaan edellisen omistajan Celtic Tuning -modikset autostani. Kyseessä piti olla ainoastaan moottorinohjaimen muutokset, mitä on tehty. Ylipäänsä kukaan Celticin suomen "ammattilaisista" ei oikein edes tiennyt mitä autoon oli ladattu, siksipä kyselin tietoa englannista. Sanoisinko, että ei kovin ammattimaista toimintaa edusta täällä suomessa.


« Viimeksi muokattu: 29.08.17 - klo:23:27 kirjoittanut Futurez.Fi »

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.341
    • Profiili
Onko nämä lukemat nyt penkitetty kuvien autoista ennen ja jälkeen ohjelmoinnin vai jostain eri yksilöstä Brittien saarilla sekä löytyykö teiltä oma penkki ja mahdollisesti nelivetopenkki?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Futurez.Fi

  • Aluevalvoja
  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Mitäpä ohjelmistomuutoksia tuonne DSG:n ohjainlaitteelle on tehty?

Olen juuri ensi viikolla menossa poistattamaan edellisen omistajan Celtic Tuning -modikset autostani. Kyseessä piti olla ainoastaan moottorinohjaimen muutokset, mitä on tehty. Ylipäänsä kukaan Celticin suomen "ammattilaisista" ei oikein edes tiennyt mitä autoon oli ladattu, siksipä kyselin tietoa englannista. Sanoisinko, että ei kovin ammattimaista toimintaa edusta täällä suomessa.

Mielenkiinnosta, mitä haetaan ohjelman poistolla ko. tapauksessa? :)

En toki voi puhua kaikkien tuotemerkkiämme edustavien puolesta, brändi on kuitenkin valtava ja Suomessakin tekijöitä kolmattakymmentä. Mutta Celtic Tuning "kollegat" joiden kanssa olemme itse asioineet lähiseudulla, ovat kyllä pätevää porukkaa ja kelpo asiakaspalvelulla.

Meillä periaatteenamme on vastata kaikkiin asiakasta askarruttaviin kysymyksiin, ja alusta alkaen on menty se edellä että asiakas on yleisesti tietoinen mitä tehdään, miten ja miksi tehdään - lisäksi mahdollisiin autossa oleviin vikakoodeihin ja ongelmiinkin annetaan apua vaikka ne eivät meidän tuotteeseen tai työhömme liittyisikään. Tämän piirissä olemme tehneet päivystyskäyntiä kotipiiriin asti lukulaitteiden kera, ylläpitäen asiakastyytyväisyyttä. :)

Yrityksen toimittua tekniikan puolella jo liki 14 vuotta, on tässä tapauksessa myyjällä itselläkin vaativa asenne myytäviä softapuolen tuotteita kohtaan.

Itse kysymykseen - normaalissa ohjelmointityössä, ei DSG varsinaiseen ohjelmaan kosketa, joskin usein DSG toiminta muuttuu asiakkaan omasta mielestä kyllä fiksumman oloiseksi joka suurelta osin johtuu moottorin vääntöalueen ja lukemien muutoksesta, jotka ovat DSG.lle otollisemmat. Moottorin ohjausyksiköllä on mallista riippuen tiettyjä käskytyksiä automaattivaihteiston suuntaan, joita ohjelmalla säädetään (ja täytyykin monissa malleissa säätää) jotta vaihteisto pelaa toivotulla tapaa kasvaneiden vääntölukemien kanssa.

Sen sijaan DSG päivitys (vaihteiston ohjainmoduuliin) on ihan tuote erikseen, ja hinnaltaan vastaava paketti kuin moottorin ohjelmointi. Näitäkin tehdään, ja palaute on ollut jo varsin positiivista. Vaihtonopeus paranee, vaihdot tuntuvat loogisemmilta.

Lisätietoa niistä: https://www.celtictuning.co.uk/services/dsg-tuning-software


Meiltä kaikille töille tulee 14pv täysi tyytyväisyystakuu, tuotteeseen luotetaan siinä määrin että asiakas saa itse kokeilla ja ajella rauhassa mistä on kyse - ja vakioksi palautus ei vaadi sen kummempaa selitystä kuin ettei pidä lopputuloksesta. Ensimmäistä vielä odotellessa. :)



Poissa Futurez.Fi

  • Aluevalvoja
  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Onko nämä lukemat nyt penkitetty kuvien autoista ennen ja jälkeen ohjelmoinnin vai jostain eri yksilöstä Brittien saarilla sekä löytyykö teiltä oma penkki ja mahdollisesti nelivetopenkki?

Tiloissamme ei tällä hetkellä ole käytössä penkkiä, mutta yhteistyö lähialueen dynon kanssa on työn alla nimenomaan jotta asiakkaan toiveesta voidaan tämäkin toteuttaa ohjelmoinnin yhteydessä. :)

Oletuksena nettisivuilla tai mainonnassa ilmoitetut lukemat, ovat tosiaan valmistajan dynossa Briteissä ajettuja täysin vastaavasta autosta. Tässä kohtaa on kuitenkin tärkeää huomioida, että kun puhumme "vakioautosta" vaikkakin käytetystä sellaisesta, on vaihtelu ja tarve yksilökohtaiselle dynoajolle suhteellinen käsite - tulevathan autot tehtaalta samalla ohjelmalla, ilman että kutakin yksilöä on ajettu erikseen penkissä koska komponentit ovat kaikissa samat.

Samaan tapaan myös muokattu ohjelma toimii hyvin identtisesti samoin komponentein olevissa autoissa, toki poikkeuksena osien kuluma kuten ilmamäärämittarit, turbo, suuttimet - näiden korjaus tai uusiminen toki on tarpeen silloin, jos liiallista kulumista esiintyy.

Tämä tilanne toki muuttuu, mitä rakennellumpi auto on. Ilmanoton muutokset, downpipet, katinvaihdot/poistot, DPF, EGR, pienehköt muutokset ovat vielä verrattain helposti räätälöitävissä ohjelmaan tarkasti myös ilman dynoajoa.  Sen sijaan auto jossa kaikki on muokattu vakiosta poikkeavaksi, on tapaus jollaista emme luonnollisesti edes ohjelmoisi ilman perinpohjaista ajoa ja loggausta penkissä. Monesti tässä määrin rakennetussa autossa toki ohjelman sijaan katsotaankin jo mahdollisesti katalogista kokonaista moottorinohjausjärjestelmää alkuperäisen tilalle. :)


Poissa iltsu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Mielenkiinnosta, mitä haetaan ohjelman poistolla ko. tapauksessa? :)

Tehdasohjelmiston palautuksella pyrin parantamaan auton käyttäytymistä erityisesti liikkeellelähdöissä. Celticin softalla auto kuin "hyppää" jokaisella kaasun hipaisulla. Ajaminen on sellaista "pari milliä kaasua varovasti". Tässä ei kuitenkaan olla missään rallipolulla vaan ihan tieliikenteessä.

Tänään palautettiin tehdaspaketti ohjaimeen. DSG:n toiminta on taas säntillistä eikä auto nykäise epämääräisesti liikkeellelähdöissä. Celticin paketissa muuten oli ohjaimella moottorin lämpösuojaukset otettu pois päältä...


T. Ilkka

Poissa Futurez.Fi

  • Aluevalvoja
  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Tehdasohjelmiston palautuksella pyrin parantamaan auton käyttäytymistä erityisesti liikkeellelähdöissä. Celticin softalla auto kuin "hyppää" jokaisella kaasun hipaisulla. Ajaminen on sellaista "pari milliä kaasua varovasti". Tässä ei kuitenkaan olla missään rallipolulla vaan ihan tieliikenteessä.

Tänään palautettiin tehdaspaketti ohjaimeen. DSG:n toiminta on taas säntillistä eikä auto nykäise epämääräisesti liikkeellelähdöissä. Celticin paketissa muuten oli ohjaimella moottorin lämpösuojaukset otettu pois päältä...

T. Ilkka

Hmm, mielenkiintoinen keissi. Nimenomaan tuo DSG toiminta arkikäytössä on nimittäin toistuvasti aiheuttanut positiivista palautetta asiakkailta ohjelmointien yhteydessä, ja ajokit joita on itse koeajettu ennen ja jälkeen, eivät eroa tuollaisissa tilanteissa käytökseltään. Minkäänlaiset nykäykset eivät kuulu asiaan. Kiihdytyksessä sen sijaan vaihteisto tosiaan tuntuu toimivan huomaamattomammin edullisemman vääntökäyrän/alueen myötä. Varsinaisilla DSG ohjelmoinneilla sitten myös vaihtonopeus ja logiikka paranee.

Mutta näitä on kovin hankala arpoa internetissä, ottaen huomioon että Celticin ohjelmat tosiaan ovat myös räätälöitävissä, joten on vaikea jälkikäteen sanoa mitä on aiempi omistaja tarkalleen ottaen mahdollisesti toivonut, halunnut pois päältä, jne. :)




Poissa qsla

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Mitenkä kukaan haluaisi räätälöidä autoonsa softaa jossa ei ole lämpösuojauksia? Toki kai joku ratamies voi sellaista halutakkin:) mutta siis teidän asentamissa softissa on kaikki suojaukset kuitenkin päällä ellei sitten erikseen pyydä niitä poistamaan? Mutta itse DSG:n elämästä olen sitämieltä ,että kyllä sekin täytyisi opettaa uudelleen jos softaa, itse en ole huomannut yhdessäkään viritetyssä dsg autossa toiminnan parantuneen vaan päinvastoin... tosin empä ole kuin muutamaa ajanut viritettynä..

Ihan mielenkiinnosta, mitä kaikkea celtic softalla voidaan customoida asiakkaan toiveesta? Egr:n poistamisen lisäksi?
« Viimeksi muokattu: 06.09.17 - klo:08:29 kirjoittanut qsla »
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2 TSI 81KW DSG Highline

Ex:
 Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Poissa qsla

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2 TSI 81KW DSG Highline

Ex:
 Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Poissa Futurez.Fi

  • Aluevalvoja
  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Mitenkä kukaan haluaisi räätälöidä autoonsa softaa jossa ei ole lämpösuojauksia? Toki kai joku ratamies voi sellaista halutakkin:) mutta siis teidän asentamissa softissa on kaikki suojaukset kuitenkin päällä ellei sitten erikseen pyydä niitä poistamaan? Mutta itse DSG:n elämästä olen sitämieltä ,että kyllä sekin täytyisi opettaa uudelleen jos softaa, itse en ole huomannut yhdessäkään viritetyssä dsg autossa toiminnan parantuneen vaan päinvastoin... tosin empä ole kuin muutamaa ajanut viritettynä..

Ihan mielenkiinnosta, mitä kaikkea celtic softalla voidaan customoida asiakkaan toiveesta? Egr:n poistamisen lisäksi?


Tuohon en osaa kylmiltään vastata tapausta tuntematta, millaisesta hommasta on kyse. Celticin (ja toki minkä vain varteenotettavan ohjelmavalmistajan) ohjelmistoissa yleisesti on kyllä lähtökohtana että alkuperäinen diagnostiikka ja järjestelmät säilytetään luonnollisesti muuttumattomina. Alalla on joskus nähty mm. ohjelmia joissa disabloitu likipitäen koko vikadiagnostiikka, jottei ikäviä yllätyksiä vikavalojen merkeissä tulisi. Tällainen olisi sangen riski tapa tehdä tuote sekä tekniikan, että huoltomiehen kannalta sitten kun oikeasti jotakin kulunutta osaa tai muuta häiriötä tulisi lähteä metsästämään.

Itse olen täysin samaa mieltä kanssasi - kun auto ohjelmoidaan, ehdottomasti suositellaan että myös DSG ohjelmoidaan samalla. Paitsi että lopputulos on paras näin, niin saadaan kaikki ilo ja hyöty moottorin uusista voimavaroista parhaalla tavalla käyttöön. DSG ohjelmat toki maksavat rahaa nekin josta syystä moni skippaa tämän osuuden. Tuosta huolimatta tuota palautetta on tosiaan tullut, että ohjelmoinnin jälkeen myös vaihteisto tuntuu mukavammalta vaikkemme tällaista muutosta varsinaisesti myy/mainosta. :) Kyse on varmasti tosiaan pitkälti siitä, että moottorin vääntöalue/-käyrä yleisesti muuttuu mukavammaksi, jonka myötä myös vaihteisto tuntuu mukavammalta kuskin persdynoon.

Celtic ohjelmistoissa voidaan ihan perustyön ohessa ilman lisämaksua muokata mm. EGR- ja DPF-toiminnot, nopeusrajoittimet, kierrosrajoitinta, lähtörajoitinta (tietyissä malleissa lisätä tällainen toiminto jos ei ennestään ole), ja muita tämän tyyppisiä toimintoja - toki vahvasti automallista riippuen eli tapauskohtaisesti.

Varsinaiset kartat ovat luonnollisesti myös customoitavissa, silloin jos siihen on jotain syytä eli auton komponentteja on muutettu. Sanotaan että asiakkaalla on poistettu katalysaattori tai asennettu virtaavampi sellainen, päivitetty pakosarjat, ilmanottoa, downpipea tai muuta vastaavaa - pystytään tämä ottamaan huomioon. Ääripäässä on tapauksia, joissa hyvinkin pitkälti rakenneltua autoa on ajatettu penkissä, ja logien pohjalta tehty vielä hienosäätöä Celtic ohjelmaan tällä tapaa.


ps. Pajalla on melko hulinaa ison osan aikaa, joten näitä foorumitopiceita ei aivan niin usein ehditä lukemaan kuin tahtoisi. Yhtään kiireemmissä kysymyksissä kannattaa näinollen laittaa suoraan viestiä facebook sivun, tai nettisivun kautta www.ecuhelsinki.fi  :)




Poissa Futurez.Fi

  • Aluevalvoja
  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Hieman kuulumisia brittilän päästä näin VAGeihin liittyen. :) Esimerkkinä siitä, että ohjelmia voidaan tehdä monella tapaa
eivätkä tuotteet ole identtisiä vaikka teholukemat kenties siltä näyttäisivät.
Postattu alunperin Celtic Tuning UK facebookiin.

Vapaa ja yksinkertaistettu suomennos allaolevasta tekstistä:

"VW T5 2.0 TDI 140bhp - aiemmin muualla ohjelmoidun auton uudelleenohjelmointi.

Tämä VW T5 saapui meille tänään Walesista uudelleenohjelmointiin. Auto oli aiemmin softattu (Toisen ohjelmistovalmistajan/pajan tuottein) Devonissa. Ongelmana autossa oli hyvin epätasainen käynti alakierroksilla ja runsas savutus täydessä kiihdytyksessä.

Kuten aina kun jo aiemmin ohjelmoitua autoa lähdetään työstämään (jota teemme paljon), otamme työn pohjaksi alkuperäisen tehdasohjelman parhaan tarkkuuden takaamiseksi. Emme kommentoi tai mainitse nimeltä muiden tekijöiden tuotteita, mutta voidaan mainita että tämä yksilö sai liikaa syöttöä ja liikaa ahtopainetta - epätasaisesta käynnistä ja tämän aiheuttamasta vaihteiston rallatuksesta päätellen varsin väärillä kierrosalueilla.

Tuhdisti säädetyn syötön myötä auto tuotti jo aiemmalla ohjelmalla 192bhp / 431Nm. Uudelleenohjelmoinnin tavoittena oli ensisijaisesti korjata savutusongelma, sekä epätasainen käynti alakierroksilla. Tämän tehtyämme, oli kuitenkin lopputuloksena 200bhp / 428Nm, ilman savua, ilman käyntiongelmia.

Oheisesta dynokartasta voidaan nähdä kaikki 3 vetoa, sis. tehdaskartta jolla yksi veto vertailuksi. Tästä autosta oli saastelaitteet poistettu jo aiemmin, tästä syystä myös vakiokartta antoi hieman alkuperäistä parempia lukemia.

Lyhyesti:
Valmistajan ilmoittama teho 140bhp & 340Nm
Dynossa mitattu vakioteho = 156bhp & 364Nm
Celtic Tuning Stage 1 = 200bhp & 428Nm
🏁 Saavutettu tehonlisäys = +44bhp & 63Nm"





VW T5 2.0 TDI 140bhp – Rework of another tuner.
This VW T5 came into us today down from Wales looking to have his van retuned as it was done previously by a tuner in Devon. The issue the customer was having with the van was flywheel judder at low RPM and excessive smoking under full acceleration.
As with all tunes that we rework from other tuners, and we do a lot, we start our development with a factory original tune to ensure maximum accuracy. We don’t like to comment on other tuners work as a matter of professional conduct more than anything, all we will say is this was running too much fuel and boost and, with regards to the transmission judder, in all the wrong places.
Due to the high injection quantity fuel request the van was making strong power on the previous tune at 192bhp and 318lbft torque. The aim of the rework was to fix the smoking and the juddering issues so maximum figures was not our goal. That said, we achieved 200bhp and 316lbft with no smoke and no flywheel judder. The dyno chart shows all 3 runs including the stock as we made it 100% original to test against. For those wondering, this vehicle had already had the emission devices removed hence the elevated figures from stock and tuned.
Stock power from manufacturer is 140bhp & 251lbft
Dyno Stock = 156bhp & 269lbft
Stage 1 = 200bhp & 316lbft
🏁 Actual Power gains = +44bhp & 47lbft!!!
« Viimeksi muokattu: 13.09.17 - klo:12:45 kirjoittanut Futurez.Fi »

 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi